Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2013, 13:18   #161
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Iemand heeft het een cool naampje gegeven, en plots is de etnische zuivering een feit. Awel, wat betekend etnische zuivering? Ik dacht het verjagen of uitroeien van een etnisch andere bevolkingsgroep / 1) Er is geen uit roeiing of verjaging aan de gang
Het probleem is dat jij etnische zuiveringen en uitroeien / volkerenmoord / genocide ogenschijnlijk probleemloos door elkaar haalt. En de bevolkingssamenstelling van Israël zou er kompleet anders uitzien als die hele Nakba niet had plaats gevonden. Maar Joden hebben nu eenmaal etnisch gezuiverd op zeer grote schaal. Dat er nog steeds een aantal Palestijnen in Israël wonen is geen bewijs dat het niet plaatsvond. Met zo'n zelfde theorie zou je anders kunnen bewijzen dat de holocaust (ook een cool "naampje") niet heeft plaatsgevonden,... en dat is klinklare onzin. Tevens breid Israel zich nog steeds uit om Joodse extremisten onderdak te bieden op andermans land. Dat jij denkt dat er altijd toevallig daar niemand woont, is gewoon onzin.

Citaat:
De winnaars hebben gelijk, en de wereld is niet eerlijk.
Nog meer onzin. De winnaars krijgen alleen het gelijk van zichzelf. De wereld trekt zich daar allang niks van aan. En dit valt niet te rijmen met het zijn van een supporter voor de mensheid.

Citaat:
U ziet geen verschil. Ik wel. Een zelfmoordenaar op een bus of in een pizzaria probeerd zoveel mogelijk mensen de dood in te jagen, terwijl een gerichte aanval op 1 woning op zijn minst doet alsof men minder slachtoffers wil dan wat mogelijk is.
Er is geen verschil, want in beide gevallen ontbreekt het aan een vorm van rechtsgang om de acties te rechtvaardigen. En dat gemiep dat een gerichte aanval minder slachtoffers maakt. Volgens mij slacht de Joodse staat echt veel meer mensen af dan de Palastijnen, waarvan kinderen een groot percentage van is. Iedereen heeft ook kunnen zien hoe ze met witte fosfor boven stedelijk gebied hebben geschoten en o.a. VN compounds daar mee in de fik hebben gestoken. Dat is gewoon feit, en wat jij beweert klopt weer eens niks van.

Citaat:
Ok, en hoe komt dan de belofte van de Arabische staten om de Joden en Israël in zee te drijven dan overeen met die conventies?
Dat komt niet overeen. Maar dan is het nog steeds geen excuus voor Israel om Palastijnen te verjagen zodat hun Joodse staat weer eens kan uitbreiden. Het is een rasistisch beleid van een gewetenloze staat. En kennelijk vind jij die geloofwaardig genoeg als ze zeggen dan het opblazen van een gezin rechtvaardig is. Wat een waanzin.
moestuin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 13:18   #162
moestuin
Burger

Standaard

.

Laatst gewijzigd door moestuin : 22 augustus 2013 om 13:18.
Oud 22 augustus 2013, 14:01   #163
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moestuin Bekijk bericht
Kennelijk zijn de terrorische aanslagen van Joden je kompleet ontgaan tegen o.a. de Britten.
neen want ik ken de materie wel
voor die eerste aanslag werden er al 15 jaar aanslagen gepleegd op Joden door palestijnen de Britten konden de Joden onvoldoende verdedigen, vandaar mede die aanslag. Feit blijft Joodse aanslagen waren een verwaarloosbaar percentage tov palestijnse aanslagen!

Citaat:
In de volksmond wordt dat de Nakba genoemd. Israel die dat onderzocht heeft zelfs moeten erkennen dat de rede dat ze zijn gevlucht omdat andere Arabische landen dat tegen hen zeiden, werd geschat op slechts 5%. Dus daar hoef je niet meer mee aan te komen zetten. Het is gewoon waar dat de Joden 100den dan wel niet over de 1000 dorpen gewoon van de kaart heeft geveegd, en dat 100.000den Arabieren op de vlucht zijn geslagen door Joodse terreur aanslagen en dreigementen.
gelukkig werden er dorpen van de kaart geveegd ipv mensen zoals de palestijnen en hun buren deden nietwaar.
Hoe noemt de verhuis van 500000 Joden uit de arabische wereld door de aanvallen tegen Israël?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 14:49   #164
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
neen want ik ken de materie wel
voor die eerste aanslag werden er al 15 jaar aanslagen gepleegd op Joden door palestijnen de Britten konden de Joden onvoldoende verdedigen, vandaar mede die aanslag. Feit blijft Joodse aanslagen waren een verwaarloosbaar percentage tov palestijnse aanslagen!
Op geen enkele manier rechtvaardigt dit ook maar enigszins dat de Joden vervolgens 100.000den Palestijnen verjagen om hun land te stelen... om er dan na 60 jaar er nog steeds geen genoeg van te hebben. Dat is helemaal aan hun eigen extremistische rasistische/religieuze instelling te verwijten.

Dat hele gezeur van, maar zij begonnen... dat is echt een nivo van op het schoolplein. En geen leraar die daar dan ook maar iets van aantrekt.

Citaat:
Hoe noemt de verhuis van 500000 Joden uit de arabische wereld door de aanvallen tegen Israël?
Jeutje van een verkrachting van mijn taal.

Maar ik weet heel goed waar jij nu heen gaat. En dat is een redenatie ala: omdat iemand in Marocco een ander iemand het land heeft uit gejaagd, betekend dat iemand in Israel hetzelfde mag doen met iemand anders. Dat is een uiterst racistische redenatie, vriend.
Oud 22 augustus 2013, 15:46   #165
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

"al eeuwen geen profeet meer"..

ook de fout van de Palestijnen ! bombarderen die handel.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 15:51   #166
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het probleem is dat jij etnische zuiveringen en uitroeien / volkerenmoord / genocide staat. En kennelijk vind jij die geloofwaardig genoeg als ze zeggen dan het opblazen van een gezin rechtvaardig is. Wat een waanzin.
Op zo'n hoeveelheid herhaling en agitprop kan ik weinig inbrengen. Vooral omdat U de holocaust en het ontbreken van een totaal succes aanhaalt om te bewijzen dat Israël een etnische zuivering aan't houden is.

Hetgeen ik zie is dat een staat zeer veel moeite aan't doen is om zichzelf te verdedigen tegen ogenschijnlijk religieus geweld.

Dat religieus geweld was in realiteit alleen maar een poging van de Leiders van die buurlanden om hun burgers een doelwit te geven en hun eigen tekortkomingen te vermommen.

Het resultaat. Israël is een land waar vrouwen gerust op't strand kunnen gaan zonnen, waar niet joden succesvol een zaak kunnen uitbouwen, waar moslims tot in de hoogste echolons van het leger en de overheid kunnen komen, waar industrie niet aan het draaien gehouden wordt doort geïmporteerde Westerse ingenieurs of verre oosterse semi slaven (jaja , u zal wel krantenartikels vinden hoe arme palestijntjes uitgebuit worden door bloeddorstige Joodse fabriekseigenaren, hoe arme niet joodse meisjes tot de meest walgelijk sexuele daden gedwongen worden etc etc, op't net vind je namelijk alles)

En die landen die indertijd Israël van de kaart wilden vegen?
Awel, voor zover ik doorheb is alleen Jordanië nog een beetje rustig.
De rest is burgeroorlog en dictatuur. Natuurlijk allemaal de schuld van die vuile zionisten die zo machtig zijn dat ze elk gewenst resultaat kunnen halen
Oud 22 augustus 2013, 16:03   #167
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Tamam,

De ganse moslimwereld staat in brand, gaande naar gelang de landen van dagdagelijkse repressie en opsluiting tot het bloedig neerslaan van oproer en zelfs massale regelrechte bombardementen op eigen burgerbevolkingen, al dan niet met chemische wapens.
Het gevolg is niet minder dan honderdduizenden doden, een veelvoud aan gewonden en ontelbare onschuldigen in de gevangenissen. Vrouwen en kinderen worden uiteraard nergens gespaard.
Dit is in twee woorden wat er momenteel gaande is in de uitgestrekte moslimwereld.

Het is uiteraard belangrijk dat Israel en de Palestijnen weer gaan praten en dat beide partijen het op een ernstige manier doen (wat aan beide kanten soms stroef verloopt), maar ik denk niet dat dit op dit moment de grootste zorg is, daar in die buurt.

.

Laatst gewijzigd door Antoon : 22 augustus 2013 om 16:05.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 16:11   #168
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tamam,

De ganse moslimwereld staat in brand, gaande naar gelang de landen van dagdagelijkse repressie en opsluiting tot het bloedig neerslaan van oproer en zelfs massale regelrechte bombardementen op eigen burgerbevolkingen, al dan niet met chemische wapens.
Het gevolg is niet minder dan honderdduizenden doden, een veelvoud aan gewonden en ontelbare onschuldigen in de gevangenissen. Vrouwen en kinderen worden uiteraard nergens gespaard.
Dit is in twee woorden wat er momenteel gaande is in de uitgestrekte moslimwereld.

Het is uiteraard belangrijk dat Israel en de Palestijnen weer gaan praten en dat beide partijen het op een ernstige manier doen (wat aan beide kanten soms stroef verloopt), maar ik denk niet dat dit op dit moment de grootste zorg is, daar in die buurt.

.
Off topic.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 17:13   #169
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Hetgeen ik zie is dat een staat zeer veel moeite aan't doen is om zichzelf te verdedigen tegen ogenschijnlijk religieus geweld.
Je sluit je ogen waar Israël echt voor staat. Dat is een Joodse staat waar de die bevolking geniet van etnische zuiveringen en racistische onderdrukking van Palestijnen. Daar begonnen ze mee 60 jaar geleden, en heden ten dagen lees je gewoon in de krant dat ze er nog steeds mee doorgaan. Met miljarden dollars aan militaire steun van een grootmacht gaan die zieke praktijken zonder enige moeite. Jouw beschreven "werkelijkheid" bestaat gewoon niet.

Citaat:
Het resultaat. Israël is een land waar vrouwen gerust op't strand kunnen gaan zonnen
Tot je een orthodoxe Jood tegen komt. Die behandelen vrouwen als 2 rang. De ziekelijke intolerantie in dat land barst uit zijn voegen. Dat ik je brom.

Citaat:
De rest is burgeroorlog en dictatuur.
Als we in het westen nou eens stoppen met het sponsoren van types ala Sadam Hussein, Mubarrak, Saleh en Bin Laden met enorme hoeveelheden wapens en miljarden aan steun ... dan zou het daar nog eens iets kunnen worden. Maar dat zal wel helemaal boven je pet gaan.
Oud 22 augustus 2013, 17:13   #170
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Je sluit je ogen waar Israël echt voor staat. Dat is een Joodse staat waar de die bevolking geniet van etnische zuiveringen en racistische onderdrukking van Palestijnen. Daar begonnen ze mee 60 jaar geleden, en heden ten dagen lees je gewoon in de krant dat ze er nog steeds mee doorgaan. Met miljarden dollars aan militaire steun van een grootmacht gaan die zieke praktijken zonder enige moeite. Jouw beschreven "werkelijkheid" bestaat gewoon niet.

Citaat:
Het resultaat. Israël is een land waar vrouwen gerust op't strand kunnen gaan zonnen
Tot je een orthodoxe Jood tegen komt. Die behandelen vrouwen als 2 rang. De ziekelijke intolerantie in dat land barst uit zijn voegen. Dat ik je brom.

Citaat:
De rest is burgeroorlog en dictatuur.
Als we in het westen nou eens stoppen met het sponsoren van types ala Sadam Hussein, Mubarrak, Saleh en Bin Laden met enorme hoeveelheden wapens en miljarden aan steun ... dan zou het daar nog eens iets kunnen worden. Maar dat zal wel helemaal boven je pet gaan.
Oud 22 augustus 2013, 21:49   #171
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op geen enkele manier rechtvaardigt dit ook maar enigszins dat de Joden vervolgens 100.000den Palestijnen verjagen om hun land te stelen... om er dan na 60 jaar er nog steeds geen genoeg van te hebben.
en niets rechtvaardigt dat de palestijnen en hun buren alle Joden wilden uitmoorden, gelukkig zijn de Joden geen beesten en hebben ze geantwoord door ze niet uit te moorden maar enkel te verdrijven!
Oud 22 augustus 2013, 21:52   #172
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tot je een orthodoxe Jood tegen komt. Die behandelen vrouwen als 2 rang.

aha de aap komt uit de mouw
Oud 22 augustus 2013, 22:57   #173
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Off topic.
Zo on topic als maar kan.

