![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.nytimes.com/2013/02/25/op...tyle.html?_r=0 Dat schets toch wel een iets genuanceerder beeld. soit, voor wat het waard is...
![]() |
![]() |
#1422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() @Voltian, Dit is een publieke draad, NIET MIJN draad. Toch heb ik U verwelkomd en bij deze nodig ik U nogmaals uit deze soort van noemenswaardige bijdragen en wat dan ook hier te posten indien U dat zint. Dank U. Ik heb het artikel gelezen en eigenlijk ben ik er grotendeels wel mee akkoord. Maar blijkbaar zien we ook in de redenering van Krugman het gebrek aan respect voor de Europese burger. Waarom? Two months ago, when Mario Monti stepped down as Italy’s prime minister, The Economist opined that “The coming election campaign will be, above all, a test of the maturity and realism of Italian voters.” The mature, realistic action, presumably, would have been to return Mr. Monti — who was essentially imposed on Italy by its creditors — to office, this time with an actual democratic mandate. Als U dit begrijpend leest, ziet U onmiddelijk wat er in deze EU zoal fout loopt. Terecht hebben de Italianen Monti wandelen gestuurd. De EU is geen democratie. Krugman is bijzonder eerlijk, maar hij veracht in dit geval de Italiaanse (Europese) burger. Ook ik veronderstel dat het artikel van Deutsche Wirtschafts Nachrichten op deze publicatie van Krugman gebaseerd was. Thanks! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 |
Banneling
|
![]() Er is geen endgame. De EU krijgt steeds meer politieke macht, die de economische macht beveiligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Afstappen van de idee dat we een wettig betaalmiddel nodig hebben zal voor velen waarschijnlijk een te grote omwenteling betekenen. Misschien dat een grote crisis sommigen toch zal overtuigen, laat het de euro-crisis zijn... Veronderstelt U het afschaffen van wettige betaalmiddelen als een cruciaal element om het EU-probleem/crisis aan te pakken? Indien de EU zich zou ontbinden, moet deze stap dan onmiddelijk gemaakt worden of zou dat ook nadien kunnen. Moet dat wettig betaalmiddel er dan volledig uit? Wat als men beide systemen paralel zou kunnen aanwenden? Overgangsfase? Zou men zoiets kunnen verwezenlijken in een alternatieve EU, is dat haalbaar? Hoe ziet U zo een scenario verlopen? Ik weet dat U over deze reeds geschreven hebt op dit forum, misschien kan U me de gerelateerde postings nog even aanwijzen, Dank U. Laatst gewijzigd door zonbron : 2 maart 2013 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. 't is helemaal correct dat de democratische legitimiteit van de technocraat Monti flinterdun was. Hij is zich daarvan bewust en heeft ook steeds snelle verkiezingen (nu gebeurd) vooropgesteld. 2. de verachting van de Italiaanse kiezer, eerlijk, ik doe dat ook. Als 25% van het kiesvee OPNIEUW stemt op een veroordeelde fraudeur (i.e. Berlusconi) die de afgelopen 10 jaar alleen maar heeft gelogen en Italië de facto in de problemen heeft gebracht; als 25% van de kiezer op een charlatan (i.e. Grillo) stemt die niets minder beoogt dan de afbraak van het politiek systeem... Tja, als kiezer verdien je dan je politieke bestuurders. Als het volk cynisch wordt, dan wordt het bestuur dat ook (kijk maar naar Rusland). Ik had toch wel wat meer verwacht van de Italiaanse kiezer, maar 't is toch maar weer "Foert". Ok jongens, los het dan maar op.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 2 maart 2013 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 |
Minister-President
|
![]() oja, en Krugman heeft waarschijnlijk gelijk over de strenge besparingen. Er waren al twijfels in het begin (overheid die bespaart of investeert); ik denk dat de feiten hem gelijk aan het geven zijn.
![]() |
#1429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Eurocraten voelen zich in het nauw gedreven, het grootse EU-project staat nogmaals op de helling.
Dus is het tijd om weer met groots onheil te dreigen, oorlog en demonen deze maal... Redt ons eurofielen en de EU nu!!! Of zou Juncker daadwerkelijk het licht gezien hebben? Nee hoor... Juncker : "De demonen zijn niet weg, ze slapen enkel" Spiegel.de - Euro-Krise: Juncker spricht von Kriegsgefahr in Europa 10 maart 2013 - Juncker: "Die Dämonen sind nicht weg, sie schlafen nur" Drastische Warnung des Ex-Euro-Gruppenchefs: Jean-Claude Juncker sagte dem SPIEGEL, die Konflikte in Europa könnten sich gefährlich zuspitzen. "Wer glaubt, dass sich die Frage von Krieg und Frieden nie mehr stellt, könnte sich gewaltig irren." Nobelprijs voor vrede, juist ja... ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 10 maart 2013 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de nobelprijs economie van Krugman zo veel waard is als de nobelprijs voor de vrede voor Obama en de EU. Ik zou dat zelfs zeggen als ik over Krugman niets anders wist dan zijn micro-economische beslissingen. Ronduit belachelijk! Bijna acht miljoen lenen als je 30 of 40duizend dollar eigenkapitaal hebt! De huizenbubbel niet doorzien en op het hoogtepunt een flat kopen! Vijf keer zoveel aan een duur pak uitgeven als ik aan mijn auto! Ik ken maar één andere econoom die het nog bonter maakte en zijn geld nog slechter beheerde: Karl Marx.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() videoMacro-analyse: "het globale eindspel"
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 maart 2013 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een zeer goed artikel:
The Coming Ponzi U.S. Treasury Bond Market CrashEn voor wie de edelmetalen volgt in relatie tot bovenstaande macro-analyse: Gold Contrary Futures
![]() |
#1433 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het druipt toch aan alle kanten over de emmer dat feitelijk niemand de EU wil - misschien nog wel de munt, maar Brussel dient in ieder geval te worden ontbonden.
Misschien dat de munt kan blijven bestaan, ik denk dat daar wel oplossingen voor te vinden zijn maar dan blijft het wel beperkt tot een klein aantal landen. Brussel dien echter op gte zouten en de hele bende dient te worden ontmanteld, geen EU subsidies meer en dan komt er lucht binnen de landen die in staat zijn het hoofd goed boven water te houden. De rest kan terug naar hun eigen oude munt en die vervolgens afwaarderen.
![]() |
#1434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bitcoin! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na Junckers vorige week voorspellen nu ook andere bankiers doemscenario's van 'Bijbelse proporties'. xander - Deutsche Bank: Alleen Jezus kan de euro nog redden 15 maart 2013 - EU feitelijk bankroet: Nog € 217 miljard aan openstaande rekeningen - Econoom: Europese economie wordt kapot bezuinigd. Bizar: de FX (Foreign Exchange, buitenlandse valuta) strateeg van de Duitse centrale bank, Bilal Hafeez, zei tijdens een toespraak voor de jaarlijkse Middenstand Conferentie van de bank in Hamburg klaarblijkelijk vol wanhoop dat er nog maar één persoon is die de euro kan redden: Jezus. Hafeez uitte felle kritiek op de geschiedenis van de eurozone, die er een van 'falen en verdragsbreuken' is. Niet de Zuid Europese, maar kernlanden Duitsland en Frankrijk zouden hier zich volgens hem als eerste aan schuldig hebben gemaakt. Bronnen : http://deutsche-wirtschafts-nachrich...n-euro-retten/ http://deutsche-wirtschafts-nachrich...ne-rechnungen/ http://deutsche-wirtschafts-nachrich...taatsausgaben/ Laatst gewijzigd door zonbron : 17 maart 2013 om 05:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bankrun in Cyprus? Onteigening rekeninghouders blauwdruk voor hele EU?
xander -'Bankrun Cyprus na onteigening rekeninghouders blauwdruk voor hele EU' 17 maart 2013 - De EU smijt weer eens met miljarden belastinggeld, deze keer om de banken van het economisch volkomen onbelangrijke Cyprus te 'redden'. In Cyprus is een run op de banken ontstaan nadat de eurogroep van ministers van financiën hadden besloten om bankrekeninghouders te laten meebetalen aan de redding van de Cypriotische banken. Mensen met een saldo van onder de € 100.000 moeten 6,75% afdragen; bij hogere bedragen is de verplichte afdracht 9,9%. Volgens de Duitse economische nieuwssite DWN is deze gedwongen bijdrage een blauwdruk voor wat er straks ook in andere landen gaat gebeuren als de politici proberen om de euro te redden. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 maart 2013 om 05:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als jullie denken dat de € zal imploderen,
is dit reden te meer om te gaan schuilen in fysiek goud. Hoe zwakker de € wordt, des te groter zal de stijging zijn van de € goudprijs. Onze verwachting is echter precies het omgekeerde de komende jaren : Het € concept zal de rol van de $ overnemen en ze gaan de $ laten vallen als wereldreservemunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bankrun in Cyprus, man wil zelfs met een bulldozer de bank binnenrijden.
Video + Artikel - Panicked Europeans Rush ATMs as Leaders Seize Funds Directly From Bank Account Holders |
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Those who are unaware they are walking in darkness, will never seek the light."--Bruce Lee Laatst gewijzigd door zonbron : 17 maart 2013 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nieuwe centraal geplande superstaat in wording
xander - Analisten verketteren Cyprusbesluit als einde verhaal voor eurozone 17 maart 2013 - Duitse minister van Financiën en IMF wilden gedwongen afdracht van 40% - Cypriotische media geven Duitsland en Nederland de schuld - 'Democratie en rechtstaat afgeschaft om euro overeind te houden'. Zowel onafhankelijke Europese als niet-Europese analisten verketteren het eerste besluit dat de eurogroep van ministers van Financiën onder leiding van 'onze' minister Dijsselbloem heeft genomen. De gedwongen inbeslagneming van 6,5% tot 9,9% van de saldo's van alle bankrekeninghouders op Cyprus wordt breed gezien als het bewijs dat de democratie nu definitief uit Europa is verdwenen en dat straks alle Europeanen gedwongen zullen worden een deel van hun geld en welvaart aan de staat af te staan. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 maart 2013 om 18:22. |
![]() |
![]() |