![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er nu één maatschappij is, naast de Scandinavische, waar "erbij horen" helemaal geen punt is, is het juist wel de Nederlandse. Individualiteit is er een belangrijk goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
enig idee hoe het komt dat jij zo zwaar bent ''gebrainwashed'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er nu één maatschappij is, naast de Scandinavische, waar "erbij horen" helemaal geen punt is, is het juist wel de Nederlandse. Individualiteit is er een belangrijk goed. de pizza is ook de hollanders uitgevonden zeker? Laatst gewijzigd door Nvalid : 22 juni 2013 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Banneling
|
![]() ik heb een tijd in nederland gewoond waarbij de uniformiteit van de nederlanders werkelijk schrikwekkend was...
Vertel,hoe komt u tot zon gehersenspoelde conclusie? Eveneens een interessant boek over de kuddementaliteit van de hollanders.. Maar klopt dit verhaal wel? Zijn we wel zo geïndividualiseerd? De vraag drong zich voor het eerst op toen ik een paar jaar geleden na een scheiding gedwongen van adres naar adres zwierf. In korte tijd bewoonde ik in Amsterdam zeven etages van vrienden, collega's en vage kennissen die met vakantie waren. Niet echt leuk, wel een mooie gelegenheid om andermans huizen eens goed te bestuderen. Wat me opviel was dat al die huizen eigenlijk nauwelijks van elkaar verschilden. Natuurlijk, niet ieder huis is hetzelfde ingedeeld en niet iedereen heeft exact dezelfde spullen. Maar op een metaniveau, dat wil zeggen, op een niveau van wat voor soort items ik in al die huizen aantrof, was de eenvormigheid gewoon beangstigend. Een paar voorbeelden van zaken die in niet één van de huizen ontbraken: een trofee van een verre reis (een Afrikaans masker, een Javaanse Wajangpop, een Guatemalteekse hangmat), een tweederangs kunstwerk (een zeefdruk van Herman Brood, iets van de kunstuitleen), ten minste één (fake-) designmeubel (een Arne Jacobsen-vlinderstoeltje), basismeubels van Ikea (met de Billy als absolute topper), één 'gekke' oude kroonluchter en een verzameling boeken (destijds Isabel Allende, Lonely Planet Guides, Nicci French, Alan Carr, de verzamelde Kafka, nu Jamie Oliver en Dan Brown). Het leek wel alsof al mijn kennissen gehersenspoeld waren door een onzichtbare organisatie die uit is op de absolute, totale smaakvervlakking. Als we allemaal zo geïndividualiseerd zijn, waarom zie je daar dan zo weinig van? Het zijn precies deze vragen die de schrijvers van Kiezen voor de Kudde, een bundel opstellen onder redactie van de Amsterdamse socioloog Jan Willem Duyvendak en Menno Hurenkamp, stellen. Ze doen een poging de feiten achter het cliché van de geïndividualiseerde Nederlander boven tafel te krijgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel eenvoudig: ik haal mijn 'wetenschap' over Nederlanders niet uit een boek. Wel uit mijn jarenlange contacten met enkele bevriende Nederlandse gezinnen, een paar Nederlandse vrienden van mij en mijn vrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2013 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat tevens ook mijn ervaring was tijdens mijn verblijf in nederland... Blijkbaar bent u dus nog niet in aanraking gekomen met die typische hollandse kudde en schapenmentaliteit om er dusdanig ook een oordeel over te geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Banneling
|
![]() Dat is maar schone schijn,ze zullen zichzelf ook moeilijk te kennen geven ondanks men ook beweert dat ze zogenaamd open zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Banneling
|
![]() Voila,lijkt wel als aanhangers van een of andere religie
Laatst gewijzigd door Nvalid : 22 juni 2013 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geldt voor IJsland en voor Finland. Niet voor de drie andere landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen, dat is geen reden, zelfs geen oorzaak. Wel het feit dat er een andere stedebouw is (en was) die ervoor gezorgd heeft dat er een groot aanbod is aan dergelijke huizen. Veel van die huizen zijn eigendom van woningcorporaties die deze woningen te huur aanbieden. En in Nederland wordt er veel meer gehuurd dan bij ons, ook al omdat mensen er minder honkvast zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarschijnlijk gaat u ontkennen dat nederlanders behoorlijke regelneukers zijn Laatst gewijzigd door Nvalid : 22 juni 2013 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |