Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2013, 21:07   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En dan ? Eerst neerkijken op de ambtenaren wegens hun schamel loontje, maar nu jaloers op hun pensioen....én hun loon dat gestegen is. Ga eens bij de verantwoordelijke politiekers van toen én nu klagen. Wij zullen ondertussen wel verder dromen.....
En als het ooit zover komt dat het in de privé weer goed komt, dan zullen wij daar niet over beginnen zagen....
Probleem is natuurlijk dat het in de privé nooit terug goed zal komen, zolang de staatsuitgaven zo hoog blijven, en men het vertikt om recurente besparingen door te voeren. Niet alleen de politiek, doch ook de vakbond zou dit moeten weten.
Belgie doet nu eenmaal buitensporige uitgaven om zijn ambtenarij te onderhouden.
Voor mij mag elke ambtenaar twintig maal verdienen, van hetgeen hij nu verdient, maar de kosten voor de ambtenarij, in zijn totaliteit, moeten naar beneden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 21:12   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Take your pick: http://www.vacature.com/blog/10-bero...-euro-verdient

Allemaal boven de € 5.000 netto!
Een adviseur vergelijken met een directeur.

Sterk bezig Rafke.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 21:17   #63
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Probleem is natuurlijk dat het in de privé nooit terug goed zal komen, zolang de staatsuitgaven zo hoog blijven, en men het vertikt om recurente besparingen door te voeren. Niet alleen de politiek, doch ook de vakbond zou dit moeten weten.
Belgie doet nu eenmaal buitensporige uitgaven om zijn ambtenarij te onderhouden.
Voor mij mag elke ambtenaar twintig maal verdienen, van hetgeen hij nu verdient, maar de kosten voor de ambtenarij, in zijn totaliteit, moeten naar beneden.
Ik kan je verzekeren dat er nu serieus bespaard wordt én op personeelskosten én op werkingskosten..... Ikzelf zit hier serieus in de problemen wegens materiaal dat niet kan worden aangekocht......
Het is weliswaar weer van grote besparingen aan de 'basis' om de top niet te 'verontrusten', maar er wordt wel degelijk bespaard......
Oud 22 augustus 2013, 21:24   #64
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Sterk bezig Rafke.
Dat zijn niet allemaal directeurs, Tavek. Maar zelfs dan nog is er geen reden waarom de vergelijking niet zou opgaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 21:28   #65
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sterk bezig Rafke.
Masterdiploma,jurist sterk bezig tavek
Oud 22 augustus 2013, 21:29   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn niet allemaal directeurs, Tavek. Maar zelfs dan nog is er geen reden waarom de vergelijking niet zou opgaan.
Gij gaat het hoofd van een ziekenhuis (kliniekhoofd), COO, CEO, Bedrijfsauditor, etc...vergelijken met een administratieve, adviserende functie ?

De eerste groep heeft eindverantwoordelijkheid. Als die A2 ambtenaar werkt op een kabinet vergelijkt ge hem met de minister.....

Kijkt uw ogen toch niet zo blind op de private sector. Indien hij een master heeft, verdient hij dik voor een standaard functie. In mijn firma is dat ongeveer het salaris van een burgerlijk ingenieur van 40 zonder al te veel leidinggevende verantwoordelijkheden (als het al zo hoog is....).
Oud 22 augustus 2013, 21:34   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Masterdiploma,jurist sterk bezig tavek
Ik heb een doctoraat, ergo, ik wil meteen evenveel verdienen als een professor met 30 jaar ervaring. Ahja want ik heb hetzelfde diploma als hem !

PS: Heel wat van deze mensen halen dit hoog netto loon enkel omdat ze via een bvba werken. In loondienst mag je rekenen op 6000-8000 bruto voor een bedrijfsleider. Als ie werkt via zijn bvba kan dat oplopen tot 120-150 euro per uur (40h per week, overuren zijn free). Ik heb het hier over KMO's van 50-100 man.

Maargoed, iedere ambtenaar kan proberen om zijn bvba op te richten en zich in te laten huren door de overheid voor zijn prestaties. Ik denk dat er zelfs eentje ronddwaalt op het forum die dat doet....en er rijk is van geworden.
Oud 22 augustus 2013, 21:36   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij gaat het hoofd van een ziekenhuis (kliniekhoofd), COO, CEO, Bedrijfsauditor, etc...vergelijken met een administratieve, adviserende functie ?
Ja.

Leuke poging om een adviseur van een minister te reduceren tot een "administratieve" functie.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 augustus 2013, 22:10   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.

Leuke poging om een adviseur van een minister te reduceren tot een "administratieve" functie.
Dat is het ook.

Overigens over wat lullen we hier nu ? De man zegt zelf dat zijn loon markconform is. Wie ben jij om dat tegen te spreken ?

Als je beter kan verdienen, moet je naar de prive gaan. Maar ik denk dat je van een koude kermis terug komt: lager loon, minder verlof, slechter pensioen. Of je moet opeens managementkwaliteiten kweken....
Oud 22 augustus 2013, 22:45   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het ook.

Overigens over wat lullen we hier nu ? De man zegt zelf dat zijn loon markconform is. Wie ben jij om dat tegen te spreken ?

Als je beter kan verdienen, moet je naar de prive gaan. Maar ik denk dat je van een koude kermis terug komt: lager loon, minder verlof, slechter pensioen. Of je moet opeens managementkwaliteiten kweken....
Toch niet marktconform dan? Of alleen wanneer het jou goed uitkomt?

Citaat:
Oud 22 augustus 2013, 22:51   #71
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Take your pick: http://www.vacature.com/blog/10-bero...-euro-verdient

Allemaal boven de € 5.000 netto!
Nu, ik oefen een van die jobs op dat lijstje uit en ik kom niet aan2.000 netto.
Bij ons verdienen de partners 100k - 1m. Dat trekt het gemiddelde natuurlijk wel omhoog. Maar ik denk wel dat slechts 1% partner word

Laatst gewijzigd door Perzik : 22 augustus 2013 om 23:14.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 22:54   #72
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
9.500 € BRUTO hé...
Zonder overuren?
Oud 22 augustus 2013, 23:12   #73
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens CRF, een organisatie die best business practices onderzoekt, zijn de lonen aan zowel de federale als de Vlaamse overheid echter marktconform.

Hoe hoog je salaris als ambtenaar precies is, hangt af van je functieniveau (zie kader) en graad, je weddeschaal en je anciënniteit. Daardoor is het niet altijd makkelijk een zicht te krijgen op wat je bij de overheid zou verdienen. Een startende universitair mag rekenen op een brutoloon van om en bij 2.600 euro, een manager strijkt er minimaal een kleine 6.200 euro bruto op. Daarbovenop komt gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en sommige andere premies zoals een fietsvergoeding.
http://www.jobat.be/nl/artikels/10-c...de-overheid-2/

Citaat:

"De privésector is bovendien al een hele tijd bezig met een tweede pensioenspijler op te bouwen door groepsverzekeringen aan te bieden. Afhankelijk van hoe royaal die verzekering is, ga je in bepaalde privésectoren met evenveel geld op pensioen als iemand bij de overheid", zegt Hondeghem. "Maar globaal kan je ervan uitgaan dat je als ambtenaar toch beter af bent qua pensioen." Zo berekende haar collega professor Jozef Berghman dat een ambtenaar gemiddeld met 2.112 euro per maand op rust gaat. Een gepensioneerde uit de privésector moet het met 925 euro per maand rooien, een zelfstandige met amper 493 euro per maand.
http://www.jobat.be/nl/artikels/10-c...de-overheid-5/

Laatst gewijzigd door Perzik : 22 augustus 2013 om 23:19.
Oud 22 augustus 2013, 23:22   #74
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

De lonen zijn marktconform én je hebt bij de overheid meer verlofdagen. Als je het verschil bekijkt mét de verloven erbij (aantal extra dagen aftrekken van het privé loon als 'onbetaald verlof') kom je zelfs op een loon dat hoger ligt.

En dan zijn er nog de extra's zoals openbaar vervoer, premies voor god weet ik allemaal wat....

De mythe dat de lonen bij de (Federale & Vlaamse) overheid laag zijn is al enkele jaren achterhaald.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 23:33   #75
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De lonen zijn marktconform én je hebt bij de overheid meer verlofdagen. Als je het verschil bekijkt mét de verloven erbij (aantal extra dagen aftrekken van het privé loon als 'onbetaald verlof') kom je zelfs op een loon dat hoger ligt.

En dan zijn er nog de extra's zoals openbaar vervoer, premies voor god weet ik allemaal wat....

De mythe dat de lonen bij de (Federale & Vlaamse) overheid laag zijn is al enkele jaren achterhaald.
Waarom doe je nog de moeite om Raf te overtuigen, die denk dat hij en te weinig verdient, en te weinig pensioen krijgt en dat daar gerust wat belastingen voor verhoogd mogen worden en de boel naar de kloten geholpen mag worden, zolang hij het maar goed heeft. Zoals het een ambetantenaar betaamt. Heel het politieke apparaat is er duidelijk alleen voor zichzelf en heeft daarbij nood aan een heel leger van lakeien, die dat instand houden.

Waarom denk je dat ze zo tegen partijen zijn die dat willen afbreken ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 22 augustus 2013 om 23:36.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 23:37   #76
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Waarom doe je nog de moeite om Raf te overtuigen, die denk dat hij en te weinig verdient, en te weinig pensioen krijgt en dat daar gerust wat belastingen voor verhoogd mogen worden en de boel naar de kloten geholpen mag worden, zolang hij het maar goed heeft. Zoals het een ambetantenaar betaamt.
Wist ge niet dat die 9,5keur zou pakken in de privé?
En dat zonder overuren
Oud 22 augustus 2013, 23:39   #77
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Wist ge niet dat die 9,5keur zou pakken in de privé?
En dat zonder overuren
Zo doet hij toch. Maar jij en ik weten natuurlijk dat in de privé die 9,5 k eur X 2,25 moet gedaan worden om de werkelijke last voor de werkgever weer te geven.
Oud 22 augustus 2013, 23:40   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet marktconform dan? Of alleen wanneer het jou goed uitkomt?
De jaren als ambtenaar worden niet echt hoog in aanzien gedragen in de private sector. Kortom, jij als werknemer van middelbare leeftijd kan terug vanaf 0 beginnen met ancienniteit omdat je niks hebt geleerd dat nuttig is voor een firma.
Oud 22 augustus 2013, 23:43   #79
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
De jaren als ambtenaar worden niet echt hoog in aanzien gedragen in de private sector. Kortom, jij als werknemer van middelbare leeftijd kan terug vanaf 0 beginnen met ancienniteit omdat je niks hebt geleerd dat nuttig is voor een firma.
Omdat ze weten dat hij het ritme in de privé niet kan volgen ...
Oud 23 augustus 2013, 06:36   #80
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zo lang geleden nog iemand horen zeggen: "Mijn werkgever* neemt niemand aan die 4/5 jaren bij de overheid gewerkt heeft. Daar kunnen ze niks meer mee aanvangen)

*werkgever heeft wereldwijd meer dan 100.000 werknemers in dienst. Je mag veronderstellen dat die weten waarover ze spreken. Eigenlijk bedoelen ze dat voor de rendabiliteit van de onderneming, de investeringen die ze moeten doen in een ex-ambtenaar hoger is in verhouding met de investering in een andere kandidaat werknemer. Als het aanbod dan hoog genoeg is, is de keuze rap gemaakt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be