![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik trouwens in mijn persoonlijk leven de visie van het christendom niet meer mogen laten doorwegen dan bepaalde seculiere maatschappelijke opvattingen? Als burger hebben we toch die vrijheid. Of wilt u, naast onze democratische inspraak, nu ook ons recht op vrijheid in het persoonlijk leven beperken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik noem dat toedekken omwille van gebrek aan geloof, daadkracht en visie op wat de Kerk hoort te zijn. Wat Danneels deed, is juist het miskennen van de christelijke naastenliefde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals u zelf weergaf kreeg uw kerk toegang tot de media om hun standpunten te verwoorden, via een kardinaal, bisschop, geestelijken en leken, en ja, ook moslims, getuige de vele keren dat imam Nourdine Taouil en later Fouad Belkacem op tv kwam, hebben toegang tot de media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom vervalt uw naastenliefde wanneer het over homo's gaat? Graag eens ter afwisseling, een rationeel argument! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw privéleven kunt u dat gedeeltelijk, maar ook dan niet volledig, omdat u burger bent en ook voor u wetgeving telt in dit land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid waarborgt een heel grote mate van vrijheid. En al zeker als het over meningen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3372 |
Banneling
|
![]() In Spanje, met de PP aan de macht, zit het wel snor voor de katholieken.
Ik heb hier ook de grootste moeite om het media-imperium van de Katholieke Kerk te omzeilen, die een aantal TV/Radiostations runnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me anders logisch dat de media niet iemand laat opdraven wanneer er geen maatschappelijk debat is, waarover een gezagdrager een uitgesproken standpunt inneemt. Uw zegje kunt u doen op uw katholieke zender. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarmee sluit ik dat hoofdstuk af, tegenover jouw stupide pose van onverstand. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrije keuze. Zegt jou dat iets? Moet er een tekeningske bijgemaakt worden? Iets wat van die kliek van jou absoluut niet kan worden gezegd. Jullie ijveren ervoor om jullie religieuze voorschriften verplicht op te leggen aan een gehele bevolking, inclusief anders- en nietgelovigen. Dit onder het schaamlapje van" politiek engagement van gelovigen". Blijkbaar is dat enorm verschil voor katholieken héél moeilijk te begrijpen.Goed idee. Begin alvast bij jezelf.
![]() |
![]() |
#3379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vrijheid is er ook voor de burger die zich laat inspireren vanuit een religieus gedachtegoed of vanuit een voor hem universeel geldende moraal. Dat recht op politieke articulatie en organisatie van die ideeën is er ook voor hem of haar. Of niet soms? Uit de hele discussie wordt me immers duidelijk dat een bepaalde mensen het als een net te tolereren vrijheid beschouwen dat mensen vanuit een dergelijk gedachtegoed meningen mogen formuleren. Komt het echter tot het politiek vertalen van die ideeën, dan lijkt het er wel sterk op dat er plotseling een halt wordt opgeroepen. Schijnbaar mogen wij, als gelovigen, dan niet meer een beroep doen op die rechten die ons het democratisch systeem biedt. Ik hoop dat u die mening niet toegedaan bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |