|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  24 februari 2013, 06:05 | #101 | 
| Minister Geregistreerd: 29 maart 2003 
				 |   Volgens het parket wijst echter alles erop dat 'het overrijden van het slachtoffer per ongeluk en dus niet opzettelijk gebeurde'. Heeft het slachtoffer dat nog net voor zijn overlijden kunnen zeggen misschien?. Of was zijn verslag van het gebeuren: Tijdens de schermutseling, waarbij ook slagen zouden zijn uitgedeeld, kwam het latere slachtoffer blijkbaar op de grond terecht, waarna hij tot tweemaal toe zou overreden zijn. Volgens het parket zou een voertuig eenmaal vooruit en eenmaal achteruit over de man gereden zijn.  Waarom stelt het parket dat 'het overrijden van het slachtoffer per ongeluk en dus niet opzettelijk gebeurde' Dat dit ook zo door de meeste kranten overgenomen word moet toch ergens een rede hebben. 
				__________________ Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 07:09 | #102 | 
| Banneling Geregistreerd: 29 april 2011 Locatie: The old country 
				 |   Ik heb het over alle berichtgeving, meestal komen we het nooit te weten. Van het slachtoffer daarentegen krijgen we naam, leeftijd en woonplaats. Toch een gericht beleid, inderdaad soms op etnisch basis. BV een goeie DNA databank van alle import nieuwelingen en iedereen die ooit in aanraking geweest is met het gerecht zou al een goeie eerste stap zijn. | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 07:11 | #103 | 
| Banneling Geregistreerd: 29 april 2011 Locatie: The old country 
				 |   Het kunnen nog altijd scouts of hollanders zijn, ik ben benieuwd wanneer we het gaan weten, if ever. Als je 2 keer over iemand rijdt dan moet je dat toch voelen in de auto? Zoiets blijft doodslag. | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 07:29 | #104 | 
| Provinciaal Statenlid Geregistreerd: 11 mei 2004 
				 |   | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 07:34 | #105 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 08:45 | #106 | 
| Burgemeester Geregistreerd: 29 mei 2005 
				 |   Aangezien er een discotheek in de buurt is gok ik op een stel melkwitte rijkeluiszoontjes die met hun BMW 'een stuk krapuul' een lesje geleerd hebben en waarbij papa advocaat nu krampachtig probeert alles op het slachtoffer te wentelen en te banaliseren, reden waarom we nog geen namen hebben, want er staan camera's op het kruispunt.    Ik zeg niet dat dit is wat er gebeurd is, maar de kans is even groot als de bende kleurlingen waar hier op gedoeld wordt.  Uitschot is uitschot, welke nationaliteit dat uitschot heeft doet er niet toe, cfr de 'jeune premiers' uit Turnhout die in Nederland iemand zomaar in elkaar sloegen. 
				__________________ Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool) | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 09:24 | #107 | |
| Staatssecretaris Geregistreerd: 13 augustus 2009 
				 |   Citaat: 
 Dan heb je eens een feit waarbij blanken voor een keer de daders zijn, zit er toch wéér niet een andere tussen. TssTsstss. 
				__________________ Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! | |
|   |   | 
|  24 februari 2013, 09:47 | #108 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2006 Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest 
				 |   Waarom maakt u het allemaal zo nodeloos gecompliceerd? 
				__________________ "There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!   | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 10:08 | #109 | |
				 |   Citaat: 
 En dan is men verbaasd van de ' het-zijn-mijn-zaken-niet-mentaliteit ' van de doorsnee burger die bij toeval getuige is van een geval van agressie waarbij " jongeren " in betrokken zijn. Feit blijft dat men explosieve dossiers ,...lees multiculturele drama's , minimaliseert , toedekt of simpelweg verzwijgt omwille van de maatschappelijke verontwaardiging ( en clashes) die er zouden kunnen uit ontstaan. Dat alles is uiteraard politiek geinspireerd in ondermeer het belang om dit abstracte landje samen te houden. Van hoe je op lange termijn uiteindelijk in de eigen voet kan schieten nietwaar. Nu lees je in dit dossier (in de pers) dat de overrijding niet intentioneel was. Daar zie ik dan weer 3 mogelijkheden in. 1: het schockerende en de bijgevolg heftige publieke verontwaardiging wordt hiermee gecontainerd , onder controle gehouden. 2: het parket probeert op die manier de daders , mededaders of bevriende getuigen uit hun tent te lokken met te zeggen dat het geen regelrechte moord was maar slagen en verwondingen met de dood als gevolg. Scheelt gemakkelijk 20 jaar cel. En vergemakkelijkt misschien ook de keuze om zichzelf aan te geven. 3: het was ook degelijk een ongeluk waarbij het één keer vooruit en één keer achteruit over de gewonde rijden een onachtzaamheid van de bestuurder/dader was. Faites vos jeux. Beste groeten Laatst gewijzigd door bob. : 24 februari 2013 om 10:12. | |
|   |   | 
|  24 februari 2013, 10:11 | #110 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 11 juni 2010 
				 |   | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 10:17 | #111 | 
				 |   Neen , maar dat bewijst dat er in bijna elk incident altijd wel  één of meerdere kleurtjes bij betrokken zijn. Als je dan weet dat die bevolkingsgroep maar 10 tot 15% van de totale Belgische bevolking uitmaakt kan je concluderen dat die minderheidsgroep flink of steeds vertegenwoordigd is in al die grootstad-criminaliteit. Belooft voor tegen de tijd dat het naar 50% gaat , en dat beste progressievelingejes staat ons te wachten tegen 2030. Beste groeten | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 10:34 | #112 | |
| Minister-President Geregistreerd:  6 juni 2004 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  24 februari 2013, 10:36 | #113 | |
| Banneling Geregistreerd: 20 november 2012 Locatie: Stad op Sporen 
				 |   Citaat: 
 U gaat er op gokken. Gokken op melkwitte rijkeluiszoontjes,bent U soms rascist? Ik gok er op dat U,een kleurtje hebt. | |
|   |   | 
|  24 februari 2013, 11:06 | #114 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 oktober 2002 
				 |   | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 12:00 | #115 | 
| Vreemdeling Geregistreerd: 23 februari 2013 
				 |   Ik heb altijd in Ekeren gewoond, vlak bij de Luchtbal. Ik woonde daarna 9 jaar in het centrum van 't Stad (oa vlak bij de Rooseveltplaats). Daarna ben ik verhuisd naar Hoboken, waar ik nu al bijna 9 jaar woon. Mijn kinderen gaan er naar school en gingen er naar de crèche. In al die jaren, in wijken die volgens sommigen "vergeven zijn van de vreemdelingen",en "levensgevaarlijk"zijn, heb ik nog NOOIT iets negatief meegemaakt met mensen van vreemde origine. Integendeel zelfs, alleen maar hele positieve, warme verhalen. Misschien komt het omdat ik iedereen behandel"als echte, gewone mensen", zoals ooit iemand tegen me zei? Een beetje vriendelijkheid en een open geest kunnen wonderen verrichten. Mijn enige echt negatieve ervaringen met slechte mensen waren met "blanke Vlamingen". Niet dat ik nu vind dat alle blanken weggestuurd of opgesloten moeten worden, of ik plots alle "blanken" "haat". Ik maak maar 1 onderscheid: je hebt goede mensen, en slechte, haatdragende mensen, en die vind je overal, ongeacht huidskleur of afkomst. | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 12:27 | #116 | |
				 |   Citaat: 
 De criminaliteits statistieken , de weinigen die we in dit landje hebben , spreken uw ervaringen dik en vierkant tegen. Beste groeten | |
|   |   | 
|  24 februari 2013, 12:38 | #117 | 
| Banneling Geregistreerd:  8 augustus 2007 
				 |   | 
|   |   | 
|  24 februari 2013, 12:40 | #118 | |
| Minister-President Geregistreerd: 23 februari 2012 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  24 februari 2013, 13:11 | #119 | |
| Banneling Geregistreerd:  8 augustus 2007 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  24 februari 2013, 13:51 | #120 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 juli 2008 Locatie: GROOT LUIK (Liège) 
				 |   Citaat: 
 Proficiat De Wever. Goe bezig jong. | |
|   |   |