![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 mei 2013 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie gaat over de belangen van de Vlaamse toeristische sector enerzijds, en de belangen van oudere leerkrachten die niet staan te springen om vrije dagen in te leveren anderzijds. De belangen van kind worden hiermee totaal over het hoofd gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie gaat in deze omstandigheden de kinderen opvangen tussen 8 en 10 uur ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wreed bedankt zeg ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Wie mee wil werken aan het bestrijden van het besluit van de Vlaamse regering dat de zomervakantie voor kinderen zou inkorten, mag mij mailen op een ad hoc-e-mailadres van mij:
[email protected] Aan wie mij mailt met zijn echte naam en adres deel ik dan ook mijn identiteit mee. Het is maar om ons voor te bereiden. Het verzoekschrift zal op naam van één schoolgaand kind gezet worden, dat zal vertegenwoordigd zijn door zijn/haar vader of moeder. Als er tien kinderen zouden zijn kost dat ... 1.750 euro! Dat is voor niets nodig! Als er maar één kind is, is het zegelrecht 175 euro! Ik ben reeds begonnen met het opstellen van het verzoekschrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En leerkrachten moeten ook beter om kunnen gaan met verschillende persoonlijkheden. Dus ja... ze moeten ook instaat zijn om die rot-marokkaantjes wat bij te brengen. Al is het maar nihil, zorg in ieder geval dat die gasten in de klas zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() ouders zouden content moeten zijn, ze moeten dan geen opvang meer betalen/zoeken van 8-17u.
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alsof ge met een voltijds loon en een halftijds loon niet zou kunnen rondkomen, of met 2 keer 4/5de. Tenzij ze 5 keer per jaar op reis willen gaan, om de 3 jaar ne nieuwe auto willen hebben,... en dan komen jammeren dat ze nergens met hun kroost terecht kunnen wanneer ze weer eens aan het werk zijn. Begin dan gewoon niet aan kinderen... of koop ne furby. Ik ga mij toch ook gene hond aanschaffen als ik heel de dag niet thuis ben en geen tijd heb om dat beest drie keer per dag uit te laten en dan van de staat eisen dat zij opvang voor mijn hond moeten voorzien.
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De deelname, in verhouding tot de doelgroep, is echter minimaal... Hoe zou het komen indachtig het aantal keren dat je hoort dat de ouders niet aangewezen mogen worden op het gedrag van de 'jongeren'... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() De huidige vakanties zijn geregeld toen de leerplicht werd ingevoerd.
Alleen de heel rijken (leisure class) deden toen aan vakantie. Het land was agrarisch en kinderarbeid was nodig in planttijd, oogsttijd enz. Zodoende kreeg men schoolvrij wat later vakantie werd genoemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De job van leerkracht is meer en meer een pispaaljob geworden! Dus zijn er minder "geldige" kandidaten en moet men het soms stellen met mensen die minder geschikt zijn wegens gebrek aan andere, logisch! Ook zijn er geschikte kandidaten die het na een jaar of twee jaar voor bekeken houden, en met reden! Sommige klastoestanden hebben meer te maken met de opvang van gespuis dan met lesgeven... Ik las vandaag nog dat bvb Gossuin van het Brusselse FDF de franstaligen onder hun voeten geeft vanwege hun belabberd onderwijs in Brussel met massa's oa vreemdelingen die zonder enig diploma de school verlaten, klaar als levenslange ocmwklanten... Is het voor die gasten dat we ons weer moeten aanpassen? De vakantie verlengen of inkorten zal daar geen enkele invloed op hebben. We kennen de vakantieregeling al zovele j�*�*�*ren, waarom daar nu iets aan veranderen? Om tegemoet te komen aan wie en waarom? En ik dacht te weten dat de wedde van de leerkrachten een wedde is voor tien maanden uitgestreken over twaalf maanden. Laat die een maand langer werken en betaal ze dus een maandwedde meer! Maar dat is een ander probleempje zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Je vergeet dat sommige mensen vroeger moeten beginnen als 8.00
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de leerlingen me graag hadden. Bij mij kwamen de drugsproblemen, de zelfmutilatie, de bloedneuzen, de mishandeling door pleegvader, ...niet bij het CLB. Ik ving die zaken op en gaf het door aan het CLB maar dan kreeg ik geen feedback terug. Eén of andere wachtlijst... en de dame in kwestie leek meer geboeid door de kleren die ze droeg en deelde 'tennis' met de directeur die eigenlijk op een aanstelling in een meer 'hoogwaardige' school aasde. En zo zijn er vele histories van opportunisten en sprinkplankbeambten. Wie dan tot twee uur 's morgens aan lesvoorbereidingen werkt bij gebrek aan handboeken ... die is goed gek. Wie dan voor Frans of voor Engels tien of meer toetsen doet per rapportperiode (mondeling en schriftelijk) per klas, die is goed gek. De leerlingen kwamen bij mij klagen dat een vakleraar maar één test had gedaan voor een rapportperiode en nog wel op een dag dat ze drie toetsen hadden voor andere vakken. Ik pleegde nog wel overleg met de leerlingen en hadden ze dan teveel toetsen op die dag, dan stelde ik mijn toets uit. Met de leerlingen klikte dat op enkelingen na; maar als de context van werkomstandigheden je het deftig lesgeven (en ik bedoel deftig omdat ik weet wat deftig lesgeven is) tot een calvarieweg maakt, dan is er een ogenblik dat je er de brui aan geeft. Ik ben helemaal niet verwonderd dat gemotiveerde en ervaren leerkrachten zich terugtrekken, zeker wanneer ze na jaren nog steeds tijdelijk zijn. Het onderwijssysteem jaagt die mensen gewoon weg. Of maakt ze ziek. Ik kan een boek schrijven over mijn tijdelijke opdrachten in het onderwijs. Leuven, Diest, Tienen, Mechelen, Laken, Anderlecht, Zaventem. En soms had ik twee scholen per week of drie of zelfs vier. Drie vakken van Latijn-wiskunde tot en met beroeps en drie leerjaren. In sommige scholen waren er geen handboeken of waren ze besteld door diegene die ik verving en die kwamen pas aan in november maar voordien moet je al een leerplan indienen. Je eindtermen ... En als er helemaal geen handboek is, moet je copies nemen, en werkt de machine soms wel en dan weer niet of trekken de copies op niks want de inkt was op en diegene die ervoor zorgt, is er niet. Alle kaas- en wijnavonden..., alle ouderavonden, alle klassenraden, excursies. Ik heb maar even je 'pispaal' geïllustreerd. Hopelijk is dat oké. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat allochtonen een achterstand hebben in taal is niet verwonderlijk. Dat is iets dat met de generatie verbetert doordat "nieuwe" ouders meer Nederlands tegen elkaar spreken. Het Nederlands is trouwens niet gemakkelijk, en het zit ook niet logisch in elkaar. Ze kunnen beter de taal zien als een vorm van communicatie, ipv als een manier om elkaar te imponeren. Zo gebruiken politici altijd van die moeilijke woorden die je in het dagelijkse leven niet zou gebruiken. In overeenkomsten wordt dan weer een andere Nederlands gebruikt om iets simpels aan te geven.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BS! Als ouder ben ik ook tegen een vermindering van het aantal weken zomervakantie. Laat de kinderen toch profiteren van de weinige maanden goed weer die België heeft!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |