Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2013, 11:15   #461
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard Ruimtelijke ordening = taalpolitiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Nee nee, ik heb u goed begrepen. Maar ik focus me niet alleen op het taalgebruik maar op de bevolkinsgtoename onder invloed van immigratie in Vlaamse steden. Die wil ik duchtig afgezwakt zien.
Dat is een diskussie die we hier reeds hadden:
http://forum.politics.be/showthread....ittocht&page=4
skroll naar post 74 en volgende.
U wil de bevolkingstoename afgezwakt zien in de Vlaamse steden, ik wil nu net het omgekeerde, namelijk dat ze toeneemt tot meerder glorie van de Nederlandstaligheid, net zoals Brussel boomt tot meerdere eer en glorie van de Francité. Ik fokus me op het taalgebruik en al het andere maak ik daaraan ondergeschikt. Men kan daar kritiek op hebben, maar duidelijk ben ik dus tenminste wél.
De reden: zeer eenvoudig, een identifikatie met de Nederlandstaligheid ingegeven door de Konquista van Brussel en andere Geroofde Gebiedsdelen.

Citaat:
Als iemand dus in Brussel terechtkomt en afgeschrikt wordt om zich in een Vlaamse stad in te schrijven, kan die na verloop van tijd (als de zaken goed gaan) nog een beetje meer zuidwaarts trekken. Ik denk een heel stuk meer vooruit dan jij.
Neen in mijn optiek moet hij naar Vlaanderen trekken om geassimileerd te worden tot Nederlandstalige zodat de Francité niet versterkt wordt.
Van vooruitdenken gesproken……gij laat de Francité boomen zonder tegenmaatregelen. Wat ik dan zie gebeuren is dat het taalonevenwicht in het voordeel van de Nl-taligen aan het kantelen is. Als men niet de passende beleidskeuzes maakt, zijn er in de toekomst meer Franstaligen dan Nederlandstaligen. En wedden dat de alarmbellen dan snel zullen sneuvelen….
Maar naar ik begrijp zoudt gij dat niet zo erg vinden. Tja, dat scheidt ons dus.

Citaat:
Brussel is om zeep. Ik heb er enkele jaren lesgegeven in nederlandstalige gemeenschapsscholen en het Frans was aanwezig tot in het klaslokaal tussen de leerlingen, en met een zekere dédain voor leerkrachten die vanuit Brussel er kwamen lesgeven. Hopelijk is het ondertussen verbeterd, maar voor mij blijft het een hopeloze zaak.
Leerlingen die het NL onvoldoende machtig zijn krijgen toch eerst een taalbad van een gans jaar waar ze uitsluitend Nederlands leren om nadien vlot mee te kunnen.
Of vergis ik mij. In dat geval pleit ik voor zo’n maartegel!
IK deel Uw defaitisme niet en betreur het dat Brussel voor volgens schooljaar slechts 6 miljoen krijgt toegewezen en Antwerpen 20 miljoen. Brussel zou dat ook moeten krijgen!!
Medeschuld leg ik daarvoor bij de NVA die de Nederlandstaligheid verraad door niet in te zetten op de Reconquista. Dat zou het speerpunt van het Vlaamsnationalisme moeten zijn.

Citaat:
Die mensen in Antwerpen houden enkel en alleen omdat ze anders in Brussel verfransen zie ik niet als een grondig argument.
Ik dus duidelijk wel en dat is dus wat ons terzake scheidt. En goed voor U is dat ge de beleidsmakers aan Uw zijde hebt….

Citaat:
Trouwens vind ik dat Frankrijk al haar exkolonie-burgers maar dient op te nemen. Dat is een hele lijst landen.
Neen, natuurlijk niet want….dan komen die de Francité versterken. Die moeten in hun eigenland blijven en daar komaf maken met de Francité ten voordele van hun eigen taal.
Of naar Vlaanderen komen en mooi kleine Vlamingskes maken….

Citaat:
De ironie van de zaak in deze hele hetze van die 250 euro is dat ernstige mensen geen probleem zullen hebben met dat bedrag, maar helaas de maffia of misdadige mensen ook niet want die hebben cash in overvloed.
En, ook d�*t is een argument kontra!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 11:40.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 11:18   #462
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard Waar blijft de Nederlandstalige miljoenenstad ??

Citaat:
Laat ons maar eerst de Vlaamse steden vanaf nu vrijwaren van een te grote toeloop. Een mooi begin zou ik zeggen.
Ja,ja....want ze zijn zogezegd vol. En Nederland is vol, en Vlaanderen is vol...
Een ander speerpunt van het Vlaamsnationalisme zou moeten zijn van de macht van de Boerenbond te breken en weliswaar hierom:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob van Artevelde
"Alles kan beter" zei Mark Uytterhoeven.

Zo kan alles "voller" en wat heet "volledig vol"?

Zijn dat 16, 32 of 48 miljoen inwoners...? Of misschien wel 64 miljoen als we onderstaande rekeningoefening toepassen op Nederland?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=323

In Nederland is dus voor véél meer mensen plaats dan het viervoudige van nu....
In Vlaanderen alleen al is dus plaats voor 5O miljoen.

Maar laten we realistisch blijven: er zijn afgerond een goeie 60 miljoen Fransen en nagenoeg evenveel Groot-Britten. In Dietsland moet dat ook kunnen.

Wanneer overstijgen we dit provinciaal nest en neemt Dietsland opnieuw zijn plaats in, in de vaart der volkeren, zoals dat het geval was in de 17e eeuw?

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 11:39.
Oud 15 februari 2013, 11:36   #463
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat is een diskussie die we hier reeds hadden:
http://forum.politics.be/showthread....ittocht&page=4
skroll naar post 74 en volgende.
U wil de bevolkingstoename afgezwakt zien in de Vlaamse steden, ik wil nu net het omgekeerde, namelijk dat ze toeneemt tot meerder glorie van de Nederlandstaligheid, net zoals Brussel boomt tot meerdere eer en glorie van de Francité. Ik fokus me op het taalgebruik en al het andere maak ik daaraan ondergeschikt. Men kan daar kritiek op hebben, maar duidelijk ben ik dus tenminste wél.
De reden: zeer eenvoudig, een identifikatie met de Nederlandstaligheid ingegeven door de Konquista van Brussel en andere Geroofde Gebiedsdelen.
En u bent écht zo naief dat U denkt dat geïmporteerden uit voormalige franstalige kolonien NEDERLANDS gaan spreken als ze in Antwerpen wonen? Méént ge dat nu?
En bedoel je nu dat je heel of half franstalig Afrika naar Vlaanderen wil halen om zo een overwicht aan Nederlandstaligen te verkrijgen? We hebben een overwicht en de wetten zijn zo gemaakt (met dank aan de traditio's) dat de franstalige minderheid alles kan blokkeren, hoeveel meer overwicht wil je nog hebben? Noteer dat het grote machtsspel hoofdzakelijk bij de economie ligt : hoeveel economisch voordeel meen je te halen door een heel derdewereldcontinent te importeren?

Citaat:
Leerlingen die het NL onvoldoende machtig zijn krijgen toch eerst een taalbad van een gans jaar waar ze uitsluitend Nederlands leren om nadien vlot mee te kunnen.
Volledig akkoord onder alle omstandigheden. Uitgebreid tot �*lle kinderen waar het Nederlands niét de thuistaal is.

Citaat:
IK deel Uw defaitisme niet en betreur het dat Brussel voor volgens schooljaar slechts 6 miljoen krijgt toegewezen en Antwerpen 20 miljoen. Brussel zou dat ook moeten krijgen!!
Brussel heeft weeral 500 miljoen bijeengeschooid, dat ze daaruit die 20 miljoen halen! wel een schande dat vlaandere 500 miljoen aan die Brusselse verrijkers moet betalen maar zelf amper geld heeft om in hun eigen onderwijs te kunnen voorzien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 11:36   #464
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard Een regelrechte Vlaamsnationale schande!

Citaat:
Ik geloof niet dat het wijs is om veel energie te steken in een Vlaamse reconquista van Brussel. De situatie van Brussel moet eerst heel duidelijk worden. En als dat duidelijk wordt (hopelijk), dan gaan er vanzelf mensen vertrekken, en hopelijk naar Charleroi of verder zuidwaarts.

En ivm 'afvloeiing', heb ik geschreven 'na Antwerpen', niet 'naar Antwerpen'.
Mijn standpunt is dus dat de NL-gemeenschap de konkurrentieslag moet aangaan met de F-gemeenschap om de vreemdeling.
Hij moet de Nederlandstaligheid komen versterken en niet de Francité.

De situatie in Brusel is in zekere zin duidelijk genoeg. Er is een zeer grote vraag naar Nederlandstalig onderwijs. Maar de kortzichtige beleidsmakers van de Vlaamse regering missen een historisch momentum door niet daarvoor de nodige centen ter beschikking te stellen.
Slechts zes miljoen volgend schooljaar. Zes druppels op een hete Brusselse vraagplaat! Een regelrechte Vlaamsnationale schande!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 11:38.
Oud 15 februari 2013, 11:46   #465
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De situatie in Brusel is in zekere zin duidelijk genoeg. Er is een zeer grote vraag naar Nederlandstalig onderwijs. Maar de kortzichtige beleidsmakers van de Vlaamse regering missen een historisch momentum door niet daarvoor de nodige centen ter beschikking te stellen.
Slechts zes miljoen volgend schooljaar. Zes druppels op een hete Brusselse vraagplaat! Een regelrechte Vlaamsnationale schande!
Begrijp ik nu goed dat het het Waalse gewest is dat voor het franstalig onderwijs in Brussel betaalt? Of wil je zeggen dat TWEETALIG Brussel (inclusief de 500 miljard die ze van ons weeral gejat hebben) het gewoon vertikken om een deel van HUN (tweetalig) onderwijsbudget aan het Nederlandstalig onderwijs te besteden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 februari 2013, 11:47   #466
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En u bent écht zo naief dat U denkt dat geïmporteerden uit voormalige franstalige kolonien NEDERLANDS gaan spreken als ze in Antwerpen wonen? Méént ge dat nu?.
Maar natuurlijk. Ik ben daarbij niet naief maar redeneer op de lange termijn ondanks dat parsprototem van mij het tegerndeel beweert!i

De eerste generatie gaat geen Nederlands spreken maar de kinderen kunnen niet anders dan naar een NL-school gaan en bijgevolg zijn ze gedoemd tot taalassimilatie. Ik kijk enkele generaties vooruit die zullen door den duur de taal van herkomst niet meeer zal kennen.
Vergelijk het met al diegenen die uitweken naar Amerika.

Trouwens:
Citaat:
Ik blijf het raar vinden dat indien iemand franstalig is, deze nooit of te nimmer Nederlandstalig kan worden, laat staan dat die nederlandstalige kinderkes kan krijgen.

Enkel aan Vlamingen is dit genetisch bepaald kenmerk toegewezen blijkbaar. Wel straf hé.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 11:49.
Oud 15 februari 2013, 11:57   #467
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard Hoe Nederlandstaliggezind is de Vlaamse Gemeenschapsregering nog?

Citaat:
Begrijp ik nu goed dat het het Waalse gewest is dat voor het franstalig onderwijs in Brussel betaalt? Of wil je zeggen dat TWEETALIG Brussel (inclusief de 500 miljard die ze van ons weeral gejat hebben) het gewoon vertikken om een deel van HUN (tweetalig) onderwijsbudget aan het Nederlandstalig onderwijs te besteden?
Onderwijs is een gemeenschapsbevoegdheid. Het onderwijs in Brussel is dus een zaak van de Vlaamse en Franstalige gemeenschap.

En precies die Vlaamse gemeenschap laat het na van een forse investering in het NL-onderwijs aan te wenden als motor voor de Reconquista van Brussel.
Het interesseert hun gewoon geen zak. De Vlaamse gemeenschap is immers geen Nederlandstalige gemeenschap meer.

Vergeet niet dat het F-onderwijs steeds de drijvende motor achter de verfransingsmachine was. Nu zou de verfransing kunnen omgebogen worden door een flinke miljoeneninjektie in het Nl-onderwijs door de Vlaamse gemeenschap maar men vertikt het! Schande! schande!

Het gaat zelfs zover dat het Schaarbeekse FDF-gemeentebestuur een NL-talige school oprichtte omdat de vraag naar NL-onderwijs zo groot was en de Vlaamse gemeenschap verstek geeft......
Dat onderwijs is dus in zekere zin niet wettelijk want enkel de gemeenschappen zijn daartoe bevoegd; maar dat is dan weeer een andere diskussie.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 11:59.
Oud 15 februari 2013, 17:22   #468
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...schande!...

