Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 12:25   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Halelujah! Zeebrugse Zeehaven is HALAL! Praise the Lord!

Om halal certificaten te verkrijgen moeten de diensten gecontroleerd worden door MOSLIMS (overtreding anti discriminatie wetten gebaseerd op religieuze overtuiging), mag het voedsel niet in contact komen met voedingswaren geproduceerd volgens Europese hygienische richtlijnen en moeten de slachtwetten worden overtreden, waarbij de islamitsche slagers ook niet volgens de anti discriminatiewetten worden aangeworven (noteer: een KATHOLIEKE kliniek mag geen moslim weigeren).

Wij mogen niet eisen dat onze garagepoort op een niet-halale manier wordt geproduceerd en geinstalleerd want dan is Yussef boos.

Maar dit mag dus wel:

Citaat:
Halalcertificaat voor haven van Zeebrugge

Zeebrugge heeft als eerste haven aan de Europese westkust een halalcertificaat ontvangen. Dat certificaat werd uitgereikt door de Halal Food Council of Europe. Met dit bewijs wil Zeebrugge zich verder ontwikkelen als Food Port.

De Halal Food Council erkent met het certificaat dat Zeebrugge beantwoordt aan bepaalde eisen zoals herkomst, transport, verpakking en behandeling. "Wij zorgen ervoor dat halal halal blijft doorheen de volledige procedure", duidt Joachim Coens van de haven van Zeebrugge.

"Zeebrugge Food Logistics heeft daarvoor een volledig nieuwe lijn opgestart zodat halalvlees zeker niet in contact komt met ander vlees. Bedoeling is dat we nu kunnen samenwerken met bedrijven uit het hinterland zowel voor import als export."

Nieuwe markt

Zeebrugge wil daarmee een nieuwe markt aanspreken. "Voorlopig lopen er een aantal projecten met een paar bedrijven, maar er zijn contacten, onder meer in het Midden-Oosten, om de intensiteit op te drijven", vertelt Coens. "Dankzij investeringen in de voedsellogistiek heeft Zeebrugge zich ontwikkeld tot een Food Port."

Met het halalcertificaat heeft Zeebrugge voor een primeur gezorgd aan de Europese westkust. Enkel Marseille, met zijn haven aan de Middellandse Zee, ging de West-Vlaamse haven vooraf.
http://www.vandaag.be/binnenland/101...zeebrugge.html

-----------------------

Me dunkt is dit zeker en vast concurrentievervalsing als de goederen verplicht uit islamitische landen moeten worden geïmporteerd?

Tijd om nog eens een actie op te starten voor "gegarandeerd volgens Europese hygienische wetten" labelling.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:30   #2
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

CGKR, hallo??
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:32   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is daar mis mee?

Citaat:
Consumptiegoederen die halal (synoniem voor rein in de moslimwereld) zijn, beantwoorden aan bepaalde eisen van herkomst, transport, behandeling en verpakking. In de praktijk zal het logistieke bedrijf Zeebrugge Food Logistics instaan voor de opslag van het halalvlees.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:35   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tijd om nog eens een actie op te starten voor "gegarandeerd volgens Europese hygienische wetten" labelling.
Jaja, altijd hetzelfde met die grote muilen. Op een forumpje staan armenzwaaien en schreeuwen als een bronstige baviaan. En in het echte leven? Alé, ik wacht nog steeds op de eerste actie of betoging opgezet door een forummer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 16 juli 2012, 12:37   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om halal certificaten te verkrijgen moeten de diensten gecontroleerd worden door MOSLIMS (overtreding anti discriminatie wetten gebaseerd op religieuze overtuiging), mag het voedsel niet in contact komen met voedingswaren geproduceerd volgens Europese hygienische richtlijnen en moeten de slachtwetten worden overtreden, waarbij de islamitsche slagers ook niet volgens de anti discriminatiewetten worden aangeworven (noteer: een KATHOLIEKE kliniek mag geen moslim weigeren).
Bron of bronnen voor deze beweringen?
Oud 16 juli 2012, 12:37   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
CGKR, hallo??
In antwoord op mijn vraag of die halal-toestanden geen discriminatie was, kreeg ik als antwoord dat het een tendensonderneming was.

Wat antwoordden ze me op mijn vraag daarover?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank van Severen, CGKR
Wat betreft uw laatste vraag dient deze gelezen te worden in het licht van de vrijheid van religie en de uitzonderingen die de antidiscriminatiewetgeving voorziet voor tendensondernemingen, m.n. publieke of particuliere organisaties, waarvan de grondslag op geloof of levensbeschouwing is gebaseerd (bv een katholiek ziekenhuis, een vrijzinnige jeugdvereniging, …), mogen in het kader van de arbeidsbetrekkingen geen direct onderscheid hanteren op grond van het geloof of de levensbeschouwing van hun personeel, tenzij het geloof of de levensbeschouwing vanwege de aard van de activiteiten of de context waarin deze worden uitgeoefend een wezenlijke, legitieme en gerechtvaardigde beroepsvereiste vormt gezien de grondslag van de organisatie. Deze uitzondering kan wel geen op een andere grond gebaseerde discriminatie rechtvaardigen. M.a.w. moet men voor elke arbeidsbetrekking nagaan of het geloof of levensbeschouwing van de medewerker een wezenlijke en bepalende beroepsvereiste is. Het Centrum kan een mogelijke discriminatie uitsluitend analyseren op basis van een concrete casus.
ik neem dus aan dat een koe onverdoofd de keel oversnijden blijkbaar voor halal als een gerechtvaardigde beroepsvereiste wordt beschouwd? Maar als ik geen islamitische gynaecoloog aan mijn lijf wil hebben, dan ben ik racist?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 juli 2012, 12:38   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bron of bronnen voor deze beweringen?
vier verschillende draden op deze site waar ik de halal vereisten al tig keer mét link geplaatst heb.

zoek even op halal+controle

Oud 16 juli 2012, 12:39   #8
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me dunkt is dit zeker en vast concurrentievervalsing als de goederen verplicht uit islamitische landen moeten worden geïmporteerd?
Dieren kunnen hier ook 'halal' gefokt worden, zolang de herkomst gekend is (en dat is een erkend halal fokker) is er geen probleem. Enfin, zo begrijp ik het toch.

Citaat:
Ik ben niet halal en zal het nooit zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:39   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vier verschillende draden op deze site waar ik de halal vereisten al tig keer mét link geplaatst heb.

zoek even op halal+controle
Wat is er precies mis met, bijvoorbeeld, een varken te slachten in een boerderij?
Oud 16 juli 2012, 12:40   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wij mogen niet eisen dat onze garagepoort op een niet-halale manier wordt geproduceerd en geinstalleerd want dan is Yussef boos.

Maar dit mag dus wel:

[url]http://www.vandaag.be/binnenland/101229_halalcertificaat-voor-haven-van-zeebrugge.html-----------------------

Joachim Coens is ook 1ste schepen en o.a. schepen van cultuur in de stad Damme.
Uiteraard CD&V.
Benieuwd of hij z'n kiezers zal inlichten over deze stunt in Zeebrugge.
Stunt, een burgerlijk ir. onwaardig.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:41   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dieren kunnen hier ook 'halal' gefokt worden, zolang de herkomst gekend is (en dat is een erkend halal fokker) is er geen probleem. Enfin, zo begrijp ik het toch.

Ik ben niet halal en zal het nooit zijn.
in al mijn bronnen ben ik nog nooit tegengekomen dat er ook "halal" gefokt wordt. Dit is een nieuwigheid waar enkel linkeiwinkie groenlinksen mee beginnen schermen.

Het enige halalfokken dat ze kennen in islamitisch landen is dat dieren waarmee mannen sex hebben gehad moeten worden geslacht en verkocht aan de naburige dorpen.
Dat ze nu precies gaan doen of moslims hebben de dierenrechten uitgevonden is om van te kotsen!
Toen het nog zomer was in Egypte heb ik daar de paardjes gezien die (verplichte toeristische uitstap) de koetsjes moesten trekken: hun knoken staken door hun vel, de dieren waren uitgehongerd. De kamelen stonden ergens in de woestijn te wachten, met één poot dubbelgebonden zodat ze niet gingen lopen. Allemaal halal!

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 12:43.
Oud 16 juli 2012, 12:41   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Joachim Coens is ook 1ste schepen en o.a. schepen van cultuur in de stad Damme.
Uiteraard CD&V.
Benieuwd of hij z'n kiezers zal inlichten over deze stunt in Zeebrugge.
Stunt, een burgerlijk ir. onwaardig.

Waarom? Halal is economie.
Oud 16 juli 2012, 12:44   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Halal is een islamitische term waarmee wordt aangeduid wat voor moslims is toegelaten.

Oud 16 juli 2012, 12:45   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
halal is zuivere concurrentievervalsing, tenzij wij gegarandeerde niet-halal producten mogen bestellen waar geen moslim bij te pas is gekomen! maar dat is VerboTen.

Oud 16 juli 2012, 12:45   #15
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in al mijn bronnen ben ik nog nooit tegengekomen dat er ook "halal" gefokt wordt. Dit is een nieuwigheid waar enkel linkeiwinkie groenlinksen mee beginnen schermen.
Zoals ik zei: "Zo begrijp ik het toch". Ik ben het namelijk niet zeker. En eerlijk gezegd, het doet er niet toe aangezien ik geen halal voedsel aanraak.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:46   #16
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en ik dacht dat de mensen hier allemaal zo ijverden voor vrijheid van ondernemen en vrijheid van keuze? O wee als men iets zegt over milieu, dan willen ze je een staak door het hart drijven.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:46   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is daar mis mee?
Wat is er mis mee dat wij gaarne (een beetje) alcohol drinken in een moslim land ???

Oud 16 juli 2012, 12:47   #18
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Halal hier, halal daar. Maar Belgische chocolade is toch gegeerd bij onze moslimbroeders. Erg halal is die niet.
Ik heb er nog niemand van weten sterven. Evenmin van halal vlees eten.

Er zitten aan twee zijden mensen die met een plank voor hun kop lopen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 juli 2012 om 12:47.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:48   #19
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat is er mis mee dat wij gaarne (een beetje) alcohol drinken in een moslim land ???

OP zich niks. Alleen ga je dat peperduur betalen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:49   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Is dit het soort "dossiers" waar de gemeentelijke NVBA-fracties zich gaan mee bezighouden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be