Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 10:55   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De zo typische drogredenering van gelovigen zoals christenen en joden:
"Onze godsdienst veroordeelt niet de homosexuele gevoelens maar wèl de homosexuele daden".

Maar mens toch.
En wat is daar typisch drogredenering aan ? Zelfs de wet past deze redenering toe. Gevoelens worden niet veroordeeld, enkel daden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:07   #82
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een toevallige ruzie waar klappen vallen en daadwerkelijk op zoek gaan naar homo's om in elkaar te slaan. Tot nu toe is dat dezelfde strafmaat en dat vind ik alvast niet correct, de ene is doodslag, de andere moord.
Ik vraag me hier af hoe die daders weten dat het homo's zijn ? Misschien zouden die het nog niet weten als ze zich eens onopvallend zouden gedragen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:09   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik vraag me hier af hoe die daders weten dat het homo's zijn ? Misschien zouden die het nog niet weten als ze zich eens onopvallend zouden gedragen.
Ah, ze mogen dus in het openbaar geen affectie tonen, is het dat wat je bedoelt. Reageer je op dezelfde manier als een man zijn vrouw kust op café?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:12   #84
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar ja, zo kan men alles uitleggen. Feit blijft dat de Thor�*, het heilig boek der Joden, Dè Wet(!!), de homosexualiteit streng veroordeelt en homo's straft met de dood. Zo staat het in de Joodse religieuze wet.
.
Kan best zijn, maar de realiteit is dat de hoofdmoot van homofobe aanvallen niet door joodse jongeren maar door de diversiteitsbrengers van Spa en VLD gepleegd worden.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:17   #85
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah, ze mogen dus in het openbaar geen affectie tonen, is het dat wat je bedoelt. Reageer je op dezelfde manier als een man zijn vrouw kust op café?
Zo stond ik laatst in de Ancienne Belgique te wachten op een optreden van Katzenjammer (lekkere wijfkes ). Ik kijk achter me, zie twee kussende homo's en denk "leuk koppeltje", net zoals ik zou denken bij 2 kussende meiden of een kussende man en vrouw. Voor mij is dat identiek. Oprechte liefde hoeft niet gegradeerd worden afhankelijk van geslacht.

"Heterofobie" wordt al eens aangekaart bij holebi's, nochtans is een meerderheid van de bezoekers in een gemiddelde holebidiscotheek.... hetero. Bij het handen opsteken valt dat keer op keer op. De reden is simpel, bij een holebidiscotheek wordt niet gediscrimineerd op huidskleur, geaardheid, kledingstijl etc etc wat het eveneens leuk maar voor doorsnee mensen die van diversiteit houden. In de Noxx is alles zo saai door selectie en huisreglement.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:18   #86
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Of daar ga ik toch van uit, in de meeste gevallen publiceren ze zelfs al geen voornamen meer omdat Achmed D., en Mohammed B. de clue ook direct meegeven. Of ze schrijven een Gentenaar, 2 Belgen en een Marokkaan als het 4 allochtonen betreft en een Roger M. als het aan Vlaming is en soms worden de namen gewoon vervangen. Het slachtoffer wordt dan meestal bij naam en toenaam genoemd, daar hebben ze blijkbaar geen probleem mee.

We hebben het recht dit te weten, door dit te willen verbergen moeten we ervan uitgaan dat het telkens buitenlanders of allochtonen zijn als ze naam en andere gegevens meer dan gewoon beschermen.

De Raad voor de Journalistiek heeft volgende aanbevelingen betreft berichtgeving over allochtonen, alsof etnische afkomst en godsdienst niet relevant zouden zijn bij homo-geweld.
"1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT"

Volledige lijst met aanbevelingen zijn hier te vinden
http://www.rvdj.be/sites/default/fil...llochtonen.pdf
Sorry hoor, heb ik iets gemist? Je bent weer de zoveelste in de rij die weer de indruk wilt maken dat elke criminele daad door allochtonen word gepleegd, ook al kunnen ze zonder bezwaar autochtoon genoemd worden. Criminelen die van Belgische afkomst zijn en geen moslims zijn, zijn blijkbaar een uitgestorven soort precies.

Dat de pers er niet bij schrijft of het Marokkanen zijn doen ze niet meer omdat dat irrelevant is, want ook al zijn ze van Marokkaanse afkomst en zijn ze moslim, het zijn nu Belgen.

Dat gezeik dat elke criminele daad in België wel door een moslim allochtoon moet gepleegd begint me dan ook erg de keel uit te hangen. Sommigen gaan zelfs zo ver om dat allemaal van boven naar onder via Google te bestuderen. Jij en nog anderen hier, zoals de befaamde kliek van het subforum immigratie, kunnen het geen hondenreet schelen wat er met de slachtoffers is gebeurt, zolang er maar te bewijzen valt dat het door moslims en allochtonen gebeurt is. Dat is het belangrijkste. Dan zijn we vertrokken.

Wat mij ook opgevallen is is dat de meeste anti-islam 'strijders' hier het niet meer kan boeien of de allochtonen ondertussen al werk hebben, geïntegreerd zijn, woonachtig zijn, Nederlands kunnen en afgestuurd zijn, of m.a.w., dat ze 100% burger zijn van België (kijk maar naar dat topic van Parwais), zolang het maar iemand is die moslim is en geen blanke huidskleur heeft mogen ze allemaal weg terug naar eigen land, ook al zitten ze dan bloedhard te ontkennen dat ze niet extreem-rechts noch racistisch zijn.

Je moet je niet aangevallen voelen BonBon, maar draden met zo'n titel en zo'n uitgangspunt raken kant noch wal en kan je beter posten in de gortige vuilbak van het forum: Immigratie en integratie. Daar kan je ermee doen wat je wilt zonder dat de moderators er iets van zeggen, zolang je maar niet de holocaust ontkent.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 20 juli 2012 om 11:23.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:25   #87
Zenit
Banneling

Standaard

Indien het moslims waren geweest, dan hadden nu al in de media 538 wegrelativerende opiniestukken en commentaren gehoord in de trant van : zij (de daders) zijn slachtoffers van de harde, Westerse, racistiche maatschappij, ze krijgen geen kansen, leven in kansarmoede, je moet begrijpen dat ze dan gefrustreerd zijn en die frustraties willen afreageren. Je moet ook begrip opbrengen voor hun verrijkende religie die iets conservatiever is, blabla, blabla ...
Oud 20 juli 2012, 11:26   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Sorry hoor, heb ik iets gemist? Je bent weer de zoveelste in de rij die weer de indruk wilt maken dat elke criminele daad door allochtonen word gepleegd, ook al kunnen ze zonder bezwaar autochtoon genoemd worden. Criminelen die van Belgische afkomst zijn en geen moslims zijn, zijn blijkbaar een uitgestorven soort precies.

Dat de pers er niet bij schrijft of het Marokkanen zijn doen ze niet meer omdat dat irrelevant is, want ook al zijn ze van Marokkaanse afkomst en zijn ze moslim, het zijn nu Belgen.

Dat gezeik dat elke criminele daad in België wel door een moslim allochtoon moet gepleegd begint me dan ook erg de keel uit te hangen. Sommigen gaan zelfs zo ver om dat allemaal van boven naar onder via Google te bestuderen. Jij en nog anderen hier, zoals de befaamde kliek van het subforum immigratie, kunnen het geen hondenreet schelen wat er met de slachtoffers is gebeurt, zolang er maar te bewijzen valt dat het door moslims en allochtonen gebeurt is. Dat is het belangrijkste. Dan zijn we vertrokken.

Wat mij ook opgevallen is is dat de meeste anti-islam 'strijders' hier het niet meer kan boeien of de allochtonen ondertussen al werk hebben, geïntegreerd zijn, woonachtig zijn, Nederlands kunnen en afgestuurd zijn, of m.a.w., dat ze 100% burger zijn van België (kijk maar naar dat topic van Parwais), zolang het maar iemand is die moslim is en geen blanke huidskleur heeft mogen ze allemaal weg terug naar eigen land, ook al zitten ze dan bloedhard te ontkennen dat ze niet extreem-rechts noch racistisch zijn.

Je moet je niet aangevallen voelen BonBon, maar draden met zo'n titel en zo'n uitgangspunt raken kant noch wal en kan je beter posten in de gortige vuilbak van het forum: Immigratie en integratie. Daar kan je ermee doen wat je wilt zonder dat de moderators er iets van zeggen, zolang je maar niet de holocaust ontkent.
Oorspronkelijk geplaatst door Mohandas K Gandhi, Young India, July 7, 1950
The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives.
Zolang het maar geen moslims zijn bedoel je toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:31   #89
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zo typische drogredenering van gelovigen zoals christenen en joden:
"Onze godsdienst veroordeelt niet de homosexuele gevoelens maar wèl de homosexuele daden".

Maar mens toch.

In de islam zijn ze minder hypocriet, daar hangen ze de homo's op of slaan ze hen in mekaar. En ze zijn minder hypocriet omdat de islam een achterlijke godsdienst is gebleven die in de vroege middeleeuwen is blijven hangen.

Bij de joden en de christenen verzinnen ze allerlei uitleggingen om de kool en de geit te sparen en dus zeggen ze nu: "homofiele gevoelens mag wel (ook al zien we dat helemaal niet graag), maar homosexuele daden zijn streng te veroordelen." Maar vroeger deden ze maar net hetzelfde als de islam, te weten: homo's stenigen, ophangen en op de brandstapel verbranden.
Goed, als jij vindt dat de islamieten inzake homofilie "minder hypocriet", dus eerlijker zijn, dan is dat jouw mening. Niet de mijne en al evenmin die van het Judaïsme. Dat soort eerlijkheid kan mij gestolen worden.

Kijk eens, de mensheid worstelt reeds zéér lang met het probleem van homofilie. In termen van Judaïsme (net zoals bij Christendom) zijn homosexuele praktijken (dus "daden") zondig. De stelling van het Judaïsme dat ze de homofiele mens niet veroordelen past volledig in de visie dat God barmhartig is. En evenzeer dat de mens die van zichzelf bewust is als iemand die zondig moet geholpen worden. Het past meteen ook bij twee essentiële begrippen in het Judaïsme: rechtschapenheid en zachtmoedigheid (chesed).

En wat uw mening betreft over de straffen die ooit in een ver verleden door de Joden zouden zijn toegepast op homo's, wel geef mij dan maar eens een paar concrete gevallen. In de Torah zelf staat wel één concreet geval: Sodomah en Gommorah. Maar dat was dan evenzeer omwille van de homofilie verkrachtingen die er op vreemdelingen werden toegepast.
Oud 20 juli 2012, 11:34   #90
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Mohandas K Gandhi, Young India, July 7, 1950
The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives.
Zolang het maar geen moslims zijn bedoel je toch?
Ja, die quote zegt dat alle religieuzen, dus alle moslims, joden, christenen,... vreselijke misdaden begaan hebben, terwijl ik moslims eruit sluit.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 20 juli 2012 om 11:39.
Oud 20 juli 2012, 11:38   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Waar kunnen we die gedragscode lezen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:40   #92
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Indien het moslims waren geweest, dan hadden nu al in de media 538 wegrelativerende opiniestukken en commentaren gehoord in de trant van : zij (de daders) zijn slachtoffers van de harde, Westerse, racistiche maatschappij, ze krijgen geen kansen, leven in kansarmoede, je moet begrijpen dat ze dan gefrustreerd zijn en die frustraties willen afreageren. Je moet ook begrip opbrengen voor hun verrijkende religie die iets conservatiever is, blabla, blabla ...
En hoe wil jij het dan zien? En toon mij eens min. 3 artikels aan waar hetgeen wat jij opnoemt in staat.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 20 juli 2012 om 11:40.
Oud 20 juli 2012, 11:40   #93
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen er niet onderuit dat bij het aftuigen en het lastig vallen van homo's, moslims van bij ons dikwijls op de eerste rijen staan. Ook de homo's in eigen moslim-rangen die zich outen, hebben het hard te verduren. Meer dan één heeft zelfs moeten 'onderduiken'. Dat zijn nu eenmaal de feiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 11:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:47   #94
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe wil jij het dan zien? En toon mij eens min. 3 artikels aan waar hetgeen wat jij opnoemt in staat.
Begrijp je het woordje 'indien' niet?
Oud 20 juli 2012, 11:49   #95
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp je het woordje 'indien' niet?
Ik begrijp het woord wel maar daarna kom je af voorbeelden en ik wil weten hoe je aan die voorbeelden komt.
Oud 20 juli 2012, 11:54   #96
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120719_191

wat gebeurt er nu als toch blijkt dat het slachtoffer in feite niet echt homo is. Krijgen de daders dan strafvermindering?

ik zou denken dat het onaanvaardbaar is dat iemand sowieso aangevallen wordt.
En als de dader homo is?
Ik stel voor dat ze een tabelletje maken met "Dader/Slachtoffer"--"Homo/Niet-homo"...en dan de maximumstraffen alnaargelang.....

Maar als het dan een ("vermomde") roofmoord is ? Oei, ingewikkeld.....
Oud 20 juli 2012, 11:57   #97
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En junkies zijn homohaters omdat hun Heilige Soeplepel hen daartoe aanzet?
De enige religie die holebi's ruimhartig aanvaardt zijn de pastafarians.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 11:59   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nee, dat doet hij niet. Hij bedoeld dat artikels over homo's of moslims meer aandacht krijgen dan de andere dingen.
En is dat zo, of past dat niet in zijn kraam.
?
Het is wel zo dat de media zich vaak op een bepaald onderwerp stort en dat dan uitmelkt.
Dat kan gezinsdrama’s zijn, kindermoord,een andere keer particulier wapenbezit, racisme, een uitspraak van een bisschop, noem maar op.
Telkens is er wel iemand die zich geviseerd voelt en de feiten probeert te minimaliseren.
Maar nooit zijn er zoveel verdedigers dan wanneer het over moslims gaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 12:03   #99
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het woord wel maar daarna kom je af voorbeelden en ik wil weten hoe je aan die voorbeelden komt.
Een week of 2 geleden was N. Charkoui van het Minderhedenforum te gast in een praatprogramma op Radio 1. Zij werd ernstig aan de tand gevoeld over het probleem van acute homofobie in de moslimgemeenschap.
Op geen enkel moment ging ze in op de vragen. Wel kregen we een half uur lang wegrelativerend geleuter. Het kwam er op neer dat de islamitische homofobe geweldplegers ocharme allemaal slachtoffers zijn van kansarmoede. En dus is het blijkbaar OK.

Laatst gewijzigd door Zenit : 20 juli 2012 om 12:03.
Oud 20 juli 2012, 12:03   #100
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En is dat zo, of past dat niet in zijn kraam.
?
Het is wel zo dat de media zich vaak op een bepaald onderwerp stort en dat dan uitmelkt.
Dat kan gezinsdrama’s zijn, kindermoord,een andere keer particulier wapenbezit, racisme, een uitspraak van een bisschop, noem maar op.
Telkens is er wel iemand die zich geviseerd voelt en de feiten probeert te minimaliseren.
Maar nooit zijn er zoveel verdedigers dan wanneer het over moslims gaat.
Doet er niet toe. Hij geeft gelijk wat die selectieve verontwaardiging betreft. Sommige incidenten krijgen massa's aandacht terwijl andere, minder sensationele zaken amper aandacht krijgen ondanks het feit dat ze soms erger zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be