![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het kiessysteem waarbij een kandidaat per district verkozen wordt maar die kandidaat 50%+1 stem moet verkregen hebben. In tegenstelling tot FPTF dus, waarbij zoals je opmerkte theoretisch een partij met zelfs 0,2% van de stemmen een absolute meerderheid kan behalen.
Citaat:
|
|
|
|
|
#322 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#323 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het moet maar eens gedaan zijn met die evolutie. We hebben revolutie nodig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Allemaal leuke gedachte-experimenten die je hier geeft, maar laten we democratie toch maar als belangrijkste principe koesteren en niet de roep om een 'sterke leider'. Hij heeft er blijkbaar niet tegen geprotesteerd dat hij 'het Vlaamse' mag aanpakken en niet de economie. Heeft Karim Van Overmeire eigenlijk al ooit één woord over economie gesproken? Je gaat toch niet beweren dat het om een gematigde nationalist gaat? |
|
|
|
|
|
|
#325 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Jij bent zoals 1/12 van de medische onderzoekers. Die laten ook cijfers weg om hun hypothese te laten kloppen, bleek uit een anonieme enquête bij hen. |
||
|
|
|
|
|
#326 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En toen kwam VB. Ik vermoed dat dezelfde discussies een aantal jaren geleden ook werden gevoerd toen VB over het hoogtepunt heen was... En toen kwam de N-VA. Tja. |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een aantal mensen hebben inderdaad flink boter op het hoofd. Ik begrijp wel waarom ze Vlaanderen tegen elke prijs blijven uitverkopen. Geniet ervan zou ik zeggen, want het gaat niet goed komen.
|
|
|
|
|
#329 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk dat de meeste mensen vooral de nuttigheid van hun stem beoordelen, waardoor het strategisch stemmen zo populair is. In die zin is het mij een raadsel wie nu voor die geniale, maar nutteloze man stemt. Of gestemd heeft. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen? Zou Schampers zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
ik volg het niet zo maar naar schatting haal die dit hoe dan ook. zie als Gans Leuven en een % van Gent al in zijn zak is, wat wil je nog meer. In ieder geval waarom ik post is dit : je zal zien hoeveel Overloper of beter gezegd aanbidder er zullen verhuizen naar zijn partij. jean marie../cry /cry ik wil op uw partij..lol. de vld was daar sterk in, het ging zo : Vld'er x , ja de vld is goed is top kan niet beter..blabla... Maar dan ! Bam 2 overlopers , let op dit is geen probleem op zich, maar nu komt het Ex Vld'er komt in de andere partij en dan Ja de vld is stom ik wist het beter, ze kennen er niets van etc etc.. Dit is een schande toch. Dit is een puntje van hoe sommige zijn , Zie ' Als u ik wie dan ook kiest voor iets. dan gaan we ervoor en al vallen staan we recht. Maar in de politiek is het anders. 1 Kies een partij 2 Vul uw zakken zoveel als je kan , 3 bespioneer andere Politiekers 4 Loop over als je Faalt. en 5 maak uw oude partij zwart terwijl je zelf de Doomer was. ik stem nooit en zal het nooit doen. wacht 2014 word lachen ' ik Hoop dat vanrossem het haalt, maar in brussel zijn ze bang voor zijn komst. en ze weten waarom. Vanrossem zal van belgie een belgen land maken. en de regering van zal buigen en smeken aan zijn voeten. En de deckere lol manneke toch ga aub werken zoals iedere werk mens. of wacht je tot 2014 om over telopen samen met uw compaan ? NOOIT STEM IK EN NOOIT ZAL IK HET DOEN. Laatst gewijzigd door teken : 4 april 2013 om 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vlaams Belang was bijvoorbeeld allang beperkt tot hun partijtop als hun leden en stemmers meer strategisch handelden. En misschien verklaart dat dat Vlaams Belangstemmers ook makkelijker op een partij als ROSSEM stemmen. Dat zou nu het einde van het Vlaams Belang kunnen betekenen. Maar ik besef dat ik geen dingen moet verwachten omdat ik ze hoop. (Dat laatste lijkt bij mensen van alle strekkingen een aandoening te zijn op dit forum.) |
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Die 'rebellen' lijken me mogelijks nog veel erger dan het regime dat ze omver willen werpen en vooral veel minder vriendelijk naar minderheden toe (christenen bijvoorbeeld), dus ik begrijp niet dat zij zoveel gesteund worden. Dergelijke 'rebellen' horen gevangenisstraffen te krijgen, geen wapens waar ze nog meer mee kunnen doden. Ik ben ook niet bereid om aan smerige politiek te doen om voordelen te krijgen van het nieuwe regime voor eigen land en vaderland, aangezien ik alle mensen voor de gemakkelijkheid gelijkwaardig beschouw. Dus, neen, ik ben er geen voorstander van. |
|
|
|
|
|
|
#336 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En uwen truut over mij gaat daar niets aan veranderen.
|
|
|
|
|
#337 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gedaan met de VLD: van de 100 belastingontduikers zijn er 99 VLD-ers...
Naar het schijnt hebben ze villa's in Italie, Cyprus, de Kaaimaneilanden, enz... Laatst gewijzigd door Boduo : 5 april 2013 om 12:47. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
Europees Commissaris
|
En tegen een ander vertel je dan weer dat die niet in Vlaanderen mag blijven wanneer Vlaanderen onafhankelijk is. Precies een gruwelijk iets dat ik niet kan smaken, zo'n Vlaamse revolutie. Beter, laten we gewoon in België blijven, want door mensen met zo'n ideeën als de uwe wil ik niet geregeerd worden.
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Europees Commissaris
|
|
|