Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Met welk type wagen rijdt u?
Klein stadswagentje 21 24,42%
Hatchback 15 17,44%
Berline 11 12,79%
Stationwagen/Break 13 15,12%
Midi MPV (kleine monovolume) 1 1,16%
MPV (grote monovolume) 2 2,33%
Coupé 12 13,95%
Cabrio 1 1,16%
SUV 5 5,81%
Camionette 5 5,81%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2012, 22:33   #361
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.motor-talk.de/videos/grip...s-v311709.html
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 10:38   #362
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Heb me verleden maand een ander tweedehandsautootje aangeschaft : Mercedes E 200CDI , bwjr 2007 . Mijn vorige tweedehands (E 220) was 13 jaar oud , 360.000 km op de teller . Nieuw zijn die dinges voor mij onbetaalbaar maar hier in de buurt is een garage waar ze dit soort wagens voor een schappelijke prijs verkopen . Ik heb er daar al 3 gekocht , 3 keer goed mee geweest . Ik ben nogal een Mercedes-fan eigenlijk .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 11:32   #363
Beleepok
Banneling

Standaard

prijs ?
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 12:05   #364
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
prijs ?
Ongeveer één derde van een nieuwe . In een dikkenekkengarage is dat de helft van een nieuwe . Hangt ook af van het aantal kilometers natuurlijk .
Oud 10 september 2012, 00:43   #365
Beleepok
Banneling

Standaard

my design
Oud 10 september 2012, 00:51   #366
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger Bekijk bericht
een wagen van 26 jaar oud die gewoon geschouwd is kan men die inschrijven als oldtimer ?
Niet meer als hij er uitziet als bovenstaande , dan zal hij geschouwt zijn , maar een rood documet krijgen ne niet meer mogen ingeschreven worden .

GRAPJE

Ja natuurlijk . een wagen van 25 jaar en plus mag en kan gewoon ingeschreven worden .

Na technische keuring en gewone plaat en..... jaarlijkse keuring ondergaan mag gewoon verkeer .

Na technische keuring herinschrijving maar met een O plaat , moet niet meer jaarlijks aanbieden , MAAR mag niet dagelijks gebruikt worden , enkel testrit en events of toeristische rit . Er zijn zeerd gevallen van mensen die met een O plaat in de stad boorschappen doen die beboet werden omdat dit als dagelijks gebruik werd aanschouwt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 00:56   #367
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ongeveer één derde van een nieuwe . In een dikkenekkengarage is dat de helft van een nieuwe . Hangt ook af van het aantal kilometers natuurlijk .
Wat bedoelt U met een dikkenekken garage ?

Ik dacht ook goedkoper af te zijn bij een vrije garage en ging van bij de consessie houder / Mercedes naar een vrije garage , maar na een paar flaters en blijkbaar het gebruik van niet originele stukken , en de niet meest aangepaste computer om de wagen af te stellen , ben ik op mijn stappen terug gekeerd naar de concessie houder , en daar krijg ik een perfecte service voor een perfecte prijs en duidelijk en transparant .
Oud 10 september 2012, 13:23   #368
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wat bedoelt U met een dikkenekken garage ?

Ik dacht ook goedkoper af te zijn bij een vrije garage en ging van bij de consessie houder / Mercedes naar een vrije garage , maar na een paar flaters en blijkbaar het gebruik van niet originele stukken , en de niet meest aangepaste computer om de wagen af te stellen , ben ik op mijn stappen terug gekeerd naar de concessie houder , en daar krijg ik een perfecte service voor een perfecte prijs en duidelijk en transparant .
Een dikkenekkengarage noem ik die sjieke officiële Mercedesconsessiehouders waar in de showroom tientallen nieuwe of bijna-nieuwe Mercedessen staan te blinken , waar men je een "gratis" koffietje aanbiedt dat dan achteraf stiekem bijgerekend wordt . Mensen in witte stofjas die daar ook niet voor niks komen staan , maar van wie de functie mij niet geheel duidelijk is .

De garage waar ik al 17 jaar klant ben handelt ook alleen in Mercedes , er werkt slechts één werknemer en de baas werkt ook mee . Allemaal zonder poespas , allemaal prima eersteklas vakmanschap tegen een zeer betaalbare prijs .

Ik heb het echt liever zo ; simpel maar uiterst betrouwbaar en niet duur .
Oud 10 september 2012, 14:04   #369
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
my design
Zijt gij Laurens Van den Acker?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 14:10   #370
Beleepok
Banneling

Standaard

weet u dat deze wagen ontworpen èn gebouwd is door de anticrist
Oud 10 september 2012, 14:16   #371
Beleepok
Banneling

Standaard

Alpine zoals alpine-skien , Hij is dus afgedaald op aarde
Oud 28 september 2012, 19:57   #372
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Auto's zijn niet echt mijn ding, maar dit vind ik eigenlijk wel een leuk bakje :

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  B3.jpg
Bekeken: 102
Grootte:  281,5 KB
ID: 87841
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 20:46   #373
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Maar dan iridium silver in plaats van rood.

http://www.youtube.com/watch?v=cN4p9...tailpage#t=54s
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 20:57   #374
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Auto's zijn niet echt mijn ding, maar dit vind ik eigenlijk wel een leuk bakje :

Bijlage 87841
Goede smaak beste vriend.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:02   #375
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bijlage 87841
Ge zijt niet moeilijk, het beste is goed genoeg.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:15   #376
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bijlage 87841
Wat een afgrijselijk hoekig legoblokkerig monster.
Hebben die designers ooit van aerodynamica gehoord?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:10   #377
Gwylan
Minister-President

Standaard

Nou heren, het is maar een grapje, hoor.

Mijn 207 is aan vervanging toe, en mijn man (die het zelf onveranderd houdt bij Duitse automobielen) tracht mij al een week lang te overtuigen om nu eens iets anders te willen overwegen dan mijn gebruikelijke Peugeot of Renault dingetjes. Hij heeft mij een paar website-links gegeven van automerken waar ik een modelletje kan uitkiezen, om zondagavond te beslissen welke twee of drie merkengarages we maandag zullen bezoeken om te kopen.

Ik heb vanzelfsprekend niet naar bedoelde websites gekeken, maar wel eventjes rondgeneusd op leboncoin.fr (bestaat die site ook in België ?), waar het meestal weliswaar om tweedehandse wagens gaat, maar waar ik in enkele minuten tijd een veelheid aan diverse modelletjes kan zien en bekijken, al interesseren ze mij in werkelijkheid geenszins.

Op leboncoin.fr vond ik derhalve, tweedehands maar zéér binnen mijn gebruikelijk budget, de dingen waarvan ik hier eerder een foto liet zien. Ik vond er onder andere ook dit :

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bagnoles.jpg
Bekeken: 102
Grootte:  208,8 KB
ID: 87843

Dat zijn dus de foto’s van modelletjes die ik zondagmorgen zal voorleggen met de mededeling dat ik dat “leuke bakjes” vind. Als mijn man dan nog niet begrepen heeft dat ik eenvoudigweg niet zal afwijken van mijn gebruikelijke autootjes, tja…

Maar hij kent mij al zo lang : hij weet dat het geen zin heeft om te trachten mijn koppig willetje om te plooien. Hij weet overigens dat ik maandag voor het garagebezoek slechts één uurtje vrij heb gehouden in mijn agenda, dus hij weet dat het na een half uurtje “bon, allons voir chez Peugeot” zal worden.

Ik kan u derhalve nu reeds meedelen (maar hou het voorlopig stil svp) dat het een witte Peugeot 208 “Allure” zal zijn. Allerlei technische toestanden zoals het soort motor etc… kunnen mij niet schelen ; die zal mijn man wel kiezen. Ikzelf heb meer oog voor het aantal (al dan niet verlichte spiegeltjes), de binnenkleur, en andere belangrijke zaken.

Maar toch even terzijde : wel ja, dat rood ding van de foto in mijn post 372 vind ik inderdaad wel enige “charme” hebben : ik hou nogal van kleurige auto-intereurs. Het is mij evenwel een raadsel wat die boomschors daar op het dashboard doet…
Oud 28 september 2012, 23:19   #378
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Bijlage 87841
ENNNNNNNN , dat ding gaat een paar jaar mee hoor zonder problemen.
Oud 28 september 2012, 23:25   #379
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
ENNNNNNNN , dat ding gaat een paar jaar mee hoor zonder problemen.
Dat is goed mogelijk, mijnheer Klarekijk. Maar mijn huidige 207 heeft het ook een drietal jaren volgehouden zonder problemen, hoor.
Oud 28 september 2012, 23:37   #380
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou heren, het is maar een grapje, hoor.

