Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2013, 15:29   #201
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
N-VA zal de andere kant opkijken, maar of paterke leman en zijn vriendje Dewitte dat ook gaan doen betwijfel ik ten zeerste.
Nu lijken ze de andere kant op te kijken, ik heb er alleszins nog niets van gehoord. Eigenlijk zou er eens iemand klacht moeten indienen bij het Cantrum voor Racismebestrijding, wegens banaliseren van de Holocaust en haatdragerij. Ik ben toch eens benieuwd wat zij zouden zeggen als ze gedwongen werden om te reageren.

Wat ik me nog afvraag: hoeveel geld zou karnaval/Aalst verliezen als de Unesco zijn goedkeuring zou intrekken ? Puur hypothetisch natuurlijk ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 15:33   #202
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

1. Men heeft gepoogd via het carnaval NVA politiek aan te vallen en te pogen linken aan het nazisme, iets wat mijns inziens laag bij de gronds is van politieke tegenstanders om te doen op zich. Maar in de context van carnaval kan men daar moeilijk veel ophef rond maken.

2. Ook in dit geval dienen we de vrije meningsuiting te respecteren. Is dat niet de essentie van deze carnavalsstoet in Aalst? Als zelfs carnaval, dat ene moment op een jaar, aan censuur onderhevig is wat blijft er dan nog over van qua vrijheid? Carnaval is een eeuwenoude traditie. Noch Moslims, Christenen, Joden of anderen dienen dit te pogen censureren. Men dient te erkennen niet de hele wereld naar de hand te kunnen zetten.

3. Iemand met goede contacten wist UNESCO tot een statement te bewegen. Dat is eveneens een politiek spel dat hier gespeeld wordt. Ik hoop dat het carnaval in Aalst volwassen genoeg is om op zichzelf te staan en niet gaan voor de blijvende erkenning van UNESCO.

Citaat:
En ik weet van een aantal deelnemers dat het begrip "Vrijheid van meningsuiting" tussen de deelnemers steeds meer en grimmerige vormen aanneemd.
een afspiegeling van de toenemende onverdraagzaamheid in de maatschappij?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mooie wagens en sfeer vind je overal met Carnaval. Het is net dat surrealistische, dat waanzinnige, de humor die Aalst zo van andere carnavals onderscheid.
Ik weet niet of dat zo is maar het geeft me zin om nog eens te gaan. Dat is al meer als twintig jaar geleden. Ik heb trouwens altijd al een carnavalswagen willen ontwerpen als een soort van 'sculptuur'. De laatste waarvan ik droomde was er een over de genocide in Congo. Daar zou Unesco natuurlijk geen probleem van gemaakt hebben, wat hun eigen politieke manipuleerbaarheid zou zou tonen m.i.. En dat is nochtans de Belgische genocide, niet de Duitse. Zijn Afrikanen niet evenzeer mensen misschien, met evenveel rechten als anderen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is nog geen enkele carnavalsgroep die openlijk de islam als thema heeft aangedurfd. Merkwaardig ... Vooral wanneer je vaststelt dat er geen ogenblik wordt geaarzeld om pastoors- of nonnenkledij aan te trekken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bij de officiële groepen wordt er, sinds 2005, idd niet meer over de Islam gesproken. Bij de losse groepen zie je dat wel nog af en toe.
Ook daar geen uitzonderingen. Weet iemand of er richtlijnen door de organisatoren worden uitgevaardigd hieromtrend?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
ik ben niet tegen het feit dat ze die boodschap zo brachten, want dat is en blijft hun recht. Maar ik blijf het mijn recht vinden om ze te verdenken van platvloerse politieke spelletjes, in plaats van volks en spottend aanklagen.
Hoogstwaarschijnlijk werd hier een politiek spelletje gespeeld. Is meer dan de helft van de stoet niet politiek? Je kan als publiek reageren. Dat is ook je recht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zeg komaan he, een beetje fundamentele vrolijkheid he mensen.
Heb je nog steeds een café? Het lijkt erop.

Eigenlijk vermoed ik dat er weer een stukje minder vrijheid zal zijn volgend jaar. Weeral ingegeven door religies. Handen af van carnaval.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 februari 2013 om 15:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 15:35   #203
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Nu lijken ze de andere kant op te kijken, ik heb er alleszins nog niets van gehoord. Eigenlijk zou er eens iemand klacht moeten indienen bij het Cantrum voor Racismebestrijding, wegens banaliseren van de Holocaust en haatdragerij. Ik ben toch eens benieuwd wat zij zouden zeggen als ze gedwongen werden om te reageren.

Wat ik me nog afvraag: hoeveel geld zou karnaval/Aalst verliezen als de Unesco zijn goedkeuring zou intrekken ? Puur hypothetisch natuurlijk ?

mvg. Sint Ignacius
Klacht indienen: waarop wacht je nog ?
"Gedwongen" te reageren ?
De plaatsing op de werelderfgoedlijst brengt 0,0 € op. Dus kunnen ze daar ook 0,0 € aan verliezen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 15:54   #204
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Mens toch... Het gaat om carnaval, weet je nog wel? 90% van wat daar uitgebeeld wordt, heeft een politieke invalshoek. Alles en iedereen wordt er in het belachelijke getrokken: de koning, de paus, hun eigen burgemeester de torenpoepster, ministers en hoogwaardigheidsbekleders van allerlei pluimage. Maar nu de N-VA, de partij met de uitzonderlijk lange tenen eens aan de beurt is, is het kot te klein. Leer toch eens een beetje relativeren!
De enige reden waarom je er geen graten in ziet, druipt van bovenstaande post af:
Maar nu de N-VA, de partij met de uitzonderlijk lange tenen eens aan de beurt is, is het kot te klein

De partij NVA heeft er geen aanstoot genomen, de burgemeester van Aalst, eveneens NVA-er heeft er geen aanstoot aan genomen, en toch lijk je hier aan te geven dat ze dat wel hebben gedaan.

Ik ben geen lid van NVA, maar vind het er wel ferm over.
Eerst en vooral omdat de bedenker van de "grap" duidelijk meer dan een grap wou uithalen, hoewel velen dat hier handig verdoezelen.
Hij gaf onmiskenbaar aan dat hij het gedachtegoed van NVA zelf ook niet kon pruimen, en dat maakt het niet langer wat spotten met wat gelul van een Termont of een Brabander op dit forum, maar een politiek statement maken.
Daarbovenop ga ik niet nog eens uitleggen wat het verschil is tussen lachen met NVA of de nazi's enerszijds, en het bagatelisseren van de misdaden van de nazi's en het criminaliseren van de grootste Belgische partij en haar achterban anderszijds.

Als ik, als niet NVA-lid met een hekel aan de klootzakkerij van het establishment dat bang is zijn zuil te zien verkleinen en haar hersenloze achterban in haar zog, moet kiezen tussen de mening van een Graham C. met zijn vooringenomenheid inzake NVA, en de mening van Unesco, dan weet ik waar gekozen.

Verder is het duidelijk dat de grenzen van de klootzakkerij van het establishment en hun tot hersenloze papegaaien gemuteerd gevolg bereikt zijn, internationaal wordt er stilaan aanstoot aan genomen en begint de internationale reputatie van België erdoor besmeurd te raken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 15:59   #205
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De reactie van Vandertaelen was ook van de pot gerukt.

Als ik zijn reactie goed begrijp, zegt hij het is voor te lachen.
Maar nauwelijks 2 zinnen verder heeft hij het over nationalisme en de gevolgen zoals in de jaren 30.

Blijkbaar was het toch niet zo bedoelt om te lachen?
Diezelfde lulkoek was dus ook te horen bij de initiatiefnemer van dat groepje.
Eerst staan lullen over grappen en grollen met de realiteit, en even later moraliserende toogpraat alsof Brabander of Henri1 het hem invezelden.

Iedereen ziet dat in, maar diegenen die er alle belang bij hebben dat NVA zoveel mogelijk gecriminaliseerd wordt, moeten natuurlijk tegen alle logica in blijven ontkennen wat niet te ontkennen valt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 14 februari 2013, 16:11   #206
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Mijn antwoord was inderdaad te ver gezocht maar dat was juist mijn punt.

Het kan iedereen zijn... Quercus gaat er zomaar vanuit dat het linkse kloothommels zijn die hun wreken om de verkiezingsuitslag van 2012...
Het is alle hens aan dek.
Er gaat geen dag voorbij of een partijvoorzitter, een burgemeester, een kleine partijgarnaal, kortom iedereen die baat heeft bij het huidige status-quo en verzuiling, valt de NVA aan.
Ik vraag me af of Catalanen, Schotten, Eritreeërs of Basken ook hele dagen dat gezeik over nazi's, die voortdurende commotie om de kleinste uitspraak, dat gestook over het niet nemen van verantwoordelijkheid en al die andere lulkoek naar hun kop geslingerd krijgen.

Die ene groep, die zes man, ze zijn er teveel aan.
Het is heus geen toeval, geen onbenullig akkefietje van een onschuldig groepje, waaronder alweer toevallig een politiek benoemd liberaal plaatsvervangend vrederechterke uit Gent.
Er zit een strategie achter.
Altijd en overal zijn ze aan het hitsen, aan het stoken, aan het opruien en aan het bangmaken, enkele en alleen omdat ze bang zijn voor hun felbegeerde postjes.
De onbenullige bielen die hier op dit forum blindelings mee zitten kwijlen zien niet in hoe futiel ze zijn, hoe onbelangrijk hun dierbaar België eigenlijk wel is.
Macht, da's het enige waar het de traditio's om gaat.
En intussen de NVA maar beschuldigen van antipolitiek.

Oud 14 februari 2013, 16:22   #207
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waarom denkt u nu dat de NVA op deze wijze geviseerd wordt en geassocieerd wordt met uniformen uit een zwart verleden en dit in een carnavalstoet? Dat zal toch wel geen toeval zijn. Integendeel. We weten allemaal dat carnavalstoeten vaak ongezouten, ironisch en vaak sarcastisch de vinger op de (maatschappelijke) wonde leggen.

Het is anders toch niet zo moeilijk te begrijpen. Nog altijd -en wij zien dit op dit forum dagdagelijks!- wordt de collaboratie vergoeilijkt en geminimaliseerd door mensen die zich Vlaams-nationalist noemen en meer dan waarschijnlijk (tenminste voor een groot deel) op de NVA stemmen.

Aline Sax schrijft hierover een pertinente waarheid:
… "De nadruk op de repressie in de naoorlogse beeldvorming, het gemak waarmee oud-collaborateurs zich opnieuw een plaats in het openbaar leven en daardoor in het publieke debat, konden verwerven (!!), en de nadruk op het Vlaams-nationalisme, zorgde dat vanaf het einde van de jaren veertig (*) voor een vergoeilijkte beeldvorming waarin weinig plaats was voor de diversiteit. Bepaalde elementen werden geminimaliseerd of zelfs verzwegen."

(Aline Sax, Voor Vlaanderen, Volk en Führer, blz. 234)

En dus, zolang als er nog Vlaams-nationalisten zijn de collaboratie willen blijven voorstellen als iets 'goeds' of 'verdedigbaar', zal er altijd discussie zijn. Want de collaboratie was noch goed noch vededigbaar.

(*)
Tot in onze tijd toe...
Blablablabla.

In sommige peilingen gaf men NVA enkele maanden geleden tegen de 40 procent.
Als je jou bezig hoort, dan stond de helft van Vlaanderen op de barricades zij aan zij met de bezetter toen de Duitsers hier binnenvielen.

Buiten een Jo en wat andere randgevallen, zijn er hier nauwelijks te vinden, terwijl het hier overloopt van NVA-gezinden.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=179254

Al diegenen die in bovenstaand topic blijk geven van nazi-sympathieën zijn niet toevallig ook rabiate VB-ers.

Stop toch eens met lullen en gedraag je eens normaal.

Je kunt je niet voorstellen hoe ridicuul je overkomt bij mensen die wel een ons verstand bezitten.

Besef dat eens!

Laatst gewijzigd door Nierika : 14 februari 2013 om 16:23.
Oud 14 februari 2013, 16:26   #208
Another Jack
Banneling

Standaard

Raafje is écht boos.
Stoute carnavalisten, zo durven spotten met politieke machthebbers!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 16:31   #209
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
1. Men heeft gepoogd via het carnaval NVA politiek aan te vallen en te pogen linken aan het nazisme, iets wat mijns inziens laag bij de gronds is van politieke tegenstanders om te doen op zich. Maar in de context van carnaval kan men daar moeilijk veel ophef rond maken.

2. Ook in dit geval dienen we de vrije meningsuiting te respecteren. Is dat niet de essentie van deze carnavalsstoet in Aalst? Als zelfs carnaval, dat ene moment op een jaar, aan censuur onderhevig is wat blijft er dan nog over van qua vrijheid? Carnaval is een eeuwenoude traditie. Noch Moslims, Christenen, Joden of anderen dienen dit te pogen censureren. Men dient te erkennen niet de hele wereld naar de hand te kunnen zetten.

3. Iemand met goede contacten wist UNESCO tot een statement te bewegen. Dat is eveneens een politiek spel dat hier gespeeld wordt. Ik hoop dat het carnaval in Aalst volwassen genoeg is om op zichzelf te staan en niet gaan voor de blijvende erkenning van UNESCO.
Ik ben het met al je punten eens (behalve dat ik niet zie waarom de UNESCO geen onafhankelijk statement zou kunnen maken). Het is dan ook niet de N-VA die het meeste ophef maakt over wat uiteindelijk toch maar een platvloerse, goedkope aanval is, van dertien in een dozijn en in ieder geval niet het summum van politieke satire. De N-VA-burgemeester van Aalst heeft zelfs publiekelijk gesteld dat hij heel het gedoe hierrond betreurt.

Maar het illustreert wel zeer goed wat de meeste mensen al langer wisten, dat de bashers eigenlijk geen ruk geven om de slachtoffers van écht fascisme en autoritarisme; die retoriek is zuiver instrumenteel en dient enkel en alleen om de N-VA te beschadigen.

Nu moeien de Joodse organisaties zich trouwens ook.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 16:37   #210
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Raafje is écht boos.
Stoute carnavalisten, zo durven spotten met politieke machthebbers!
Klein Jackske gaat ook eens iets zeggen zie.

Zeg eens Jackske, met welke "politieke machthebber" wordt er nu precies gespot?

Waren ze aan het lachen met Di Rupo, of was het Wouter Beke?
Peumans? Verhofstadt? Leterme? Dewever?

Of bedoel je een "politieke partij" ipv "politieke machthebbers"?

De kunst van het verstaanbaar duiden wat men bedoelt is niet voor iedereen weggelegd, dat begrijp ik ten volle, maar in deze context zit het verschil hem duidelijk in de nuance. Je begrijpt vast dat ik dan ook genoopt ben om je op die pijnlijke handicap te wijzen.

Ik denk niet dat er ieder jaar met een volledige politieke partij wordt "gespot", zelfs niet om de paar jaar.

Maar als het toch zo zou zijn, dan vertrouw ik op jou om me dat kenbaar te maken. Zo'n dingen zoek je graag uit, ik weet dat.

Duizenden berichten op een forum posten die nooit dieper gaan dan het illustratief exemplaar waarop ik reageer, daar heb je Jackske voor.
Ere wie ere toekomt.

Als het ook eens iets meer mag zijn, dan moeten we politics bezoeken op een uur dat Jackske tevree te bed ligt, na weer een dag vol extase om het vele nihilistische werk op politics.

Oud 14 februari 2013, 16:38   #211
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Klein Jackske gaat ook eens iets zeggen zie.

Zeg eens Jackske, met welke "politieke machthebber" wordt er nu precies gespot?

Waren ze aan het lachen met Di Rupo, of was het Wouter Beke?
Peumans? Verhofstadt? Leterme? Dewever?

Of bedoel je een "politieke partij" ipv "politieke machthebbers"?

De kunst van het verstaanbaar duiden wat men bedoelt is niet voor iedereen weggelegd, dat begrijp ik ten volle, maar in deze context zit het verschil hem duidelijk in de nuance. Je begrijpt vast dat ik dan ook genoopt ben om je op die pijnlijke handicap te wijzen.

Ik denk niet dat er ieder jaar met een volledige politieke partij wordt "gespot", zelfs niet om de paar jaar.

Maar als het toch zo zou zijn, dan vertrouw ik op jou om me dat kenbaar te maken. Zo'n dingen zoek je graag uit, ik weet dat.

Duizenden berichten op een forum posten die nooit dieper gaan dan het illustratief exemplaar waarop ik reageer, daar heb je Jackske voor.
Ere wie ere toekomt.

Als het ook eens iets meer mag zijn, dan moeten we politics bezoeken op een uur dat Jackske tevree te bed ligt, na weer een dag vol extase om het vele nihilistische werk op politics.
Huilie.
Oud 14 februari 2013, 16:43   #212
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...30214_00469432
Citaat:
De VN-organisatie Unesco had verontwaardigd gereageerd op de deelname van een nazi-praalwagen aan het carnaval van Aalst. Directeur-generaal van Unesco Irina Bokova sprak van een “onaanvaardbare daad” en een belediging aan de zes miljoen Joden die in de Holocaust gedood werden.

Vlaams minister van Cultuur Joke Schauvliege heeft een brief gestuurd naar de Unesco waarin ze betreurt dat de perceptie is gewekt dat de deelnemers aan het carnaval van Aalst een antisemitische boodschap wilde verspreiden. Maar Schauvliege wees ook op de context.

“Carnaval blijft een moment waarop met figuren, actualiteit en taferelen wordt gespot. Dat gebeurt meestal op een groteske manier, met stereotiepe uitvergrotingen. Dat is ook het karakteristieke van carnaval”, licht ze toe.

Die reactie is bij het Forum der Joodse Organisaties in het verkeerde keelgat geschoten. In een brief aan de minister staat: “Wij hebben met ontsteltenis en verbijstering moeten vaststellen dat u de uitspattingen van het Aalsterse carnaval vergoelijkt”.

“U blijkt niet te begrijpen dat de verwijzingen naar de tragedie van de Tweede Wereldoorlog, die tot op heden onuitwisbare sporen heeft nagelaten bij de Joodse gemeenschap, traumatiserend zijn”, klinkt het scherp.

Volgens de organisatie zijn er op het carnaval van Aalst wel degelijk “grenzen overschreden”. Het Forum roept minister Schauvliege op om de Unesco te volgen en de deelname van de bewuste wagen te veroordelen.
En ze blijven maar volhouden en komedie spelen, die bende rode en groene zwetsers!
De ganse wereld heeft ongelijk, geen sterveling heeft begrepen dat het om
de "vrije mening" gaat!
De vrije mening als zij een ander voor schut zetten en op die manier behandelen, maar racisme en nazisme als ze zelf of bvb hun "verrijkers" voor aap worden gezet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 16:44   #213
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Wansmakelijk, haha.

Je hebt mensen met verschillende soorten humor...
Ik zou niet naar een show van Alex Agnew of Geubels gaan kijken dan, die lachen ook met zo een dingen.

Je moet gewoon inzien dat ze los over de schreef gaan en daardoor grappigge situaties creëren zonder kwaad opzet.

En N-VA heeft ergens een SS verleden... Net zoals elke Belg smet op zich heeft door de toestanden in Congo.
Ah ja? Mijn grootvader is overleden in Neuengamme en mijn vader zat in het verzet.

Welk deel van N-VA heeft een SS-verleden?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 16:46   #214
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...30214_00469432

En ze blijven maar volhouden en komedie spelen, die bende rode en groene zwetsers!
de "vrije mening" gaat!
De vrije mening als zij een ander voor schut zetten en op die manier behandelen, maar racisme en nazisme als ze zelf of bvb hun "verrijkers" voor aap worden gezet!
Geef Bart een snor en hij lijkt wel op de Dolf.
Oud 14 februari 2013, 16:46   #215
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
de "vrije mening" gaat!
Ze hebben natuurlijk gelijk: dit moet kunnen. Maar de ironie is er inderdaad niet minder heerlijk om.
Oud 14 februari 2013, 16:46   #216
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Maar het illustreert wel zeer goed wat de meeste mensen al langer wisten, dat de bashers eigenlijk geen ruk geven om de slachtoffers van écht fascisme en autoritarisme; die retoriek is zuiver instrumenteel en dient enkel en alleen om de N-VA te beschadigen.

Nu moeien de Joodse organisaties zich trouwens ook.
Wat nu ook stilaan mag gezegd worden: de disproportionele aanvallen richting NVA, waartoe ook steeds openlijker nazistische vergelijkingen behoren, door een allegaartje van plegers, gaande van politiek gekleurde carnavalsverenigingen, over patserige forumschuimers met een pond blauwe schimmelkaas in de plaats waar zich normaalgezien een brein zou moeten bevinden, tot rood gekleurde burgemeesters van Oostvlaamse steden, beginnen België zo stilaan internationale reputatieschade te bezorgen.

2014 zal duidelijk het jaar van de ommekeer niet worden voor de rabiate belgicisten.

Oud 14 februari 2013, 16:47   #217
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ah ja? Mijn grootvader is overleden in Neuengamme en mijn vader zat in het verzet.

Welk deel van N-VA heeft een SS-verleden?
Er waren er ook anderen, zie Flamenpolitiek.
Oud 14 februari 2013, 16:48   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat nu ook stilaan mag gezegd worden: de disproportionele aanvallen richting NVA, waartoe ook steeds openlijker nazistische vergelijkingen behoren, door een allegaartje van plegers, gaande van politiek gekleurde carnavalsverenigingen, over patserige forumschuimers met een pond blauwe schimmelkaas in de plaats waar zich normaalgezien een brein zou moeten bevinden, tot rood gekleurde burgemeesters van Oostvlaamse steden, beginnen België zo stilaan internationale reputatieschade te bezorgen.

2014 zal duidelijk het jaar van de ommekeer niet worden voor de rabiate belgicisten.
Relax man.
Het is maar carnaval.
Oud 14 februari 2013, 16:49   #219
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:

Laat ze maar doen. Ik denk niet dat deze hele zaak beter had kunnen uitdraaien voor ons. Het beste is nog dat we er letterlijk niets voor hebben moeten doen. Gewoon achterover leunen en genieten.
Oud 14 februari 2013, 16:50   #220
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Huilie.
Nog 406 en de grootste kletser van dit forum goes officially 20.000.
Dat record kan niemand je nog ooit afsnoepen.
Henri1 en System zullen knappen van jaloezie omwille van dat huzarenstukje. Ik kan me enkel proberen in te beelden hoe dit je moet vervullen van trots.

Laatst gewijzigd door Nierika : 14 februari 2013 om 16:50.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be