Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 10:17   #881
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En waar moeten die dan allemaal vastgezet worden?
verbannen of een eiland voor de kust
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 10:19   #882
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Even ter rechtzetting, van dezelfde AFF bron:
Wat is daar rechtzetten aan?

Citaat:
Het verschil:
iemand een hersenletsel slaan = terug naar huis en niemeer doen. De vier andere kompanen mogen ook naar huis.
(d.i. als je eruitziet als blonde Finnen en het slachtoffer als Eichmann?)
Wie sloeg er wie een hersenletsel?

Citaat:
iemand een hersenletsel slaan als je haar te kort geknipt is en je de verkeerde kleding aanhebt (heu? kleding? mag dat niet? gewoon op straat zelfs ook niet? ook niet als je naar een trouwfeestje gaat? allez mensen toch)

vier jaar cel en 300 uren werkstraf (twee maanden full time) voor degenen die niet ter hulp schoten!!!!!
Even ter rechtzetting :
Vincent E., die als eerste ter plaatse was bij Alain Bouillon en Rafaël Mensah, werd veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van vier jaar. Dieter S. en Jimmy C. werden veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van respectievelijk twee en drie jaar. Pieter H. en Bjorn V. kregen voor schuldig verzuim elk een werkstraf van 200 uren.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...et-rastak.html

Citaat:
Blijkbaar helpt het toch serieus om als minderheidsgroep te worden gekenmerkt. Het slachtoffer in het tweede geval had een rastakapsel! dan is het goed.

http://aff.skynetblogs.be/archive/20...kapsel-en.html
Misschien heeft de rechtbank zich gebaseerd op feiten.
Die feiten die jij selecteert en verdraait tot ze in jouw waarheid passen.
Citaat:
o ja, en Demoor stierf weldegelijk aan het gevolg van die kickbokssjot...
Bron met link graag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 10:22   #883
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
hij ging voor een universitair diploma maar alle perfessers waren racist!
Gebuisd ? De Redouane ? Ongelofelijk ! Daar moet inderdaad iets niet pluis zijn bij zijn leraars ...Misschien zijn het wel VB-ers ! Zoals ( zogezegd ) De Moor !?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 10:29   #884
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Welk verschil maakt het precies uit?

Het slachtoffer is doodgeslagen.

Moeten we bij de beoordeling van een misdaad uitgaan van (de belangen van) de misdadiger of van het slachtoffer?
Men moet uitmaken hoe , en op welke plaats er geslagen werd, en of het slachtoffer daarna ergens tegenbotste en zo . Zulke dingen.
Er is namelijk een verschil van in een opwelling van woede iemand een slag in het gezicht geven, en ijskoud een keiharde slag toedienen op een plaats waar die dodelijk kan zijn. Daarom worden getrainde vechtsportbeoefenaars ook strenger gestraft als ze iemand zwaar toetakelen, die weten namelijk waar ze mee bezig zijn. ( vroeger was dat toch zo, voor het geval De Moor ).
Dat is dan het verschil tussen " slagen en verwondingen zonder de intentie te doden met de dood als gevolg " , en " opzettelijke doodslag ".
Oud 9 april 2012, 10:29   #885
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Wie sloeg er wie een hersenletsel?
Ochgut! heeft ze dat toch weer gemist zeker? Nu in feite was het ook het vernoemen niet echt waard want het slachtoffer was een racistische vlaming en de daders waren sociaal achtergestelden.

uit onverdachte DM bron:

Citaat:
In Antwerpen-Noord is een handtasdiefstal zwaar uit de hand gelopen. Vijf jongeren probeerden een vrouw van haar handtas te beroven in de August Sniedersstraat, waarop haar vriend tussenbeide kwam. In het daaropvolgende gevecht werd de man zo hard geslagen en gestampt dat hij er een ernstig hersenletsel aan overhield. Dat meldt de lokale politie van Antwerpen.

Een van de jongeren, die met de fiets was, probeerde eerst de handtas van de schouder van de 29-jarige vrouw te trekken. Haar 35-jarige vriend kon dat echter beletten. De vijf keerden zich vervolgens tegen de vriend en gaven hem rake klappen op het hoofd en lichaam. Toen de man tegen de grond ging, kreeg hij nog enkele stampen. Zijn vriendin was intussen kunnen ontkomen en verwittigde de politie.

De politie kon op basis van de verklaring van de vrouw vier verdachten oppakken in de onmiddellijke omgeving. Twee onder hen, jongens van respectievelijk 13 en 17 jaar oud, bleven gearresteerd en werden intussen voorgeleid voor de jeugdrechter.

Het slachtoffer werd zwaargewond overgebracht naar het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis, waar een ernstig hersenletsel werd vastgesteld. Hij bleek ook bestolen te zijn van zijn gsm en portefeuille. Die buit werd nog niet teruggevonden. Het incident had gisteravond plaats.
en dan nu iets minder gekleurd: Het Nieuwsblad

Citaat:
De politie was snel ter plaatse. Een onderzoek werd gestart. Er was een beschrijving van de verdachten doorgegeven. In de onmiddellijke omgeving werden vier mogelijke verdachten opgepakt.

Het slachtoffer werd zwaargewond naar het Stuivenbergziekenhuis overgebracht. Later bleek dat hij ernstig hersenletsel had opgelopen. Hij werd ook bestolen van zijn gsm en portefeuille. Die buit werd nog niet teruggevonden.

Van de vier verdachten bleven er twee gearresteerd. Het gaat om minderjarigen van 17 en 13 jaar. De 17-jarige werd door de jeugdrechter in de federale gesloten instelling van Everberg geplaatst. De 13-jarige is daarvoor nog te jong, hij kreeg maatregelen opgelegd met name huisarrest en vorming.

Parket en politie hopen zo snel als mogelijk de andere verdachten te identificeren en te arresteren

Noteer dat ze alle vijf de boefjes (of moet ik "jongeren" zeggen?) vast hadden. Die werden terug vrijgelaten.
Hoeveel uren werkstraf voor het niet verlenen van hulp? want blijkbaar is het zo belangrijk om 200 uren te schrijven en niet 300 zeker hé?
Dezen gaven geen hulp en bleven sjotten, maar mochten wel naar huis.

eerst naar het kleurtje kijken, en verder is elke "belg" gelijk voor de wet!

O ja, heb je van zo'n éénmalig Eichman fait diverreke nog andere voorbeelden van n�* 2006 misschien? Je weetwel je kan er een hele draad van honderden pagina's van maken. Toch?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 april 2012 om 10:30.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 10:32   #886
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Belg of geen Belg, hij mag nooit meer vrijkomen. Dat we daar geen garantie op hebben - erger nog, hij zal er wellicht weer met een belachelijk lage straf vanaf komen - d�*t is het probleem waar het hier om gaat.

De dag dat Moren als u er ook zo over denken en mee ijveren voor performante straffen die de maatschappij echt beveiligen, zal het gezeik over de Marokkanen ophouden.
Weet je, het kan iedereen overkomen om ruzie te krijgen, en iemand een mot te geven. Ook jou ( als je een mens bent ).
Dus met zulke eisen zou ik toch opassen. Men moet vooral te weten komen wat er juist gebeurd is vooraleer een straf uit te spreken.
Oud 9 april 2012, 10:34   #887
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw weten is nogal selectief.
Hoor wie spreekt !
Oud 9 april 2012, 10:37   #888
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verwijs daarom naar een zeer gelijkaardig geval: de moord op Guido de Moor. Twee jaar voorwaardelijk is dat.
(we gaan toch geen onderscheid maken op basis van afkomst zeker?)
wat is het verschil? door de schop kreeg De Moor een hersenbloeding, of door de klop maakte de controleur een dodelijke val op de stenen?
Dus, �*ls iedereen gelijk is voor de wet, ligt de straf voor de hand : twee jaar voorwaardelijk. D�*t is het tarief voor iemand dood te slagen in België.
Hoeveel kreeg die snotaap trouwens, die jaren geleden iemand de schedel insloeg met een ijzeren staaf, om hem te beroven ?
Oud 9 april 2012, 10:44   #889
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dus, �*ls iedereen gelijk is voor de wet, ligt de straf voor de hand : twee jaar voorwaardelijk. D�*t is het tarief voor iemand dood te slagen in België.
Hoeveel kreeg die snotaap trouwens, die jaren geleden iemand de schedel insloeg met een ijzeren staaf, om hem te beroven ?
De moordenaar van Patrick Mombaerts? Die mocht ook terug naar mama en papa na een aantal maanden, want mama had komen zeggen dat het toch zo'n brave jongen was.

Nadien heeft hij carrière gemaakt als gangleader van een drugsbende geloof ik. Je moet je érgens in specializeren nietwaar?
Oud 9 april 2012, 10:44   #890
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mounty Bekijk bericht
maar als ik erbij was zou ik zeker die controleur beschermen en zo'n dwaas een flink pak slaag verkopen!!
Pas maar op daarmee ! Een ongeluk is gauw gebeurd ! Stel je geeft die onverlaat een vuistslag, en hij valt met zijn kop tegen de rand van de stoep ! Merde, hij is dood !!!! Wat nu ?
Dan kun JIJ gaan brommen in het gevang ! En wie weet kom je wel in een cel te zitten met de broers of kozijnen van je slachtoffer !
Dus , vooraleer stoere praat te verkopen, eerst effe nadenken...
Oud 9 april 2012, 10:46   #891
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waaruit besluit je dat Demoor een VB'er was? Omdat er een "fout" boekske in zijn kast stond? Mijn moeders familie zat bij het verzet en die had een boekske over Degrelle in haar kast staan. Wat nu?

En welke behandeling kreeg Demoor van de Belgische justitie? Volgens mij was de mens dood hoor.
Bij mij staat "Mein Kampf " net naast de Bijbel en de Koran. Welk soort extremist ben ik nu ?
Oud 9 april 2012, 10:47   #892
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ochgut! heeft ze dat toch weer gemist zeker? Nu in feite was het ook het vernoemen niet echt waard want het slachtoffer was een racistische vlaming en de daders waren sociaal achtergestelden.
Jij springt van de hak op de tak.
Je hebt het al de hele tijd over De Moor. Nu blijkt dat je daarmee je stelling niet kan onderbouwen omdat je leugens werden doorprikt, kom je af met "iemand een hersenletsel slaan = terug naar huis en niemeer doen. De vier andere kompanen mogen ook naar huis."

Citaat:
uit onverdachte DM bron:

en dan nu iets minder gekleurd: Het Nieuwsblad
Dat klopt ook alweer niet met je "iemand een hersenletsel slaan = terug naar huis en niemeer doen. De vier andere kompanen mogen ook naar huis."
Stop nu toch eens met je halve waarheden en hele leugens!

Citaat:
Noteer dat ze alle vijf de boefjes (of moet ik "jongeren" zeggen?) vast hadden. Die werden terug vrijgelaten.
Waar lees je dat?

Citaat:
Hoeveel uren werkstraf voor het niet verlenen van hulp? want blijkbaar is het zo belangrijk om 200 uren te schrijven en niet 300 zeker hé?
Je schreef "vier jaar cel en 300 uren werkstraf (twee maanden full time) voor degenen die niet ter hulp schoten!!!!! "
en zette die "vier jaar cel" in vet!
Citaat:
eerst naar het kleurtje kijken,
Ik weet wel dat jij zo denkt. Je moet dat niet op anderen projecteren.

Citaat:
O ja, heb je van zo'n éénmalig Eichman fait diverreke nog andere voorbeelden van n�* 2006 misschien? Je weetwel je kan er een hele draad van honderden pagina's van maken. Toch?
Ja. Ik gaf er enkele in het topic waar jij neo-nazi's "een groepje puberale macho mannetjes die "ich bin Eichmann" spelen." noemde.
Maar je reageerde daar niet op.
Oud 9 april 2012, 10:47   #893
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
blijkbaar hé.
Breivik werd ook al beschuldigd van het "scandinavisch type"

en Obama beschuldigen ze van "afrikaans type" terwijl hij ocharme een mulat is!!! hoe durven ze?
Ja zeg, iedereen vergeet blijkbaar dat die man half-wit is ! Dus hélemaal slecht kan hij niet zijn !
Oud 9 april 2012, 10:50   #894
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij springt van de hak op de tak.
Je hebt het al de hele tijd over De Moor. Nu blijkt dat je daarmee je stelling niet kan onderbouwen omdat je leugens werden doorprikt, kom je af met "iemand een hersenletsel slaan = terug naar huis en niemeer doen. De vier andere kompanen mogen ook naar huis."

