![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwendag dient niet als secretaressendag of moederdag. Het dient om de emancipatie van de vrouw te bevorderen. Daarom hoef ik er niet meer bij te zijn tegenwoordig want ze promoten ondertussen nog liever de hoofddoeken en burka's onder het mom dat die vrouwen dan "bevrijd" zijn. Bevrijd van w�*t vraag ik me dan af. Van hun levenslange verplichting tot ondergeschiktheid aan een voogd? weze het vader, broers of echtgenoot? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zich hier en nu inzet voor vrouwendag strijdt niet voor burka-toestanden en dergelijke. De vrouwendag gaat om de zogenaamde ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, binnen onze regio, en waar ieder start met gelijke wapens. Vrouwen willen pertinent beweren dat vrouwen worden benadeeld tegenover mannen. Ik zeg dat vrouwen die dit beweren kutwijven zijn. Ieder krijgt hetzelfde loon voor dezelfde prestatie. Wie instaat voor het gezin, de crêche, is een probleem van het gelukkig paar. Laat efkes dat textielgedoe erbuiten aub. Er bestaan al ontelbare draden over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eman·ci·pa·tie de; v het toestaan van gelijke rechten: de ~ vd vrouw http://www.vandale.be/opzoeken?patte...ipatie&lang=nn Ze verdedigen de vrijheid voor iedereen om zelf te bepalen wat zij wil dragen. Kan jij die vrijheid onderschrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mannen en vrouwen hebben gelijke rechten. Ik vind het wel confronterend als er vrouwen zijn die hun seksegenotes beschouwen als moedwillige slachtoffers; ze hebben er zelf om gevraagd. De paradox is dat vrouwendag en de aanverwante emancipatie en/of feminisme niet enkel gaat om gelijke rechten tussen mannen en vrouwen ( gelijkwaardigheid of gelijkheid) maar eerder om een strijd tussen vrouwen ondereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De strijd voor gelijke rechten is ook een sociale strijd. 75% van de armen is vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind wel dat je moet durven de oorzaak lokaliseren. Mijn ervaring leert mij dat een sociale strijd tussen seksegenoten weinig oplevert, behalve wat gemeenschappelijk lotsgevoel. Er bestaan , en vooral bestonden, vgenouw vrouwenorganistaies terwijl de ven biljarten, kaarten en pinten pakken. Zo stel ik het ook vast in andere culturen omtrent de positie van de vrouw: liefst geen mannelijke pottekijkers. Het gaat langzaam, zeker zonder vrouwen aan de top als minister op schepen. Moet het op deze manier ? Mannen hebben iets minder geduld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bah, vandaag maar zo laten ![]()
![]() |
![]() |
#249 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de meeste van die werklozen dan ook verder zullen zoeken naar een voltijdse baan, liever dan part-time werk aan te nemen.
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe haar werkgever dat gaat oplossen indien zij in de toekomst bvb maar 4 dagen ipv 5 dagen gaat werken is mij een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan mogelijk in een groot bedrijf. Maar wat in een klein bedrijf met minder werknemers?
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Herinner jij je dat stikatelier met 10 werknemers. Daar kunnen dan 12 werknemers en 1 half-time aan de slag. Kwestie van overeen te komen welke dagen men werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hou uw KUTWIJVEN voor jezelf man en leer lezen.(en vooral BEGRIJPEND lezen). en of ik er dat textielgedoe bij betrek is MIJN keuze, gezien het onderwerp van de Vrouwendag van een paar jaar geleden. Iets wat u waarschijnlijk totaal ontgaan is. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 maart 2012 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de personen met een hersendeficientie en een verplichte voogd zich zo "vrij" zouden voelen, dan zou hun verplichte hoofddoekdracht die bewijst dat ze een mankement aan hun hersenen hebben én een voogd noodzakelijk is, niet verplicht moeten zijn. ps. dank U vriendelijk om het woord emancipatie even te verduidelijken. Met mensen zoals kopvodverdedigsters als U zou men aan de betekenis beginnen twijfelen. Ik neem aan dat U ook pleit voor de "vrijheid" om verkleed als "Helga, die Lagerleiter" te gaan werken? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 maart 2012 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat er weinig gemeenschappelijk lotsgevoel is tussen Madame Lippens en die werkneemster uit een stikatelier. Waarom zouden vrouwen geen mannelijke pottenkijkers willen? Het vrouwenstemrecht werd uiteindelijk gestemd in een uitsluitend mannelijk parlement. Ik denk dat het de vrouwen, met een tekort aan gemeenschappelijk lotsgevoel, zijn; die denken dat vrouwendag overbodig is. Laatst gewijzigd door artisjok : 13 maart 2012 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |