![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Het interieur sneuvelt daardoor. Toegegeven, katholieke priesters zélf zijn het grootste gevaar voor kerkinterieurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent geen nieuw forumlid. De meeste postings van je heb ik gelezen. Ik begin je te begrijpen, of toch wat je bedoelt. Doe dan aub niet alsof, als ik er zo een van je flagrante zinnetjes uitpik, ook al zijn deze laatsten mooi verpakt. Uw visie is ondertussen overduidelijk. Tuurlijk reageer ik gepikeerd op oerconservatieve mannetjes ![]() Je bent katholiek, punt uit. En je zal dit blijven verdedigen al was het maar dat je de periode als misdienaar niet wilt verloochenen. Geef dit dan ook toe. De ganse vraagstelling is nochtans overduidelijk. Mag en kan een levensbeschouwing steun genieten van de overheid ? Kortom, wil je wel of niet een seculiere maatschappij ? Aan tweezakkers heeft niemand een boodschap. Laatst gewijzigd door Rudy : 16 mei 2013 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Bovenstaand bericht toont aan dat Rudy naast het schijnbaar missen van de intellectuele capaciteit tot een normaal debat ook blijkbaar de woordenschat mist om mijn berichten adequaat te kunnen interpreteren. Dit probeert hij zo te zien te verbergen door een poging om als een soort cold reader dingen toe te schrijven aan mij, in de hoop dat er iets juist bijzit. Vandaar ook dat de nieuwe clou (ik ben een cryptokatholiek) van zijn betoog hierboven toegevoegd is terwijl ik dit aan het typen was (16:27). Misschien hoopt hij ook mij te kunnen beschuldigen van het negeren van zijn berichten? Ondertussen zie ik al dat hij merkte zich enigszins terugtrok om 16:31, met een andere poging.
Rudy pretendeert nu, nadat zijn discussietechnieken blootgelegd zijn, jong en progressief te zijn door af te geven op vermeende oerconservatieven (lees: iedereen op het forum). Om dat te kunnen bewerkstelligen verandert hij zijn standpunten én zijn onderschrift. Een ad hominem vult zijn poging tot betoog aan. Rudy heeft echter niet door dat hij daardoor vooral de indruk geeft een geborneerd oud mannetje te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Merk ook op:
Citaat:
Ik ga dan ook niet rechtstreeks in op zijn verdere pogingen. Ik hoop dat ik met deze twee berichten andere forumleden heb kunnen duidelijk maken dat Rudy beter genegeerd kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Schaamteloos is zacht uitgedrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Artikel waarnaar u verwijst, staat bol van de onjuistheden. Een priesterloon is bijvoorbeeld persoonsgebonden: het komt niet "de Kerk" toe, maar wel een bepaalde geestelijke die een parochiale functie bekleedt. Of de Kerk "zich blauw betaalt" aan de slachtoffers van seksueel misbruik, durf ik sterk te betwijfelen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld in de VS, zijn de uitgekeerde bedragen in België vrij laag. Komt daar nog eens bij dat slechts een gedeelte ervan ten laste is van de bisdommen. Parochiale medewerkers met een bepaalde functie komen nu al in aanmerking voor een vergoeding van de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vastgoed? Kunt u uw bewering eens staven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd komt me dat niet als een valabele reden voor. De sterkte van je overtuiging kan je niet laten leiden door de misstappen van bepaalde mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem dito voor hun standaard "patrimonium"-weerwoord. Als je dan wil dat een overheid opdraait voor het onderhoud van het patrimonium, stel het dan ook volledig ter beschikking van diezelfde overheid voor uitbating als museum/toeristische attractie, zonder beperkingen op bezoeksuren (dus ook geen restructies tijdens zoiets futiels als misvieringen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kerk kan dus nooit zo gecorrumpeerd zijn dat jij eruit zou stappen? De paus is de antichrist (voorbeeld) en jij streeft naar interne herbronning?
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paganisten/Wicca's die hun esbatsof jaarfeesten willen vieren, moeten ook zelf opzoek naar een locatie en staan ook zelf in voor de kost daarvan. Idem voor Boedhistische tempels/centra. Atheisten die hun overtuiging willen bespreken/beleven/whatever idem dito... Er is geen enkele reden waarom een godsdienst gefinancierd zou moeten worden met gemeenschapsgeld. Laatst gewijzigd door Sfax : 28 mei 2013 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kunnen de mistoestanden de start geven aan deze reflectioefening en alsdusdanig inzicht brengen. Maar het resultaat van de reflectie moet de uiteindelijke reden zijn en dit is dan onafhankelijk van de mistoestanden. |
|
![]() |
![]() |