Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2013, 23:16   #401
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent constant op zoek? Zet hem toch even zijn switchke af, dan is hij toch geen autist meer?
Ik merk dat jij geen ervaring ermee hebt... Het verstandigste is dan zwijgen...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 23:17   #402
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Helaas voor U hebt U maar 1 medestander. In de democratie van Politics.be waar een paar dozijn mogen "stemmen", is dat niet veel.

Irritant zijn ook.
Democratie op politics.be is van dezelfde orde als in Disneyland Parijs: van generlei waarde.
Oud 21 juni 2013, 23:23   #403
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Omdat ik dan tussen marginalen zit. Tussen andere sociale gevallen.
Aanvaarden? Dat doe ik. Hoe steek ik de schuld op anderen? Ik steek dat op ASS...
En zeggen dat je het gewoon op jezelf moet steken, maar iedereen is dezer dagen toch zo graag een slachtoffer, want dan krijg je een uitkering of kom je in de media of krijg je een stichting naar je vernoemd of...
Oud 21 juni 2013, 23:25   #404
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Zoals Kelt reeds opmerkte: de bedrijven en wergeversorganisaties zaten mee aan tafel toen ze de akkoorden sloten om het prepensioengerechtigd statuut in te voegen.

Nu doen ze huilie huilie.

Dat De Lul thee gaat zuipen met die zanderige patsers in Dubai en ons gerust laat.
Jaren en jaren zijn de werkgevers opgedragen welke bepalingen ze moesten invoeren. Wet is wet en wie daar tegenin ging kwam op de rechtbank terecht.
Het is nog maar sedert kort dat er kering komt en dat werkgeversorganisaties niet langer invullen wat hun opgedragen word.
Omdat het niet meer gaat.
En al dat prepensioen gedoe is voornamelijk politiek beslist en voornamelijk in overheidsbedrijven gretig uitgedeeld. Een gewone normale werkende bij een privé onnozele baas krijgt dat amper voor elkander.
In het leger kan je zelf vrijwillig uw werk opgeven en toch verder loon trekken en dat noemen ze nog niet eens prepensioen. Dat noemen ze VOP.
Noem mij eens 1 kleine baas in de prive eender welke bij wie dat mogelijk is?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 juni 2013 om 23:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 23:28   #405
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten die dan ook per se verplicht worden?
Ik vind van niet...
En ik vind dat mensen die kunnen werken maar niet willen, geen uitkering verdienen. Hopelijk ook mijn goed recht. Helaas volgt de staat mijn visie niet.

Nu, als de crisis één voordeel heeft, is dat het als een voorjaarsstorm is: alle rotte bomen worden omver geblazen. Sociaal profitariaat was misschien houdbaar in de vette jaren, als de crisis aanhoudt, zullen zelfs mensen die het verdienen er niet meer op kunnen rekenen.

En dan zal je zijn als Sundiata: je beslist van te lopen die dag en je staat op.
Oud 21 juni 2013, 23:30   #406
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, ik werk ervoor.
Je kan profiteurs niet verwijten dat ze zijn wat ze zijn. Wel de mensen die mogelijk maken dat ze doen wat ze doen...
Oud 21 juni 2013, 23:35   #407
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
J

Kmo's en eenmanszaken zijn geen bedrijven zoals De Lul en multi's zoals InBev en ander uit rechtsartikelen opgetrokken parasieten.

Die worden evengoed door de N-VA en hun VOKA-trawanten uitgezogen zoals een gewone arbeider.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 23:39   #408
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Kmo's en eenmanszaken zijn geen bedrijven zoals De Lul en multi's zoals InBev en ander uit rechtsartikelen opgetrokken parasieten.

Die worden evengoed door de N-VA en hun VOKA-trawanten uitgezogen zoals een gewone arbeider.
Je moet er de notionele intresten niet in betrekken hé?
De meesten weten niet eens wat dat is.

Het enige dat juist is in wat u zegt is dat allen uitgezogen worden.
En dat heeft een oorzaak en dus ook een gevolg. De balans is al lang overgeslagen en uiteindelijk zuigt men gewoon zichzelf leeg.

En dan heb je geen bedrijven meer om aan te zuigen.

Wat dan?
Zie mijn handtekening; die geeft het antwoord.

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 juni 2013 om 23:40.
Oud 22 juni 2013, 00:11   #409
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaren en jaren zijn de werkgevers opgedragen welke bepalingen ze moesten invoeren. Wet is wet en wie daar tegenin ging kwam op de rechtbank terecht.
Het is nog maar sedert kort dat er kering komt en dat werkgeversorganisaties niet langer invullen wat hun opgedragen word.
Omdat het niet meer gaat.
En al dat prepensioen gedoe is voornamelijk politiek beslist en voornamelijk in overheidsbedrijven gretig uitgedeeld. Een gewone normale werkende bij een privé onnozele baas krijgt dat amper voor elkander.
In het leger kan je zelf vrijwillig uw werk opgeven en toch verder loon trekken en dat noemen ze nog niet eens prepensioen. Dat noemen ze VOP.
Vertel hier eens mijn beste,hoeveel jaar arbeid er voor u nodig zijn om van een pensioen te kunnen genieten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 00:16   #410
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En ik vind dat mensen die kunnen werken maar niet willen, geen uitkering verdienen. Hopelijk ook mijn goed recht. Helaas volgt de staat mijn visie niet.

Nu, als de crisis één voordeel heeft, is dat het als een voorjaarsstorm is: alle rotte bomen worden omver geblazen. Sociaal profitariaat was misschien houdbaar in de vette jaren, als de crisis aanhoudt, zullen zelfs mensen die het verdienen er niet meer op kunnen rekenen.

En dan zal je zijn als Sundiata: je beslist van te lopen die dag en je staat op.
Wie sociale rechten betaald heeft er ook recht op wanneer het nodig blijkt te zijn.
Anders is het bij zelfstandigen, die betalen 22% van hun inkomen aan de sociale zekerheid + wat kosten dus rond maar af naar 24 �* 25% en hebben geen recht op uitkering want dat stuk zit er voor hun niet in.
Sociale zekerheid voor zelfstandigen dekt 3 zaken.
1 pensioen (heel erg klein beetje)
2 mutualiteit (die betalen ze privé nogmaals)
3 kindergeld (ook als ze geen kinderen hebben)

Sociale zekerheid werknemers is 13% van hun bruto loon ingehouden en dekt alles.
Sociale zekerheid van werklozen is schijnbaar vestzak broekzak 13% inhouding en dekt ook alles. In praktijk worden er geen sociale bijdragen betaald door werklozen of hun uitkering kas.
Sociale zekerheid turken is 5 weken werk en die dekt alles. Billateraal overeenkomst tussen België en Turkije als dank voor nato steun.
Sociale zekerheid studenden; geen inhouding en toch uitkeringen en subsidies voor verder studeren en uitkeringen.

Zie je dat er links en rechts wat moet bij gesleuteld worden?
Gans die sociale zekerheid en kassen zijn één frauderend geheel geworden want van alle bedragen die ze innen gaan alle delen naar andere zaken dan hun bestemmingen; dat is oplichting en fraude mijn gedacht.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2013 om 00:25.
Oud 22 juni 2013, 00:21   #411
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vertel hier eens mijn beste,hoeveel jaar arbeid er voor u nodig zijn om van een pensioen te kunnen genieten...
Tel je prepensioen of andere regelingen er bij of enkel volle dienstjaren?
Oud 22 juni 2013, 00:30   #412
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tel je prepensioen of andere regelingen er bij of enkel volle dienstjaren?
Wat verstaat u niet aan jaren arbeid,eventuele legerdienst inbegrepen...

Dat wil zeggen vanaf je gaat werken ,tot je stopt...

Immers niet iedereen start op dezelfde leeftijd...

Hoelang moet dus een loopbaan in dienstjaren worden uitgedrukt alvorens een wettelijk pensioen te mogen ontvangen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 00:34   #413
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wat verstaat u niet aan jaren arbeid,eventuele legerdienst inbegrepen...

Dat wil zeggen vanaf je gaat werken ,tot je stopt...

Immers niet iedereen start op dezelfde leeftijd...

Hoelang moet dus een loopbaan in dienstjaren worden uitgedrukt alvorens een wettelijk pensioen te mogen ontvangen...
Neen niet iedereen start aan de dezelfde leeftijd dat is waar.
Mensen die bv van hun 14 jaar staan te werken starten maar vanaf hun 21.
Studenten die studeren tot een stuk in de 30 starten op 25.

Het zijn die eersten die tot hun 65 mogen werken die laatsten die op hun 50 al op pensioen zijn.

Wat was uw vraag nu ook alweer?
ps: legerpiloten mogen op 38 op pensioen.
Voetballers zijn vrijgesteld van belastingen.

Euro en nato werknemers zijn niet verplicht een belastingaangifte te doen.
Wat ze dus meestal ook niet doen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2013 om 00:36.
Oud 22 juni 2013, 00:35   #414
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind niet dat we eender welke job moeten aanvaarden. Zeker niet als invalide.
Wat wilt die klootzak met invaliden aanvangen? Hen tot bandwerk dwingen omdat ze 'dat best wel aankunnen'?
Kan eender welke invalide op geen enkele manier de maatschappij nog van nut zijn dan?
Houdt invalide worden meteen een zeker recht in om vanaf dan voor de rest van je leven onderhouden te worden door de gemeenschap, of hang je er toch een percentage aan vast?

Ik ben dronken en rij me te pletter met een bromfiets tegen een vrachtwagen en loop voor de rest van mijn leven te hinken op weg naar café op kosten van de gemeenschap?

Zo ken ik er alvast persoonlijk één.

Het geld raakt stilaan op Bhairaveke.

Te weinig mensen moeten teveel anderen onderhouden en ze worden er heel hard voor uitgeperst, en als het geld op is zullen de OCMW'ers hun huizen in brand steken uit wraak omdat ze geen geld meer hebben om met hen te delen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 22 juni 2013 om 00:51.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 00:42   #415
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Dertigduizend Noordfransen steken iedere dag de grens over!
Dertigduizend mensen die bijna geen belastingen betalen op hun loon als compensatie voor hun komst. Dertigduizend arbeidsplaatsen in bedrijven voor mensen die de taal niet spreken en de job toch aankunnen. Dertigduizend ongeschoolde schooiers die intussen van een uitkering leven omdat ze te lui zijn om uit hun bed of vanachter hun barkruk recht te staan.

En intussen maar lullen in de media dat laaggeschoolden moeilijk aan een job geraken.

Dertigduizend buitenlanders steken intussen elke dag de grens over om laaggeschoolde arbeidsplaatsen in te nemen.

En de Nul, nou, die lult er vanzelfsprekend maar op los.

Daar is nu eens niks van aan...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 22 juni 2013, 00:43   #416
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Kan eender welke invalide op geen enkele manier de maatschappij nog van nut zijn dan?
Houdt invalide worden meteen een zeker recht in om vanaf dan voor de rest van je leven onderhouden te worden oor de gemeenschap, of hang je er toch een percentage aan vast?

Ik ben dronken en rij me te pletter met een bromfiets tegen een vrachtwagen en loop voor de rest van mijn leven te hinken op weg naar café op kosten van de gemeenschap?

Zo ken ik er alvast persoonlijk één.

Het geld raakt stilaan op Bhairaveke.

Te weinig mensen moeten teveel anderen onderhouden en ze worden er heel hard voor uitgeperst, en als het geld op is zullen de OCMW'ers hun huizen in brand steken uit wraak omdat ze geen geld meer hebben om met hen te delen.
Maar ja, enfin tegenwoordig zo niet meer natuurlijk.
Vroeger gingen invaliden evengoed hard werk gaan doen.
In de meeste landen is dat nog altijd zo.
Oud 22 juni 2013, 00:44   #417
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat is er mis met het zoeken naar de job waar je zin in hebt eerder dan gelijk welke job aan te nemen waar je toch geen bal interesse voor hebt? Denk je nu echt dat werkgevers op dat soort mensen zit te wachten?
Geen interesse voor een job, maar terzelfdertijd wel interesse in een uitkering?
Wie het kleine niet begeert...

Oud 22 juni 2013, 00:44   #418
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dertigduizend Noordfransen steken iedere dag de grens over!
Dertigduizend mensen die bijna geen belastingen betalen op hun loon als compensatie voor hun komst. Dertigduizend arbeidsplaatsen in bedrijven voor mensen die de taal niet spreken en de job toch aankunnen. Dertigduizend ongeschoolde schooiers die intussen van een uitkering leven omdat ze te lui zijn om uit hun bed of vanachter hun barkruk recht te staan.

En intussen maar lullen in de media dat laaggeschoolden moeilijk aan een job geraken.

Dertigduizend buitenlanders steken intussen elke dag de grens over om laaggeschoolde arbeidsplaatsen in te nemen.

En de Nul, nou, die lult er vanzelfsprekend maar op los.

Daar is nu eens niks van aan...
Tel daar de busjes polen bij die dagelijks aanrijden. Behalve zwartwerkers ook nog eens vol smokkel. Geen mens die ze eens doet stoppen.
Oud 22 juni 2013, 00:44   #419
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik merk dat jij geen ervaring ermee hebt... Het verstandigste is dan zwijgen...
Je zou inderdaad beter zwijgen.
Oud 22 juni 2013, 00:48   #420
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En de Engelsen die hier deftig aan het schuimen zijn. Meestal van die zigeuners.
100% fraude. Geen mens die er naar omkijkt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be