Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2012, 13:08   #21
eno2
Banneling

Standaard

Ge moogt kiezen tussen 1 van de 10
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:25   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog niks ergs meegemaakt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:54   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Overval bende van Nijvel in 1983. Was daar toen de gerant van den Delhaize afgeknald werd. Heb alles gezien en ben er nog weken ziek van geweest. Heb al die mensen in paniek zien wegrennen. Ikzelf KON niet meer bewegen. Een man heeft mij gelukkig achter een wijnrek getrokken...
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:56   #24
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Overval bende van Nijvel in 1983. Was daar toen de gerant van den Delhaize afgeknald werd. Heb alles gezien en ben er nog weken ziek van geweest. Heb al die mensen in paniek zien wegrennen. Ikzelf KON niet meer bewegen. Een man heeft mij gelukkig achter een wijnrek getrokken...
en leefde je toen nog lang en gelukkig met die man?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:58   #25
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
en leefde je toen nog lang en gelukkig met die man?
Denk dat ik nog veel te jong was voor die brave man. Ik was nog piep hoor.
Oud 10 juli 2012, 14:03   #26
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

erg? wat is erg. Ik weet niet of ik echt al erge dingen heb meegemaakt.
Een zwaar verkeersongeval gehad op de autostrade, maar ik heb daar mentaal niet echt veel van geweten (behalve de eerste maanden wat voorzichtiger rijden, das al.)
Ooit gevreest dat mijn laatste uur geslagen had toen ik in afrika zat en we gingen aangevallen worden door een paar zwarte met messen en kapotte flessen. Best dat de gids zijn 9mm meehad. Is dat erg? Sommige mensen zouden daar veel van geweten hebben. Ik nie, ik weet ook niet waarom.
Ik heb nog een mens onder een trein zien vallen op een perron. Erg? Tja, zeker voor hem en voor zijn familie. Persoonlijk voel ik daar weinig bij. Ik ken die mens niet en er gaan iedere dag wel mensen dood op allerlei manieren.

Persoonlijk voelde ik emotioneel meer toen ik op 11 september 2001 thuiskwam en op tv zag wat er aan het gebeuren was. Dat was toen één volle dag grote onzekerheid over wat komen zou.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 17:36   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ontwaken uit een droom dat ik Hollands bier "moest" drinken.

Gelukkig maar een droom.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 17:38   #28
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Persoonlijk voelde ik emotioneel meer toen ik op 11 september 2001 thuiskwam en op tv zag wat er aan het gebeuren was. Dat was toen één volle dag grote onzekerheid over wat komen zou.
Ja, dat was goed gemarket, die 9/11.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 20:40   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De dood van mijn vader en grootvader die "per vergissing" werden gemitrailleerd, 7 dagen vóór de bevrijding in 1944.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 21:06   #30
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De dood van mijn vader en grootvader die "per vergissing" werden gemitrailleerd, 7 dagen vóór de bevrijding in 1944.

Voor mij ook wel de (onverwachte) dood van mijn vader. Die man was een beer van een vent, nog heel kwiek en sterk voor z'n leeftijd. Ik was bij hem toen hij heenging....
Oud 10 juli 2012, 21:08   #31
Marxmannetje
Banneling

Standaard

De dood van mijn grootvader. Hij had de week daarvoor nog gebeld naar de dokter om te vragen of hij eens wou komen kijken naar hem omdat hij hartklachten had, en die dokter had alleen maar antibiotica voorgeschreven terwijl zijn situatie veel serieuzer was.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 21:10   #32
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de dag dat ik hoorde dat ik de rest van mijn leven met reuma moet leven.
Mijn grootvader kreeg een ongeneesbaar en zeldzame vorm van reuma door chemisch gevaarlijke stoffen in te ademen die in de mijnen waar hij werkte voorkwamen. Hij was nog geen 35 of hij werd al arbeidsongeschikt verklaard omdat de pijn zo groot was.
Oud 10 juli 2012, 21:17   #33
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
De dood van mijn grootvader. Hij had de week daarvoor nog gebeld naar de dokter om te vragen of hij eens wou komen kijken naar hem omdat hij hartklachten had, en die dokter had alleen maar antibiotica voorgeschreven terwijl zijn situatie veel serieuzer was.
En die dokter heeft hem niet grondig onderzocht? Geen hartfilmpje ofzo laten maken?
Dat zou toch niet mogen kunnen!!
Oud 10 juli 2012, 21:21   #34
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
En die dokter heeft hem niet grondig onderzocht? Geen hartfilmpje ofzo laten maken?
Dat zou toch niet mogen kunnen!!
Neen. Omdat het 2 uur in de nacht was dat mijn grootvader belde, schreef die dokter dus simpelweg antibiotica voor. Mijn opa was de enigste die die dokter zijn naam kende, want mijn oma heeft de leeftijd bereikt waar ze zulke dingen vergeet. En ik vrees dat dat een vraag zal zijn dat de rest van mijn leven zal achtervolgen: wie was die dokter?
Oud 10 juli 2012, 21:34   #35
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Neen. Omdat het 2 uur in de nacht was dat mijn grootvader belde, schreef die dokter dus simpelweg antibiotica voor. Mijn opa was de enigste die die dokter zijn naam kende, want mijn oma heeft de leeftijd bereikt waar ze zulke dingen vergeet. En ik vrees dat dat een vraag zal zijn dat de rest van mijn leven zal achtervolgen: wie was die dokter?
Dat is werkelijk schandalig van die dokter! Normaal gezien moet die "dokter" z'n naam wel te achterhalen zijn. Indien hij een voorschrift uitschreef voor antibiotica, heeft uw oma een tussenkomst (achteraf weliswaar) ontvangen van haar ziekenkas/mutualiteit. Wanneer de ziekenkas de terugbetaling doet, rechtstreeks op haar rekening tenzij cash, staat daar altijd de naam van de behandelende geneesheer op.
Anderzijds: spijtig genoeg nemen gedane zaken geen keer.
Oud 10 juli 2012, 21:38   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is werkelijk schandalig van die dokter! Normaal gezien moet die "dokter" z'n naam wel te achterhalen zijn. Indien hij een voorschrift uitschreef voor antibiotica, heeft uw oma een tussenkomst (achteraf weliswaar) ontvangen van haar ziekenkas/mutualiteit. Wanneer de ziekenkas de terugbetaling doet, rechtstreeks op haar rekening tenzij cash, staat daar altijd de naam van de behandelende geneesheer op.
Anderzijds: spijtig genoeg nemen gedane zaken geen keer.
Lekker makkelijk, om die dokter dan de schuld te geven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 21:50   #37
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat die dokter schuld heeft? Ik vind wel dat wanneer een oudere persoon 's nachts belt met hartklachten, die dokter hem naar 't ziekenhuis kon doorverwijzen. Hij had kunnen zeggen: meneer, ik stel voor dat u een ambulance belt. Waarschijnlijk had de opa een half uurtje later aan de hartmonitor gelegen. Evengoed had de grootvader in het ziekenhuis kunnen overlijden natuurlijk. Toch vind ik dat de dokter niet z'n uiterste plicht gedaan heeft.
Oud 10 juli 2012, 21:51   #38
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een dokter die je niet kan vertrouwen is waardeloos en hoort er geen te zijn.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 22:10   #39
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ooit eens een scheldtierade van een onderdirecteurtje gekregen in mijn 5de middelbaar van zo'n 2 a 3 uur lang, omdat ik ene een klop terug had gegeven die mij laf weg in de rug aanviel tijdens het sportuurtje.

Die vent heeft mij toen in die paar uur verbaal en fysiek afgebroken en mij een straf van 5 boeken met 100 vragen per boek gegeven twee weken voor de juni-examens. Ik heb het gehaald, maar daar ben ik heel lang niet goed van geweest, omdat het allemaal zo onrechtvaardig en "selon la tête du client" was... Het grote drugdealende krapuul gelijk bissende gabberkes en smorende skaterkes vond ie dan wel weer ok, den do. Die speelden gewoon met zijn kloten.

Allemaal in een hyperkatholiek college. Wat een kuttijd zeg.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 22:24   #40
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

"geroofied" worden door drank in Barcelona, een paar meter naar beneden vallen tien minuten later en wakker worden met sleutels, telefoon en geld weg.

toen ik 18 was, sliepen we in een park (ook toevallig in Barcelona) omdat mijn maat weigerde naar een jeugdhotel te gaan. bon... twee uur later werden we wakker, ze hadden alles mee. zelf de dingen die onze onze broekzak zaten van de broek dat we draagden tijdens slaap. zelf m´n potje met contactlenzen en m´n maat zijn schoenen.

ben een keer bestolen onder bedreiging van een mes...

maar dat valt allemaal te relativeren..

erge dingen zijn familiale, agressieve toestanden maar dat is te persoonlijk om hier neer te zetten.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be