![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Laat me niet lachen, deze week is noch maar eens gebleken hoeveel spijbelaars er tussen die "kansarme" gezinnen zitten, en dat is net omdat ze waarschijnlijk uit een kweekmoeder komen ... een geweldig sociaal aanvaardbare toekomstvisie. Ik heb er zelfs niks op tegen dat ouders de kans krijgen thuis te blijven, zoals in zweden 485dagen, maar dan wel met alle eisen die eraan verbonden zijn kwa levenskwaliteit, onderwijs of begeleidend leren. Dit impliceert wel dat je moeders die daar niet in slagen ook medisch moet bijstaan niet opnieuw een kind op de wereld te brengen.
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nonsens. Dat is geen geloof in de toekomst en haar ontwikkelingen hebben. Mensen hadden ooit het wiel opgemerkt, en dan kreeg je er ook die instructies moesten geven. De eerste belasting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat (zeker kleine) ondernemers, aanwervingen zo lang mogelijk zullen uitstellen en zoveel mogelijk zullen automatiseren... En zeg nu eens eerlijk... hebben ze geen gelijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fantoom : 23 maart 2012 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mmm ja tuurlijk, kunnen wij ons met belangrijker zaken bezig houden. Omdat menselijke arbeid nu eenmaal een belasting is, krijg je drang naar automatisatie, dat is zo en dat is goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op dat gebied staat men in het zuiden van dit land al veel verder dan hier... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is toch een beetje overdreven vind ik. 4 maanden elk tot hun 12é jaar?
En dat voor iedereen of dat nu nodig is of niet nodig? 3 dagen ja en voor de moeder een dag of 5 misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() En dat schijnt u een goede zaak te vinden? Werk ik eigenlijk om mij en mijn gezin levenskwaliteit te verzorgen of om mijn werkgever te plezieren... Wat denkt u? Zijn wij allen slechts in dienst van een onverschillige, onmenselijke economie of staat die economie ten dienste van de mensheid om ons leven zo aangenaam mogelijk te maken? Wat is uw prioriteit in het leven eigenlijk?
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bwa, dat mensen met uw prioriteiten er zullen voor zorgen dat de meesten van ons enorm veel vrije tijd zullen krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Dus... Levenskwaliteit speelt geen rol, als de economie maar draait?
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien is er een bijkomend probleem dat die kostprijs verzwaart door het feit dat mensen geen sociale zekerheid betalen tijdens hun werkloosheid Dus ook daar slippen we verder af. Dus zou je dat moeten compenseren door het borstvoedingsverlof een maand te verkorten ? waarom niet ?? of het ouderschapsverlof in het algemeen te bevriezen voor ( crisisjaren... etc Dus nee ik kan er niet bij dat zo'n uitgave als een formaliteit afgedaan wordt zonder daar de cnsequenties van de budgetten te bediscuteren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belang werkgever: hoog loon, weinig intensief werk, weinig uren. Belang werkgever: winst==> goedkope werkkrachten: laag loon, intensieve arbeid en lange uren.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 23 maart 2012 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk begrijp ik dat die extra maand gefinancieerd moet worden, maar ik sta er eigenlijk toch ook wel achter. Want geef toe, momenteel is het toch erg gesteld: als tweeverdiener heb je amper de mogelijkheid om je bengel te zien en wordt hij of zij direct in het kinderdagverblijf gedumpt. En nee, ik heb geen kinderen, ik weet niet of ik er ooit wil of zal hebben, maar op deze manier werkt gewoon niet qua opvoeding, dat zie je ook aan de jeugd. Natuurlijk was dit vroeger anders, mede door de opkomst van het feminisme willen de vrouwen ook carriere (niet dat ik daar voor of tegen ben, iedereen maakt uit wat hij of zij wil), maar of je het leuk of niet vindt, voorplanting is nu eenmaal menselijk, en moet in de maatschappij zo goed mogelijk opgevangen worden. Als alleenstaande vind ik het soms absurd voor wat we allemaal belastingen moeten afdragen (en als alleenstaande betaal je zelfs nog meer als koppel), maar dit is nu eens waar ik wel belastingen voor wil bijdragen ... |
|
![]() |
![]() |