![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op de belastingbrief enkel, ik heb 4 personen in dienst waarvoor ik 25% sociale lasten betaal en de werknemer waar ik de naam niet van moet geven, want omdat het toch onbelast is, moet de werknemer die toch ook niet aangeven aan de belasting? Halftijds en 500 € daarbij belastingvrij en geen sociale lasten betalen, dan zou je als werknemer toch gek zijn om geen 500 € netto in het zwart over te houden. Of ben ik weer te dom? ![]() Laatst gewijzigd door subocaj : 29 mei 2013 om 06:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zijn een paar randvoorwaarden die jij nogal "optimistisch" bekijkt, die maken dat je inderdaad alweer te dom zijt.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Rik Daems, kruipt die niet op een Waalse? Een rode?
Wat een onzin van die kleffe liberalen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van die 500€ zullen misschien geen lasten direct afgaan, maar het zal naar mijn gedacht wel bij uw jaarlijks inkomen belast worden.
En indien niet, geef mij maar een dopkaart en 500€ links of rechts bovenop want dat is interessanter dan als zelfstandige te werken. En ben ik op mijn gemak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die in januari zo'n jobke doet als werkloze, maar vanaf februari tot eind december een "volwaardige" baan vindt (misschien dank zij het feit dat de nieuwe werkgever gezien heeft dat hij/zij een werklustig iemand is en geen luiaard ...) ... En anderzijds: een vol jaar stempelen, aangevuld met die 500 euro, per maand, zal je ook geen bom kosten aan inkomstenbelasting. Het begint heel stilaan de weg op te gaan van Vivant. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dat denkt moet eens de kostprijs van de lonen werknemers opvragen; bellen naar hulp der patroons en je zal antwoord krijgen. Dat je als werknemer van 500€ geen rechten opbouwt....zeg me eens welke rechten ik als zelfstandige al opgebouwd heb? Geen dus behalve een ietsepietsie pensioen. Ik kan niet eens doppen met meer dan 20 jaar zelfstandige activiteit en een bom sociale bijdragen. En als ik me eens een auto wil kopen betaal ik daar duizenden euro voordelen alle aard belastingen op. Jaar achter jaar. En nog eens bij wederverkoop btw. Voor mijn part steken ze al die onnozele trutwetgevingen en kronkelende sociale uitzonderingen diep in hun gat. En hopelijk doet het zeer. Geef mij een dopkaart + 500 euro en ik ben gelukkig en ik verdien zoveel als een ander dan zonder op van alles te moeten betalen. + ik lig dan ook halve dagen in mijn bed. Laatst gewijzigd door Mambo : 29 mei 2013 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een puike werkkracht in mini-job, die het afbolt na een paar maanden, ten voordele van een betere job, is een vooruitziende werkgever geen botten. Als je als restauranthouder een ober aanneemt, of moet aannemen, die niet weet hoe hij moet op- of afdienen ... Of als de plongeur te lui is om even te checken of hij/zij proper bezig is ... Kwaliteit drijft boven, beste vriend. Ook voor de huismoeder die op de kindjes let, en best wel eens één op twee zaterdagavonden iets wil bijverdienen ... Citaat:
Citaat:
En een pleidooi om de levenslange werkloosheidsuitkering dringend aan banden te leggen. .
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu men kan rekenen hé? Zowel de werkgever als de werknemer kan rekenen, en ze zullen rekenen. Men kan zijn conclusies trekken. Neem daarbij eens de vele hoogdagen en verlofdagen en de vele ziekte afwezigheden van de gemiddelde werknemer. Vergelijk alles eens met 1 of 2 of zelfs 3 minijobs werknemers en je doet je gewoon langs alle kanten veel profijt en veel meer mogelijkheden om te wisselen of af te danken wanneer nodig. Laatst gewijzigd door Mambo : 29 mei 2013 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Mamdinges,
ziet Duitsland nu vol met van die mini-jobs? Heeft er nog één iemand daar een gewone job ? Droom maar verder hé jongen. .
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3/4 van alle werkenden werken voor de overheid/stad of parastataal en noem maar op. Dat zijn er dus al 3 op de 4 die u gelijk zullen geven. De privé die gans dat boeltje financiert is voor rekening van 1/4 van alle werknemers dus. Dus elke 4 persoon draagt 3 anderen personen op zijn loonbriefje. Wie is hier aan het dromen denk je?. Langs de andere kant wat is het alternatief? De 1/4 werkenden in de privé is aan het smelten als sneeuw voor de zon. Hoe ga je die andere 3/4 hun jobke laten verder doen? Wat kan men anders doen dan mini jobs invoeren wil men de huidige aantal bedrijven behouden of terug aanwakkeren? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 mei 2013 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit er door komt wat let andere sectoren dan dezelfde gunstmaatregel te vragen? En waar stopt het dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er moeten inderdaad niet te veel uitzonderingen ingevoerd worden die meer administratieve kosten (bij de overheid, het bedrijf én thuis) veroorzaken. De lasten moeten ongeveer in alle sectoren omlaag, inderdaad, en dan is het beter daar geen onderscheid in te maken, maar dat betekent niet dat de lastenverlaging voor iedereen in dezelfde mate moet gelden. Een beetje slimme selectiviteit kan geen kwaad. Bij lastenverlaging op arbeid focust die zich best op de grootte van het inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer kan je winstgevend zijn? Als uw kosten beneden kostprijs liggen. Wanneer kan je concurrentieel zijn? Als uw vraagprijs beneden kostprijs concurrentie zijn. Ik denk dat men niet veel verder moet gaan zoeken. Zo werkt de markt, en de markt is reeds flink uitgedund. En de reden is en was, kostprijs. Laatst gewijzigd door Mambo : 30 mei 2013 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Men is steeds bezig met het creeren van nieuwe banen.
Maar waar en hoe ? Er zijn geen open vacatures en bestaande firmas gaan failliet. Als men nu eens begint met regelingen te treffen om de bestaande firmas terug leefbaar te maken met het bestaand personeel. Eens dit in orde is kan men over bijkomende jobs praten. Men kan gewoon geen werk vinden omdat er geen werk is. En doppers straffen omdat ze na 55 solicitaties nog niet zijn aangenomen, awel, dat ze daar dan maar ambtenaren van maken. De liberalizering van alles en nog wat is de grote doodsteek. Nu gaan ze de post nog liberalizeren, we gaan lachen, binnen de kortste tijd bestaan er zelfstandige postbedelers die in onderaanneming gaan werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fraudeurs van doppers worden bestraft als fraudeur. Als ik geen brandverzekering heb en mijn kot brandt af, dan moet ik niet bleiten dat de verzekeringsmaatschappijen mij straffen. Het dop-systeem is een verzekering. Wil je een extra-legale verzekering, bijvoorbeeld nadat de staat de eeuwigdurende dopuitkering afgeschaft zal hebben, dan kan je daar zelf voor zorgen. Dan zal je meteen duidelijk zijn hoe duur dat is. En dan zal je meteen duidelijk zijn dat de verzekeringsmaatschappij iets zal eisen van controlemogelijkheden, dat je haar niet zult kunnen belazeren. Verder herhaal ik: het is absoluut onethisch om arbeid te belasten, verder dan een soort solidariteit onder de mensen die bijdragen. (allez kom, tot een absoluut maximum van 20 procent in de hoogste schijf ...) De staat zou beter haar centen zoeken op andere manieren. Bijvoorbeeld op zaken waar de democratie van vindt dat ze gedrag van de mensen moet bijsturen. (de vervuiler betaalt ... enz.) . Bijvoorbeeld op luxe-producten .. enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 mei 2013 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |