Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2012, 08:10   #281
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht dat jij mijn antwoord niet gezien had, want je blijft je dogma herhalen; dat je je loon zou moeten afstaan; terwijl daar geen sprake van is.
Ik heb uw antwoord zien staan, en ik schrijf toch "Oh, het maakt zoveel duidelijk".

Nu blijft alleen de vraag, hoe gaat U Hottentot Kltxxklont, die vanzeleven nog nooit een muntstuk heeft gezien, een inkomen gaat bezorgen wat in relatie staat tot het mijne.
Oud 15 februari 2012, 08:24   #282
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb uw antwoord zien staan, en ik schrijf toch "Oh, het maakt zoveel duidelijk".

Nu blijft alleen de vraag, hoe gaat U Hottentot Kltxxklont, die vanzeleven nog nooit een muntstuk heeft gezien, een inkomen gaat bezorgen wat in relatie staat tot het mijne.
Heb je dan toch de eisen van "waardig werk" niet gelezen.
Daarin staat toch duidelijk hoe we dat kunnen doen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 08:26   #283
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je dan toch de eisen van "waardig werk" niet gelezen.
Daarin staat toch duidelijk hoe we dat kunnen doen.
Ik vind het allesbehalve duidelijk.
Moeten we Hottentot Kltxxklont gaan betalen voor zijn versgevangen Kalaharihamster? Of beboeten als stroper?

Laatst gewijzigd door maddox : 15 februari 2012 om 08:27.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 08:52   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het allesbehalve duidelijk.
Zeg dat dan direct.
Wat is er je niet duidelijk?

De campagne Waardig Werk eist van onze politici betere en bindende regels die de rechten van de werknemers wereldwijd beschermen.

1. We willen weten welke arbeid er schuil gaat achter de spullen die we kopen. Waardig werk of uitbuiting?
De in België gevestigde bedrijven moeten bij wet verplicht worden om kenbaar en controleerbaar te maken onder welke arbeidsomstandigheden zij produceren. Dit voor de hele productieketen, dus ook hun onderaannemers en toeleveranciers in binnen- en buitenland moeten hierbij in beeld komen.

2. We willen een Europa dat niet alleen denkt aan winst en competitiviteit, en werknemers de tol laat betalen.
Het beleid van de Europese Unie zet wetten en regels die werknemers beschermen onder druk. Wij eisen het tegendeel. Europa moet binnen de eigen grenzen en daarbuiten een economisch beleid voeren dat het respect voor de arbeidsrechten stimuleert.

3. België en Europa beschikken over hefbomen om druk uit te oefenen op bedrijven. Nu nog de politieke wil om ze te gebruiken.
België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven voortdurend ertoe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.

4. Het IMF en de Wereldbank moeten stoppen met het ondermijnen van de bescherming van werknemers.
Het Internationaal Muntfonds en de Wereldbank oefenen druk uit op landen om regelgeving ter bescherming van de werknemers af te bouwen. Het IMF en de WB moeten dit beleid radicaal omgooien en richten op het promoten van waardig werk.

5. Bij financiële crisissen betalen werknemers steeds de rekening. Stop financiële speculatie.
Door de financiële crisis zullen in 2009 in Noord en Zuid naar schatting meer dan 40 miljoen banen verloren gaan. Financiële speculatie speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dergelijke crisissen. Alle maatregelen moeten genomen worden om financiële crisissen in de toekomst te vermijden.
http://www.detijdloopt.be/index.php?...210&Itemid=159
Oud 15 februari 2012, 08:57   #285
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, je hebt helemaal geen oplossing.
Alhoewel je met je "Heb jij dan een draadje over dat onderwerp opgestart ?" liet uitschijnen van wel.
Helemaal niet.
Daar gaf ik mee aan dat men begon te trollen en de draad kaapte.
Wij wachten daar trouwens nog steeds op voorbeelden van de voordelen van migratie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 09:06   #286
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg dat dan direct.
Wat is er je niet duidelijk?
De hele uitleg lijkt wel geschreven door een salonsos zo high als een papagaai.
Of ik heb dringend een lobotomie nodig , dat kan ook.

Citaat:
De campagne Waardig Werk eist van onze politici betere en bindende regels die de rechten van de werknemers wereldwijd beschermen.
"Onze Politici" hebben al problemen met regels per regio een beetje gelijk te laten lopen. Laat staan dat "onze politici" andere, niet westerse, maar wel van deze wereld zijnde politici kunnen dwingen tot het doen wat "hier" gangbaar is.

Citaat:
1. We willen weten welke arbeid er schuil gaat achter de spullen die we kopen. Waardig werk of uitbuiting?
De in België gevestigde bedrijven moeten bij wet verplicht worden om kenbaar en controleerbaar te maken onder welke arbeidsomstandigheden zij produceren. Dit voor de hele productieketen, dus ook hun onderaannemers en toeleveranciers in binnen- en buitenland moeten hierbij in beeld komen.
Als ik het goed begrijp moet Barco verantwoordelijk zijn voor elk LEDje dat ze aankopen, zelfs al komt dat uit Noord Korea?

Citaat:
2. We willen een Europa dat niet alleen denkt aan winst en competitiviteit, en werknemers de tol laat betalen.
Het beleid van de Europese Unie zet wetten en regels die werknemers beschermen onder druk. Wij eisen het tegendeel. Europa moet binnen de eigen grenzen en daarbuiten een economisch beleid voeren dat het respect voor de arbeidsrechten stimuleert.
En we zien het resultaat. Een Europa dat alles wil reglementeren, tot de afmetingen en vormen van groentes en buttplugs toe.

Citaat:
3. België en Europa beschikken over hefbomen om druk uit te oefenen op bedrijven. Nu nog de politieke wil om ze te gebruiken.
België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven voortdurend ertoe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.
Oh? Europa gaat effe beslissen hoe bijvoorbeeld Iran zijn arbeiders gaat minimumverlonen. Daar gaat Teheran ten zeerste voor buigen.

Citaat:
4. Het IMF en de Wereldbank moeten stoppen met het ondermijnen van de bescherming van werknemers.
Het Internationaal Muntfonds en de Wereldbank oefenen druk uit op landen om regelgeving ter bescherming van de werknemers af te bouwen. Het IMF en de WB moeten dit beleid radicaal omgooien en richten op het promoten van waardig werk.
Geen enkele verplichte arbeid is waardig werk, maar een straf.

Citaat:
5. Bij financiële crisissen betalen werknemers steeds de rekening. Stop financiële speculatie.
Door de financiële crisis zullen in 2009 in Noord en Zuid naar schatting meer dan 40 miljoen banen verloren gaan. Financiële speculatie speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dergelijke crisissen. Alle maatregelen moeten genomen worden om financiële crisissen in de toekomst te vermijden.
40 000 000 banen verloren gaan. En dan? Dat wil zeggen dat ze overbodig waren van bij het begin.
Oud 15 februari 2012, 10:21   #287
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Helemaal niet.
Je hebt dus helemaal geen oplossing(en).
Wat kom je dan doen in dit topic?
Trollen en de draad kapen?
Citaat:
Daar gaf ik mee aan dat men begon te trollen en de draad kaapte.
Citaat:
Wij wachten daar trouwens nog steeds op voorbeelden van de voordelen van migratie.
Die vraag werd daar gesteld aan "alle voorstanders van het binnenlaten van migranten allerhande", zoek eerst "een voorstander van het binnenlaten van migranten allerhande"
Oud 15 februari 2012, 10:23   #288
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kom je dan doen in dit topic?
Trollen en de draad kapen?
Dat laat ik aan u over.
Zelfs in uw eigen draad kunt ge het niet laten.

Laatst gewijzigd door Bobke : 15 februari 2012 om 10:24.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:31   #289
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oplossingen die jij aanvaardt?
Waarschijnlijk niet.

Citaat:
Die vraag werd daar gesteld aan "alle voorstanders van het binnenlaten van migranten allerhande", zoek eerst "een voorstander van het binnenlaten van migranten allerhande"
Tegenstander geworden?
Misschien kunnen we dan toch samen een oplossing uitwerken...
Oud 15 februari 2012, 10:45   #290
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarschijnlijk niet.

Tegenstander geworden?
Misschien kunnen we dan toch samen een oplossing uitwerken...
Waarom zouden we een oplossing 'moeten' uitwerken? Er moet helemaal niets, en al zeker niet tegemoet gekomen worden aan de fantasieën van gedrogeerde trollen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:45   #291
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarschijnlijk niet.
Neen, oplossingen.
Heb je de OP niet gelezen?
Oud 15 februari 2012, 10:47   #292
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat laat ik aan u over.
Ik heb hier oorzaken en oplossingen naar voor gebracht.
Oud 15 februari 2012, 10:55   #293
Elbow
Banneling

Standaard

Is er er nu al één iemand op dit forum gevonden die al was het maar 1 voordeel van migratie kan opgeven?????
Niemand?
Oud 15 februari 2012, 11:09   #294
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Is er er nu al één iemand op dit forum gevonden die al was het maar 1 voordeel van migratie kan opgeven?????
Niemand?
Ik heb een poging gewaagd met het opmerken dat de uitgaven in Brussel door de Eurocraten van over heel Europa toch iets bijdragen.
Oud 15 februari 2012, 11:18   #295
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een poging gewaagd met het opmerken dat de uitgaven in Brussel door de Eurocraten van over heel Europa toch iets bijdragen.
Gelieve daarover verder te discussiëren in het gepaste topic.
Oud 15 februari 2012, 11:23   #296
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je, maar Europeanen worden niet echt als migranten bestempeld (vrij verkeer van personen).
Als we het over migratie hebben dan denken we meteen aan uitheemse niet-Europese (overlast)volkeren. Wie kan er voordelen opnoemen over dat soort migratie? Niemand?
Oud 15 februari 2012, 11:28   #297
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelieve daarover verder te discussiëren in het gepaste topic.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elbow
Dank je, maar Europeanen worden niet echt als migranten bestempeld (vrij verkeer van personen).
Als we het over migratie hebben dan denken we meteen aan uitheemse niet-Europese (overlast)volkeren. Wie kan er voordelen opnoemen over dat soort migratie? Niemand?
Sorry Elbow ,dat ik geen beter positief punt naar voor kon halen.

Maar ik geloof dat onze bevallige Artisjok het wel kan.

Ademloos verwacht ik haar grenzeloos, en ongelofelijke gevat antwoord.
Oud 15 februari 2012, 11:37   #298
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry Elbow ,dat ik geen beter positief punt naar voor kon halen.

Maar ik geloof dat onze bevallige Artisjok het wel kan.

Ademloos verwacht ik haar grenzeloos, en ongelofelijke gevat antwoord.
Maddox, het enige punt dat extreemlinks bijwijls voorspelbaar aanhaalt is couscous en de 'goedkoop Turk' op de hoek. Verder komen ze niet.
Niet echt indrukwekkend : couscous kan je kopen zonder massainvasie van magrebs en de 'goedkope" Turk die is goedkoop omdat hij geen taksen betaalt noch sociale bijdragen voor de importneven die tijdelijk tewerkgesteld worden als winkeljongen en al snel naar de werkloosheidsstatistieken getransfereerd wordt eenmaal de Belgische papieren in orde zijn.
Oud 15 februari 2012, 11:51   #299
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier oorzaken en oplossingen naar voor gebracht.
Oud 15 februari 2012, 11:52   #300
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Waarom zouden we een oplossing 'moeten' uitwerken?
Uitwerken?
Misschien bedoel ik 'buitenwerken', en dat lijkt me de simpelste oplossing...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be