Mijn 207 is aan vervanging toe, en mijn man (die het zelf onveranderd houdt bij Duitse automobielen) tracht mij al een week lang te overtuigen om nu eens iets anders te willen overwegen dan mijn gebruikelijke Peugeot of Renault dingetjes. Hij heeft mij een paar website-links gegeven van automerken waar ik een modelletje kan uitkiezen, om zondagavond te beslissen welke twee of drie merkengarages we maandag zullen bezoeken om te kopen.

Ik heb vanzelfsprekend niet naar bedoelde websites gekeken, maar wel eventjes rondgeneusd op leboncoin.fr (bestaat die site ook in België ?), waar het meestal weliswaar om tweedehandse wagens gaat, maar waar ik in enkele minuten tijd een veelheid aan diverse modelletjes kan zien en bekijken, al interesseren ze mij in werkelijkheid geenszins.

Op leboncoin.fr vond ik derhalve, tweedehands maar zéér binnen mijn gebruikelijk budget, de dingen waarvan ik hier eerder een foto liet zien. Ik vond er onder andere ook dit :

Bijlage 87843

Dat zijn dus de foto’s van modelletjes die ik zondagmorgen zal voorleggen met de mededeling dat ik dat “leuke bakjes” vind. Als mijn man dan nog niet begrepen heeft dat ik eenvoudigweg niet zal afwijken van mijn gebruikelijke autootjes, tja…

Maar hij kent mij al zo lang : hij weet dat het geen zin heeft om te trachten mijn koppig willetje om te plooien. Hij weet overigens dat ik maandag voor het garagebezoek slechts één uurtje vrij heb gehouden in mijn agenda, dus hij weet dat het na een half uurtje “bon, allons voir chez Peugeot” zal worden.

Ik kan u derhalve nu reeds meedelen (maar hou het voorlopig stil svp) dat het een witte Peugeot 208 “Allure” zal zijn. Allerlei technische toestanden zoals het soort motor etc… kunnen mij niet schelen ; die zal mijn man wel kiezen. Ikzelf heb meer oog voor het aantal (al dan niet verlichte spiegeltjes), de binnenkleur, en andere belangrijke zaken.

Maar toch even terzijde : wel ja, dat rood ding van de foto in mijn post 372 vind ik inderdaad wel enige “charme” hebben : ik hou nogal van kleurige auto-intereurs. Het is mij evenwel een raadsel wat die boomschors daar op het dashboard doet…
How how how , Boomschors ? dat is wel de wortel van mahoni hout , niet goeie koop . en het intereur leder omvat maar liefst de oppervlakte waarvoor 7 koeien huiden van de beste kwaliteit nodig zijn per wagen .

Nu ja de jaguar hier boven is ook al goed .

5 jaar geleden was ik ook een een wagen toe , en ik verblijf voor werk en vakantie zo'n 4 maand per jaar en in de toekomst liefst nog meer in het verre buitenland .

Dus zag ik een nieuwe auto die me al gauw 700 € per maand kost aan afschrijving niet echt zitten , een beetje duur als ik enkel maanden weg ben en hij staat er maar te staan . Nu ik wou wat comfort en wat luxe en dacht laat eens even kijken op internet .

Ik vond een Jaguar XJ 6 in prima staat , 9 jaar oud . ik kocht het voor een prikje , en ik rij er nu 4 jaar mee , zonder een probleem . alle comfort erop , een paleiske .

Het is de goedkoopste auto die ik ooit gehad heb . en dat ding rijd als een droom. Ik heb mij er zelfs nog een bij gekocht omdat het zo goedkoop was .

Ik weet echt niet wat de mensen weerhoud om in een Jag te rijden . spot goedkoop op de tweede hands markt .

Ok als je 60.000 km per jaar doet koop je geen wagen van 10 jaar zou je zeggen .

Die van mij heeft 220.000 km , en ik was onlangs in de garage voor onderhoud . Ik vroeg de garagehouder , is dat ding het nog waard om er kosten aan te doen of nieuwe banden onder te steken .

Hij nam me meen naar een gelijkaardige wagen van een klant . 14 jaar oud , hij zei , die moet ik nu eens helemaal opknappen se , kijk ne keer naar de Km stand . 563.000 km , geen druppel olie verbruik en draait als een bijoeke. die klant wil hem voor geen geld missen .

I love to drive a Jag
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be