![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() vroeger keek ik naar het liegebeest.
Nu zie ik dat nog soms op tv: vanaf elf uur de zondagvoormiddag op één of op canvas rond acht uur 's avonds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn kinderen keken dat ook! Was iets "in de wolken, met een kasteel". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() vroeger moest je gewoon goed afspreken wanneer je op café ging, wegens geen mogelijkheid tot contact nemen eenmaal weg van huis.
Nu sms't men meer op café dan men praat met de mens naast zich aan den toog (overdrijving, kweet het) vroeger kregen mensen hun rijbewijs zo maar, nu moeten ze tenminste een examen afleggen. het ongeval dat ik gehad heb op de autostrade, zou mij vroeger gedood hebben. Dankzij goede vooruitgang in veiligheidstechniek ben ik zonder al te veel erg uit het autowrak gestapt |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=kXDNljuv0g0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb dat nooit echt gekeken, dat liegebeest, maar ik hoorde telkens dat liedje. Ik was dan aan't koken, de kindjes keken en ik mocht genieten van het deuntje! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen dat veel van het ambetante van vroeger niet in mijn geheugen blijven hangen is als 'ambetant' omdat het toen ambetant was, maar enkel omdat hetzelfde nu gemakkelijker gemaakt is. We wisten van niet beter....nu wel. Echter, er was toen wel ietske meer discipline (waarmee ik niet wil zeggen kadaverdiscipline, maar wel de 'sterkte' om door te zetten als 't moeilijk ging). Er is altijd wel iets, hé ....
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een groot verschil tussen vroeger en nu: opvoeding. Ik heb best een strenge opvoeding gehad. Vergeleken met mijn eigen kroost zeker wel. Ouders waren de baas/namen de beslissingen en onderhandelen was er niet bij. Laat staan tegenpruttelen. Toch moet ik niet klagen: mijn ouders waren wel streng maar hebben nooit hun hand verheven. Nochtans was dat heel normaal pakweg 35j geleden. Een oorvijg krijgen hoorde er zowat bij en ik heb toen veel vriendjes/vriendinnetjes een draai om hun oren zien krijgen. Het was zelfs normaal dat de buurman je een draai om de oren gaf wanneer je iets uitgespookt had. Thuis ervover klagen was geen optie, dan kregen we er nog straf bovenop. (ik heb ooit samen met mijn broer appels uit een boomgaard gestolen
![]() Bij mijn eigen kinderen heb ik alleen mijn zoon 2x een klap gegeven. 1 maal toen hij 8 was en 1 maal toen hij 17 was (en 15cm groter dan ik...). Heb er nog steeds spijt van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kind eens een klets geven kan geen kwaad. Als je daar al spijt van moet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De katholieke Ayatollahs (zwartrokken) hebben er gelegen. Ik bedoel: hun dictatuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The hair...
![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Als ze nu maar niet 'kvraag het aan' van de fixkes gaan draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |