![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5421 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je even inzoemen op 'dat niet goed worden' ? Schokt het je meer dan Breivik bevoorbeeld ? Vind je het 'verkeerd' er wel veel over te lezen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5423 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Of het nu Magnotta of Breivik is, het zijn ogenschijnlijk +/- normaal functionerende mensen, en dan ineens: boem! Dat vind ik beangstigend, omdat het a priori "iedereen" kon zijn. Neen, natuurlijk niet. Bij al deze gevallen stelt zich steeds de vraag of de publiciteit die ze krijgen niet deels is wat ze zochten. Nu goed, dit is zuiver retorisch, je kan moeilijk gevallen als Breivik of Magnotta uit het nieuws houden.
![]() |
![]() |
#5424 |
Banneling
|
![]() Zijn er forummers die volgens jou boem kunnen doen?
Namen zijn welkom maar niet verplicht. Hints zijn welkom en verplicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5425 |
Banneling
|
![]() Normaal functionerende mensen, in het geval van Luka : NO WAY !
Die is al minstens sinds 2005 totaal kierewiet. En de laatste jaren zelfs kierewiet voor de ogen van een wereldwijd publiek. Zeker niet ineens 'boem', zeer lange voorgeschiedenis. Van Breivik weet ik het niet, nooit tegen het licht gehouden. Je laatste vraag kwelt me natuurlijk ook, door je te verdiepen in hun daden, geef je hen waarschijnlijk inderdaad wat ze willen. Maar da's dan een soort parallel zelfonderzoek voor mij. Vanwaar m'n fascinatie voor dit soort daden ? Ik vind het boeiend te onderzoeken hoe ver ik me kan verplaatsen in het brein van zo iemand... Da's een andere invalshoek : empathie. 't Zal wel lullig klinken, 'magisch denken' in zekere zin, en megalomaan, maar door mijn vergaande empathie voor hen, maak ik in zekere zin hun gebrek aan empathie weer goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik antwoord zonder meer JA. Als je met boem algemeen 'destructie' bedoelt, en als zelfdestructie ook meetelt, dan geldt mijn antwoord zelfs voor elk forum met meer dan 50 leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar we met boem iets �* la Breivik, Hans Van Themsche, Mohamed Merah ea bedoelen?
Ja, natuurlijk is dat in theorie mogelijk. De kans is klein, al was het maar omdat het aantal dergelijke gevallen niet heel groot is (méér dan genoeg vanzelfsprekend). Citaat:
![]() Maar misschien zou iemand die evolueert van partijdigheid naar haat, en van haat naar monomaniakale haat een potentiële boem-kandidaat kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#5428 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is echter of er ook effectief iets aan gedaan kon worden. Iemand preventief opsluiten omdat hij misschien eens tot moord zou kunnen overgaan zou misschien moeten kunnen, maar dan toch enkel in zeldzame heel duidelijke gevallen. Citaat:
Maar nogmaals, ik vind niet dat er iets mis is met het bestuderen van die gevallen. Integendeel, iemand moet het doen. Liever jij dan ik echter.
![]() |
![]() |
#5429 |
Banneling
|
![]() Is het toffe Street-Viewspel niks voor u? http://forum.politics.be/showthread.php?t=171719&page=9
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5431 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je je vergist.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 9 juni 2012 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5434 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Ik hoop dat hij een grapje maakte.)
![]() |
![]() |
#5435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch hebben ze geregeld last van dolle schutters ed. Geen goede aanpak dus.
![]() |
#5436 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Reclame voor jezelf in je eigen draad dus? Schande ![]() ![]() ![]() ![]() bravo 3 jaar over jezelf praten; hoe voelt dat? Denk je dat een man dat ook zou kunnen?
Laatst gewijzigd door largo_w : 10 juni 2012 om 08:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar je weet dat hij geen grapje maakte?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Knipp : 11 juni 2012 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() On n'est jamais si bien servi que par soi-même.
![]() Voelt aan als een week. ![]() Neen, natuurlijk niet. Het is algemeen geweten dat mannen enkel bekommerd zijn om de Grote Dingens des Levens, de Politiek, het Milieu, de Kunsten en de Wetenschappen. Hun eigen nietig persoontje beschouwen ze als volstrekt onbelangrijk vergeleken met de Grote Uitdagingen waarme de Cosmos geconfronteerd wordt. Als anektodisch bewijs verwijs ik graag naar de Hoogstaande Discussies in de Ernstige Subfora hierboven, waar voornamelijk Mannen aan de lopende band Diepzinnige Analyses neerpennen, steeds op de Heilige Inhoud gericht, zonder de minste aanwijzing van enige bekommernis met hun eigen persoontje, de eigen persoonlijke voorkeuren, gevoelens en wrokken. Da's wat anders dat het Libelleforum, hoor, waarvan ik hier voor een afkooksel zorg.
![]() |
#5440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet van Poe indachtig kan ik dat niet weten.
Ik gun exodus in deze het voordeel van de twijfel en denk dat hij een grapje maakte.