Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2012, 17:16   #5901
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Betrapt op wat?
Verraad.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:20   #5902
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
"Mooie poging om me geband te krijgen"
Dat is de beste grap van vandaag.
Ik geloof dat ge daar in ruime mate zelf voor gezorgd hebt.
Ge denkt toch niet dat ge gedelibereerd gaat worden zeker.

Lijkt me ook totaal onmogelijk als je stappen onderneemt die volgens het forumregelement leiden tot een definitieve ban.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 17:25   #5903
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verraad.
Ah, dat weer.
Ben al verschillende keren uitgemaakt voor landverrader, dus deze kan er nog wel bij.
Oud 29 april 2012, 17:26   #5904
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Lijkt me ook totaal onmogelijk als je stappen onderneemt die volgens het forumregelement leiden tot een definitieve ban.
Onvermijdelijk.
De moderatie kan nooit mensen op dit forum tolereren waarvan blijkt dat die de intentie hebben hen gerechtelijk te vervolgen .
De moderatie is volgens mij nu nog alleen aan het kijken hoeveel koppen er precies moeten rollen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 april 2012 om 17:28.
Oud 29 april 2012, 17:28   #5905
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, dat weer.
Ben al verschillende keren uitgemaakt voor landverrader, dus deze kan er nog wel bij.
Ik merk op dat uw verdediging onbestaande is.
Uw zelfrespect blijkbaar ook.
Oud 29 april 2012, 17:37   #5906
Alboreto

Standaard

Citaat:
Onvermijdelijk.
De moderatie kan nooit mensen op dit forum tolereren waarvan blijkt dat die de intentie hebben hen gerechtelijk te vervolgen .
De moderatie is volgens mij nu nog alleen aan het kijken hoeveel koppen er precies moeten rollen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heeft u een glazen bol? Wat de moderatie doet of niet, weet u evenmin dan anderen.
Oud 29 april 2012, 17:39   #5907
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik merk op dat uw verdediging onbestaande is.
Uw zelfrespect blijkbaar ook.
Ik zou niet weten waartegen ik me zou moeten verdedigen.
Ondanks mijn vele vragen heeft niemand me al kunnen vertellen welke forumregel ik heb overtreden.
Ik zal het wel vernemen van de moderatie (of niet), we zien wel.
En met mijn zelfrespect is niets mis, dank u
Oud 29 april 2012, 18:00   #5908
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waartegen ik me zou moeten verdedigen.
Ondanks mijn vele vragen heeft niemand me al kunnen vertellen welke forumregel ik heb overtreden.
Ik zal het wel vernemen van de moderatie (of niet), we zien wel.
En met mijn zelfrespect is niets mis, dank u
Het is u nochtans al een paar keer uitgelegd.
Berouw kan mogelijk uw strafmaat verminderen.
Oud 29 april 2012, 20:43   #5909
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is u nochtans al een paar keer uitgelegd.
Berouw kan mogelijk uw strafmaat verminderen.
oh? uitgelegd? hoe dan? waar? wanneer? in je dromen zeker?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:50   #5910
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
oh? uitgelegd? hoe dan? waar? wanneer? in je dromen zeker?

http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=6103735

Hier onder andere.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 21:54   #5911
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Let ook op hun achterbakse techniek om zich achter kruisje of keppel te verbergen ten einde de islamitische kopvod op te dringen. Alsof er zelfs maar mensen zijn die eisen om met kruisen en keppels op de werkvloer te mogen.
Zeer goed opgemerkt dat er idd. geen zinnig mens zou eisen om met een kruisje op op de wekvloer te mogen. Dit wijst overduidelijk aan dat er een groot verschil bestaat in de bedoeling van het dragen van een keukenhanddoek op de kop of van een kruisje. Het kruisje is een sierraad, de kopvod een uiting van je religie.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 22:28   #5912
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zeer goed opgemerkt dat er idd. geen zinnig mens zou eisen om met een kruisje op op de wekvloer te mogen. Dit wijst overduidelijk aan dat er een groot verschil bestaat in de bedoeling van het dragen van een keukenhanddoek op de kop of van een kruisje. Het kruisje is een sierraad, de kopvod een uiting van je religie.
Indien door de werkgever gevraagd wordt om geen sieraden - waaronder ook kruisjes (aan 'n ketting om je hals, weinig zichtbaar) - te dragen, dient iederéén zich daar aan te houden.
Ik heb geen weet van christenen die zich geviseerd voelen omdat zij hun kruisje (als ze er al 1 dragen) moeten afleggen, en er hevige trammelant over maken, tot zelfs gerechtelijke stappen ondernemen om 'n 'uitzondering' voor de 'gelovige' kruisjesdragers te maken.
Mèt of zonder kruisje om je hals kan je je job uitvoeren alsook je geloof behouden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 22:31   #5913
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zeer goed opgemerkt dat er idd. geen zinnig mens zou eisen om met een kruisje op op de wekvloer te mogen.
Dat wordt ook helemaal niet gevraagd (tenzij in gevallen van veiligheid).
Oud 30 april 2012, 08:42   #5914
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf, als het waardevol is, eventueel.
Moet geval per geval bekeken worden.
Een kerk die bv niet meer trekt mag gerust een cultureel centrum worden.

Voor mij moet dat ook niet veranderen.

Het probleem is dat ge in België verschillende religieuze stromingen hebt.
Waarom mag het religieus patrimonium van de ene Belg wel en van de andere niet.
Gewoon omdat het UW religie is?
Dat is hypocriet.

Ik ben niet diegene die religieuze symbolen weg wilt, Parsprototem.
Daarvoor moet ge bij de rechts extremisten zijn hier.

Klopt, en mijn collega apprecieert het suikerfeest en een andere heeft een boeddha in de bureau.
So?

Ge bedoelt UW cultuur.
Ge spreekt niet voor iedereen.
Ik spreek over de cultuur van de Lage landen. Ik ben voorstander om nooit een oproeper tot het gebed vanuit een minaret toe te laten. Kerkklokken altijd. En hoofddoeken te verbieden op de werkvloer. Op alle werkvloeren.

Het katholicisme heeft hier eeuwenlang een stempel gedrukt op de cultuur van de Lage Landen. Eeuwenlang. Als atheïst geef ik voorrang aan de cultuur van de Lage Landen.

Wie een potpourri wilt van culturele ghetto's kan naar de USA gaan. Het droombeeld van de USA werkt bij mij niet. Dat van Engeland en haar Commonwealth ook niet. Toch niet geplaatst op een kleine oppervlakte als die van België. Het enige wat bewerkstelligd wordt is dat twee kampen scherper en scherper tgo elkaar gaan staan. Wees niet blind voor die evolutie.

De grote vraag is dus of godsdienstvrijheid in vraag gesteld moet worden. In principe kan dat niet. Dat weet ik ook wel. En toch stoot ik op die vraag. Omdat de islamculturen een te grote impact hebben op de cultuur van de Lage Landen. Er is een overdosering. Een spreiding. En die overdosering loopt niet evenredig met de integratiewil van de meeste moslimallochtonen. Het is een gemeenschap binnen een gemeenschap. Met die evolutie is niemand gebaat, niemand van beide partijen.

Gisterennacht lag ik ervan wakker en ik vroeg me af waarom een uitdeinende godsdienst (die geen deel uitmaakt van de cultuur en historiek van een land) getolereerd wordt terwijl ze haaks staat op de grondwet: disciminatie op grond van geslacht en seksuele aard. Kan dat wel?
Pas op: het katholicisme discrimineert in haar kerkelijke structuur ook in extreme mate op grond van geslacht en vaak ook op seksuele geaardheid in België, maar het katholicisme is GEEN UITDEINENDE RELIGIE. Vrouwen hadden al lang de mis moeten opdienen ipv de kerk te kuisen en het altaar te versieren met bloemekes. En hopelijk komt dat er snel van.