Het gaat zelfs zover dat het Schaarbeekse FDF-gemeentebestuur een NL-talige school oprichtte omdat de vraag naar NL-onderwijs zo groot was en de Vlaamse gemeenschap verstek geeft......
Dat onderwijs is dus in zekere zin niet wettelijk want enkel de gemeenschappen zijn daartoe bevoegd; maar dat is dan weeer een andere diskussie.
geduld !
na 25 mei volgend jaar zullen we spreken over dat onderwijs
die schaarbeekse school is dat een gemeenteschool ?
zo ja, wat is het probleem ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 18:15   #469
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

In mei legt elke vogel een ei en we zullen voor drie parlementen kunnen stemmen.
Ze zullen drie glazen drinken. En ze pisten een plas en alles bleef zoals het was.

Mijn pronostiek is immers dat de huidige federale meerderheid wordt verder gezet, met een - ditmaal onuitgesproken - cordon sanitair nbt de NVA.

En ook al legt de NVA meer gewicht in de Vlaamse regering, ik zie ze daarom nog niet een meer Nederlandsgezinde koers varen...

Het 'probleem' met die school is dat het toch wel godgeklaagd is, en dat het toch wel ver gekomen is, dat een FDF-bestuur een onwettelijk initiatief moet nemen opdat er een NL-school zou komen in haar gemeente, daar waar de Vlaamse gemeenschap die daarvoor bevoegd is verstek geeft.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 18:19.
Oud 15 februari 2013, 18:31   #470
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Tja, tis niet omdat als je het woordje 'vreemdeling die de maatschappij geld kost' vervangt door de woorden 'gehandicapten die de maatschappij geld kosten' waardoor het discours en verdediging van zo een kille maatregel, plots minder aanvaardbaar wordt in jouw wereldje dat het daarom niet relevant is.
Ik vervang "onze gehandikapten" niet door "vreemdelingen die hier niets te zoeken hebben buiten profiteren", een zeer grote groep onder hen toch.
Het is normaal dat we helpen en betalen voor onze gehandikapten.
Het is niet normaal dat we moeten opdraaien voor vreemdelingen die van overal komen en zich hier willen laten bedienen! Dat is de verantwoordelijheid van hun eigen landen.
Doe niet alsof je dat niet begrijpt.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 18:37   #471
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet goed volgen...

http://www.groen.be/actualiteit/Nieu...eek-_2125.aspx

Citaat:
Vandaag keurt de Schaarbeekse gemeenteraad de definitieve oprichting van een Nederlandstalige gemeenteschool goed. Hiermee wordt het jarenlange werk van Groen!-schepen Luc Denys bekroond: “Sinds mijn aantreden heb ik geijverd voor de oprichting van een Nederlandstalige gemeenteschool, gezien de Schaarbeekse geschiedenis een politiek gevoelig dossier. Ik ben dan ook zeer blij dat ik met de actieve en krachtige inbreng van kartelpartner en coalitiepartner Ecolo erin geslaagd ben om onze meerderheidspartner MR/FDF van deze noodzaak te overtuigen.”

Dertig jaar geleden besliste de toenmalige Schaarbeekse burgemeester Nols (FDF) dat er geen plaats meer was voor een Nederlandstalige gemeenteschool. De Brusselse bevolkingsexplosie zorgt er intussen voor dat er een zeer ernstig tekort aan Nederlandstalig onderwijs is, ook in Schaarbeek. Van de ongeveer 2700 Schaarbeekse kinderen die in 2010-2011 het Nederlandstalig kleuter- of lager onderwijs volgen, moet meer dan de helft uitwijken naar een andere gemeente, soms met vele mobiliteitsproblemen tot gevolg.

Tot februari 2011 was de bevoegdheid Nederlandstalig onderwijs echter niet toegewezen en was het voor Schepen Denys ook niet mogelijk om gericht actie te ondernemen. Sinds februari werd de bevoegdheid Nederlandstalig onderwijs toegewezen en kwam het dossier echter in een stroomversnelling, zodat de school op 1 september 2011 haar deuren kan openen. 
“We wilden de school onmiddellijk onderbrengen in de Grote Bosstraat. Dat dossier liep echter vertragingen op. Daarom openen we in september de school eerst in de Kattepoel en verhuizen we in de loop van het schooljaar naar de Grote Bosstraat,” vertelt een trotse schepen Denys.

De Kattepoel is al geruime tijd een buurthuis in Schaarbeek. Het is eigendom van de VGC, maar wordt door VGC-Collegelid Bruno De Lille (Groen!) ter beschikking gesteld. Met de steun van VGC-Collegelid Vanraes (open VLD) kunnen de nodige aanpassingen gedaan worden, zodat het gebouw kan dienen als een locatie voor een school.
In september 2011 zal er plaats zijn voor 75 kinderen in 3 klassen: van onthaalklas tot 1ste leerjaar. Later in het schooljaar verhuist de school naar een andere locatie in de Grote Bosstraat. In september 2012 zullen er dan 150 plaatsen zijn in 6 klassen: van onthaalklas tot 2de leerjaar.

De opening van deze school is nog maar een begin. Volgens de prognoses over de bevolkingsgroei (studie BISO) zal Schaarbeek tegen 2015 namelijk liefst 4000 �* 4700 kinderen (jonger dan 12 jaar) meer tellen dan vandaag. Wetende dat gemiddeld 23% kinderen in Brussel Nederlandstalig onderwijs volgt, moet ook het Nederlandstalig schoolaanbod in Schaarbeek op deze groei voorzien zijn. Dit betekent een aangroei van een 750 �* 1000 leerlingen of 4 �* 5 scholen. Schepen Luc Denys beseft dan ook dat deze school slechts het begin is van een langdurige inspanning. “Het is een evidentie dat de gemeente - gezien de grootte van het probleem - op termijn een tweede of zelfs een derde school moet kunnen openen.” Dezelfde capaciteitsproblemen zijn ook aan de orde in de Franstalige scholen in Schaarbeek.
VGC = Vlaamse gemeenschapscomissie.

Citaat:
De Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC) is een Vlaamse overheidsinstelling, bevoegd voor taken van de Vlaamse Gemeenschap in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse...chapscommissie
Oud 15 februari 2013, 18:39   #472
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad een straffe redenering. Maar is ze verkeerd? Men moet weten wat men wil. En wilt ge dat Antwerpen een (grote) Nederlandstalige provinciestad blijft terwijl Brussel lustig oprukt naar anderhalf miloen Franstraligen in 2060 ?
D�*t is de wezenlijke vraag die men zich moet stellen!
Tenzij men de Nederlandstaligheid natuurlijk niet zo belangrijk vindt. De NVA maakt hier dus een duidelijke keuze en wat mij betreft jammerlijk genoeg de verkeerde!

Als Antwerpen morgen een Nederlandstalige miljoenenstad is, zou dat toch een mooi antwoord zijn op het grotendeels Franstalige Brussel, en ja ook al zijn er dan in elke deelgemeente een paar moskeeën.

Ik wil daar best voor tekenen op voorwaarde uiteraard dat niemand verplicht wordt ernaar toe te gaan. Als buitenkerkelijke zouden mij de moskeeën niet storen, net zoals nu de kerken me niet storen.

Weet tenslotte dat het Kristendom evenzeer als de islam een godsdienst is die vreemd is aan de Oude Religie van onze Frankische voorouders.
Het Kristendom is uiteindelijk ook een volksvreemde godsdienst die ons werd opgedrongen en ik voel niet de minste behoefte om die te verdedigen.
Sorry hoor. Ik heb geen enkel probleem meer met "het kristendom". Dat is voor mij niets anders meer dan een woord, een begrip uit vroegere tijden.
Je moskeeën en de islam zich hier laten installeren, dat is een ander paar mouwen, krijgen we weer een "godsdienst" zoals in onze middeleeuwen op de hals, of nog erger.
Kerken storen niet meer, ze staan er, dat is alles.
De mosk's, dat is een ander paar mouwen: wacht maar tot ze allemaal 5x per dag hun godsdienst-geraaskal door luidsprekers over onze straten zullen laten schallen, zoals reeds een geval ergens in Nederland...
En dat is nog het minste...
Meer Vlamingen willen produceren, op papier, en eindigen met een islamstaat, misschien niet zo'n goede keuze...

Laatst gewijzigd door andev : 15 februari 2013 om 18:40.
Oud 15 februari 2013, 19:08   #473
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik vervang "onze gehandikapten" niet door "vreemdelingen die hier niets te zoeken hebben buiten profiteren", een zeer grote groep onder hen toch.
Het is normaal dat we helpen en betalen voor onze gehandikapten.
Het is niet normaal dat we moeten opdraaien voor vreemdelingen die van overal komen en zich hier willen laten bedienen! Dat is de verantwoordelijheid van hun eigen landen.
Doe niet alsof je dat niet begrijpt.
Dus het is toch tegen de vreemdelingen gericht en het argument dat ze gebruik maken van publieke diensten en hiervoor geen bijdragen betalen is eigenlijk maar een drogreden?

