Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 24 mei 2013, 10:32   #41
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Enkel een extremistische of autistische redenering denkt dat waardeoordelen absoluut zijn.
Aaiii, die klinkt wel heel pijnlijk, is er nog een derde weg mogelijk ??
Frankenstein is offline  
Oud 24 mei 2013, 11:06   #42
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
als je geen kaas gegeten hebt over de materie zwijg er dan over aub ...
Ik ben altijd bereid om bij te leren. Dus wees constructief en zeg me eens waar ik mis ben.
Vito is offline  
Oud 24 mei 2013, 11:21   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Liever een seculiere Assad dan een resem religieuze gekken cfr. Iran.(Dictators zijn het "ginds" toch allemaal).
Wat Egypte betreft, na de machtswissel ginds kan je niet echt zeggen dat het de toeristische sector deugd heeft gedaan. En laat toerisme nu de grootste bron van inkomsten zijn. Religieuze waanzin zoals die "moslimbroeders" is niet echt ideaal om toeristen aan te trekken.
Als het van de salafisten afhangt, komt het niet goed met het toerisme in Egypte:

http://www.youtube.com/watch?v=jBR9XiE-mok
tomm is offline  
Oud 24 mei 2013, 11:26   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd bereid om bij te leren. Dus wees constructief en zeg me eens waar ik mis ben.
Behalve "hoe word ik een echte troll" zul je weinig bijleren van dixie...
tomm is offline  
Oud 24 mei 2013, 16:42   #45
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als het van de salafisten afhangt, komt het niet goed met het toerisme in Egypte:

Het is goed dat dit wordt uitgezonden op de Egyptische TV. Die journalisten ontmaskeren met hun vragen die extremist. Dat is ook de bedoeling denk ik. Als de gemiddelde Egyptenaar nog twee werkende hersencellen heeft zullen ze toch twee keer nadenken voor ze nog op die groepering gaan stemmen.
Oud 24 mei 2013, 21:30   #46
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

OMFG, ik heb daar al eens een grapje over gemaakt maar die zotten zouden echt de piramides willen afbreken, zoals ze ook al gedaan hebben met de Boeddha beelden in afganistan. Dat op zich zou genoeg reden zijn om dat land binnen te vallen en te annexeren.

Echt mentaal gestoord die gasten maar wel perfect volgens de islam, dat wel.
BonBon is offline  
Oud 24 mei 2013, 21:37   #47
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
OMFG, ik heb daar al eens een grapje over gemaakt maar die zotten zouden echt de piramides willen afbreken, zoals ze ook al gedaan hebben met de Boeddha beelden in afganistan. Dat op zich zou genoeg reden zijn om dat land binnen te vallen en te annexeren.

Het soort van groepen dat het westen in Syrië steunt. Misschien denkt men dit fenomeen te kunnen beheersen en te bespelen. Ik denk dat degenen die ons aanzetten om deze extremisten te steunen niet veel met de Europese burger inzitten of ten minste geen rekening houden met de gevolgen van dit stimuleren van extremisme op het sociale weefsel in Europa.

Blijkbaar staat de oorlog tegen Iran en de preludes daartoe voorop, ook al betekent dit de sociale afbraak van Europa. Dringend wordt het de Europese leiders eens grondig onder de loep te nemen.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 25 mei 2013, 00:54   #48
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat jij het merendeel van de rebellen vergelijkt met dat kleine groepje terroristen, en blijkbaar slik je nog de leugens hier geplaatst door de assadlovers..
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 25 mei 2013, 00:55   #49
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve "hoe word ik een echte troll" zul je weinig bijleren van dixie...
jij gaat altijd lopen als er weer eens een leugen van je doorprikt wordt
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 25 mei 2013, 02:07   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Het is goed dat dit wordt uitgezonden op de Egyptische TV. Die journalisten ontmaskeren met hun vragen die extremist. Dat is ook de bedoeling denk ik. Als de gemiddelde Egyptenaar nog twee werkende hersencellen heeft zullen ze toch twee keer nadenken voor ze nog op die groepering gaan stemmen.
inderdaad, ik denk na na dit interview nog slechts weinig Egyptenaren op mensen van zijn soort zullen stemmen. De interviewer was dus intelligenter dan de geïnterviewde.
tomm is offline  
Oud 25 mei 2013, 02:09   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

perfect volgens de salafistische strekking binnen de Islam (die volgens mij verboden zou moeten worden), niet volgens DE Islam. Ook binnen het christendom heb je gekke strekkingen hoor.
tomm is offline  
Oud 25 mei 2013, 02:11   #52
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het soort van groepen dat het westen in Syrië steunt. Misschien denkt men dit fenomeen te kunnen beheersen en te bespelen. Ik denk dat degenen die ons aanzetten om deze extremisten te steunen niet veel met de Europese burger inzitten of ten minste geen rekening houden met de gevolgen van dit stimuleren van extremisme op het sociale weefsel in Europa.

Blijkbaar staat de oorlog tegen Iran en de preludes daartoe voorop, ook al betekent dit de sociale afbraak van Europa. Dringend wordt het de Europese leiders eens grondig onder de loep te nemen.
Europa gedraagd zich, zeker wat buitenlandse politiek betreft, als trouwe slaafjes van de onmiddellijke belangen van Israel en de VS. Verachtelijk en erg dat daar niet meer protest tegen komt.
tomm is offline  
Oud 25 mei 2013, 03:12   #53
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
perfect volgens de salafistische strekking binnen de Islam (die volgens mij verboden zou moeten worden), niet volgens DE Islam. Ook binnen het christendom heb je gekke strekkingen hoor.
Weg met dat afschuwelijke Wahabisme, het huis van Saoed en het uiterst corrupte Qatar mogen trouwens mee de prullenmand in.

Qatar met hun voetval, westerse koop- en kookprogramma's op TV doen zich al even hypocriet voor als datzelfde westen welke toch ozo graag de rebelletjes 'een handje' toesteekt.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 mei 2013 om 03:17.
zonbron is offline  
Oud 25 mei 2013, 03:30   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa gedraagd zich, zeker wat buitenlandse politiek betreft, als trouwe slaafjes van de onmiddellijke belangen van Israel en de VS. Verachtelijk en erg dat daar niet meer protest tegen komt.
Op die wijze is Europa en zijn ook wijzelf ondertussen onderdeel geworden van deze zogenaamde grote axis of evil : US - EU - Israel - S.A. - Qatar - Turkije - al-Qaeda - MB, een harde realiteit.
HIER
zonbron is offline  
Oud 25 mei 2013, 06:17   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rusland en de VS proberen al een tijdje een soort vredesconferentie te maken voor Syrie.Het wijst er duidelijk op dat,ondanks insinuaties van het tegendeel,Moskou en Washington niet bereid zijn omwille van Syrie in conflict te raken.Het wijst er ook op dat aan alle kanten het besef gegroeid is dat er geen "propere" oplossing met een duidelijke winnaar meer kan zijn...Momenteel hebben ALLE Syriers al verloren in geval.Zelfs het "Syrier" zijn is in gevaar...

Ondertussen leest men in de pers enigszins hilarische titels als dat "Syrie"(waarmee het regime Assad bedoeld wordt)mee zal doen aan een conferentie....De insinuatie zou dus zijn dat dit totnogtoe een probleem was...

Een schoneke was dit:http://www.vandaag.be/buitenland/125...nferentie.html

De werkelijkheid,gelukkig nog wel te lezen IN het stuk,is dat het niet het regime Assad is dat ervan moet overtuigd worden te komen luisteren,maar dat men eigenlijk niet goed weet dewelke van de rebellen er vertegenwoordigers zouden kunnen zijn ......

Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2013 om 06:18.
kelt is offline  
Oud 25 mei 2013, 06:34   #56
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Rusland en de VS proberen al een tijdje een soort vredesconferentie te maken voor Syrie.Het wijst er duidelijk op dat,ondanks insinuaties van het tegendeel,Moskou en Washington niet bereid zijn omwille van Syrie in conflict te raken.Het wijst er ook op dat aan alle kanten het besef gegroeid is dat er geen "propere" oplossing met een duidelijke winnaar meer kan zijn...Momenteel hebben ALLE Syriers al verloren in geval.Zelfs het "Syrier" zijn is in gevaar...

Ondertussen leest men in de pers enigszins hilarische titels als dat "Syrie"(waarmee het regime Assad bedoeld wordt)mee zal doen aan een conferentie....De insinuatie zou dus zijn dat dit totnogtoe een probleem was...

Een schoneke was dit:http://www.vandaag.be/buitenland/125...nferentie.html

De werkelijkheid,gelukkig nog wel te lezen IN het stuk,is dat het niet het regime Assad is dat ervan moet overtuigd worden te komen luisteren,maar dat men eigenlijk niet goed weet dewelke van de rebellen er vertegenwoordigers zouden kunnen zijn ......
Prima artikel, kort en bondig.

Dat heeft vooral te maken met de onenigheid in de Syrische oppositie. "Zo lang er geen duidelijkheid is over wie met welk gezag voor de oppositie zal spreken, kunnen we geen vragen om een concrete datum af te spreken, serieus nemen." De westerse media opperen 10 juni als datum voor de bijeenkomst die waarschijnlijk in Genève zal plaatsvinden.

De datum werd dus reeds een beetje verder vooruit getrapt "kicking the can...". Onenigheid tussen Rusland en de VS ivm. welke naties er aan deze conferentie mogen deelnemen heeft reeds het een en ander wat bemoeilijkt.

Maar wat toch ZEER opvallend is, is het feit dat het westen zelfs niet weet wie van de 'rebellen' ze moeten uitnodigen, ze hebben er dus geen flauw benul van wie de oppositie tegenwoordig leidt (ze kunnen natuurlijk geen AQ-al-Nusra leider uitnodigen ).

Maar toch willen ze het tuig van de richel bewapenen, veelzeggend... Dit bevestigt wat velen hier ondertussen al langer weten.

Trek zelf Uw conclusies maar.

In elk geval, het SNC & de zogenaamde 'Friends of Syria' van Hillary zijn overduidelijk een 'big fail'.

Het westers plan tot regime change is volledig ontspoord, dat staat als een paal boven water.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 mei 2013 om 06:39.
zonbron is offline  
Oud 25 mei 2013, 06:51   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Weg met dat afschuwelijke Wahabisme, het huis van Saoed en het uiterst corrupte Qatar mogen trouwens mee de prullenmand in.

Qatar met hun voetval, westerse koop- en kookprogramma's op TV doen zich al even hypocriet voor als datzelfde westen welke toch ozo graag de rebelletjes 'een handje' toesteekt.
Tja, het enige dat het "Westen" daarmee bereikt, is dat de zogenaamde westerse waarden en normen terug te leiden zijn tot een iets: $$$. Wat we uitendelijk al lang wisten...
tomm is offline  
Oud 25 mei 2013, 06:58   #58
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Op die wijze is Europa en zijn ook wijzelf ondertussen onderdeel geworden van deze zogenaamde grote axis of evil : US - EU - Israel - S.A. - Qatar - Turkije - al-Qaeda - MB, een harde realiteit.
Je hebt gelijk, het probleem is dat ze met hun propaganda een groot deel van de publieke opinie hebbe weten te bereiken, misschien nog meer in de moslimwereld dan bij ons, en voor de MEMRI types (organisatie die erin bestaat moslim en iedereen die Israel kriktisch benacderd in een slecht daglicht te stellen) is dat ideaal.

Het "verdeel en heers" spel is opnieuw gelukt, dat moet je hen wel toegeven...
tomm is offline  
Oud 25 mei 2013, 07:08   #59
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, het probleem is dat ze met hun propaganda een groot deel van de publieke opinie hebbe weten te bereiken, misschien nog meer in de moslimwereld dan bij ons, en voor de MEMRI types (organisatie die erin bestaat moslim en iedereen die Israel kriktisch benacderd in een slecht daglicht te stellen) is dat ideaal.
MEMRI, Debka en soortgelijke zaken zijn idd. zeer goed in het manipuleren van informatie of beter, deze als propaganda aan te wenden. Daar moet men mee oppassen.

Citaat:
Het "verdeel en heers" spel is opnieuw gelukt, dat moet je hen wel toegeven...
Zonder twijfel, ze hebben er dan ook reeds honderden (mss zelfs langer) jaren ervaring mee. Ze kennen dat spel zeer goed en beschikken zonder twijfel over A tot Z-plannen, just in case. Een te duchten vijand...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 mei 2013 om 07:10.
zonbron is offline  
Oud 25 mei 2013, 13:00   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Rusland en de VS proberen al een tijdje een soort vredesconferentie te maken voor Syrie.Het wijst er duidelijk op dat,ondanks insinuaties van het tegendeel,Moskou en Washington niet bereid zijn omwille van Syrie in conflict te raken.Het wijst er ook op dat aan alle kanten het besef gegroeid is dat er geen "propere" oplossing met een duidelijke winnaar meer kan zijn...
Ik betwijfel het. Ik denk dat Rusland in een val loopt met deze schijnonderhandelingen. Ik ben niet de enigste die het niet vertrouwd. In werkelijkheid lijkt de 'onheilige alliantie' tussen de VS en islamistische extremisten aan te sturen op een uitbreiding van de burgeroorlog naar de buurlanden. Denk aan Irak bv.

Behind “Syria Peace Talks”, US Prepares Regional War

Het doelwit blijft regime change in Iran Kelt. Zolang dat niet veranderd zullen we meer dood en bloedvergieten zien. Ook Europa is hier medeverantwoordelijk voor. We lijken alle ethiek langs de kant te hebben gezet.

Ik hoop dat de verantwoordelijken voor deze oorlogen ooit geïdentificeerd en berecht worden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 mei 2013 om 13:14.
Johan Bollen is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be