![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() vreest niet, dat weet ik ook. Het was ook niet aan jou gericht maar aan 'jullie' als 'Belgisch Volk'
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed en wel, maar ik herhaal, noem mij eens een paar voorbeelden van Nederlandse steun aan de Nederlandstaligheid in België en dan liefst uit de tijd van de 19e eeuwse emancipatiestrijd toen het erop of eronder was?
Want dat hoort ge natuurlijk te kunnen als ge ontkent hetgeen ik stelde: "Ik hoor anders dat Nederland op dat vlak Vlaanderen een beetje in de kou heeft laten staan....." En tja, 'Belgisch Volk'.... ![]() http://www.storme.be/vereenigdeneder...hestaeten.html Dat eerste artikel..! Wanneer zet de NVA het op de politieke agenda om Belgique te vertalen als Zuid-Nederland...! Kwestie van Nederlands te noemen wat ook Nederlands is!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 juli 2012 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 juli 2012 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar in de 19e eeuw heeft 'onze' Koning Willem enorm veel betekend voor jullie Nederlandstaligheid (ik ga nu geen lijstje van maatregelen geven, die ken je zelf ook wel). 'Wij' zijn er toen uitgesjot, zoals velen bij jullie plachten te zeggen. Welnu dat deden we natuurlijk niet vrijwillig aan mee. Komt bij dat Nederland in de 19e eeuw een laat geïndustrialiseerd land was terwijl België een rijke industrie kende. Nederland had daarnaast ongeveer 2,5 miljoen inwoners tegen 3,5 miljoen in België en in die tijd was het België dat door die krachtsverhoudingen annexatieplannen en aanvalsplannen maakte richting Nederland, wegens onze relatieve zwakte. In die tijd moet je natuurlijk ook geen wonderen verwachten van 'steun aan de Nederlandstaligheid' die in eerste instantie jullie eigen verantwoordelijkheid is. Ik zou het ook graag anders gezien hebben, maar zo is het nu eenmaal. Wij waren eerder jullie agrarische provincie, met dezelfde koning. En als jullie daar dan aan de toog van maken 'dat Nederland nooit steun verleende' dan is dat maar een deel van het verhaal. We kunnen het ook omdraaien, maar dat zouden wij niet zo snel zeggen. Jullie zijn zelf de grootste bedreiging van het Nederland, omdat jullie niet eens in eigen huis de boel op orde kunnen krijgen ondanks een numeriek en economisch overwicht. ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 28 juli 2012 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is een prima datum. Zes december kan eventueel een valabel alternatief zijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de 'Hollanders' zult u wellicht bedoeld hebben.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kan inderdaad gewoon zeggen dat België een racistische staat is, of een haatstaat, beide zijn correct.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie u aan slechts één datum de voorkeur geven: katorze zjwiejè. In navolging van de inwoners van het door u zo geadoreerde Liège.
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij nader inzien dat gaan we toch maar niet doen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |