![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom is dat nu wel het punt ?
|
|
|
#602 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In dit topic gaat het over het recht op Jeruzalem dacht ik zo . Misschien een stuk interessanter om op zoek te gaan naar de oplossing voor dit probleem.
|
|
|
|
#603 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En gelukkig zijn er steeds meer Christenen (vooral dan in de protestantse richtingen) die zijn gaan nadenken en afstand beginnen te nemen van het arrogante standpunt dat "het Christendom een nieuw verbond is dat het oude vervangt" en dat zij bijgevolg prioriteit hebben om te beslissen wat er met Israël moet gebeuren. Eerst werden de Joden in hun land Israël-Judea geconfronteerd met een maar niet eindigende reeks veroveraars-bezetters (Assyriërs, Babyloniërs, Perzen, Grieken, Romeinen, Byzantijnen, Arabieren, Kruisvaarders, Turken, Westerse Christenen) die hen een vreemde heerschappij door de strot wilden rammen. En in slechts enkele gevallen werd niet gepoogd aan de religie van de Joden te raken (Perzië en enigermate ook Babylonië). Het Christendom (en vooral het Katholicisme) daarentegen heeft tegenover het Judaïsme steeds uitgeblonken door een hatelijke onverdraagzaamheid. En dat omdat zij, de Christenen, aan de gewelddadige dood van een joodse Rabbi Jehoshuah een andere interpretatie hebben gegeven dan hetgeen het in werkelijkheid betekende. En daaruit trokken ze dan de knotsgekke conclusie dat zij, de foute en dwalende interpretatoren van Jehoshuah/Jezus, nu eens gingen komaf maken met de religie van die Rabbi en zijn volk, de Joden. Ze legden beslag op de Heilige Schrift van de Joden, plakten er misprijzend en hautain de term "Oud" Testament op en hingen er een eigen aanhangsel aan vast dat zij dan "Nieuw" Testament gingen heten. Meer nog, ze klaroenden naar alle windstreken dat de Joden eigenlijk het allemaal verkeerd hadden begrepen en dat zij nu eens de goede interpretatie van de Bijbel gingen uitdragen. En als kers op de taart: ze gingen ook nog eens aanspraak maken op Jeruzalem en het Heilig Land waarvan ze zeiden dat de Joden er gewoon geen recht meer op hadden. Waarom? Omdat de Joden niet akkoord gingen met hun interpretatie van de betekenis van die Rabbi Jehoshuah/Jezus.
|
|
|
#604 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#605 | |
|
Minister
|
Citaat:
bevestigen. We mogen dus niet meer naar de tweede wereldoorlog terug gaan. Ik doe het toch. Al die verdomde nazi's die het druk hadden weinachten te vieren en ondertussen ik weet niet hoeveel Joodse babies te vermoorden. Het fatsoen zou je moeten opleggen in deze zaak je grote bek te houden. |
|
|
|
|
|
|
#606 |
|
Minister
|
and while I am at it, beter ophouden met het triestige lot aan Palestijnen toebeschoren.
Want toen Israel nog heer en meester speelde over de betwiste-bezette gebieden hadden de inwoners daar een levensstandaard die met hoofd en schouders boven alle andere niet-petroleum landen in de omgeving uitstak. |
|
|
|
|
|
#607 |
|
Minister-President
|
Raar dat de inwoners hun "Heer en meester" niet apprecieerden als alles toch zo goed ging voor hen .
Amateurisme in geschiedenisvervalsing live op politics.be. |
|
|
|
|
|
#608 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#609 | |
|
Minister
|
Citaat:
Niet dat die 'gedwongen' samenleving eeuwig kan duren. Maar kijk de cijfers na, zoek ze op en wat ontdek je? Dat de levensstandaard van de 'bezette' bevolking in de 'betwiste' gebieden NOOIT zo hoog was als toen Israel daar nog heer en meester speelde. So what happened... een paar richtlijnen: Unwra trok de riem aan. Alleen vrouwen met een kind aan de borst hadden nog recht op een uitkering. en toen kwam er een economische crisis die ook Israel trof. en die omdat ze Israel trof voor de nodige werkloosheid in de Palestijnse gebieden zorgde. Wat gestook, wat gelul en voila, de eerste intifada was op gang gebracht. |
|
|
|
|
|
|
#610 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat dit ergens in de een of andere conventie staat. |
|
|
|
|
|
|
#611 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#612 |
|
Minister-President
|
In die conventies zal er ook wel iets instaan van geen kinderen in te zetten in een oorlog zeker? Als de ene groep zich niet aan verdragen kan houden waarom de andere dan wel?
|
|
|
|
|
|
#613 | |
|
Minister
|
Citaat:
Arafat trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#614 |
|
Minister-President
|
Waar zeg ik dat Israel kinderen inzet? Ik neem zowel standpunten pro als tegen Israel in. Ik kies geen kant aangezien beiden fouten maken. Verder ben ik van mening dat dit conflict niet anders kan dan escaleren tenzij er iemand de slimste is.
|
|
|
|
|
|
#615 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En in afwachting dat zij zich niet bekeren, moeten de Joden terug in het Romeins ghetto zeker? U lijkt Pius IX wel. Bent u toevallig geen lid van Opus Dei?
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juli 2012 om 16:37. |
|
|
|
|
|
#616 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In mijn ogen ook , vandaar dat ik Israël als schuldige aanwijs voor het bombarderen van zieken huizen en scholen tijdens operatie Cast lead.
|
|
|
#617 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg daar maar één zaak op: "compte dessus et bois de l'eau claire!" Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juli 2012 om 16:46. |
|
|
|
|
|
|
#618 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
MAAR nu komt de clue : Er is helemaal niet vanuit betreffende ziekenhuizen,woningen enz geschoten door Hamas. Zo blijkt uit de getuigenissen van Israelische soldaten (bronnen heb ik ) en de onderzoeken van onder andere Human rights watch. Een Israelische commentator : "Hamas just sat in its bunkers and waited till it was all over"
|
|
|
|
#619 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|