Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2012, 14:34   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
who cares wie/wat jij gelooft of niet, je gelooft toch niemand die het niet eens is met je.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 15:40   #22
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
who cares wie/wat jij gelooft of niet, je gelooft toch niemand die het niet eens is met je.
Moest de islam een geloof zijn en alleen maar een geloof dan zou niemand daar een probleem mee hebben.
Oud 27 juni 2012, 16:05   #23
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Bron: Aan de bijzonder lamentabele woordvoerders van de moslimgemeenschap - Opinie - Knack.be - Knack.be

Dit is een erg boeiende tekst, wel te lang om hier te posten. Ik raad jullie wel aan om deze te lezen. Wat denken jullie erover? Vooral delen zoals de volgende lijken me boeiend voor een debat:
Ik heb de tekst helemaal gelezen (het is niet te lang) en eigenlijk moet je de tekst integraal lezen omdat deze doordacht is opgebouwd.

Als die zijn boek uitgeeft, ben ik direct kandidaat.

Hij heeft de zaken vanachter de coulissen gezien en dat maakt het voor outsiders die net juist daar meer over willen weten, heel interessant.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 16:10   #24
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
omdat Belkacem niet voor de moslims spreekt, het kan niet simpeler, dus waarom zou de moslimgemeenschap moeten reageren? sharia4belgium was bij geen enkele moslimgemeenschap in België aangesloten, er stond als het ware een 'cordon sanitair' rond hen.

eisen voor een verontschuldigign van de moslimgemeenschap is juist hetzelfde als vragen 'heb je er spijt van?'

heb jij er spijt van dat je een rascist bent?
Die 'cordon sanitaire'... kan je dat toelichten? Dat interesseert me wel. Hoe manifesteert zich dat en waar en in welke organisaties?

Kan je me wat berichtgeving daaromtrent geven?
Oud 27 juni 2012, 17:21   #25
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Die 'cordon sanitaire'... kan je dat toelichten? Dat interesseert me wel. Hoe manifesteert zich dat en waar en in welke organisaties?

Kan je me wat berichtgeving daaromtrent geven?
dat heb ik uit een interview van De Morgen met Mohammed Chakkar (federatie van Marrokaanse organisaties) in de krant van 2 juni als ik me niet vergis (het kan ook 9 juni geweest zijn, het was de weekendkrant) . het interview staat niet online dus kan ik je dit niet geven. het ging grotendeels over hoe de moslimorganisaties tegenover belkacem en sharia4belgium stonden.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juni 2012 om 17:27.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 19:01   #26
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
dat heb ik uit een interview van De Morgen met Mohammed Chakkar (federatie van Marrokaanse organisaties) in de krant van 2 juni als ik me niet vergis (het kan ook 9 juni geweest zijn, het was de weekendkrant) . het interview staat niet online dus kan ik je dit niet geven. het ging grotendeels over hoe de moslimorganisaties tegenover belkacem en sharia4belgium stonden.
Dank je voor je antwoord. Ik heb het niet kunnen opvissen.

Vroeg of laat zal het wel eens terug ter sprake komen in d epers, vermoed ik.
Oud 30 juni 2012, 20:04   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik heb in mijn bericht uitgelegd waarom ik dat niet geloof. Heb je daarop nog iets inhoudelijks te zeggen of blijft het bij je "who cares"-oneliners?
Waarschijnlijk niet.
Meer zit er niet in.
Als je met beweringen afkomt waaruit men zou moeten afleiden dat bosjesmannen ZONDER ENIGE TWIJFEL EXACT (exact moet gelezen worden in de meest strikte vorm van het woord) even verstandig zijn als bijvoorbeeld de Noren. dan is er iets loos.
Dus als de slimste bosjesman sterft wordt er op het moment zelf een even slimme bosjesman geboren , dit om het evenwicht met de Noren te bewaren.
Verder is het voor Sywen ook zo dat mocht men de bosjesmannen verplaatsen naar Noorwegen ze in de kortst mogelijke tijd even groot worden als de Noren en mocht men de Noren naar het gebied van de Bosjesmannen brengen ze in de kortst mogelijke tijd beginnen te krimpen , dit om het evenwicht met de ter plaatse gebleven bosjesmannen te bewaren . Verder worden de bosjesmannen wit en de Noren bruin. Maar hoe klein of hoe groot ze mogen worden , hoe bruin of hoe wit ZE BLIJVEN TEN ALLEN TIJDE EXACT EVEN INTELLIGENT.
Zijn er psychiaters in de zaal ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 30 juni 2012 om 20:06.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 22:26   #28
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Waarom moeite doen om zich te distanciëren van Belkacem, je wordt toch niet ernstig genomen?
Waarom moet ik mij distanciëren van een radicaal als ik er niks mee te maken heb?
Waarom krijgt die man een forum als hij zowat overal onwelkom is?
Waaom moet ik mij verantwoorden voor een ander zijn gedrag?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 22:32   #29
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Waarom moeite doen om zich te distanciëren van Belkacem, je wordt toch niet ernstig genomen?
Waarom moet ik mij distanciëren van een radicaal als ik er niks mee te maken heb?
Waarom krijgt die man een forum als hij zowat overal onwelkom is?
Waaom moet ik mij verantwoorden voor een ander zijn gedrag?
Belkacem is lid van een club met terecht een slechte naam. Een lid die de regels van die club volgt. Je hebt natuurlijk ook clubleden die de regels niet volgen of die die gewoonweg niet kennen. Het zijn die laatsten die zich dan afvragen .. waarom moet ik mij verantwoorden voor hetgeen die andere leden van de club nu uitspoken.

Deze ex-leden hoeven zich niet meer te verantwoorden.
http://exmoslim.org/doodsvonnis%20vo...fvalligen.html

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2012 om 22:34.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 22:35   #30
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Omdat er hooligans bestaan ga je toch voetbal en het supporteren ervan in de hele wereld niet verbieden. Dat zijn ook allemaal clubs zelfs verbonden aan een officiële federatie.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 30 juni 2012, 22:36   #31
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Volgens mij moet ook niet elke voetballer en supporter een charter ondertekenen tegen hooliganisme.
Oud 30 juni 2012, 22:36   #32
smiley

Standaard

Citaat:
Omdat er hooligans bestaan ga je toch voetbal en het supporteren ervan in de hele wereld niet verbieden. Dat zijn ook allemaal clubs zelfs verbonden aan een officiële federatie.
Je mag goede moslims niet verwarren met hooligans. Hooligans gaan tegen de regels in. Goede moslims volgen de regels.

Citaat:
Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2012 om 22:42.
Oud 30 juni 2012, 22:49   #33
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Hooliganisme is meestal niet toevallig en juist structureel van aard. Het gaat hierbij om geweld bedrijven omwille van het geweld. Zo wordt bijvoorbeeld door hooligans rond de wedstrijd afgesproken ergens te vechten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooliganisme
Oud 30 juni 2012, 22:52   #34
smiley

Standaard

Citaat:
Hooliganisme is meestal niet toevallig en juist structureel van aard. Het gaat hierbij om geweld bedrijven omwille van het geweld. Zo wordt bijvoorbeeld door hooligans rond de wedstrijd afgesproken ergens te vechten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooliganisme
Hooligans gaan tegen de maatschappelijke regels in. Maar je hebt wel gelijk in deze dat zij net zoals goede moslims hun eigen regels volgen tegen de maatschappelijke regels van de goede burgers/'ongelovigen' in.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2012 om 22:57.
Oud 30 juni 2012, 22:56   #35
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

In de moskee van Beringen is er tijdens het gebed nooit opgeroepen om samen niet-moslims allerlei geweld aan te doen. De huidige imam heb ik zelfs het woord "fatih=veroveren" (hij gaf dan het voorbeeld aan van het veroveren van Istanbul door Fatih Sultan Mehmet, horen vertalen, hij zei: "heden betekent dit woord niet het veroveren van plaatsen maar wel het veroveren van harten".
N.B.: Deze man wordt in de gemeenschap als een goede moslim aanzien.
Oud 30 juni 2012, 22:59   #36
smiley

Standaard

Citaat:
In de moskee van Beringen is er tijdens het gebed nooit opgeroepen om samen niet-moslims allerlei geweld aan te doen. De huidige imam heb ik zelfs het woord "fatih=veroveren" (hij gaf dan het voorbeeld aan van het veroveren van Istanbul door Fatih Sultan Mehmet, horen vertalen, hij zei: "heden betekent dit woord niet het veroveren van plaatsen maar wel het veroveren van harten".
N.B.: Deze man wordt in de gemeenschap als een goede moslim aanzien.
'Profeet' Mohammed was een goede moslim. Al wie hem als voorbeeld neemt is een goede moslim. Die imam echter is een goed mens... al valt dat niet met zekerheid te zeggen aangezien de grootte van de ummah in een bepaald gebied van tel is in wat er kan of mag gezegd worden. Voor een moslim is het veroveren van harten nogal moeilijk als je de waarheid over de islam en 'profeet' mohammed dient te vertellen. Wat moet je als molsim dan doen om de islam aan niet-moslims te verkopen en moslims in naam in de islam te houden ?

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2012 om 23:03.
Oud 30 juni 2012, 23:12   #37
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

De imam van Beringen is niet gebonden aan een ummah, hij is gebonden aan de Diyanet stichting van de seculiere staat Turkije. Volgens de zelfde stichting moet een moslim vooral een goede burger zijn en ten strengste niet gewelddadig, mag in tegenstelling tot de shariamuskatiers de staat niet proberen omver te werpen, moet zich houden aan de wetten van het land, goede relaties opbouwen met iedereen. Als je wil kan ik hier de statuten van de moskee posten, maar ik ben ervan overtuigd dat er heel wat forummers hier niks van zullen geloven.
Oud 30 juni 2012, 23:17   #38
smiley

Standaard

Citaat:
De imam van Beringen is niet gebonden aan een ummah, hij is gebonden aan de Diyanet stichting van de seculiere staat Turkije. Volgens de zelfde stichting moet een moslim vooral een goede burger zijn en ten strengste niet gewelddadig, mag in tegenstelling tot de shariamuskatiers de staat niet proberen omver te werpen, moet zich houden aan de wetten van het land, goede relaties opbouwen met iedereen. Als je wil kan ik hier de statuten van de moskee posten, maar ik ben ervan overtuigd dat er heel wat forummers hier niks van zullen geloven.
Het is een feit dat men meer problemen heeft met Noord Afrikanen (Marokkanen, algerijnen enz) dan met Turken aangezien Turken vertrouwd zijn met een seculiere staat dankzij het leger via verscheiden staatsgrepen in stand gehouden al valt het te bezien hoe dat in de toekomst zal evolueren zodra de macht van dat leger aan banden is gelegd want islamitisch is het niet. Dat men verschillende staatsgrepen heeft moeten uitvoeren om de islam van de macht te houden, onder de duim te houden om alzo de seculiere staat te beschermen zegt toch genoeg me dunkt. Dezelfde rol hadden de nu met de arabische 'lente' omvergeworpen pro westerse dictaturen in Noord Afrika. Een dictatuur om een andere maar antiwesterse islamitische dictatuur te beletten het er voor het zeggen te krijgen. Een andere keuze was er niet om de islam onder de duim te houden. Onze voorouders kenden de islam nog goed dit in tegenstelling tot de huidge 'progressieve' westerse elite die een totaal andere koers vaart.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2012 om 23:25.
Oud 30 juni 2012, 23:31   #39
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Dat de shariamuskatiers onder de duim moeten gehouden worden, dat ben ik wel van mening maar dat Mohammed modaal dat ook moet? en dat hij zich uitdrukkellijk moet distanciëren van die muskatiers ben ik niet van mening.
Oud 30 juni 2012, 23:46   #40
smiley

Standaard

Citaat:
Dat de shariamuskatiers onder de duim moeten gehouden worden, dat ben ik wel van mening maar dat Mohammed modaal dat ook moet? en dat hij zich uitdrukkellijk moet distanciëren van die muskatiers ben ik niet van mening.
Laat ons het klassieke voorbeeld nazisme weer eens bovenhalen. Ieder geschoold mens, buiten nazis zelf, weet dat het nazisme niet deugd. Als iemand nu zegt lid te zijn van het nazisme. Iemand die zegt, ik ben nazi. Het is begrijpelijk dat het pijnlijk moet zijn voor personen die niet zelf zijn toegetreden tot die ideologie maar er in zijn geboren, en er zelf niet al te veel van weten en denken dat aangezien zij zelf brave mensen zijn, zij denken goede nazis te zijn en de nazis die slechte dingen doen, aangezien die hun boekske mein kampf (mijn strijd) wel hebben gelezen en uitvoeren wat er staat, slechte nazis die dan aangepakt moeten worden ..maar pak alstublieft het nazisme zelf niet aan want dat zou goed zijn... Als men het nazisme niet mag aanpakken waarvan ieder geschoold en moreel mens weet dat het niet deugd, is dat dan niet dweilen met de kraan open want er zullen altijd nazis zijn die hun boekske zullen lezen en uitvoeren wat er staat. Is het niet beter de oorzaak van de problemen weg te nemen (het nazisme zelf) en de goede mensen (maar slechte nazis) de nare waarheid over het nazisme te vertellen zodat ze hun conclusies kunnen trekken ?

Dit is wat er nu gebeurd, lees en vergelijk
http://hoeiboei.blogspot.be/2009/07/goede-duitsers.html

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2012 om 23:50.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be