![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat zeer er véél meer dan 16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze naar Rijsel of Parijs moeten of verder naar Spanje of Italië, zijn ze al een eind op weg hé. Er is een express-weg van Zeebrugge naar Brugge en vandaar een autostrade naar Kortrijk, Rijsel, Parijs,enz... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2012 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor containers bestemd voor Duitsland en Polen betekend dit een extra kost van 1 euro per TEU per kilometer. Dit betekend dus 8000 € maal 100 km = 80.000€ extra kosten. En dan hebben we het nod niet over de tijd dat het kost om de containers voorbij Antwerpen te krijgen. Maar je hebt wel gelijk dat er een tijdswinst is voor de rederijen, want vaak worden de containers overgeladen op binnenvaartschepen en pas verder dan Antwerpen het binnenland in op vrachtwagens gezet. En zo'n binnenvaartschip neemt toch gemiddeld tussen de 100 tot 250 containers mee. En doet er niet langer over om van Zeebrugge naar Luik te varen dan om een zeeschip tot in Antwerpen te laten komen en van daar via binnenvaart naar Luik te verschepen. Als men dus onze binnenvaart en Zeebrugge verbeterd, word Antwerpen inderdaad een overbodige haven voor de grote zeeschepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() als ze het duwvaartkanaal hadden afgewerkt hadden we belange niet zoveel camion's nodig gehad om de containers verder landinwaarts te brengen trouwens wat was de reden om dat project te stoppen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() als ze het duwvaartkanaal hadden afgewerkt hadden we belange niet zoveel camion's nodig gehad om de containers verder landinwaarts te brengen trouwens wat was de reden om dat project te stoppen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Al eens de nieuwe voorhaven van Rotterdam gezien ? Gigantisch groot. Zeebrugge zou hetzelfde moeten doen, maar daar zullen de gefortuneerde kustbewoners en hun Lippens'en en VDL'en wel een stukje voor steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is pas definitief afgevoerd in 2003, omdat de kosten voor het verbreden van het Albertkanaal te hoog liggen. Het project duwvaartkanaal Zeebrugge - Zomergem is nog in onderzoek. Maar ook hier is er een enorme tegenstand van de gemeentes. In beide gevallen zouden er bestaande woonwijken moeten verdwijnen. Woonwijken die volgens de wet nooit hadden mogen bestaan, want het gebied wat voorbehouden voor de kanalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() ??? Het Albertkanaal werd/wordt intussen op zijn smalste punten verbreed. Een aantal bruggen (o.a. Vroenhoven/Briegden/ ...) werden hiertoe reeds vervangen. En bij vele industrieën worden thans aangepaste kaaimuren aangelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het duwvaartkanaal moest de duwbakken uit het havengebied halen. Het kanaal liep vanaf de Berendrechtsluis tussen de haven op rechteroever en de Schelde naar de sluizen op het Albertkanaal in Wijnegem. Het moest de verbinding worden tussen het Albertkanaal en het Schelde-Rijnkanaal. De scheepslift van Strépy-Thieu was er ook een onderdeel van, dit dankzij de wafelijzerpolitiek die toen heerste. Citaat:
Daar is het eerste schip in 2002 eindelijk kunnen doorvaren. In 2010 werd er langst deze lift 2.394.000 t goederen vervoerd of meer dan 7500 schepen. 't ja, als ik zo eens even ga grasduinen in de wegenwerkzaamheden die plaats hebben gevonden na 1993, toen de gewesten verantwoordelijk werden voor mobiliteit, stel ik mij de vraag wie onze Vlaamse economie het hartste hinderd en belast. En ik krijg meer en meer de indruk dat die vooral de Vlaamse politici zijn met behulp van Nederland en dat de Waalse eigenlijk wel alles in het werk stellen om de Belgische economie goed te doen draaien. De werken aan de verbreding van het Albertkanaal werden in 1961 gestart en moeten het toelaten dat er samenstellingen tot 9000 ton het kanaal veilig kunnen bevaren. We zijn nu eind 2012 en de werekn zijn nog niet beeindigd en deze konvooien kunnen nu meer dan 50 jaar later nog steeds geen gebruik maken van het Albertkanaal op Vlaamse bodem. Zij zijn verplicht om via het Julianakanaal te varen. Want ook het Cabergkanaal is er nooit gekomen, hoewel de aanleg van het kanaal werd vastgelegd in een traktaat in 1863 en in 1961 werd het traktaat omgezet in een verdrag. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rijsel & Parijs langs de binnenvaart kan misschien nog maar dan zijn ze meestal nog niet ter bestemming. Dat weet jij beter dan ik. Spanje of Italie: gaat veel sneller met vrachtwagens dan bv met kustvaart + ze komen aan op de plaats van bestemming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit een product dat hier gemaakt wordt haalt de staat al 30 % belasting op het loon , Minimum 20 % uit diverse omzetten en dan nog eens 21 % btw wat maakt dat het uit een product van 100 € = btw 71 € weet te halen . en er is personeel aan het werk . En uit een product uit china haalt het 21 % btw en thats it . en de overheid moet er bovenop nog enorme infrastuctuur voor voorzien en de werklozen betalen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik heb verdomd utilitaire smaak, en als het hout van Belgische bossen in voldoend fijn afgewerkte vorm voor een paar euro meer beschikbaar zou zijn, dan kan ook Ikea opzouten. 't Is niet dat ik geen paar plankjes op elkaar kan schroeven. Ik weet niet wat U daar zo idioot aan vind. Ik vind het gewoon logisch. Met 70%+ van mijn inkomen dat rechtstreeks naar de staat afvloeit zonder realistische return of investment, moet ik wel besparen. En da's gekeken op mijn eigen brutto loon, en nog niet eens op wat mijn werggever moet uitgeven om me aan de slag te houden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 november 2012 om 04:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, je krijgt de informatie,
http://www.wenz.be/nl/projecten/sein...ewest/Project/ Het is een kanaal dat niet als het duwvaartkanaal en de Lange Wapper NOOIT verder is geraakt dan de planbureau's. Het moest de binnenvaart van de Schelde halen en de 3 grote Belgische zeehavens met elkaar verbinden. De plannen zijn opnieuw boven gehaald in 2006 en in 2007 werd gestart met de haalbaarheidsstudie. En het staat in de beleidsnota van de huidige Vlaamse regering http://www.vlaanderen.be/sites/defau..._2009_2014.pdf |
![]() |
![]() |