Ofwel hebt u mijn bericht niet begrepen, ofwel wilt uw ze niet begrijpen. In beide gevallen zijn uw bijdragen irrelevant,net als deze draad.
Oud 22 augustus 2013, 23:01   #174
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zo'n hoeveelheid herhaling en agitprop kan ik weinig inbrengen. Vooral omdat U de holocaust en het ontbreken van een totaal succes aanhaalt om te bewijzen dat Israël een etnische zuivering aan't houden is.

Dat religieus geweld was in realiteit alleen maar een poging van de Leiders van die buurlanden om hun burgers een doelwit te geven en hun eigen tekortkomingen te vermommen.

Het resultaat. Israël is een land waar vrouwen gerust op't strand kunnen gaan zonnen, waar niet joden succesvol een zaak kunnen uitbouwen, waar moslims tot in de hoogste echolons van het leger en de overheid kunnen komen, waar industrie niet aan het draaien gehouden wordt doort geïmporteerde Westerse ingenieurs of verre oosterse semi slaven (jaja , u zal wel krantenartikels vinden hoe arme palestijntjes uitgebuit worden door bloeddorstige Joodse fabriekseigenaren, hoe arme niet joodse meisjes tot de meest walgelijk sexuele daden gedwongen worden etc etc, op't net vind je namelijk alles)

En die landen die indertijd Israël van de kaart wilden vegen?
Awel, voor zover ik doorheb is alleen Jordanië nog een beetje rustig.
De rest is burgeroorlog en dictatuur. Natuurlijk allemaal de schuld van die vuile zionisten die zo machtig zijn dat ze elk gewenst resultaat kunnen halen
Opnieuw een dikke 2 Maddox!
Oud 22 augustus 2013, 23:25   #175
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Opnieuw een dikke 2 Maddox!
Dank U.

Maar ik vrees dat ik andere methodes nodig zal hebben om het in de hersens van Moestuin en dergelijke Tamananianen te rammen.

Misschien kan ik het eens op zijn Hezbollah's proberen, die mannen staan bekend voor hun vriendelijke doch effectieve manier om anderen te overtuigen van de waarheid.
Oud 22 augustus 2013, 23:33   #176
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard En Libanon Saboteerd duchtig mee.

Moet lukken, stond in de krant.

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...op-israel.aspx

Dit vreugdevuurwerk is natuurlijk bedoeld om de vredesonderhandelingen een hart onder de riem te steken....

Of was het een Mossad actie?
Oud 22 augustus 2013, 23:39   #177
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:

Of was het een Mossad actie?
The "Abdallah al Aza'am Brigades and the Ziad al Jarah Squadrons" are responsible for the rocket attack on Israel.

In a statement, Zrikat wrote that "Hezbollah's responsibility of protecting Israel will become a difficult task."

Laatst gewijzigd door Salah : 22 augustus 2013 om 23:40.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 23:54   #178
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
The "Abdallah al Aza'am Brigades and the Ziad al Jarah Squadrons" are responsible for the rocket attack on Israel.

In a statement, Zrikat wrote that "Hezbollah's responsibility of protecting Israel will become a difficult task."
Ik ben onder de indruk van de statements. En Hezbollah Israël verdedigen? Ik weet niet wat die mannen snuiven, maar ik stel voor dat ze er mee stoppen.
Oud 23 augustus 2013, 03:59   #179
Salah
Banneling

Standaard

IAF strikes target in Southern Lebanon

Citaat:

The Israeli Air Force struck a target near Beirut in South Lebanon early on Friday morning, the IDF said in a statement.

The airstrike was made in response to rockets fired from Lebanon into Northern Israel on Thursday.

According to the statement, the strike was an exact strike and all of the pilots returned to Israel safely.

Additionally, Israel announced that the government holds Lebanon as responsible for the rocket fire that occurred on Thursday, even though a Sunni group called the Abdallah al-Azzam Brigades claimed responsibility for the rockets.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 04:53   #180
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
IAF strikes target in Southern Lebanon
Dat Libanon dan ongewenste raketlanceervrachtwagens aan de grens terug naar Iran stuurt. Liefst vooraleer de raketten gelanceerd zijn.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be