![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wanneer mogen wij overigens verwachten dat politieke en mediatieke elites in de moslimwereld hun verantwoordelijkheid gaan nemen? |
|
![]() |
![]() |
#542 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen Russen of Marokkanen, ik heb enkel iets tegen criminelen. Maar als een Rus begint te zagen over Marokkanen of een Marokkaan begint te zagen over Russen, dan moet die ertegen kunnen dat we ook over zijn nationaliteit beginnen zagen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#543 |
Banneling
|
![]() De Russen hier staan bekend als dieven die de ganse dag op dievenjacht trekken... Anarchistische/communistische typkes die in kraakpanden zitten. Spreken bijna geen Nederlands. Laag bij de gronds crapuul.
|
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=540
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=540
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een simplisme. |
|
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, bedankt van nogmaals duidelijk te maken dat het je helemaal niet te doen is om atheïsme, maar dat je gewoon een probleem hebt met "vreemdelingen". Je hebt zelf gezegd dat je een lage dunk hebt van Marokkanen en van Russen. Laat me raden, ook Congolezen, Turken of Albanezen zal je niet direct een warm hart toedragen? Of vergis ik mij?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#549 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beoordeel mensen nooit op hun nationaliteit, maar wie mensen op hun nationaliteit beoordeelt, zal ik zelf ook op zijn of haar nationaliteit beoordelen. Eerlijk is eerlijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#550 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#551 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Noodoproep uit Egypte: "Bescherm onze kerken" vrijdag 23 augustus 2013 Powered by Web Agency In een dringende brief, heeft de Koptisch-Katholieke Patriarch, Abraham Isaac Sedrak, een beroep gedaan op Kerk in Nood voor hulp voor de gelovigen in zijn patriarchaat. De brief van Patriarch Ibrahim is geen gewone boodschap. Het is de dringende oproep van een herder die vreest voor de veiligheid van zijn kudde, een oproep om hulp van een land dat niet langer bescherming aan haar burgers kan bieden. Elke dag, wordt Egypte opgeschrikt door geweld. De strijd tussen de verschillende partijen is meedogenloos en onverzoenlijk. Extremistische groeperingen verspreiden chaos en angst, overheids- en religieuze gebouwen zijn hun favoriete doelwitten. "Meer dan 40 kerken, meer dan 100 huizen en 150 winkels van christenen, politiebureaus, de bibliotheek van Alexandrië, en musea zijn aangevallen of verbrand." Dit zijn de vreselijke gevolgen van de oorlog. En in het midden van deze waanzin zijn de burgers, volledig overgeleverd aan de genade van de onrust. De Christenen in het Patriarchaat voelen zich niet meer veilig. In Kobry El Koba (Qobba) - een wijk van Caïro - gaan mensen met gevaar voor hun leven naar hun werk. Deze wijk van Caïro is uitgegroeid tot een centrum van de gevechten, omdat het ministerie van defensie vlakbij is. In de havenstad Alexandrië is terrorisme alomtegenwoordig en Christenen zijn er onderworpen aan "continue aanvallen", schrijft Patriarch Ibrahim schrijft. Demonstraties rond de Koptisch-Katholieke kathedraal in Alexandrië vormen een permanent gevaar voor de gelovigen, die alleen maar de mis willen vieren zonder angst. De bezorgde patriarch wil muren bouwen rond de kathedraal in Alexandrië en alle kerkelijke gebouwen in Kobry El Koba om in ieder geval de gelovigen een gevoel van veiligheid te geven. Hij is zich ervan bewust dat deze muren maar weinig bescherming zullen bieden "tegen aanvallen, het gooien van stenen en beginnende branden van buiten af," maar ze zullen helpen om de angst van de Christenen te beperken en hun gevoel van veiligheid te vergroten. Laatst gewijzigd door marjan : 23 augustus 2013 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In veel moslimlanden is het verboden om nieuwe kerken te bouwen, of worden christenen aangevallen (onlangs in Egypte, maar ook in Pakistan bvb.). Ik pleit er niet voor moslims aan te vallen, maar ze moeten een low profile aanhouden, zich dankbaar tonen dat dit christelijke land hen een beter leven biedt, de mogelijkheid om geld naar het moederland over te maken, en dat ze niet vervolgd worden omwille van hun religie (in veel islamitische landen worden minderheden wel vervolgd omwille van hun afwijkende religie, bvb. Filippijnse migranten die ook maar durven een Saudi tot het christendom te bekeren, kunnen de doodstraf riskeren en worden zeker uitgewezen). Communisme bestaat al sinds de 19de eeuw in België, liberalisme ook, dit zijn geen religies maar ideologieën. |
|
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het zo dat veel Russen dikwijls trouwen met Belgen, en zich aanpassen en echt Belg worden, net als de Polen, Spanjaarden, Italianen, etc. generaties geleden. Ook latino's en Aziaten passen zich dikwijls aan, terwijl Marokkanen en Turken onder elkaar blijven en doen alsof ze noig in hun dorp in het Rif of OostTurkije wonen, zelfs nog conservatiever zijn dan in het moederland zelf, en grote sommen blijven overmaken naar het land van orgine, geld dat in BelgiË verdiend wordt maar niet in de Belgische economie geïnvesteerd wordt. De vraag dringt zich op: beschouwt men zich echt als Belg of nog steeds als gastarbeider? (ik ga even niet in op de andere opties... ) Het is al te gemakkelijk om alles op de overheid te steken. Een grote verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, en natuurlijk bij de crimineeltjes zelf. |
|
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, het is natuurlijk onze schuld, racisme hé en wat voor zever nog allemaal. Ik vraag me af waarom aziaten en zelfs christelijke afrikanen veel minder klagen over racisme van blanken, het zijn altijd die moslims die klagen en zagen voor zelfgemaakte problemen. |
|
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik geen storende elementen waarneem in de westerse maatschappij (zoals bvb. de ontwrichte man vrouw verhouding), maar dat is een andere discussie. . |
|
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Moet je vooral doen. Kleuterniveau ftw ! Sjonge jonge he. |
|
![]() |
![]() |
#557 |
Banneling
|
![]() Maar dat zal niet gebeuren. Zoals een wijs man, nog niet zo heel lang geleden, verkondigde: 'De staat is er enkel voor zichzelf.'
|
![]() |
![]() |
#558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | ||
Banneling
|