Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2013, 16:54   #241
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Eindelijk iemand die zegt hoe het echt is
Ik vrees dat dit de waarheid is. Mensen die vroeger op het VB en Lijst Dedecker stemden stemmen nu weer blindelings op een partij die ze amper inhoudelijk kennen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 16:55   #242
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een Vlaamse renner kan je ook supporteren met een Belgische vlag of met iets dat rechtsreeks naar de specifieke renner verwijst. Dat uit alle mogelijke keuzes om voor die Vlaamse renner te supporteren de Vlaamse vlag gekozen wordt, moet dan wel een erg groot toeval zijn.
Niets lijkt mij natuurlijker dan met de Vlaamse vlag te zwaaien als het de bedoeling is om voor Vlaamse renners te supporteren, zoals tientallen andere volkeren dat doen. Zonder dat het daarom om een ultranationalistische daad gaat en zonder dat alle niet-Vlamingen in het universum zich daardoor beledigd moeten voelen. Al de rest is hypocriet gezever. Er is geen enkele goede reden om op dat vlak een onderscheid te maken tussen de Vlaamse vlag en eender welke andere vlag.

Citaat:
Los daarvan is het natuurlijk jammer dat die vlag tegenwoordig de smet van het Vlaams-nationalisme draagt.
Klopt helemaal. De beste manier om die associatie te verbreken lijkt mij om die vlag zoveel mogelijk te gebruiken in een gezellige, informele, niet-politieke context. Zoals hier dus gebeurt. Je kan er dus weinig op tegen hebben. Toch?

Citaat:
De Belgische vlag is de geuzenvlag van diegenen die de geuzennaam 'belgicist' krijgen van Vlaams-nationalisten. Althans, zo beschouw ik die tegenwoordig. Terwijl ik eigenlijk tegen nationale vlaggen in het algemeen ben, als geuzenvlag heb ik er niets op tegen.
De Vlaamse vlag is de geuzenvlag van diegenen die de geuzennaam 'flamingant' krijgen van belgicisten. Althans, zo beschouw ik die tegenwoordig. Terwijl ik eigenlijk tegen nationale vlaggen in het algemeen ben, als geuzenvlag heb ik er niets op tegen.

Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 16:55   #243
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
"Vlaanderen Vlagt" provoceert de Belgische renners met hun massale, ongevraagde en politiek-bedoelde aanwezigheid.
Neen, dat doen ze niet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 16:57   #244
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Nogmaals, een Vlaming en een Vlaams-nationalist zijn twee afzonderlijke termen met een afzonderlijke betekenis. Er zijn altijd Vlaams-nationalisten geweest die niets van Gilbert moesten hebben omdat het een Waal was. Gewoon als Vlaming koester je die haat natuurlijk niet.
Net zoals er een pak Vlaams-Nationalisten zijn die helemaal geen probleem hebben met Walen. Je moet dus al heel wat haat koesteren om te gaan beweren dat Vlaams-Nationalisme tegen alle Walen is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 13 maart 2013, 16:58   #245
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de kiezers van N-VA op dit forum zitten, zijn ze inderdaad dom.
Uiteraard nietwaar. Wie deze staat grondig wil omvormen is in de ogen van een BUBer "dom". En die mening is doodeenvoudig een spiegelbeeld van de mening van de Vlaamsgezinden. Wij vinden diegenen die la Belgique willen vastklinken in zijn huidig format stommerikken. Zo zie je maar ...

Maar wij zullen het halen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 16:58   #246
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals, een Vlaming en een Vlaams-nationalist zijn twee afzonderlijke termen met een afzonderlijke betekenis. Er zijn altijd Vlaams-nationalisten geweest die niets van Gilbert moesten hebben omdat het een Waal was. Gewoon als Vlaming koester je die haat natuurlijk niet.
En met een vlag staan wimpelen en een vlaams nationalist zijn zijn er ook twee. En denk jij dat vlaams nationalisten niet kunnen supporteren voor iemand als Gilbert misschien? Na deze uitspraak zullen het er wel al wat minder zijn.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 16:58   #247
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de kiezers van N-VA op dit forum zitten, zijn ze inderdaad dom.
Gelukkig plaats jij nog veel van die intelligente bijdragen.
Oud 13 maart 2013, 16:58   #248
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maar dat zijn allemaal dingen die zomaar beter gaan lukken in de toekomst. De Waalse politici gaan zo ook niet meer dwarsliggen ofzo, en vrijwillig hun ondemocratisch grote macht weer laten inperken. Hans zegt dat immers, en Hans is nu eenmaal de hoop van de Belg in bange dagen.
Arme belg.....

Dat den Hans hem moet komen redden...

Op plateauschoenen,of op nike sportsloefkes...

für das vaterland zieg Hans.......
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 17:00   #249
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Net zoals er een pak Vlaams-Nationalisten zijn die helemaal geen probleem hebben met Walen. Je moet dus al heel wat haat koesteren om te gaan beweren dat Vlaams-Nationalisme tegen alle Walen is.
Dat soort absolute uitspraken over 'de Vlaams-nationalisten' doet mij inderdaad denken aan populisme. De jaren '30 zijn terug! Ik krijg er koude rillingen van.
Oud 13 maart 2013, 17:01   #250
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik vrees dat dit de waarheid is. Mensen die vroeger op het VB en Lijst Dedecker stemden stemmen nu weer blindelings op een partij die ze amper inhoudelijk kennen.
Er is niemand dat weet hoe alles achter de schermen werkt. Wat ik wel vaststel is dat als men NVA kan treffen alle partijen zowel links als rechts (spa, groen, openvld, cd&v) goed kunnen samenwerken en dat links rechts plots niet meer uitmaakt. Sta me toe dat raar te vinden en daar een hogere achterliggende reden in te zien.
Oud 13 maart 2013, 17:02   #251
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Er is geen enkele goede reden om op dat vlak een onderscheid te maken tussen de Vlaamse vlag en eender welke andere vlag.
Politieke connotatie maakt wel degelijk een verschil. Sport moet gezellig blijven. Daar hoeft niet geprovoceerd worden.

Citaat:
Klopt helemaal. De beste manier om die associatie te verbreken lijkt mij om die vlag zoveel mogelijk te gebruiken in een gezellige, informele, niet-politieke context. Zoals hier dus gebeurt. Je kan er dus weinig op tegen hebben. Toch?
Neen. De beste manier om de smet van het Vlaams-nationalisme weg te krijgen van de Vlaamse vlag is dat het Vlaams-nationalisme verdwijnt. Zolang die ideologie populair is, zal de Vlaamse vlag met de smet van die ideologie blijven wapperen.

Citaat:
De Vlaamse vlag is de geuzenvlag van diegenen die de geuzennaam 'flamingant' krijgen van belgicisten. Althans, zo beschouw ik die tegenwoordig. Terwijl ik eigenlijk tegen nationale vlaggen in het algemeen ben, als geuzenvlag heb ik er niets op tegen.

Neen. Je kan die uitspraak niet omdraaien. (Allez, je kan het, maar het slaat nergens op.)

Het verschil is dat flamingant een term is die mensen zelf kiezen, terwijl het volstaat om Vlaams-nationalisme afkeurenswaardig te vinden om belgicist genoemd te worden. Enkel belgicist is dus een geuzennaam, enkel de Belgische vlag een geuzenvlag.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 17:04   #252
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politieke connotatie maakt wel degelijk een verschil. Sport moet gezellig blijven. Daar hoeft niet geprovoceerd worden.

Neen. De beste manier om de smet van het Vlaams-nationalisme weg te krijgen van de Vlaamse vlag is dat het Vlaams-nationalisme verdwijnt. Zolang die ideologie populair is, zal de Vlaamse vlag met de smet van die ideologie blijven wapperen.

Neen. Je kan die uitspraak niet omdraaien. (Allez, je kan het, maar het slaat nergens op.)

Het verschil is dat flamingant een term is die mensen zelf kiezen, terwijl het volstaat om Vlaams-nationalisme afkeurenswaardig te vinden om belgicist genoemd te worden. Enkel belgicist is dus een geuzennaam, enkel de Belgische vlag een geuzenvlag.
Welke smet?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 17:05   #253
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

...
http://www.youtube.com/watch?feature...0qUQzKRg#t=71s
Oud 13 maart 2013, 17:05   #254
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Kom dat tegen. Dieje wéét wat anderen weten en wat ze niet weten. Straf, zeg. Te bedenken dat men na elke stembusslag een nest proffen loslaat om de kiesintenties van het electoraat te achterhalen, terwijl Tamam dat hier ogenschijnlijk terloops zo tussen de soep en de patatten allemaal rap in de gauwte eens in de diepte uitspit.
Straffe dinges.
Chapeau !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 17:06   #255
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Welke smet?
De Vlaamse kanker die Belgie aantast en kapotmaakt.
Oud 13 maart 2013, 17:07   #256
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is reeds jaren een gewoonte wat is er dan provocatie uit buiten dat men de vlaamse vlag weer als provocerend ziet?

Citaat:
De beste manier om de smet van de Vlaamse vlag weg te krijgen is ophouden met constant vlaams nationalisten te stigmatiseren met steun van het regime.

Citaat:

Je hebt hiernet de Vlaamse vlag als geuzenvlag uitgeroepen om het dan om te draaien. Zouden ze je niet beter opsluiten in een gesticht omwille van je meerdere persoonlijkheden?
Oud 13 maart 2013, 17:09   #257
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over nationalisme in China weet ik te weinig om me erover te kunnen uitspreken, maar Catalaans nationalisme is inderdaad tegen alle andere Spanjaarden, aangezien zij de rijkere Spanjaarden zijn die niet solidair willen zijn en zo de andere Spanjaarden dieper in de put duwen als ze onafhankelijk worden. Erg vergelijkbaar met het Vlaams-nationalisme.
Aah, vandaar dat het Catalaans-nationalisme ook een liberale beweging is.

Alle ironie op een stokje, met welke argumenten staaft u al die beweringen? U mag mij gerust klasseren als Vlaams-nationalist/Vlaamsgezind, en ik ben in de verste verte niet "tegen" Walen of Franstaligen. Integendeel zelfs, ik ben zeer goede vrienden met mijn Franstalige collega's en kom zeer goed overeen met mijn Waalse familieleden.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 17:10   #258
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien bedoelt elke Vlaams-nationalist niet tegen alle Walen te zijn, maar objectief gezien ben je wel tegen alle Walen door voor Vlaamse onafhankelijkheid te pleiten als we bekijken hoe de sociaaleconomische kaarten liggen.

Een Waalse miljardair kan er eventueel nog een voordeel uit halen. Voor miljardairs is een opdeling van het land in allemaal gebieden met hun eigen belastingtarieven ideaal om het ene in het ene land en het andere in het andere land te laten belasten, ten koste van zowel Walen als Vlamingen die niet dezelfde financiële middelen hebben.
Oud 13 maart 2013, 17:12   #259
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je dat maar weet.
Oud 13 maart 2013, 17:14   #260
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Waarom in godsnaam zouden Gilbert of jij mogen bepalen wat de 'connotatie' is van de Vlaamse vlag? Wat geeft jou nu precies het recht om te bepalen dat dat een 'provocatie' is? De meeste mensen die daar staan te zwaaien zijn huisvaders die gewoon willen tonen vanwaar ze komen. Een deel ervan zou zelfs gerust willen zwaaien met een Belgische vlag als de belgicisten de moeite deden om België Vlagt of iets dergelijks op te richten. Maar nee, negativisme is natuurlijk veel makkelijker; alles wat verwijst naar Vlaanderen of de Vlaamse identiteit moet kapot, wat dan ook de context of de bedoeling is.

Citaat:
Dus in afwachting tot het Vlaams-nationalisme 'verdwijnt' (lang leve het pluralisme, zullen we maar zeggen) mag niets nog verwijzen naar Vlaanderen? Want dat is het natuurlijk dat écht tegensteekt, dat er mensen zijn die complexloos durven tonen dat ze Vlaming zijn. Al die onzin over nationalisme en 'provocatie' is helemaal voor eigen rekening, iets dat jij zomaar aan die mensen toeschrijft. Je hebt nog steeds niet uitgelegd wat dan wel het verschil is tussen de Vlaamse vlag en eender welke andere vlag, behalve dat het jou als staatsnationalist persoonlijk stoort.

Citaat:

Juist. Het is algemeen geweten dat niemand in de geschiedenis van België ooit flamingant is genoemd zonder dat die zichzelf zo zou omschrijven. En zeker niet door de Franstaligen, die gekend zijn om hun genuanceerde uitspraken op dat vlak.

Kom jongen, je gehele redenering slaat nergens op en is enkel en alleen gestoeld op je persoonlijke aversie voor Vlaanderen. Probeer er niet iets anders van te maken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be