![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is onroerend voorheffing dieverij ?? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 57,14% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 57,14% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Ik betaal nu 300 euro voor een bescheiden arbeiders woning .Ik sta aan het minimum vd werkloosheids uitkering en ben alleenstaande.
Mijn vrouw staat ook nog vermeld op het formulier als belastingsplichtige alhoewel ze al jaren niet meer bij me woont.*feitelijk gescheiden* Intussen staat het huis op mijn dochter haar naam. maar omdat ik het vruchtgebruik heb betaal ik graag de kosten. Ik vraag me nu af als ik iets moet melden aan de belastingen en ook als ik als alleenstande nietteveel betaal ?? dank |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inkomen heeft niets te maken met kadestraal inkomen.
Kadastraal inkomen is "berekend" om de geplogenheden der comfort en lokatie , zoals gezien door de relevante ambtenaren. Een krot in't midden van Antwerpen kan duurder uitkomen dan een villa in Knokke. Als dat krot van een herenhuis 3 badkamers 4 toiletten en 2 keukens heeft, terwijl de villa in Knokke maar 3 toiletten, 1 badkamer en keuken heeft.
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
of zit de kans erin dat het duurder word ? Laatst gewijzigd door revenge : 14 juni 2013 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tenzij U in een leeggehaalde woning woont, die zo getekend staat door een erkende architect, en zo in't huidige kadaster staat ingetekend met de nodige vergunningen, dan is de kans redelijk groot dat U meer zal mogen ophoesten. Zelfs het plaatsen van een extra waterkraan aan de achtergevel verhoogt het kadastraal inkomen van een woning.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 300 euro die je betaalt, wat is dat ? Maandelijkse huur aan je dochter voor de kosten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar het zit zo, toen mijn vrouw hier nog woonde was de keuken en badkamer nog volledig ingebruik. Bad en keuken is er destijds uigehaald Ik heb dat nooit weer vervangen omdat de kosten te hoog liggen,om muren elektriciteit enz.. aantepassen.Daar ik intussentijd al jaren een vriendin met eigen woning heb, gebruik ik meer het OUDE huis om mijn hobbys te beoefenen in 1 kamer waar ik als het laat word soms ook slaap. De kans is natuurlijk ook groot als ze vh kadaster komen kijken dat het huis niet aan de veiligheids normen van tegenwoordig voldoet. Vroeger waren op het eerste verdiep 2 slaapkamers, die zijn nu leeg De keuken is leeg, badkamer leeg,kamer vooran bevat een frigo, En in mijn leef/hobbyruimte staan 3 computers, 1 gitaar+versterker + 1 bed Maar ik denk dat het er weinig aan te doet als de kamers leeg staan of ingebruik zijn !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het moment dat u badkamer en keuken verwijderde, had u dat moeten doorgeven. Dan was dat doorgegeven aan de Vlaamse administratie die dan op zijn beurt een vermindering had doorgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zodus heb ik alle nut aan een herziening !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Alleen is de kans groot dat u de huidige aanrekening zult moeten betalen. Die wordt nu immers uitgeschreven door de Vlaamse overheid. Niet langer door de federale.
Het kadaster is evenwel nog steeds een federale dienst. Eerst zal die laatste tot herziening moeten overgaan, waarna ze die wijziging zal doorgeven aan de Vlaamse administratie. Pas als dat gebeurd is, zal volgend jaar uw belasting aangepast worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iemand die het vruchtgebruik heeft betaalt geen huur aan de naakte eigenaar. Anders heet het geen vruchtgebruik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Is een kopie vh aanslagbiljet hiet van nut om te helpen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ik het me goed herinner was hier 30 jaar geleden een klein stenen tuinhuisje die nu afgebroken is... En ook mss een bijgebouwde *veranda* die als kattenhok dient nu!! maar wat als dat hok er niet opstaat !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |