![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3001 | |
Banneling
|
![]() [quote=NieuwNoors;6196312]
Uitkering is denigrerend. En wel opzettelijk gebruikt om te kleineren. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juni 2012 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3002 |
Minister-President
|
![]() Je bent totaal naast de kwestie aan het zeveren. Ik neem uitkering hier als verzamelnaam voor alles wat door de overheid wordt betaald. Als jij dat persé kwetsend wil vinden dan is dat uw probleem. Ik denk echter eerder dat je gewoon niet onder ogen wil zien dat de overheid niet kan blijven geld uitgeven die men niet heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3003 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga niet verder in op dit niet-standaard woordgebruik. Ga een beetje beweren dat er geen pensioenen meer moeten betaald worden. Wil je echt nog verder discussiëren op zulke basis? Bovendien is het off topic. Behalve voor de pensioenen onder de armoedegrens. Ga die maar zoeken eerst dan. Zo zijn er niet veel. De laagste pensioenen zitten net op de armoedegrens. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juni 2012 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3004 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vandale zal wss ook niet betrouwbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3005 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3006 |
Minister-President
|
![]() En waar beweer ik dat de pensioenen niet meer moeten worden uitbetaald? :s
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3007 |
Banneling
|
![]() Pensioen is pensioen
Het is zeker niet echt arm zijn, zoals bij een werkloosheidsuitkering. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juni 2012 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3008 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld ontstolen aan de werkenden, uitgereikt aan niet werkenden... het kan niet kleinerend en denigrerend genoeg aankomen. Als je het zo aanvoelt, vind ik dat prima. Het betekent dat je je terecht schaamt, en enigszins inziet dat er iets grondig verkeerd mee is om inkomen uit diefstal te genieten i.p.v. uit werk.
![]() |
![]() |
![]() |
#3009 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben best bereid om af te zien van pensioen op 2 condities: al wat ik ooit in pensioenkassen allerhande stortte, trek ik terug (liefst met rente), en er wordt me verder ook niks meer afgehouden voor pensioen zodat ik zelf voor mijn pensioen kan zorgen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 30 juni 2012 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3010 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is toch een moreel verschil tussen pensioen trekken als je zelf een heel leven afdroeg of 'pensioen' trekken zonder ooit zelf aan een pensioenkas bij te dragen...
![]() |
![]() |
#3011 |
Banneling
|
![]() Niemand zegt uitkering. Iedereen zegt pensioen. Anders moet je de hele Van Dale definitie erbij aframmelen om uit t e leggen waar je het over hebt. Heel onpraktisch. Tenzij je wil gebruik maken van de
pejoratieve connotatie van het woord uitkering dat haast alleen gebruikt wordt voor behoeftigen. Zoals wiki aangeeft. Gelukkig is dat bij mijn uitkering niet het geval. Dank aan iedereen die gaat werken om mijn pensioen te blijven betalen, aangezien de overheid daarvoor geen geld opzij gelegd heeft ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juni 2012 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3012 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3013 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik prefereer aalmoes van bloedgeld.
En ik hoop dat het heel denigrerend aankomt.
![]() |
![]() |
#3014 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 30 juni 2012 om 15:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3015 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik las ze, je Van Dale definitie, en reageerde erop hierboven uitgebreid (tegen mijn zin) - lees jij dan mijn wiki-link bij mijn reactie op Nieuw-Noors, en nu sluit ik deze uitweiding over de controverse pensioen-uitkering. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juni 2012 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3016 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien staat uitkering voor een verzameling pensioen, dop, ocmw, ziekte,... Indien ik deze één voor één moest opsommen had je wss zitten vitten op het feit dat ik er een aantal vergeten was. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 30 juni 2012 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3017 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel mijn antwoord op die zin: Laat ons hopen dat het eerste waar de overheid in gaat besparen de pensioenen zijn van mensen die te weinig hebben bijgedragen voor hun pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3018 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geld kan men blijven bijdrukken bijgevolg is er nooit een tekort aan geld. De overheid kan dus geld blijven door ramen en deuren gooien. Is het dat dat ik moet zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3019 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangmatters zijn niet geïnteresseerd in argumenten.
Het enige wat voor hen telt: de uitkeringen, aalmoezen, en gratis openbaar vervoer en medische verzorging. Dat een ander er krom voor ligt, kan hun niet bommen.
![]() |
![]() |
#3020 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij moogt zeggen wat ge wilt en ik ook. |
|
![]() |
![]() |