Dat klopt ook alweer niet met je "iemand een hersenletsel slaan = terug naar huis en niemeer doen. De vier andere kompanen mogen ook naar huis."
Stop nu toch eens met je halve waarheden en hele leugens!

Waar lees je dat?

Ik weet wel dat jij zo denkt. Je moet dat niet op anderen projecteren.

Ja. Ik gaf er enkele in het topic waar jij neo-nazi's "een groepje puberale macho mannetjes die "ich bin Eichmann" spelen." noemde.
Maar je reageerde daar niet op.
Kan jij wel lezen? Ik heb het steeds over VERSCHILLENDE faits divers gehad, in tegenstelling tot jou die het met één accident (zonder doodslag) moet doen uit 2006.

Vier van de vijf "jongeren" die verleden week die vlaamse racist een hersenletsel sloegen zijn weldegelijk terug naar huis gemogen? of lees je daar nu per ongeluk over?

Citaat:
Je schreef "vier jaar cel en 300 uren werkstraf (twee maanden full time) voor degenen die niet ter hulp schoten!!!!! "
en zette die "vier jaar cel" in vet!
commentaar op mijn layout ook al?
goed dat je onmiddellijk hebt ingegrepen over die foutieve vermelding van 300 uren werkstraf terwijl het er maar 200 waren. Ik vergiste me vast met de straf die de moordenaar van Mombaerts had gekregen, jeweetwel dat braaf kindje dat toevallig een ijzeren staaf vond die dan toevallig door de lucht vloog en per ongeluk op het hoofd van die vader Mombaerts neerkwam.

http://www.brusselsjournal.com/node/1004
Citaat:
Maar bovendien is er de "straf" die de moordenaars van Patrick Mombaerts opgelegd kregen: 120 uren gemeenschapsdienst, en een boete van 145.000 euro voor de ouders. Die boete kwam er overigens pas in hoger beroep, want de jeugdrechter was eerst van mening dat de ouders hun zoon goed hadden opgevoed en dus niet aansprakelijk konden gesteld worden. De bendeleider kwam er vanaf met een berisping, en eveneens een boete van 145.000 euro voor de ouders. (Overigens liet de dader later nog van zich horen.)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 april 2012 om 10:58.
Oud 9 april 2012, 10:50   #895
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Et alors. Dat is toch de normaalste reflex ter wereld als je de samennstelling van onze gevangenissen en jeudinstellingen kent?

Ik denk dat Artisjok de enige is die spontaan aan een eskimo dacht toen ze hoorde van dat incident. Eerst schoot haar raciale fixatie in werking onmiddellijk gevolgd door haar positieve discriminatie fixatie.

Als Artisjok hoort over pedofilieaffaires in de kerk denkt ze ook meteen aan bosjesmannen.
Het is eigenlijk simpel. Neem je bent iemand die elk weekend uit gaat. Van tijd tot tijd is er ambras en slagende ruzie. Op tien keer ambras, hoe dikwijls is het met allochtonen, hoe dikwijls met autochtone Belgen ?
Wees eerlijk met uw antwoord , en dan weet je wat er mis loopt in Belgie...
Oud 9 april 2012, 10:53   #896
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou wel wat zijn ja want ik had er zeker op gedoken en ik had die dader en geweldig pak slaag verkocht!!
Waaw, jij bent zeker een enorme krachtpatser ? Hoeveel man kan jij tegelijkertijd aanpakken ? 5 ? 6 ? 10 ?
Oud 9 april 2012, 10:53   #897
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En waar moeten die dan allemaal vastgezet worden?
Breendonk ?
Oud 9 april 2012, 11:00   #898
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Weet je, het kan iedereen overkomen om ruzie te krijgen, en iemand een mot te geven. Ook jou ( als je een mens bent ).
Is dit nu niet meer typisch of uitsluitend voor 1 bepaalde bevolkingsgroep?
Oud 9 april 2012, 11:04   #899
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[b]Ik ben 2mtr18 lang
Ja, op een krukje van 50 cm toch...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:09   #900
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De moordenaar van Patrick Mombaerts? Die mocht ook terug naar mama en papa na een aantal maanden, want mama had komen zeggen dat het toch zo'n brave jongen was.
Is dit eigen aan onze cultuur of aan een bepaalde ideologie om geen onderscheid te kunnen maken tussen moord, doodslag en slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be