![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Minister-President
|
![]() De meeste daarvan kom je tegen in Frans- en Zeeuws-Vlaanderen.
![]() |
#382 |
Minister-President
|
![]() Sieg Heil !
![]() |
#383 |
Minister-President
|
![]() Daarvoor hoef je geen nationalist te zijn. Een patriot kan dan ook doen. Een nationalist koestert negatieve gevoelens tegenover mensen die niet van dezelfde natie zijn.
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prietpraat van de hoogste plank. Als nationalist koester ik helemaal geen negatieve gevoelens tegenover andere volkeren. Wel integendeel. In meerdere opzichten heb ik zelfs bewondering voor het sterke zelfbewustzijn van een aantal naties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou u de Belgische vlag niet uithangen? Bent u dan toch niet fier Belg te zijn? Steekt u uw Belg-zijn dan onder de korenmaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 mei 2013 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#389 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn Duits is bij ons in elk geval goed voor strafrechterlijke vervolging.
Hoe dat in België zit weet ik niet, maar hij doet er goed aan een tijdje aan die kant van de grens te blijven.
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kon toch maar moeilijk Heil Sieg zeggen, niet? Alhoewel...
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 mei 2013 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus in combinatie met andersoortige opmerkingen met een discrimerend karakter. Dus vervolging is lang niet altijd zeker.
![]() |
![]() |
#392 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Heb lang mogen samenwerken met Duitsers. Vooral hun enthousiasme werkte aanstekend. Die *knip* kreet klonk altijd wel grappig! ![]()
![]() |
![]() |
#393 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Het verhaal van de scheiding der Nederlanden is toch wel effe van een totaal andere aard dan het koloniale verleden van die drie landen met het Britse moederland! Maar neen, we bezitten daarentegen echter wel een Germaanse identiteit.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juni 2013 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad kun je niet echt spreken van een typisch Germaanse, Keltische of Latijnse cultuur in de Nederlanden, maar eerder een volk. In etnische zin en in genetische afkomt hebben we echter veel gemeen, maar dit is uit een periode van ver voor de Kelten, Germanen en Romeinen. En zoiets als een staat bestond toen nog niet.
![]() |
![]() |
#396 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() (Ik zette met die bewering vooral Adrian op een juister spoor die blijkbaar doorheen de diverse identiteitsgelaagdheden het bos niet meer ziet.)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 juni 2013 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juni 2013 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zuiden van Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, de Saksen in Roemenië en de Volksduitsers in Servië hebben op cultureel vlak heel wat gelijkenissen. Toch is er geen politieke eenheid. Kortom, er is nog wat werk aan de helderheid van uw denken. Uw overhaaste conclusie houdt voor geen meter stand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom "denkt u"? Uit het boek "Over oude en nieuwe Belgen" dat o.m. gaat over de totstandkoming van de taalgrens in ons land, wordt aangetoond dat rond de tijd van Germaanse volksverhuizingen onze streken, met uitzondering van een paar steden, grotendeels ontvolkt waren. Er was niet langer een grote Gallo- of Romeinse aanwezigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oosten, geven onderstaande vragen u een ongemakkelijk gevoel? Ik stel vast dat u ze negeert...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |