![]()  | 
	
	
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.  | 
		
			
  | 	
	
	
		
		|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Discussietools | 
| 		
			
			 | 
		#241 | 
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd:  8 augustus 2007 
				
				
				
					Berichten: 66.515
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#242 | 
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 18 februari 2003 
				
				
				
					Berichten: 26.968
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#243 | |
| 
			
			
			
			
			 Secretaris-Generaal VN 
			
		
			
				
			
			
			Geregistreerd: 24 februari 2009 
				Locatie: Grenoble, Frankrijk 
				
				
					Berichten: 117.443
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 Enkel het "gewoon hoogleraar" salaris begint er al een klein beetje op te lijken, tegen het einde van de loopbaan toe. Maar als je ziet hoe moeilijk het is dat baantje vast te krijgen, en hoeveel ons-kent-ons je daarvoor moet meehebben, is dat de moeite niet om dat te proberen. Dan zijn er toch wel jobkes die met veel minder moeite veel gemakkelijker zo een verloning geven. Een van de redenen voor mij om niet in het onderwijs te blijven. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
	
	Al moordend problemen oplossen.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#244 | 
| 
			
			
			
			
			 Perm. Vertegenwoordiger VN 
			
		
			
				
			
			
			Geregistreerd: 11 juni 2010 
				
				
				
					Berichten: 15.948
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Dan maar naar Frankrijk? 
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#245 | 
| 
			
			
			
			
			 Minister 
			
		
			
			
			Geregistreerd: 12 oktober 2008 
				
				
				
					Berichten: 3.351
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Onnozelen. Een ICT'er die zich maandelijks moet bijscholen en elke dag voor nieuwe intellectuele uitdagingen staat verdient nog minder. 
		
	
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
	
	I'm a barbie girl  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#246 | |
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 31 mei 2012 
				Locatie: van perigee naar apogee. 
				
				
					Berichten: 4.345
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 Trouwens, het is volledig terecht dat een leraar meer verdient, een leraar draagt kennis over. Een leraar heeft een meer waardevolle functie, daar hij als hij goed is ervoor kan zorgen dat mensen goede ICT'er (of andere zaken) worden. Kennisoverdracht is een integraal deel van een hoogtechnologische maatschappij. Ik weet dat hier asocialen rondlopen, die door de perikelen van deze tijd hun rug niet breken in heropvoedingskampen voor asocialen maar met een te grote auto rijden, die menen te vinden dat dit niet waar is, maar toch is het zo. Geef iets teveel inspraak aan die asocialen en hun ideologen en we zitten snel weer in Afrika. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 30 juli 2012 om 17:20.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#247 | |
| 
			
			
			
			
			 Minister 
			
		
			
			
			Geregistreerd: 12 oktober 2008 
				
				
				
					Berichten: 3.351
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
	
	I'm a barbie girl  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#248 | |
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 31 mei 2012 
				Locatie: van perigee naar apogee. 
				
				
					Berichten: 4.345
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 Maar, boeken zijn een prima hulpmiddel en eens men bezig is kan men het vaak met enkel boeken redden. Maar in het middelbaar gaat het niet. Er komt daar meer aan pas dan enkel het vak overbrengen, he. Motiveren, enthousiasme opwekken, begeleiden, problemen opsporen en wegwerken, ... . Leren leren, kortom. Nadien kan men het zelf (het is dat ik in't hoger ooit naar de les ging), maar dat eerste is onontbeerlijk. Nu, ik hoop dat ik hier niet voor een muur sta te praten. Kan zijn dat je zo'n centenmans zit die elke dag gefrustreerd naar zijn loonbrief en dan weer naar de BMW naar de buurman die groter is dan de jouwe kijkt, het glazuur van je tanden wegschrobbend en morrend dat het godverdomme niet eerlijk is, maar ik hoop van niet.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#249 | |
| 
			
			
			
			
			 Minister 
			
		
			
			
			Geregistreerd: 12 oktober 2008 
				
				
				
					Berichten: 3.351
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
	
	I'm a barbie girl  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#250 | |
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 31 mei 2012 
				Locatie: van perigee naar apogee. 
				
				
					Berichten: 4.345
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 "Abstract gedoe over wetten van Netwon, Pythagoras blabla" is onontbeerlijk voor het begrijpen van een aantal dingen, waaronder ook hetgeen wat onder je microscoop gebeurt. Maar je zal de wetten van Newton moeten kennen. Of je mag naar de vakschool, daar moeten ze die wetten niet kennen. En kunnen ze heel handig zijn en weten hoe "het in den praktijk" in elkaar zit, maar niemand laat die mensen dan ook iets ontwerpen.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#251 | 
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 31 mei 2012 
				Locatie: van perigee naar apogee. 
				
				
					Berichten: 4.345
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Maar blijkbaar zijn de wetten van Newton al "te abstract". En abstract denken is foei natuurlijk. Ga dan naar beroepsonderwijs, krijg je niks van die zever. 
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#252 | 
| 
			
			
			
			
			 Minister 
			
		
			
			
			Geregistreerd: 12 oktober 2008 
				
				
				
					Berichten: 3.351
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Dan komen we terug bij het slecht onderwijs. Ik sta er zeker achter dat die basisprincipes moeten gekend zijn, maar hoeveel mensen weten het nog eens ze hun diploma behaald hebben ? 70% van de leerstof is vergeten 6 weken na de examens. Nog eens 70% van al die leerstof ga je in de rest van je leven niet meer gebruiken. Dat vind ik net zo erg. Dat er zoveel hogere diploma's rondlopen, maar vraag je ze iets basic weten ze het antwoord niet. 
		
	
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
	
	I'm a barbie girl  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#253 | 
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 31 mei 2012 
				Locatie: van perigee naar apogee. 
				
				
					Berichten: 4.345
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Als je concreet gaat voorstellen dat de elementaire beginselen van de fysica niet onderwezen moeten worden, dan zijn we uitgepraat en mag je elders de werkzoekende IT-er uithangen. 
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Hetzelfde geldt voor mensen die beweren dat zaken leren enkel dient om deze zaken te onthouden. Dat is voor een groot deel niet zo. Men vergeet zaken snel, maar het verwerken van bepaalde disciplines draagt wel bij tot het ontwikkelen van abstract, technisch, creatief en doelgericht denken. Ik ken ook niet alle stellingen over continuiteit van functies over R meer, maar dat wilt niet zeggen dat ik er niks aan heb gehad. Snap je eigenlijk wat ik bedoel? Allezja, van iemand die vindt dat men niet meer dan de absolute basis moet aanleren en verder stielmannen moet maken verwacht ik nu niet veel, maar ik kan wel hopen.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#254 | |
| 
			
			
			
			
			 Perm. Vertegenwoordiger VN 
			
		
			
				
			
			
			Geregistreerd: 17 december 2006 
				
				
				
					Berichten: 10.572
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Ons onderwijs is trouwens helemaal niet slecht. We staan aan de wereldtop (volgens de PISA-studies toch). 
		
	
		
		
		
		
		
		
			Maar eigenlijk moet héél het Westerse onderwijssysteem hervormd worden. Dat stamt nog uit de 19de eeuw en is gebaseerd op twee simplistische denklijnen: (1) de creatie van de natie-staat, en (2) de industrialisering. Dat is nu volstrekt verleden tijd. Maar het curriculum is daar nog op gebaseerd. Vandaag moet onderwijs gaan over menselijke creativiteit. En daar is een gigantische revolutie voor nodig. Niemand weet goed hoe daaraan te beginnen. Buiten een paar experts als Ken Robinson, die ongebreideld stelt dat ons onderwijs creativiteit doodt, en dat ook als doel heeft. Nu we daar toch over bezig zijn ga ik die kerel z'n lezing nog eens terug bekijken: http://www.ted.com/talks/lang/en/ken...reativity.html ================= En we weten niet echt hoe leraars met zo'n transformatie zullen omgaan. Ze kunnen hun oude routines verkiezen, maar ze kunnen ook de drijfveer van die revolutie zijn. Niemand weet het. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
		
			Citaat: 
	
 Laatst gewijzigd door C2C : 30 juli 2012 om 18:00.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#255 | |
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 31 mei 2012 
				Locatie: van perigee naar apogee. 
				
				
					Berichten: 4.345
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#256 | ||
| 
			
			
			
			
			 Perm. Vertegenwoordiger VN 
			
		
			
				
			
			
			Geregistreerd: 17 december 2006 
				
				
				
					Berichten: 10.572
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 Ik heb een website-je voor een radicaal soort schooltjes in de Congo. Waar experimenteren mogelijk is, zeker met straatkinderen. Maar op die website staat mijn echte naam, en die kan ik dus niet delen. Er hangen hier teveel jerks rond. Maar, inderdaad, er mag gerust een bom geld worden uitgeloot aan zij die nadenken over nieuwe vormen van onderwijs. Er zijn verbazend weinig pedagogen die zich daaraan wagen. Dus het zal vanuit een andere hoek moeten komen. Wellicht zullen het weer de filosofen zijn die ons gaan helpen. Want de rest kan het niet. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
	
	Citaat: 
	
  | 
||
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#257 | 
| 
			
			
			
			
			 Secretaris-Generaal VN 
			
		
			
				
			
			
			Geregistreerd:  7 december 2004 
				Locatie: Vlaanderen 
				
				
					Berichten: 21.732
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Qua universiteiten doen we het bijzonder zwak. Was het niet op de 80ste plaats dat de KUL pas kwam en bepaalde Nederlandse universiteiten op plaats 10 al? Ik meen zoiets gelezen te hebben een tijdje terug. 
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#258 | |
| 
			
			
			
			
			 Minister 
			
		
			
			
			Geregistreerd: 12 oktober 2008 
				
				
				
					Berichten: 3.351
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 Vanwaar ge die vergelijking haalt van die mens die zijn glazuur van zijn tanden schraapt omdat hij jaloers is op de BMW van zijn buur weet ik ook niet. Vanwaar heb je die wetenschappelijke studie ? Ge kunt het goed uitleggen, maar het blijft rammelen langs alle kanten. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
	
	I'm a barbie girl  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#259 | |
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 11 januari 2004 
				
				
				
					Berichten: 66.569
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citaat: 
	
 Ik werk nu in de petrochemie. Een van de wereldspelers (a la BASF). Als Dr. Ir. met enige ervaring. Als ik naar de loonbameras kijk hier, moet je al uitzonderlijk hoog geraken in de ladder om salarissen zoals een prof binnen te halen. 9000 euro bruto, dat is iets voor een plant manager. En ik weet dat het antwoord van de ambtenaren hier is: maar die plant manager krijgt wel bedrijfwagen, groepsverzekering, etc.... Ja. Maar die prof scoort nog heel wat duizenden euros extra door comissies, raden, evaluties, etc....en heeft een echt toppensioen. En hij hoeft eigenlijk helemaal niet zo hard te werken. De plant manager draait dagen van 7 tot 8. En de prof heeft slechts leiding over een handvol doctoraatsstudenten. De plant manager over 100-200 man.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 		
			
			 | 
		#260 | 
| 
			
			
			
			 Banneling 
			Geregistreerd: 11 januari 2004 
				
				
				
					Berichten: 66.569
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 PS: Zodra ik kan ga ik richting hoger onderwijs voor positie als docent/hoogleraar. 
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Meer geld, meer vrijheid, minder stress, beter pensioen en eigenlijk ook gewoon een gemakkellijkere job. En ik kan het weten, ik heb al een tijdje les gegeven aan een unief.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |