![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2013 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En nee, je redenering slaat nog steeds nergens op. Je trekt zeer, ZEER bewust mijn woorden uit hun context. Zo heb ik nooit beweerd dat jij beweerd hebt dat kinderen hebben een VOORWAARDE is om te huwen. Wat ik zeg, en zal blijven herhalen omdat het doodeenvoudig klopt, is dat als we JOUW argumentatie dat het huwelijk onlosmakelijk verbonden is met kinderen doortrekken, we iedereen die niet in staat is deze te krijgen moeten verbieden te trouwen. Het ENIGE, en echt wel het enige wat je daar al hebt kunnen tegen inbrengen is "Ouderen en onvruchtbaren mogen ook trouwen want als ze niet oud of onvruchtbaar zouden zijn geweest dan zouden ze ook kinderen kunnen krijgen hebben" En zoals ik al zei, da's zever. als je consequent bent verbied je in dat geval iedereen die op voorhand weet niet in staat te zijn kinderen te hebben om te trouwen. Je beweert dat 'anderen wel begrijpen wat je zegt', maar ik zie hier niemand die het oneens is me wat ik zeg. Niemand, buiten jij. En da's vooral omdat je kennelijk zelf niet begrijpt (of wil begrijpen) wat ik zeg. 'Jongen'... Laatst gewijzigd door Scorpio : 2 februari 2013 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan er een slot op deze draad?
![]() |
#824 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Europees Commissaris
|
![]() Eindeloze discussies als deze hebben geen zin en omdat jouw decadente geleuter me op de zenuwen werkt.
![]() |
#826 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Graham C. : 2 februari 2013 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
Minister-President
|
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Banneling
|
![]() Het homohuwelijk is goedgekeurd in Frankrijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Slotje. Zinloze discussie.
![]() |
#830 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zullen er van nu af aan, tal van landen zijn, die weigeren nog kinderen adoptabel te stellen voor Frankrijk, zoals al eerder gebeurde voor ons land en de handvol andere landen die homohuwelijk & adoptie hebben goedgekeurd.
Moslimlimlanden op kop uiteraard. Tal van andere landen zullen bijkomende voorwaarden stellen die de adoptieprocedure alleen maar verlenegn en bemoeilijken. Maar ja,... ... dat is hun probleem, waar zij verantwoordelijk voor zijn. Is het niet? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2013 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 |
Banneling
|
![]() Er is trouwens een mooie correlatie tussen landen met homorechten en het algemeen ontwikkelingsniveau.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 februari 2013 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot wat u hier beweert, hadden de bronnen die ik citeerde helemaal niet (specifiek) het bestaan van polygame huwelijksvormen tot onderwerp, maar wel degelijk "het huwelijk" (in zijn volledige etnografische verscheidenheid). Zowel het artikel van Bell, van Oboler en van Quinn behandelen "het huwelijk" (in al zijn verscheidenheid) vanuit antropologisch perspectief. In tegenstelling echter tot wat u lijkt te denken maken polygame huwelijken, "ghost marriages", "same-sex marriages", etc. onmiskenbaar deel uit van de sociale constructie "het huwelijk"; vanuit antropologisch oogpunt zou het dan ook onzinnig zijn om ene of gene huwelijksvorm uit te sluiten wanneer men "het huwelijk" als dusdanig bestudeert (en/of wil definiëren). Het feit dat u één van de door mij aangehaalde bronnen onvolledig citeert, verandert daar maar weinig aan: Citaat:
Dat wordt overigens ook zeer duidelijk bevestigd door Eskridge (1993, p. 1485) in zijn artikel "A History of Same-Sex Marriage": The historical evidence strongly confirms the social constructionist hypotheses about marriage. It cannot be seriously disputed that marriage is an institution that is constructed, not discovered, by societies. The social construction of marriage in any given society is fluid and mobile, and most societies we know anything about-including the West-have recognized same-sex unions, usually including same-sex marriages, at various points in their history. (Virginia Law Review 79 (7): 1419-1513) (Het idee al zou "het huwelijk" een onveranderlijk instituut zijn dat over alle culturen en door de tijd heen een identieke betekenis heeft gehad is sowieso overigens ridicuul; zie bijv. "Contemporary Marriage: Comparative Perspectives on a Changing Institution" van Kingsley Davis). Citaat:
Nu lijkt het me enigszins overdreven om te verwachten dat ik hier even snel in enkele regels de volledige literatuur op dat vlak kan samenvatten en kort uit de doeken kan doen wat "de bestaansreden, het doel en de functie van het huwelijk bij diverse volkeren doorheen de geschiedenis" is. (Is dat overigens driemaal hetzelfde of is er een subtiele nuance die de bestaansreden, het doel en de functie van het huwelijk van elkaar onderscheiden?) Zoals hierboven in elk geval al aangehaald bestaat daar een sterke verscheidenheid in, overheen verschillende samenlevingen en doorheen de tijd. Naast andere, dekt het huwelijk bijvoorbeeld volgende "functies": (a) het reguleren van seksuele relaties, (b) het reguleren van familieverbanden (met inbegrip van verplichtingen ten aanzien van eventuele kinderen die binnen het huwelijk zouden worden bekomen), (c) het in stand houden van arbeidsverdeling, (d) het in stand houden/reguleren van verwantschapsbanden en coalities, en (e) het bevorderen van affectieve banden en wederzijdse emotionele ondersteuning.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#834 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb zo'n vermoeden dat Paulus zich hier niet meer gaat laten zien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp natuurlijk wel dat de overheid een rol wil gaan spelen om dat allemaal in goede banen te leiden en zodoende ook rechten en plichten met het statuut huwelijk gaat verbinden... ... maar om nu te stellen dat het gaat om het monopoliseren van de rijkdom zoals Bell stelt, daar ben ik het niet mee eens. Dat is niet de essentie van het huwelijk. Dat is een gevolg van de regeltjes die in bepaalde contreinen en gedurende een bepaalde periode golden voor bepaalde huwelijken. Uiteraard zullen mensen wel gehuwd hebben om uiteenlopende redenen. Sommige omwille van de rijkdom, de vrede, de familie, de schande enz... Maar dat is heel iets anders. Je mag de persoonlijke invulling van het statuur niet verwarren met de bestaansreden er van. Ik ben er voorstander van om gelijke gevallen gelijk te behandelen, en ongelijke gevallen naarmate van hun ongelijkheid. Ik denk alleen dat ik al iets verder ben dan menig zich progressief beschouwend figuur, in die zin dat ik helemaal niets negatiefs zie aan de ongelijkheid van gevallen. Wat is er mis met verschillen? Gelijke gevallen gelijk beoordelen, en ongelijke gevallen naarmate van hun ongelijkheid. Dat 2e deel wordt vaak vergeten. Ik vind de gevallen niet gelijk. Ik vind homoseksualiteit iets anders dan heteroseksualiteit, en van mij mogen mensen anders zijn en van een overheid moet dat zeker mogen. Het is een beetje bedelen om toch vooral gewoon gevonden te worden ipv vol trots anders te durven zijn, ook als groep. Nu weet ik wel dat heel veel homostelletjes heel graag burgertruttig willen zijn zoals ook veel heterostellen, maar ik denk dat het uiteindelijk doel is om verschillendheid in het algemeen zowel getolereerd als omarmd te krijgen ipv verschillen te bagatelliseren. Dat geforceerd doen alsof het allemaal helemaal geen verschil maakt.... Hoezo? Mag het geen verschil maken dan? Zonder het gegeven dat hetero's kinderen gaan maken was er helemaal geen burgerlijk huwelijk geweest. Het heeft dan geen enkele functie. Ik heb persoonlijk een beetje moeite met dat gelijkheidsideaal waar het uit voorkomt. Het stoelt op het wegredeneren en bagatelliseren van verschillen om iedereen maar zo gelijk mogelijk te laten zijn, ipv verschillen te vieren en te respecteren. Ook gaat het uit van de kinderwens, en het recht op kinderen wat de overheid dan maar even zou moeten verwezenlijken. En het huwelijk in het algemeen verandert uiteindelijk. Dat moet men niet verwarren met de liefdesrelatie van twee mensen. Als het puur inidividuele aangelegenheid is, moet niemand zich druk maken, dan kan iedereen dat zelf inrichten zoals hij wil. Het is niet verboden voor homo's om een zaaltje te huren en een plechtigheid te organiseren, en ik ben ook erg tegen een dergelijk verbod. Overigens ben ik wel voorstander van een familierechtelijke constructie voor homo's, die recht doet aan zowel de overeenkomsten als de verschillen. Ik ben namelijk niet zo bang voor verschillen, voor mij hoeven homo's niet net als hetero's te doen en te zijn. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 februari 2013 om 07:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het argument uit traditie is naast een drogreden ook nog eens onwaar.
![]() |
![]() |
#838 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk argument "uit de traditie"? Niemand, maar ook niemand, heeft hier beweerd dat het huwelijksstelsel eenzelfde wettelijke invulling zou hebben doorheen de tijd. Natuurlijk zijn er die verschillen. Alleen vormen die op geen enkele wijze ook maar enigszins een grond om het homo"huwelijk" te verdedigen. Er is immers die belangrijke constante in de menselijke geschiedenis, nl. het huwelijk wordt steeds gezien vanuit een dualiteit: op z'n minst een mannelijke én een vrouwelijke component.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kronkel. Gekronkel. ![]()
![]() |
![]() |
#840 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten wordt er gereageerd op de stelling dat er in de geschiedenis wel zoiets bestond als het homo"huwelijk". U probeert er zich van onder te muizen door de redenering om te draaien, terwijl dat hier niet het geval is en was.
|
![]() |
![]() |