![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten Anti-Belgen zich onthouden bij de Federale Verkiezingen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 33,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
Anders (verklaar) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kern van zulke alliantie kan de N-VA & VB vormen. Maar links en centrum moet zich dan niet laten kennen en toetreden....Er moet een onderhandelaar aangeduid worden om deze alliantie te verwezenlijken. Ondertussen kunnen de kiezers zich onthouden op de Federale verkiezingen. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2012 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Rake opmerking , die precies in deze topic past omdat hij de onzin ervan aantoont. Laatst gewijzigd door Anselmo : 31 oktober 2012 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Anselmo : 31 oktober 2012 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
(Retorische vraag! Natuurlijk is dat zo. Er is geen enkele goede reden om niet gaan te stemmen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Rechts kaapt de Vlaams-Onafhankelijke issue. Maar alleen gaan ze ook NIETS bereiken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Als je niks wil te maken hebben met België en tegen zijn bestaan bent, moet je er ook Federaal niet voor gaan stemmen, dat is maar eerlijk én logisch én consequent. Laat staan meewerken aan België door in allerlei verkiesbare plaatsjes te gaan zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Niet gaan stemmen of blanco stemmen is een stem voor de meerderheid.
Ik vind deze strategie, omdat je denkt dat de politici wakker gaan liggen van blanco stemmen, het vertegenwoordigt immers geen lege zitjes, ongelooflijk achterlijk. Alleen iemand die niets van het politieke bestel in België kent kan met zo'n kwakkel komen. Er is wel degelijk nood aan een links georienteerde separatistische partij of laat het er eentje zijn die ook een confederatie nastreeft of een veel verder geevolueerde vorm van een federaal model. Maar helaas heeft het verleden uitgewezen dat die de kiesdrempel niet haalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is misschien eerlijk, maar onlogisch in ons politiek bestel, en compleet debiel omdat je daar zeker niets mee gaat bereiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze kapen helemaal niets. Niemand (ook niet die rechtse partijen) zegt dat je niet links kan zijn en voor de vlaamse onafhankelijkheid kan zijn. Rechts kaapt de vlaamse onafhankelijkheid niet meer of minder dan dat links de groene zaak kaapt. Citaat:
Wat jij voorstelt wil zeggen dat (jouw zogenaamde) 'anti-belgen' maar gewoon moeten zwijgen. Hoe moeten ze dan krijgen wat ze willen? Een geweldadige revolutie? Over oneerlijk gesproken... Niet alleen dat, je gaat ook voorbij aan het feit dat zowel N-VA als VB een breder programma hebben dan alleen maar de vlaamse onafhankelijkheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben Anti-Belg en stem niet meer binnen Belgische structuren. Punt. En ik wil ook niet dat Anti-Belgen binnen Belgische structuren functioneren. Daar panikeer jij natuurlijk van. Van binnenuit splitsen gaat niet, omdat we in rechts-linkse lijnen opgedeeld zitten. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2012 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noem je niettemin wel niet achterlijk, hoewel jij ook niets gaat bereiken. Daar ben ik te beleefd voor. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2012 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, een coalitie tussen linkse en rechtse partijen kan niet bestaan. Oefening voor de lezer: noem 1 land, 1 regering met zo'n coalitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Via de normale partijpolitiek zal het nooit lukken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Hier zit je in feite te beweren dat over recht/linkse grenzen heen samenwerken om 1 punt waar je akkoord over bent uit te voeren onmogelijk is.
Citaat:
Heb je daar enig bewijs voor? Ik mis een argumentatie voor dit punt. Laatst gewijzigd door _arthur_ : 31 oktober 2012 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
(je zin is nog niet makkelijk leesbaar ![]() Aangevuld: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2012 om 15:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het eenvoudigste is een referendum, dat men echter alleen maar om de 10 jaar mag inrichten - mijn pronostiek is dat zoals in Quebec zo'n referendum niet meer haalt dan 49%... De enige plaats in Europa waar dergelijke actie een gunstig gevolg zou krijgen is Baskenland, waar dan de eis blijft om ook het deel van Baskenland dat in Frankrijk ligt
aan te sluiten bij die nieuwe staat.. Dat er diverse krachten zich tegen zulke evolutie verzetten hoeft geen betoog: de enige oplosszing volgens mij is gewoon alle staatsgrenzen in Europa in vraag stellen en via een nieuw verkozen EP met ruime bevoegdheden eenechte constituante op te richten. Op die manier kunnen de bestaande Europese instellingen grondig gedemocratizeerd worden en evolueren we naar een rechtvaardiger samenleving. Laten we vooral niet vergeten dat een ware democratie niet slechts de uitdrukking mag zijn van een tijdelijke meerderheid, maar bovenal respect moet hebben voor de bestaande wetten die "de rechtvaardigheid" zo dicht mogelijk benaderen.