![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, waarom zouden kerkgebouwen nu plotseling voor alles en nog wat de deuren moeten openen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In principe... En in de praktijk? Wenst u dus een volledig afgeslankte overheid die, buiten een paar kerntaken, zich zo goed als volkomen uit het maatschappelijk leven terugtrekt?
Geen participatie in het culturele leven dus? Geen subsidiëring in de ziekenzorg dus? Enzovoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke oppervlakkigheden heeft u het? Ik zie immers geen enkel verband tussen de twee elementen die naar voorschuift: betoelaging en geloofsbeleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Banneling
|
![]() In dit topic, da's nogal wiedes.
Dat je nogal vooringenomen bent en per se je geloof wil verdedigen is niet mijn probleem eh. Citaat:
Heel mooi van jou dat jij vindt dat een maatschappij gebouwen moet in stand houden, waarin jij en de jouwen elke week eens wat liedjes kunnen gaan zingen, maar heel impressionant is dat allemaal niet. Huur een gebouw/zaal en doe je ding daar, easy as that. Citaat:
Maar jazeker, dat zou een goeie zaak zijn. Citaat:
Ben je te gierig om je eigen geloof te financieren? En vooral, is je eigen geloof dan niet sterk genoeg dat je zo'n oppervlakkige uiterlijkheden nodig hebt om er vorm aan te geven? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast gaat dit hier geenszins over de verdediging van het geloof, maar wel over de vraag hoe we omgaan of horen om te gaan met de culturele erfenis van onze gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik vind dat onze maatschappij als monument beschermde kerken of kerken met een duidelijk cultuurhistorische waarde hoort te koesteren. Net zoals ze dat ook doet met andere gebouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zich wil laten verzorgen, moet er zelf voor betalen. Wie het terugbetaald wil zien, moet maar zelf een private verzekering afsluiten. Ieder voor zich. Schijnbaar leeft u vanuit dat principe. Eens kijken hoeveel mensen u hiervoor kunt warm maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk geen antwoord, daar ik niet zie welke relatie er is tussen het beheer van een gebouw dat van de overheid is en de geloofsbeleving van de individuele gelovige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je te gierig om je eigen geloof te financieren? En vooral, is je eigen geloof dan niet sterk genoeg dat je zo'n oppervlakkige uiterlijkheden nodig hebt om er vorm aan te geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De betoelaging van de erediensten, onder welke vorm dan ook, zou per onmiddellijk moeten stopgezet worden. Het is een regelrechte schande dat al niet jaren geleden gebeurd is. Dat die onverlaten zo arrogant zijn om zelfs nog meer geld te vragen, is zelfs méér dan schandelijk...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijwel elke gemeente heeft tegenwoordig een polyvalente zaal die veel beter uitgerust is voor dat soort bijeenkomsten.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u dan ooit het sommetje gemaakt, Raf? Op welk bedrag schat u bijvoorbeeld een kerk als de Salvatorskathedraal in Brugge? Of de kathedraal van Antwerpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minder dan het bedrag dat jaarlijks aan de rooms katholieke eredienst uitgekeerd wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betere verwarming en verlichting. Betere verluchting. Betere toegankelijkheid. Betere geluidsuitrusting en akoestiek. Beter meubliair. Onderhoudsvriendelijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |