![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dit heeft gevolgen. Als je je monetaire basis verdubbelt, halveer je de koopkracht van je burgers. Gelukkig is er geen inflatie... ![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi..._honger_belgie Zou er iets niet kloppen aan de officiële inflatiecijfers? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, staten gaan niet failliet. Kan ook niet, too big to bloody fail.
De deurwaarder komt derhalve in een andere gedaante: oorlog. Zie Duitsland pre WWII - het failliet van de Chamberlain-doctrine en de brisante opkomst van Hitler-Duitsland. Dit kan zomaar opnieuw plaatsvinden. Hongarije is al een eigen richting ingegaan en Brussel kan niet anders dan handwarm reageren. Lallen en brallen.
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De sneeuwbal (Westerse schuldenbergen) is al lang veel te groot om tegen te houden. Al wat er rest is koffietafelen , spierballen rollen en mekaar nog wat verwijten naslingeren tussen de politici tot de sneeuwbal beneden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, spot on! Men zag dit reeds lang aankomen... REPLAY! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je mag het nog duizend keer lezen er staat geen bron bij dus beschouw ik het alweer als onzin
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
In plaats daarvan kom je met zinloze one-liners en derhalve zijn je contributies immaterieel en getuigen van een inhoudsloze response van een crimineel die op heterdaad wordt betrapt en dan roept "bewijs het maar".
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jullie VS bashers mogen het nog zoveel herkauwen zoveel jullie willen de feiten blijven dat er sikkepit bewijzen zijn wat jij en je vriendjes beweren maw dus gewoon leugens.
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Artois: de VS trainen moslim-extremisten in Syrië Zonbron: VS maken zich klaar om moslim-extremisten in Syrië aan te vallen Mag ik besluiten dat deze draad - eens te meer - aaneenhangt van nonsens, speculatie en tegenstrijdigheden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik zou zeggen ga zelf dan eens jouw waarheid vertellen.
Dat de VS bereid is - of het wellicht al gedaan heeft - wapens te leveren en te vertellen hoe er mee om te gaan, staat als een paal boven water. Denk eens even logistiek na: wapens is 1, munitie is 2. Als je de stompzinnige manier bekijkt waarop ze hun operaties uitvoeren, dan denk ik eerder dat ze aan het prijsschieten zijn op ongewapende burgers dan op de militairen van Assad. Voor de rest denk ik dat het een het andere niet hoeft uit te sluiten. De VS staat echt niet bekend om een gecoordineerde samenwerking tussen hun diensten die illegale operaties uitvoeren en vaak weten deze diensten zelf niet wat hun collega's uitvreten. Hoe stom wil je eigenlijk wel niet zijn door te denken dat DE VS in een goed gecoordineerd verband optreedt? Buiten de militaire inlichtingendiensten zijn er nog eens een slordige duizend-en-nog-wat die zich met onbekende maar zeer illegale activiteiten bezighouden. Al die inlichtingediensten houden hun activiteiten voor zich en weet helemaal niemand wat ze uitvreten en wat hun activiteiten voor uitwerking hebben. Kortom, ik acht het zeer wel mogelijk dat de VS van twee walletjes eet en enerzijds de moslimterroristen steunt en aaan de andere kant diezelfde steun gebruikt om zoveel mogelijk informatie in te winnen en op die manier wetenschap te krijgen hoe het verband tussen de Al Quaeda cellen onderling geregeld is.
![]() |
#31 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik heb weinig liefde voor de VS.
Dit gezegd zijnde, deze paranoïde, met het schuim op de mond geschreven halve waarheden en volledige leugens zorgen er wel altijd voor dat mijn sympathie voor de VS net een tikkeltje groter wordt. Hoe meer draden opgestart worden louter en alleen om de VS te bashen, hoe meer de VS op mijn sympathie kan rekenen. Dit alles gezegd zijnde: waar zijn de bewijzen dat de VS moslim-extremisten en Al Qaeda leden traint en steunt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Moet het je wederom worden voorgekauwd?
Een beetje zelfactiviteit dus. Maar hier heb je een redelijk betrouwbare link; daarnaast heeft John Kerry een aantal uitlatingen gedaan die weer even hard door het WH onderuitgehaald is. Over samenwerking gesproken ...... Dat is nu precies wat ik bedoel met dat ze niet kunnen coördioneren en samenwerken. http://www.reuters.com/article/2012/...8701OK20120801 http://www.nytimes.com/2012/10/15/wo...anted=all&_r=0 Daarnaast heeft een van de anti-Assad commandanten gezegd dat de VS niet alleen voedsel en medikits verstrekt maar in Libanon wapens en munitie uitdeelt plus hoe er mee om te gaan. Het is mogelijk dat de onlangs gepleegde aanval met jachtvliegtuigen op een site in Libanon te maken had/heeft met bovengenoemde praktijken.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 19 maart 2013 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks dit alles maakt U toch een hele hoop veronderstellingen. In de draad 'onrust in Syrie' kan U meer over beide zaken lezen. Google is Uw vriend. Als het niet lukt, laat U maar iets van U horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Dat de VS de rebellen steunt in Syrië, rechtstreeks of onrechtstreeks, is een publiek geheim. Persoonlijk vind ik dat de VS zich niet te moeien heeft in dat wespennest, maar los daarvan zie ik Assad toch heel graag vertrekken. Het ergste wat ik hier gelezen heb, is dat sommige steun - wapens e.d. - eventueel ook bij extremisten terechtkomen. Een onprettige gedachte die me nog meer overtuigt dat de VS zich niet te moeien heeft in Syrië, tenzij eventueel op humanitair vlak. Toch kan ik me heel goed voorstellen dat, gezien de aanslepende chaos en het kluwen van rebellengroepen, het zeer onduidelijk moet zijn om te weten wie nu de extremist is, wie de gematigde, wie de seculiere enz. Ik vraag me af of ze het daar in Syrië eigenlijk nog zelf weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Er zit nog een andere en zeer machtige katalysator achter de opstanden in Tunis, Egypte en Syrië, nl Turkije. Erdogan wil het groot-Turkse rijk opnieuw laten opbloeien. En laten we wel wezen, ze hebben grote capaciteiten en hoeven niet meer aan het handje van de Duitsers te lopen. Middels hun lidmaatschap als NATO-partner krijgen ze alle gewenste informatie en ook via Israël (ook al lijkt de verhouding politiek verstoord) komt er voldoende technologie Turkije binnen. Erdogan is een handige politicus. Ik heb horen verluiden dat Turkije de Moslim Brotherhood steunt. Ik kan het niet bewijzen maar uitsluiten doe ik het niet.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²