![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De volgende week op Witte Donderdag gaat de nieuwe Paus Franciscus in een (lees goed) jeugdgevangenis de mis opdragen. Daarmee breekt hij sowiso een gewoonte om de bewuste mis op te dragen in het Vaticaan of een basiliek in Rome.
Eerder vroeg de nieuwe paus al aandacht voor de zwaksten/armsten en gevangenen onder ons. Met zijn gevolg zal hij 'trekken' naar de jeugdgevangenis Casal del Marmo aan de rand van Rome. Tijdens de bewuste dienst zal de paus de voeten van 12 gevangenen wassen en kussen om Jezus' gebaar van nederigheid te herdenken. Waar ik mij niet van de gedachte kan ontmaken: alles voor de gevangenen, criminelen, gangsters ... den gewonen mensch die in veel gevallen de braafheid zelve is komt niet aan bod. Of volgde die dit misschien? De zeven werken van barmhartigheid zijn 1.De hongerigen spijzen 2.De dorstigen laven 3.De naakten kleden 4.De vreemdelingen herbergen 5.De zieken verzorgen 6.De gevangenen bezoeken 7.De doden begraven Weg met die clown!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
2
Ik wist zo al dat die poseur een marxistische vreemdelingenknuffelaar was. Een beter voorbeeld van een wolf in schaapsvacht is nauwelijks denkbaar.
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer komt de Paus naar harriechristus toe?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister-President
|
Onze voeten blijven ongewassen?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Europees Commissaris
|
Je bent geen vreemde crimineel. Frans houdt niet van je.
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
"Vreemde"?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Europees Commissaris
|
Ik zei al dat Frans een vreemdelingenknuffelaar is. Of heb ik weer iets vreselijks, iets ontoelaatbaars, gezegd.
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Was Petrus ook geen vreemdeling in Rome?
|
|
|
|
#9 |
|
Minister-President
|
Waren de Germanen juist niet de vreemdelingen in de katholieke kerk?
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#11 |
|
Minister-President
|
De katholieke kerk komt niet echt uit "Europa" zoals we dat nu verstaan, hé.
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 22 maart 2013 om 20:48. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Provinciaal Statenlid
|
wat een negativiteit....
Ik vind het een mooi gebaar en hoop dat het daar niet bij blijft, wat meer van het echte christelijke gedachtegoed en minder het elitair gedoe. Is de enige manier om wat vertrouwen in de kerk te herstellen.
|
|
|
#13 |
|
Europees Commissaris
|
Het lijkt mij vooral een show. "Kijk eens hoe nederig ik ben!"
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik zie er geen kwaad in...
|
|
|
|
#16 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De media heeft het vaak bij het verkeerde eind en zijn vaak erg subjectief, alleen men kan ook overdrijven. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Een paus met een voetenfetisj... Ik verkies dat boven een paus met pedofiele neigingen, eerlijk gezegd. Laat hem maar naar hartenlust aan de voeten van gevangenen gaan sabbelen...
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
Ik ben geen katholiek, christen of wat dan ook. Ik ben ook geen fan van de paus. Ik vraag me echter af wat die man dan volgens jou wél moet doen om correct te handelen? Aftreden behoort niet tot de mogelijke antwoordmogelijkheden.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Europees Commissaris
|
De curie hervormen, misbruik aanpakken en stoppen met te slijmen voor de media. Voor de rest het gebruikelijke verketteren, veroordelen, ruziën met andere religies en het sporadische goede inzicht verkondigen.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 23 maart 2013 om 14:35. |
|
|
|