![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie doet nu eenmaal buitensporige uitgaven om zijn ambtenarij te onderhouden. Voor mij mag elke ambtenaar twintig maal verdienen, van hetgeen hij nu verdient, maar de kosten voor de ambtenarij, in zijn totaliteit, moeten naar beneden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sterk bezig Rafke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is weliswaar weer van grote besparingen aan de 'basis' om de top niet te 'verontrusten', maar er wordt wel degelijk bespaard......
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn niet allemaal directeurs, Tavek. Maar zelfs dan nog is er geen reden waarom de vergelijking niet zou opgaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Masterdiploma,jurist sterk bezig tavek
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eerste groep heeft eindverantwoordelijkheid. Als die A2 ambtenaar werkt op een kabinet vergelijkt ge hem met de minister..... Kijkt uw ogen toch niet zo blind op de private sector. Indien hij een master heeft, verdient hij dik voor een standaard functie. In mijn firma is dat ongeveer het salaris van een burgerlijk ingenieur van 40 zonder al te veel leidinggevende verantwoordelijkheden (als het al zo hoog is....). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik heb een doctoraat, ergo, ik wil meteen evenveel verdienen als een professor met 30 jaar ervaring. Ahja want ik heb hetzelfde diploma als hem !
![]() PS: Heel wat van deze mensen halen dit hoog netto loon enkel omdat ze via een bvba werken. In loondienst mag je rekenen op 6000-8000 bruto voor een bedrijfsleider. Als ie werkt via zijn bvba kan dat oplopen tot 120-150 euro per uur (40h per week, overuren zijn free). Ik heb het hier over KMO's van 50-100 man. Maargoed, iedere ambtenaar kan proberen om zijn bvba op te richten en zich in te laten huren door de overheid voor zijn prestaties. Ik denk dat er zelfs eentje ronddwaalt op het forum die dat doet....en er rijk is van geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuke poging om een adviseur van een minister te reduceren tot een "administratieve" functie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens over wat lullen we hier nu ? De man zegt zelf dat zijn loon markconform is. Wie ben jij om dat tegen te spreken ? Als je beter kan verdienen, moet je naar de prive gaan. Maar ik denk dat je van een koude kermis terug komt: lager loon, minder verlof, slechter pensioen. Of je moet opeens managementkwaliteiten kweken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij ons verdienen de partners 100k - 1m. Dat trekt het gemiddelde natuurlijk wel omhoog. Maar ik denk wel dat slechts 1% partner word Laatst gewijzigd door Perzik : 22 augustus 2013 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Perzik : 22 augustus 2013 om 23:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() De lonen zijn marktconform én je hebt bij de overheid meer verlofdagen. Als je het verschil bekijkt mét de verloven erbij (aantal extra dagen aftrekken van het privé loon als 'onbetaald verlof') kom je zelfs op een loon dat hoger ligt.
En dan zijn er nog de extra's zoals openbaar vervoer, premies voor god weet ik allemaal wat.... De mythe dat de lonen bij de (Federale & Vlaamse) overheid laag zijn is al enkele jaren achterhaald.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ze zo tegen partijen zijn die dat willen afbreken ? Laatst gewijzigd door Stingray : 22 augustus 2013 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat zonder overuren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() De jaren als ambtenaar worden niet echt hoog in aanzien gedragen in de private sector. Kortom, jij als werknemer van middelbare leeftijd kan terug vanaf 0 beginnen met ancienniteit omdat je niks hebt geleerd dat nuttig is voor een firma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Omdat ze weten dat hij het ritme in de privé niet kan volgen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
*werkgever heeft wereldwijd meer dan 100.000 werknemers in dienst. Je mag veronderstellen dat die weten waarover ze spreken. Eigenlijk bedoelen ze dat voor de rendabiliteit van de onderneming, de investeringen die ze moeten doen in een ex-ambtenaar hoger is in verhouding met de investering in een andere kandidaat werknemer. Als het aanbod dan hoog genoeg is, is de keuze rap gemaakt. |
|
![]() |
![]() |