Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2012, 13:10   #461
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat bedoelt u met "wat bedoelt u met falend kapitalisme?"?

Ik begrijp uw vraag niet goed.

Bedoelt u dat het kapitalisme momenteel in zijn laatste succesvolle fase zit?
Neen, dat is mijn vraag aan U wat U bedoelt met falend kapitalisme.
ToonB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:14   #462
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Het is wel een bedreiging. Het is een bedreiging voor de vrijheid van de mens. En aangezien het communisme tot stand komt door angst, jaloezie en honger naar macht van een aantal politici is het weldegelijk een reeel gevaar. De gevolgen achteraf zijn echter niet te overzien.
Dit zou een bedreiging kunnen zijn indien een populatie is opgegroeid vanuit bepaalde waarden en normen die dit toelaten. De generaties die nu opstaan en de omstandigheden die zich nu voordoen, zullen dit nooit toelaten. Ook was leidinggeven vroeger gestoeld op deze achtergrond, normen en waarden. Hierin zie ik nu een serieuze ommezwaai ontstaan doordat de jongere generaties dit niet meer tolereren. Zelfs bedrijven moeten hun visies en strategieën hierop plots drastisch wijzigen omdat ze met het oude gedachtegoed niet meer kunnen ondernemen.

Laatst gewijzigd door ToonB : 12 augustus 2012 om 13:15.
Oud 12 augustus 2012, 13:24   #463
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToonB Bekijk bericht
Dit zou een bedreiging kunnen zijn indien een populatie is opgegroeid vanuit bepaalde waarden en normen die dit toelaten. De generaties die nu opstaan en de omstandigheden die zich nu voordoen, zullen dit nooit toelaten. Ook was leidinggeven vroeger gestoeld op deze achtergrond, normen en waarden. Hierin zie ik nu een serieuze ommezwaai ontstaan doordat de jongere generaties dit niet meer tolereren. Zelfs bedrijven moeten hun visies en strategieën hierop plots drastisch wijzigen omdat ze met het oude gedachtegoed niet meer kunnen ondernemen.
Ik merk nochtans een sterke ruk op naar links. (gemiddeld gezien op Europees niveau) Merk ook op dat men alles wat faalt in het financieel systeem bij het "grootkapitaal" legt. Bij banken en rijken dus. Terwijl het in mijn ogen net overheden zijn die alle problemen creëren. In mijn ogen zijn het juist rijkeluiskindjes die groen,.... stemmen en kleine zelfstandigen die de druk van de overheden voelen in hun portemonnee die "rechts" stemmen.

Verder is men in mijn ogen nu net dat soort situatie aan het creëren door bankwaarborgen te geven. Stel nu dat dexia failliet gaat,... wat maakt dat van de Belgische inwoners? Er is dus een goede reden waarom partijen als SPA zit uit te halen naar banken. Men wil zichzelf indekken tegen wat er mogelijk gaat gebeuren. Men heeft op dat moment direct een voedingsbodem om het communisme in te voeren.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 12 augustus 2012 om 13:29.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:28   #464
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik merk nochtans een sterke ruk op naar links. (gemiddeld gezien op Europees niveau) Merk ook op dat men alles wat faalt in het financieel systeem bij het "grootkapitaal" legt. Bij banken en rijken dus. Terwijl het in mijn ogen net overheden zijn die alle problemen creëren.
Maar dit evenwicht ligt nog ver weg van het communisme. Schommelingen zullen er altijd zijn en altijd blijven. Maar ook dit evenwicht zal zich opnieuw overdreven instellen met een schommeling naar rechts. Zolang het maar ver weg van de uitersten wegblijft en rond het centrum blijft is dit positief.
Oud 12 augustus 2012, 13:34   #465
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar dit evenwicht ligt nog ver weg van het communisme. Schommelingen zullen er altijd zijn en altijd blijven. Maar ook dit evenwicht zal zich opnieuw overdreven instellen met een schommeling naar rechts. Zolang het maar ver weg van de uitersten wegblijft en rond het centrum blijft is dit positief.
Zie wijzigingen.

Ik denk dat men eerst de schommeling naar links zal hebben om dan weer naar rechts te schommelen. Kijk eens naar de gevolgen daarvan. Rusland als mooie voorbeeld. Een rijke kaste met een hoop arme onderdanen.

De vraag is: Wat zijn de uitersten?
Voor mij is het ultieme model een zuiver liberaal model. Je hebt dan geen beheerders van meer dan de helft van het geld in een land die hun eigen vrienden kunnen bevoordelen met grote projecten (en multimiljonair maken) iedereen heeft een gelijke kans om te dingen naar een bepaalde job.
Oud 12 augustus 2012, 13:42   #466
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet erw die informatie achterhoud. Had hij echt de waarheid willen ontwijken had hij het zogezegde sjoemelen met papieren zilver als voordeel voor zilver aangehaald.
En als je even scrollt doorheen deze draad dan zie je duidelijk een rode lijn: richtprijs strategie, niet kopen aan door de futures markt opgedreven prijzen, enkel kopen wanneer hun totale netto positie laag is en ze dus een kleine vertegenwoordiging in de spotprijs hebben. Moest ik iemand zijn die zilver kocht om het te dumpen nadat anderen de hogere prijzen hebben betaald, dan zou ik hier zitten kwelen om te kopen ongeacht de prijs, door te beweren dat er tekorten zijn, dat papierzilver niet gedekt is, dat de Federal Reserve 16000 miljard dollar bijmaakte in plaats van QE1+2 sinds 2008 (een misleiding want het is een blind totaal dat de overlappende leentermijnen negeert), enzoverder.
Ik zie mijn 'kollega-zilverspaarders' echter niet als melkkoeien en probeer hen te leren wat ik leerde opdat ze minder risico zouden lopen spijts hun uittocht uit de euro naar zilver toch nog bestolen te worden. En ik doe dat uiteraard vooral uit eigenbelang, want ik wil een grote zilvermarkt, met een stabiele prijstrend (mee met inflatie), die nog meer mensen aantrekt en zo de centraal plannende dievenbende een nog grotere hak zet. Als ik ooit in de toekomst dan wat zilver verkoop volgens de nood, dan verwacht ik van mijn nakomende-zilverspaarders (haha) net hetzelfde als ik deed voor mijn voorganger-zilverspaarders: een prijs betalen die hun inflatie koopkrachtsverliezen vermijdt. Voorkomen dat nieuwe zilverspaarders in het rood komen (de richtprijs strategie) is daartoe de eerste stap.
Foei hee?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 13:52   #467
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zie wijzigingen.

Ik denk dat men eerst de schommeling naar links zal hebben om dan weer naar rechts te schommelen. Kijk eens naar de gevolgen daarvan. Rusland als mooie voorbeeld. Een rijke kaste met een hoop arme onderdanen.

De vraag is: Wat zijn de uitersten?
Voor mij is het ultieme model een zuiver liberaal model. Je hebt dan geen beheerders van meer dan de helft van het geld in een land die hun eigen vrienden kunnen bevoordelen met grote projecten (en multimiljonair maken) iedereen heeft een gelijke kans om te dingen naar een bepaalde job.
Dat bedoeld ik toen ik zei " ook dit evenwicht, dat momenteel naar links gaat, zal zich opnieuw...".

De uitersten zijn vrije markt en communisme.
Oud 12 augustus 2012, 14:15   #468
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat bedoeld ik toen ik zei " ook dit evenwicht, dat momenteel naar links gaat, zal zich opnieuw...".

Ok, dan ben ik uiterst rechts. Maar dan zie ik in het uiterste rechts vervallen niet als iets slecht.
Oud 12 augustus 2012, 14:15   #469
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Gambassi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en wat heeft dat met aankoop edelmetalen te maken ?
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 14:21   #470
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
en wat heeft dat met aankoop edelmetalen te maken ?
Niets ...
Oud 13 augustus 2012, 18:24   #471
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou niet teveel hoop of tijd aan die mijnen spenderen.
Als goud zijn functie als collateraal voor de wereldschuld zal opnemen, worden alle mijnen genationaliseerd.
Je laat de drukpers van de wereld niet in privé-handen.

Kijk wat er gebeurt in Venezuela en Z-Afrika : is al bezig.
Je pikt er nu ook 2 uit, zo communistisch als de pest

Canada? Ook nationalisatie?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 18:55   #472
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Toch triestig eigenlijk om te zien hoe het kapitalisme - nu het faalt - zo zielig moet teren op één middeleeuws stuk bling. Dat bewijst hoe pover de bijdrage van heel dat systeem is geweest aan de mensheid. Ze hebben niks anders om op te steunen.

Sociale systemen hebben die zielige eenzijdigheid niet nodig. Die vallen terug op hun waardevolle kern, - namelijk sociale relaties en solidariteitssystemen - zelfs ten tijde van de ergste crisis.

De inferioriteit van het kapitaal is daarmee een fait accompli.

Goud. Of all things.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 19:14   #473
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toch triestig eigenlijk om te zien hoe het kapitalisme - nu het faalt - zo zielig moet teren op één middeleeuws stuk bling. Dat bewijst hoe pover de bijdrage van heel dat systeem is geweest aan de mensheid. Ze hebben niks anders om op te steunen.

Sociale systemen hebben die zielige eenzijdigheid niet nodig. Die vallen terug op hun waardevolle kern, - namelijk sociale relaties en solidariteitssystemen - zelfs ten tijde van de ergste crisis.

De inferioriteit van het kapitaal is daarmee een fait accompli.

Goud. Of all things.
Middeleeuws? Het bestaat zelfs al langer. En als je kijkt naar de geschiedenis van die stukjes bling dan weet je dat het altijd fout gaat wanneer een OVERHEID het stukje blink loskoppelt van de munteenheid. Het heeft dus weinig met het model te maken maar alles met te veel overheidsinmenging. Het deeltje van het kapitalisme dat jij dus nog wenst (meer en meer overheid)
Oud 13 augustus 2012, 21:20   #474
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Je pikt er nu ook 2 uit, zo communistisch als de pest

Canada? Ook nationalisatie?
Of course !

De goudmijnen worden de nieuwe drukpersen van de wereld.
Je laat je drukpersen toch niet in privéhanden als overheid ?
Oud 15 augustus 2012, 11:22   #475
Ben2
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dit zijn alle zilverbaren (momenteel 9759 ton) van de grootste ETF, Ishares Silver Trust:
https://ebts.jpmorgan.com/metalicsWe...s/BONY_SLV.pdf
Dit zijn de wereldaanbod/vraag cijfers:
http://www.silverinstitute.org/site/supply-demand/
Implied Net Investment is de hoeveelheid van het aanbod die niet ging naar de vraagcategorieen, indicerende 'overschot', dat echter werd verkocht en dus ook gekocht.
2008-2011 is 31.2+132.2+184.6+164.0=512 miljoen ounces.
De huidige (2012/08/02) totale stock in de ETFs die ik ken, zie lijst:
SLV 2012/08/02 313.759.604,400
ZKB 2012/06/07 81.570.573,59
CEF 2012/05/25 76.964.103
PSLV 2012/08/02 39.215.810
ETC 2012/06/07 29.923.994,20
SIVR 2012/07/20 17.643.312,900
Samen 559.077.398,09 of 559 miljoen ounces.
Dit is dus maar 47 miljoen ounces meer dan de aanvoer/vraag data Implied Net Investment oplevert, wat perfect kan worden verklaard door het bijgekomen aanbod in 2012.

Hebben er audits plaatsgevonden om die cijfers die Jpmorgan opgeeft te bevestigen want je moet mij maar niet kwalijk nemen dat ik niet al te veel vertrouwen stel in Jpmorgan. Het verwondert mij helemaal niet dat die zeggen dat papieren zilvercontracten één op één zijn met fysiek zilver.

Ik, en velen met mij, geloven daar niks van.
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 07:23   #476
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Hebben er audits plaatsgevonden om die cijfers die Jpmorgan opgeeft te bevestigen want je moet mij maar niet kwalijk nemen dat ik niet al te veel vertrouwen stel in Jpmorgan. Het verwondert mij helemaal niet dat die zeggen dat papieren zilvercontracten één op één zijn met fysiek zilver.

Ik, en velen met mij, geloven daar niks van.

No comments.
Oud 17 augustus 2012, 18:44   #477
born2bewild
Banneling

Standaard

En Central Fund of Canada ( CEF )
Sprott invest,ent fund ( PHYS )?

Zeg nu niet dat alles onbetrouwbaar is?
Oud 17 augustus 2012, 19:05   #478
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En Central Fund of Canada ( CEF )
Sprott invest,ent fund ( PHYS )?

Zeg nu niet dat alles onbetrouwbaar is?
'All paper will burn' zegden de insiders A & FOA (Another & Friend of Another) in 1999 op USA gold.
Onze mond valt al 13 jaar regelmatig open van verbazing intussen over de juistheid van hun schrijfsels...............
Oud 17 augustus 2012, 19:06   #479
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
'All paper will burn' zegden de insiders A & FOA (Another & Friend of Another) in 1999 op USA gold.
Onze mond valt al 13 jaar regelmatig open van verbazing intussen over de juistheid van hun schrijfsels...............
Hoe weet jij dat zij insiders zijn?
Oud 17 augustus 2012, 19:19   #480
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat zij insiders zijn?
Hun schrijfsels laten dit vermoeden.
Ze benaderen de goudmarkt compleet anders dan de media dit deden/doen en leggen bvb het verband olie-goud bloot , iets wat totaal ongekend is bij het publiek.

http://www.gold-eagle.com/gold_digest/baron1020.html
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be