Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 10:21   #581
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat ik meer gemeen heb met een roker dan jij vermoedde dat ik dacht, kan me ook al geen ene kloot schelen.

Wat me wel kan schelen, is dat ik de laatste jaren eindelijk een beetje gelijk begin te krijgen.
Ik heb nooit geweten dat je in een grootwarenhuis mocht roken. Raar maar waar: dat werd goed nageleefd.
Ik heb nog wel geweten dat je mocht roken in een bioscoop. Gedaan daarmee.
In de trein. Gedaan !
In ziekenhuizen. Gedaan !
In scholen. Gedaan !
In openbare gebouwen. Gedaan !
In cafés en cafetarias. Gedaan !
Op de werkvloer. Gedaan !

Er zijn nog een paar leuke vooruitzichten, die in het buitenland al ingevoerd zijn:
New York: openbare parken : Gedaan !
Nieuw Zeeland: doelstelling tegen 2020: tabaksvrij
.
Wat moet ik daar nu op zeggen ?
Goede reis ?
Gelukkig hebben we u toch 60 jaar van uw leven kunnen pesten ?

Mij maakt het allemaal niet uit, maar verberg u a.u.b. niet achter de algmenene volksgezondheid om uw misprijzen en walging voor één groep of handeling te verbergen..

Trouwens uw obsessie met de rokers is zelf vrij ongezond te noemen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 10:41   #582
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat moet ik daar nu op zeggen ?
Goede reis ?
Gelukkig hebben we u toch 60 jaar van uw leven kunnen pesten ?

Mij maakt het allemaal niet uit, maar verberg u a.u.b. niet achter de algmenene volksgezondheid om uw misprijzen en walging voor één groep of handeling te verbergen..

Trouwens uw obsessie met de rokers is zelf vrij ongezond te noemen...
Rokers verbergen zich achter hun vermeende vrijheid om anderen hun vrijheden te beknotten, om hun verslaving niet te moeten toegeven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 10:51   #583
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Rokers verbergen zich achter hun vermeende vrijheid om anderen hun vrijheden te beknotten, om hun verslaving niet te moeten toegeven.
Roken in openlucht verbieden heeft niks meer te maken met vrijheden van anderen maar met een dominant betuttel en gepest...

En kom niet af met luchtvervuiling want anders laat ik mijnen diesel eens een uurtje stationair draaien aan uw terras..
Oud 6 juni 2012, 11:33   #584
Восход-1
Banneling

Standaard

Binnenkort ga ik ook verhuurder worden. En dan wordt er uiteraard niet gerookt in het pand dat ik zal verhuren. Het is immers van mij, en ik ga er misschien later in wonen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 11:39   #585
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Binnenkort ga ik ook verhuurder worden. En dan wordt er uiteraard niet gerookt in het pand dat ik zal verhuren. Het is immers van mij, en ik ga er misschien later in wonen.
Je kan dat vragen en/of hopen en daar blijft het bij...
Oud 6 juni 2012, 11:40   #586
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan dat vragen en/of hopen en daar blijft het bij...
Pesterijen van huurders zijn vaakvoorkomende dingen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 12:29   #587
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Roken in openlucht verbieden heeft niks meer te maken met vrijheden van anderen maar met een dominant betuttel en gepest...

En kom niet af met luchtvervuiling want anders laat ik mijnen diesel eens een uurtje stationair draaien aan uw terras..
Bijna volledig gelijk !!

Ik vind persoonlijk dat het moet verboden worden om filtersigaretten te roken, zelfs in open lucht, op alle plaatsen waar binnen de 5 meter geen specifiek voorziene en brandveilige assenbak is.

Dat er in droogteperiodes niet gerookt mag worden in bossen en heide, dat is geen issue.

Verder nog een klein verhaaltje:
ik ging op stap met een vereniging, waar ook een paar verstokte rokers bij zijn. Maar ze weten dat ik geen roker ben.
Nu was er een nieuwe gast bij, die ik nog nooit gezien had.
Bleek dat die gast als kind een ruilhart gekregen had, en dat die eens heel hard van zijn oren gemaakt had, toen hij in open lucht (in open lucht) hinder ondervond vanwege rook die in zijn richting waaide.
De rokers waren daar wel ontstemd over, maar ... ze respecteerden het toch in die zin, dat tijdens het roken, ze erg ver van hem gingen staan ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 juni 2012, 21:45   #588
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toet toet,
men bestudeert in diverse menswetenschappen wel eens het instinct.
Overlevingsdrang is fundamenteel.
Dat kan jij moeilijk overrulen, tenzij je mentaal niet ok bent en vb. suïcidaal.

* Neen, ik heb geweend. Niet openlijk met tranen, maar toch.
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/toet
toet

ja, zeker; tegengestelde: tendoet

Ook: jakkedoe Regio Kortijk
jakkedoen Regio Kust

- Gij moet geen pintje hebben, zeker?
+ Toet. (Toch wel)
Jakkedoe!

+ Ge gaat het toch zelf betalen?
- Tendoet!
jamoajetendoetnie. Evolutie -> mens leert instinct te controleren. Uw uitspraak dat elk die instinct poogt (de mens in zijn geheel is er nog niet) te doorgronden en te controleren strijkt mij als zeer angstig (=conform uw blijdschap met een totalitaire ingreep). Veel gevaarlijker dan diegenen die jij beschrijft.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 12:11   #589
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Etalagebenen !

Ken je dat ?

Ik wou er geen aparte draad over beginnen,
maar uit De Standaard van vandaag:

http://www.standaard.be/krant/beeld/

Citaat:
...
Het verhaal schoot me in een kramp door het hoofd toen de dokter zei: ‘Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat je etalagebenen hebt, of toch minstens één.' Nee, dacht ik, ik heb er twee, op de overloop – en hardop dan: ‘Etalagebenen, dokter?'

‘Na hoeveel meter stappen ongeveer krijg je die heftige pijn in je rechterbeen?', vroeg hij. Moest ik niet lang over nadenken. Enkele jaren geleden kreeg ik de pijn na ongeveer een kilometer stappen, schat ik, maar sinds enkele maanden heb ik het al zitten na amper tweehonderd meter.

‘Vandaar de volkse naam van de kwaal', zei de dokter. ‘Als je om de zoveel meter blijft stilstaan voor een etalage en daar langer dan gewoonlijk belangstelling schijnt te hebben voor winkelwaar die je eigenlijk totaal niet interesseert, dan zit je vermoedelijk opgescheept met etalagebenen. Dan probeer je dus om de zoveel meter onopvallend een tijdje stil te staan, omdat de pijn dan langzaam wegebt. Tweehonderd meter verder moet je dan maar hopen dat je weer een etalage of andere afleiding vindt, want anders sta je daar maar gek te staan, niet? Etalagebenen dus. Aderverkalking, vernauwing van een slagader, te weinig zuurstof, verzuring van de spieren, kortom, claudicatio intermittens. We zullen dat been eens laten onderzoeken. Hoeveel sigaretten rook je per dag?'

‘Ik rol ze zeer dun, dokter', probeerde ik nog als afleidingsmanoeuvre, maar daar trapte hij niet in.

‘Het is vooral een rokerskwaal', zei hij, wat Wikipedia even later op mijn laptop in krachtige bewoordingen bevestigde – ik citeer: ‘Stoppen met roken is bij deze ziekte uitermate belangrijk en als de patiënt dat niet doet, zullen de klachten meestal snel toenemen. Operaties bij patiënten die blijven roken worden door veel behandelende chirurgen zelfs als nagenoeg zinloos beschouwd.' En ook: ‘(...) als de operatie niet lukt, is uiteindelijk vaak een amputatie nodig.'

Dat ik na lectuur van deze rampspoed dringend aan een sigaret toe was, de hemel zal het me vergeven. Als de kwaal bevestigd wordt, heb ik de keuze uit twee mogelijkheden. Eén: stoppen met roken. Twee: doen als Francis.

Francis is hooguit vijf jaar ouder dan ik, maar woont al in een rustoord. Kan zich nog nauwelijks behelpen, want beide benen geamputeerd. ‘Een ongeval, Francis?' ‘Nee, jongen, te veel gerookt.' Francis heeft niet langer behoefte aan etalages. Hij zit op zijn romp en koerst in zijn elektrische rolstoel dagelijks ontelbare keren en met grote behendigheid van zijn kamer naar de straat of de binnentuin.

Om er van de frisse lucht te genieten? Nee, om er een sigaret te roken. En twee. En drie. ‘Ik blijf ervan genieten', zei hij me onlangs. Hij zei het in het Frans, want Francis is een Waal. Koppig volkje, die Walen.

[email protected]

Oud 7 januari 2013, 14:25   #590
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't Komt nog maar eens in de actualiteit.
Mocht onze regering het menens zijn met de volksgezondheid, ze zou de taks op rookgerei wel wat hoger leggen dan dat ze nu gedaan heeft "door er iets anders op te leggen dan belastingen, want het is geen belastingsregering".

http://www.standaard.be/artikel/deta...30107_00424425

Citaat:
Bart Van den Bossche is gestorven aan wat ze in de volksmond een hartaderbreuk noemen. Het is eigenlijk een plotse dood door hartfalen. Op die manier sterven er elk jaar 11.000 mensen. Vooral oudere mensen die problemen hebben met de cholesterol bijvoorbeeld, of roken en dus een hoger risico lopen.
.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 januari 2013 om 14:37.
Oud 7 januari 2013, 14:27   #591
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe sta je tegenover alcoholisten?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 14:38   #592
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Overal in de wereld zijn er alcoholisten.
Niet overal zijn er kettingrokers.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 14:39   #593
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Overal in de wereld zijn er alcoholisten.
Niet overal zijn er kettingrokers.
Huh?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 7 januari 2013, 14:41   #594
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zal je met plezier herhalen, voor de elfendertigste keer, in een draad over dat onderwerp.
Het zou of topic zijn mocht ik hier nog eens zeggen dat ik tegenover alcoholistisch gedrag dat anderen schaadt, op eenzelfde wijze sta als tegenover hinderende rokers.
Straffer nog: een niet alcoholist die één pintje teveel op heeft en met de auto rijdt, moet een hogere geldboete krijgen dan een roker die een sigaretje opsteekt in een café of in het gemeentehuis.

.

Oud 7 januari 2013, 15:00   #595
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik zal je met plezier herhalen, voor de elfendertigste keer, in een draad over dat onderwerp.
Het zou of topic zijn mocht ik hier nog eens zeggen dat ik tegenover alcoholistisch gedrag dat anderen schaadt, op eenzelfde wijze sta als tegenover hinderende rokers.
Straffer nog: een niet alcoholist die één pintje teveel op heeft en met de auto rijdt, moet een hogere geldboete krijgen dan een roker die een sigaretje opsteekt in een café of in het gemeentehuis.

.
Hier kan ik mee leven zie.
Oud 7 januari 2013, 15:40   #596
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ! Jij doet wat jij wilt.

Maar vertel eens: is de basis correct, namelijk mag een eigenaar doen en laten, binnen de wet, wat hij wil met zijn eigendom, en mag hij verhuren, binnen de wet, aan wie hij ook maar wilt; en niet verhuren aan wie hij ook maar wilt ?

Simpel antwoord: ja of neen, die basis is correct.

.
Heb van mijn vader die 2 woningen verhuurde geleerd nooit een pand te bouwen of te kopen om te verhuren.
Kopen, renoveren en doorverkopen was zijn wijze les.
Geen last meer.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 15:54   #597
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht onze regering het menens zijn met de volksgezondheid, ze zou de taks op rookgerei wel wat hoger leggen dan dat ze nu gedaan heeft "door er iets anders op te leggen dan belastingen, want het is geen belastingsregering".

.
Hopelijk verdriedubbelen ze de taksen op aankoop en verbruik van auto's en maken ze de verbruik onkosten niet meer aftrekbaar voor iedereen.
Zodat de kosten van de vervuiling ten minste gerecupereerd zijn.
Misschien de uitlaat in het dashbord inbouwen om de buitenlucht zuiver te houden.
De vervuiling stopt dan vanzelf wel en betalen hoeft ook niet meer na een uurtje rijden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 16:38   #598
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Bart Van den Bossche is gestorven aan wat ze in de volksmond een hartaderbreuk noemen. Het is eigenlijk een plotse dood door hartfalen. Op die manier sterven er elk jaar 11.000 mensen. Vooral oudere mensen die problemen hebben met de cholesterol bijvoorbeeld, of roken en dus een hoger risico lopen.

.
Dan moeten we oudere mensen gewoon verbieden hé...

Laatst gewijzigd door manta : 7 januari 2013 om 16:39.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 16:45   #599
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan moeten we oudere mensen gewoon verbieden hé...
Even ernstig: die oudere mensen moeten minder vettige brol eten en zéker niet roken !
Simpel !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 16:50   #600
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Even ernstig: die oudere mensen moeten minder vettige brol eten en zéker niet roken !
Simpel !
Ik neem aan dat ze ook verplicht enkel plat water moeten drinken en hun dagelijkse kilometertjes-met-stappenteller afleggen?
Je bent wel over mensen bezig, geen robotjes die geen eigen leven hebben.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be