Mooi, dan is het ineens duidelijk voor iedereen toch?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 20:01   #474
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sorry hoor. Ik heb geen enkel probleem meer met "het kristendom". Dat is voor mij niets anders meer dan een woord, een begrip uit vroegere tijden.
Je moskeeën en de islam zich hier laten installeren, dat is een ander paar mouwen, krijgen we weer een "godsdienst" zoals in onze middeleeuwen op de hals, of nog erger.
Kerken storen niet meer, ze staan er, dat is alles.
De mosk's, dat is een ander paar mouwen: wacht maar tot ze allemaal 5x per dag hun godsdienst-geraaskal door luidsprekers over onze straten zullen laten schallen, zoals reeds een geval ergens in Nederland...
En dat is nog het minste...
Meer Vlamingen willen produceren, op papier, en eindigen met een islamstaat, misschien niet zo'n goede keuze...
Fout! Vreemdelingen zijn niet noodzakelijkerwijze moslims. Hoeveel Polen wonen er niet bijvb. in Engeland? En die maken daar nu allemaal kleine Engelsjes. Waarom zijn dat geen kleine Nederlandstaligen geworden?
Oud 15 februari 2013, 21:56   #475
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout! Vreemdelingen zijn niet noodzakelijkerwijze moslims. Hoeveel Polen wonen er niet bijvb. in Engeland? En die maken daar nu allemaal kleine Engelsjes. Waarom zijn dat geen kleine Nederlandstaligen geworden?
Die Polen horen eigenlijk thuis in Polen of aan de Noord- of de Zuidpool.
Oud 15 februari 2013, 23:08   #476
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons zijn er 200.000 'in de maak'.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 17:17   #477
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het is toch tegen de vreemdelingen gericht en het argument dat ze gebruik maken van publieke diensten en hiervoor geen bijdragen betalen is eigenlijk maar een drogreden?

Een bepaald soort vreemdelingen, ook toeristen genaamd, brengen één en ander bij aan ons landje.
Vreemdelingen die hier aankomen om hier te blijven en moeten opgevangen worden voor alles en nog wat, over geen rooie duit beschikken en hier helpen ons belastingsgeld opsouperen als enige activiteit, zonder van al de rest te praten die als "verrijking" moet doorgaan: je moet ze niet alle vijf op een rij hebben om dat als vanzelfsprekend te vinden!
Het is dus niet gericht tegen vreemdelingen als dusdanig,maar over bepaalde grote horden vreemdelingen die hier de rol van sprinkhanenplaag nabootsen!
Maar voor jou ok dus? Een "mensenrecht" gelijk of dat ze zeggen?

Laatst gewijzigd door andev : 16 februari 2013 om 17:18.
Oud 16 februari 2013, 17:36   #478
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bepaald soort vreemdelingen, ook toeristen genaamd, brengen één en ander bij aan ons landje.
Vreemdelingen die hier aankomen om hier te blijven en moeten opgevangen worden voor alles en nog wat, over geen rooie duit beschikken en hier helpen ons belastingsgeld opsouperen als enige activiteit, zonder van al de rest te praten die als "verrijking" moet doorgaan: je moet ze niet alle vijf op een rij hebben om dat als vanzelfsprekend te vinden!
Het is dus niet gericht tegen vreemdelingen als dusdanig,maar over bepaalde grote horden vreemdelingen die hier de rol van sprinkhanenplaag nabootsen!
Maar voor jou ok dus? Een "mensenrecht" gelijk of dat ze zeggen?
Voor die sprinkhanen en mensen als westdiep zijn er bijzondere maatregelen nódig die absoluut NIET in strijd zijn met mensenrechten.
Oud 16 februari 2013, 18:21   #479
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik mij in antwerpen laat inschrijven hebben ze daarvoor geen drie ambtenaren nodig om ergens in de brousse mijn papieren te gaan opvragen, 8 uur telefoontjes te plegen met Brousseland en dan een halve kilo documenten te laten opsturen aan de zeven tolken die me dan kunnen vertellen welke blaadjes ik nodig heb.

Als ik me laat inschrijven sturen kijken ze op de kruispuntbank en duwen ze op een knoppeke.
En nee, die "dienstverlening" kost dan geen 330 euro.

Oud 16 februari 2013, 23:54   #480
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die Polen horen eigenlijk thuis in Polen of aan de Noord- of de Zuidpool.
Waarmee ge dus duidelijk maakt dat uw anti-islamisme maar een stok is om de inwijkelingen te slaan....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 februari 2013 om 23:54.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be