En voor alle duidelijkheid. Ik maak een verschil tussen Belgen met roots in België en Belgen zonder roots in België. Dat is een verschil van dag en nacht qua dagelijkse communicatie. Enkelingen absorberen de cultuur in slechts enkele jaren. De meesten houden krampachtig vast aan hun cultuur en leven geïsoleerd van de westerse maatschappij. DAT gaat ten koste van de levenssfeer van de mensen van hier. Als ze de middelen hebben verhuizen ze naar dorpen in de omgeving waar er nog geen toevloed is van moslim allochtonen. Wat denk jij hierover?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 09:03   #5915
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat wilt ge juist weten.
De vraag is te algemeen om een antwoord te geven, anders moet ik ettelijke bladzijden schrijven.

Ik kan al meegeven dat respect aan culturen voor mij geen betekenis heeft.
Het zijn mensen die ik al dan niet respecteer.

Hun meningen en cultuur spelen dan wel degelijk mee.

In het algemeen kan ik stellen dat

- Ik heb respect voor een autochtone Belg die de UVRM onderschrijft
- Ik heb respect voor een allochtone Belg die de UVRM onderschrijft
- Ik heb geen respect voor een autochtone Belg die de UVRM niet onderschrijft
- Ik heb geen respect voor een allochtone Belg die de UVRM niet onderschrijft

Maar dit is te grof om me op vast te pinnen.
Ik probeer van elke mens een beeld te vormen en op basis daarvan zal die al dan niet respect krijgen van mij.

Mocht ge nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Uiteraard aanbidt u elk woord van de UVRM. De UVRM laat immers toe dat onze cultuur verkracht wordt door middelleeuws gedachtengoed.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 09:22   #5916
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
De UVRM laat immers toe dat onze cultuur verkracht wordt door middelleeuws gedachtengoed.
Nee.
Oud 30 april 2012, 09:23   #5917
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee.
Ja.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 09:32   #5918
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik spreek over de cultuur van de Lage landen.
Dat is heel breed.
Is het de cultuur van de punker, de veganist, de rastafari, boer Speeltie, Jan modaal, hardcore headbanger, biker, nozem, brozem, bon vivant, ...

Er bestaat eigenlijk geen 'Vlaamse cultuur'.
België is een smeltkroes van culturen.

Vandaar mijn vraag om specifieker te zijn.

Citaat:
Ik ben voorstander om nooit een oproeper tot het gebed vanuit een minaret toe te laten. Kerkklokken altijd. En hoofddoeken te verbieden op de werkvloer. Op alle werkvloeren.
En dat vind ik racistisch en hypocriet, sorry.

Citaat:
Het katholicisme heeft hier eeuwenlang een stempel gedrukt op de cultuur van de Lage Landen. Eeuwenlang. Als atheïst geef ik voorrang aan de cultuur van de Lage Landen.
Een atheist dus met genegenheid naar het katholicisme dus.
Voor mij zijn alle godsdiensten gelijk: Niet voor mij, maar zolang ik er geen last van heb mag iedereen zijn ding doen.

Citaat:
Het enige wat bewerkstelligd wordt is dat twee kampen scherper en scherper tgo elkaar gaan staan. Wees niet blind voor die evolutie.
Ik zie dat vooral racisme dit bewerkstelligt.
Enkele experimenten die ik hier al eerder aangehaald heb bevestigen dat trouwens.

Citaat:
Gisterennacht lag ik ervan wakker en ik vroeg me af waarom een uitdeinende godsdienst (die geen deel uitmaakt van de cultuur en historiek van een land) getolereerd wordt terwijl ze haaks staat op de grondwet: disciminatie op grond van geslacht en seksuele aard. Kan dat wel?
Kijk, ik heb het hier al honderd keer gezegd. Wat in een verouderd boekske staat interesseert me weinig. Voor mij mag er in 'Mein kampf' staan wat er wil, zolang de mensen die het lezen de wet volgen heb ik geen probleem. Indien niet, hard aanpakken volgens de wetten van het land. Simpel.

Citaat:
En voor alle duidelijkheid. Ik maak een verschil tussen Belgen met roots in België en Belgen zonder roots in België.
En dat is per definitie racistisch (onderscheid maken op basis van afkomst).

Citaat:
De meesten houden krampachtig vast aan hun cultuur en leven geïsoleerd van de westerse maatschappij.
Komende van iemand die net schreef dat ze krampachtig vast houdt aan onze 'katholieke cultuur' komt dat niet echt overtuigend over vind ik.

Citaat:
DAT gaat ten koste van de levenssfeer van de mensen van hier.
Niet waar ik woon.
Als mensen de levenssfeer van anderen negatief beïnvloeden, dan moet daar wel tegen kunnen opgetreden worden, dat wel.
Oud 30 april 2012, 09:32   #5919
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ja.
Leg uit.
Oud 30 april 2012, 09:33   #5920
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Alboreto is geen atheist. Hij doet zich voor als atheist om zichzelf geloofwaardiger te maken, en zijn eigen programma een stap vooruit te helpen.

Het is zoals die Marokkaan die gisteren reageerde in het programma op Vivacité waarin de vraag werd gesteld of godsdienstonderricht op school moet verboden worden. Die Marokkaan was 100% voorstander van het verbod op godsdienstles. Laat ons duidelijk zijn: de facto gaat het om een verbod op christelijk geloofsonderricht. Dat wou die Marokkaan, door het te verpakken als 'verbod op godsdienstonderwijs'.

Het is hetzelfde probleem waarmee de NSDAP in de jaren '30 werd geconfronteerd in Nazi-Duitsland op weg naart een 100% totalitaire ideologie-doordrenkte staat. De laatste groep die in de weg stond waren de katholieken, omdat die een autoriteit hadden die buiten Nazi-Duitsland lag, namelijk de paus. Hetgeen verklaart dat de nazi's de minste stemmen haalden in het katholieke zuiden en westen. Om die autoriteit te breken en je fascistische ideologie te realiseren moet je beginnen met die symbolen te ondergraven. Omdat ze een kritisch gevaar inhouden voor elke totalitaire denkwijze.

Het gaat dus niet enkel om de bescherming van een cultureel patrimonium als je je daartegen verzet. Het gaat om een bescherming tegen de totalitaire ideologieën die van buiten het westen komen.
De Tailban, Al-Qaida, die groep in Nigeria, ja dat lijdt geen twijfel, zij dragen een totalitaire islamideologie uit. Dat is meer politiek dan religie. Religie is het mom, en wat nog meer? Tot hoever gaan hun tentakels? En met 'tentakels' bedoel ik niet de bomaanslagen in Europa, Kenia, de USA. Ik bedoel andere 'tentakels' die strategischer en minder opvallend zijn zoals bv een 'maak vele kinders' en 'behoud afstand van die anderen' (ongelovigen).

Ik zou zover willen gaan om in elke moskee te infiltreren en de speech van elke imam op te nemen. M.a.w. geen kans te laten liggen om de zaken in kaart te brengen. Gewoon in kaart brengen.

Wat er gebeurt in het noorden van Nigeria is een ver van mijn bed show. De katholieken worden heel duidelijk 'gevraagd' weg te gaan. Maar waar stopt het? Het noorden is altijd islamitisch geweest. 'Biafra', de vergeten vuile oorlog waar de Engelsen steun hebben gegeven aan de Hausa (derde grootste ethnische groep en moslim). Het zuiden is katholiek.
Ik vrees dus voor een nieuwe oude battleground.

Soms gebeurt het dat je een mand appelen op de composthoop moet gooien omdat je niet tijdig zag dat er onderaan in de mand een rottende appel lag. De smaak van de goede appels is naar de maan. Op dat tentakelspoor zit ik.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be