![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 |
Banneling
|
![]() Oei Merkel - in haar nieuwjaarsboodschap- zegt dat de EU crisis nog niet afgelopen is. Wat nu met deze draad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 |
Banneling
|
![]() Het Research Instituut voor Macro-economie (IMK) heeft vandaag gepleit voor een radicale verandering van strategie om de eurocrisis aan te pakken:
En haar directeur, Gustav Horn zei dat de huidige bezuinigingen ten koste van alles opgelegd door de Duitse bondskanselier Angela Merkel, heeft gefaald. Verdere studies van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) laten zien dat elke gespaarde dollar een effect sorteert op het BBP van een dollar naar beneden en in een recessie kan het effect zelfs twee dollar zijn. Dat leidt tot een verslechtering van de economische situatie en dus tot een daling van de belastinginkomsten die de schuld nog groter maakt. In plaats van zulke extreem sterke besparingen wordt gepleit voor verhoging van belasting op de rijkere burgers. Het is echter weinig waarschijnlijk dat Merkel en Rajoy van koers gaan veranderen. (vertaald uit het Spaans uit ABC.es door Eno2) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 |
Gouverneur
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...229877218.html
11.000 daklozen door dure vastgoedprijzen in Berlijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 |
Banneling
|
![]() DE Tobintaks krijgt groen licht van 11 Eurozone-landen en wordt binnenkort ingevoerd.
0,1% voor aandelen en 0,01% voor derivaten |
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 |
Banneling
|
![]() Ik vind de goedgekeurde beperking van het EU budget 2014-2020 crisis-achtig
(Schommelt rond een triljoen € voor deze zes jaar, wat weinig is, voor het machtigste economische blok ter wereld) Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2013 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als we overigens verliezen moeten nemen op de staatsobligaties die de ECB / ESM hebben gekocht en we reserveren voor het steunen van banken in de EU dan vermoed ik dat de kosten van de EU toch wel de pan uitrijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ze geraken niet uit de begroting voor Europa
Gaan ze zich nu zelf een boete geven ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de bevolking wakker wordt, zal het afgelopen zijn:
- met de overtuiging dat de crisis afgelopen is; - met het aflopen van de wekker; - met het aflopen van de crisis in deze draad.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cassandra's ook niet, die houden nooit op, dat weten we. In het geval van de EU hebben ze altijd blijvend ongelijk behaald. De EU is een werk in opbouw en komt telkens versterkt uit crisissen. Dat laat niet staan dat het project voortdurend met hand en tand moet verdedigd, uitgebouwd en verbeterd worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 februari 2013 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tot nu toe is het eurofascisme inderdaad alsmaar sterker geworden. Op dat vlak had Albeir Twee gelijk: we zitten opnieuw in de jaren dertig. De eurocraten voelen nu zich zelfs sterk genoeg om partijen aan banden te willen gaan leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 |
Banneling
|
![]() Het laatste kwartaal zakte de €-zone o,6% weg, dat is toch wel een beetje crisis, een klein beetje. Persoonlijk hou ik van nulgroei in ontwikkelde overbevolkte maatschappijen. .
|
![]() |
![]() |