![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 |
Minister-President
|
![]() Da's zijn definitie niet he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk geen enkel bezwaar tegen een homohuwelijk, dat is en blijft deze mensen hun keuze. Kinderen in zo'n gezin daar kan ik mij nog steeds niet in vinden. Dat dit alle dagen nieuwsvoer moet zijn de homoseksualiteit begint ook wel deftig te vervelen ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2013 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mening werd hier nog door niemand tegengesproken met argumentatie, laat staan dat ze weerlegd zou zijn. Citaat:
Inderdaad. Blij dat je het zelf zegt. U geeft helemaal geen beschrijving van het huwelijk. Het enige wat je doet is zeggen dat ik fout zit en je zegt er niet eens bij waarom. En dat is nu wat ik al gans de tijd zeg. Mijn mening is inderdaad stevig onderbouwd en de uwe blijkt inderdaad nergens op te steunen. Je bent niet in staat om het onderscheid te maken tussen de bestaansreden van het huwelijk, de wettelijke omkadering van het huwelijk en de manier waarop het huwelijk door de partners wordt ingevuld. Of je wil het niet, dat kan ook. Maar feit blijft Dat kinderen uit man en vrouw voortkomen natuurlijk. Dat groepen bestaan uit verwantschap en dat het in het belang is van de groep, dat er zoiets als seksuele trouw bestaat, want anders kennen de vaders hun kinderen niet en de moeders kunnen ze maar moeilijk onderhouden. Citaat:
Denk eens logisch na zou ik zeggen. Als het huwen geen menselijk gedrag zou zijn, zoals het maken van kunst dat is, het zoeken naar verklaringen dat is, het begraven van doden dat is enz... ... waarom is het dan het voorwerp van de antropologie? De waarheid is dat het jou helemaal niet te doen is om eerlijk te discuteren. Het gaat jou niet om de juiste visie op dit onderwerp. Het gaat jou om mijn persoon. Je kon het niet duidelijker zeggen; kijk maar: En dat zou je niet doen indien je stevige argumentatie hebt. Geloof me, ik kan het weten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 februari 2013 om 06:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nee. Dat klopt niet. Dies heeft dat hier uitgebreid aangetoond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2) Als je op zolder moet kruipen, op zoek naar oude schoolboeken, om een 'bron' te vinden voor je argumentatie, terwijl het hele internet aan je voeten ligt, dan belooft dat weinig goeds over die 'bron'... 't Is toch niet toevallig een bijbel? 3) Zelfs �*ls je erin zou slagen je stellingen op een wetenschappelijke wijze te onderbouwen, aan de hand van onbetwiste en onbetwistbare bronnen (en ik meen dat het ondertussen wel voor iedereen duidelijk is dat je dat niet kan), dan zegt dat hoegenaamd niets over hoe wij hier en nu met het huwelijk moeten omgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat heeft hij niet "aangetoond", laat staan "uitgebreid". Met een literatuurlijstje afkomen, vormt geen bewijs. Zeker al niet als je in een handomdraai twee "bewijzen" zo onderuit kunt halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ontkent u dat misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens onze goede forumvriend Wikipedia zegt het ook hoor. Kijk:
Na te zien op: http://en.wikipedia.org/wiki/Marriage Maar ja, als men op voorhand al zegt geen argumentatie te zullen aanvaarden, bekent men eigenlijk, niet echt te willen discuteren. Wat dan nog overblijft, lijkt mij te klaseren onder: "Veel geblaat maar weining wol" Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 februari 2013 om 09:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ga alvast niet ontkennen dat het huwelijk onstaan is aan een behoefte om vrouwen aan mannen te binden. Maar in het licht van de discussie rond het homohuwelijk moeten we volgens mij niet kijken naar het verleden maar naar het heden. Onze maatschappij, en de houding ervan t.o.v. homoseksualiteit, is (gelukkig) heel anders dan honderden of duizenden jaren geleden. Zeker in onze Westerse wereld is er toch veel meer respect voor het individu onstaan, voor de eigenheid van mensen. Net als de natuur evolueert ook de menselijke samenleving. Constant worden er oude tradities verlaten en onstaan er nieuwe. Willen vasthouden aan een traditie omwille van de traditie lijkt me onzinnig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En laat het nu juist dat zijn, wat Paulus noch ik doen. Wel geven we redenen aan waarom de traditionele invulling van het huwelijk dermate waardevol is dat ze behouden dient te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 |