Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 15:44   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mooi zo! Nu de rest van de ambtenaren nog!
Anders gaat de rest staken ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:46   #42
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zijn er volgens jou dan zo weinig leerkrachten?
Omdat de meeste mensen niet dik betaald willen worden voor niks te doen en veel op reis te kunnen gaan en liever hard werken voor een hongerloon, met amper verlof en onbetaalde overuren, natuurlijk.

Liever dat dan op een obscuur internetforum te worden uitgemaakt voor luilak.

Het is slechts een minderheid profiteurs die geïnteresseerd is in het luilekker leven van leerkracht.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:46   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de snotapen, en hun ouders, zo vervelend zijn. Maar dat neemt niet weg dat het vroeger veel goedkoper, en zeker niet slechter ging.
Oud 29 augustus 2013, 15:49   #44
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Omdat de snotapen, en hun ouders, zo vervelend zijn. Maar dat neemt niet weg dat het vroeger veel goedkoper, en zeker niet slechter ging.
Ge hebt het dan over die hardwerkende niet-profiteurs en hun nakomelingen?

Natuurlijk dat die ambetant doen! Zij ganser dagen gaan werken voor een hongerloon terwijl die tamzakken daar zitten te niksen en het lef hebben hun kroost slechte punten te geven.

Buitensmijten, moesten ze doen met die leerkrachten. Straten vegen en patatten schillen voor de hardwerkende! En die rotkinderen ook.

't Zal hier rap allemaal wa goedkoper worden.
Oud 29 augustus 2013, 15:50   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
No problem, nog kandidaten genoeg. Ik kan me best inbeelden dat genoeg jongeren drome van een zekere veilige carrière zonder risico.

Citaat:
Lerarenopleiding in de lift

Opnieuw meer jongeren willen leerkracht worden. Dat meldt de VRT. Aan de meeste hogescholen is er een stijging van het aantal inschrijvingen in vergelijking met vorig jaar. Vooral de opleiding bachelor in lager onderwijs is populair.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130827_00709654
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:52   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
De Belgische pensioenen zijn bij de laagste. Die van de ambtenaren moeten niet naar beneden, de andere moeten naar omhoog.
Wel laat ons inderdaad de pensioenen van de werknemers allemaal naar het peil van dit van de statutaire ambtenaren brengen, perekwatie inbegrepen.
Denk wel dat ze tegelijkertijd de belastingen met meer dan 10% zullen moeten verhogen. En we zijn al wereldkampioen in belastingsontvangsten.
Oud 29 augustus 2013, 15:53   #47
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
No problem, nog kandidaten genoeg. Ik kan me best inbeelden dat genoeg jongeren drome van een zekere veilige carrière zonder risico.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130827_00709654
Voil�* zie, 't is opgelost. Over 3 jaar hebben we de leerkrachten die we vorig jaar nodig hadden. En vermits we dat niet kunnen hebben, gaan we die onnozelaars 10 jaar uren laten sprokkelen en van hot naar her sturen, zodat ze afhaken.

Maar da's niks. Onderwijs kost toch teveel. Klassen van 200 kleuters en met de zweep erover! En waarom die luxe van invallende gebouwen? Lesgeven in openlucht nondedju.
Oud 29 augustus 2013, 15:54   #48
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wel laat ons inderdaad de pensioenen van de werknemers allemaal naar het peil van dit van de statutaire ambtenaren brengen, perekwatie inbegrepen.
Denk wel dat ze tegelijkertijd de belastingen met meer dan 10% zullen moeten verhogen. En we zijn al wereldkampioen in belastingsontvangsten.
Da's niks. Savatage heeft de oplossing al klaar: klassen van 300 kleuters en lesgeven in openlucht. Dat zal ons hier een besparingske gaan opleveren zie.
Oud 29 augustus 2013, 15:54   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt het dan over die hardwerkende niet-profiteurs en hun nakomelingen?

Natuurlijk dat die ambetant doen! Zij ganser dagen gaan werken voor een hongerloon terwijl die tamzakken daar zitten te niksen en het lef hebben hun kroost slechte punten te geven.

Buitensmijten, moesten ze doen met die leerkrachten. Straten vegen en patatten schillen voor de hardwerkende! En die rotkinderen ook.

't Zal hier rap allemaal wa goedkoper worden.
De snotapen terug laten gaan werken op 14 jaar, en op 17 jaar een legerdienst van minstens 24 maanden
Oud 29 augustus 2013, 15:57   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's niks. Savatage heeft de oplossing al klaar: klassen van 300 kleuters en lesgeven in openlucht. Dat zal ons hier een besparingske gaan opleveren zie.
Zeg, maar ik heb tijdens mijn middelbare studies (eind van de vijftiger jaren) meerdere jaren met 47 leerlingen in één klas gezeten. En geloof nooit dat de kwaliteit van het onderwijs slechter was dan nu. Wel was de tucht een flink stuk groter.
Oud 29 augustus 2013, 16:03   #51
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zeg, maar ik heb tijdens mijn middelbare studies (eind van de vijftiger jaren) meerdere jaren met 47 leerlingen in één klas gezeten. En geloof nooit dat de kwaliteit van het onderwijs slechter was dan nu. Wel was de tucht een flink stuk groter.
Natuurlijk, de leerlingen kregen in de goede oude tijd nog klop van de regel van de meester. En thuis nog wat oorvijgen als ze met straf naar huis kwamen.

Lijfstraffen, dat moet er terug komen. I.p.v. dat pathetische gebleit over de pedagogische tik.

En de grootste ambetanterikken bij de pater op den bureau met de poep bloot en stokslagen, al dan niet inwendig.

Ze hadden vroeger zoveel noten op hunne zang niet.

Eéne meester van toen, kan 20 klassen van nu aan. In openlucht. En gratis. En in zijne congé ging em verzekeringen verpatsen, als toonbeeld van werklust. Geen gezaag dat hij minder verdiende. Zelf wat bijverdienen ja.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 29 augustus 2013 om 16:05.
Oud 29 augustus 2013, 16:08   #52
Woodyv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geef mij daar eens een bron van.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30828_00711473

Gezien de economische crisis moeten ook de gemeenten de tering naar de nering zetten. Op tal van plekken werden al ontslagen en herorganisaties aangekondigd. ‘Het water staat de gemeenten aan de lippen. Er zullen de komende maanden drastische keuzes gemaakt moeten worden en dan zal het afstoten van eigen scholen vaak een piste zijn’, aldus Jan Leroy van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten.
Woodyv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 16:10   #53
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van de problemen is ook dat binnen het onderwijs er weinig differentiatie van verloning is . Een leerkracht godsdienst verdient er even veel als een leraar wiskunde. De laatste moet wel degelijk iets kennen , de eerste eigenlijk niets .
De lessen godsdienst zijn makkelijk samen te vatten : hou u bezig en we gaan eens een filmpje zien . Goed betaald om in feite niets te moeten kunnen vind ik.
Ik geloof niet dat er een tekort is aan leraren godsdienst.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 16:20   #54
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een van de problemen is ook dat binnen het onderwijs er weinig differentiatie van verloning is . Een leerkracht godsdienst verdient er even veel als een leraar wiskunde. De laatste moet wel degelijk iets kennen , de eerste eigenlijk niets .
De lessen godsdienst zijn makkelijk samen te vatten : hou u bezig en we gaan eens een filmpje zien . Goed betaald om in feite niets te moeten kunnen vind ik.
Ik geloof niet dat er een tekort is aan leraren godsdienst.
Geloofsovertuiging is een privézaak. Godsdienst (ongeacht dewelke en inclusief "zedenleer" of hoe dat nu ook moge heten) hoort m.i. niet thuis in een school. Dat zijn dan 2 uur per week die aan iets anders besteed kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 29 augustus 2013 om 16:20.
Oud 29 augustus 2013, 16:40   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloofsovertuiging is een privézaak. Godsdienst (ongeacht dewelke en inclusief "zedenleer" of hoe dat nu ook moge heten) hoort m.i. niet thuis in een school. Dat zijn dan 2 uur per week die aan iets anders besteed kunnen worden.
Een leraar Nederlands moet volgens mij ook niet zoveel verdienen als een leraar wiskunde. In de privé worden wetenschappelijke kwaliteiten ook beter verloond , gewoon omdat ze schaarser zijn.
Oud 29 augustus 2013, 16:49   #56
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Godsdienst dient ondergebracht te worden bij geschiedenis. Dan heb ik het niet over de bijbel te lezen of parabels van een zandvolkje van buiten te leren tijdens geschiedenis, maar de wetenschappelijke benadering van godsdiensten. Hoe ze gelieerd zijn aan het politieke machtspel.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 17:44   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
En dan verschieten dat ze de pensioenen van de ambtenaren niet meer kunnen betalen...
Er is geld genoeg. Het wordt alleen slecht gebruikt: partijfinanciering, 600 miljoen eure per jaar naar de katholieke kerk, subsidies aan de andere erkende erediensten, geldverkwisting aan dure, overbodige prestigeprojecten, waarvan de kwaliteit over het algemeen in schril contrast staat met het kostenplaatje, dure en volstrekt overbodige overheidsdiensten en -instellingen, zoals de senaat en de provincies, veel te veel en veel te duur betaalde ministers, staatssecretarissen en hun kabinetten,... Moet er nog zand zijn?

Klaag daar liever eens wat over, in plaats van altijd maar te kappen op de ambtenaren die ook maar gaan werken om hun brood te verdienen en die dan bovendien ook nog eens minder betaald worden dan gelijk(w)aardige werknemers in de private sector.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 17:45   #58
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja , als een bedrijf failliet gaat , is dat dikwijls ook niet de fout van het personeel. Maar ze zijn er wel het slachtoffer van.
En dat vind jij een goede zaak?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 17:46   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgische pensioenen zijn bij de laagste. Die van de ambtenaren moeten niet naar beneden, de andere moeten naar omhoog.

Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 17:46   #60
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En dat vind jij een goede zaak?
Nee. Uit wat zou dat blijken ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be