Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2013, 23:33   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat heeft dat gemotoriseerde verkeer te zoeken op het fietspad?
Auto 's rijden normaal gezien niet over het fietspad, of wist u dat niet?
Inderdaad, wagens hebben er niets te zoeken. Toch rijdt er wel eens een automobilist daar. Onlangs heeft men in Oost-Vlaanderen een fietspad met blokken moeten afzetten, omdat automobilisten het gebruikten als sluipweg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 23:34   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan mag diezelfde kerel ook op het fietspad gaan trainen?
Ja, maar hij zal die snelheid niet weten te halen, om redenen die u schijnbaar niet begrijpt.
Oud 31 augustus 2013, 23:35   #123
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, maar hij zal die snelheid niet weten te halen, om redenen die u schijnbaar niet begrijpt.
Ooit dacht men dat een mens niet onder de tien seconden zou lopen...

Edit : De honderd meter lopen dus .

Laatst gewijzigd door manta : 31 augustus 2013 om 23:36.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 23:38   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit dacht men dat een mens niet onder de tien seconden zou lopen...

Edit : De honderd meter lopen dus .
Zie je wel: u begrijpt het niet. U weet niet waarover het gaat.
Oud 1 september 2013, 05:09   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Raar hoe het verlopen is in deze draad.

Het onderwerp spreekt over een wielerterrorist, geen wielertoerist laat staan een fietser, die iemand een dubbele kaakbreuk slaat omdat hij in de weg stond, en over het feit dat dit mogelijks geen alleenstaand geval zou zijn.

Eerst begint iemand te balken dat het k&k zou zijn.
Dan begint iemand te brullen lijk een leeuw, dat het de bedoeling zou zijn om iedereen van alles te verbieden.
Dan beginnen ze een ellenlange discussie over niet de terrorist, maar de gewone fietser: hoe snel mag die wel zeg, wat mag hij dragen, wat mag wel zijn bedoeling zijn (ontspannen, inspannen ...)

Ik blijf me afvragen of in wielerclubs waar getraind wordt op prestaties, er geen middelen verhandeld worden die naast een prestatieverhogend effect, ook een agressief effect zouden hebben.
Ik blijf me afvragen of diezelfde clubs geen te hoog aantal mensen aantrekken die van karakter nogal obsessief agressief zijn. Pas op, misschien goed dat ze zich sportief afreageren, maar toch, als ze een jong ventje dat ook in wielerkledij wacht op zijn kameraad, een dubbele kaakbreuk moeten slaan ...

De hamvraag: wat moet er gebeuren ?

Moet de politiek en de wetenschap de vinger aan de pols houden in de maatschappij ? Als de goegemeente een term uitvindt als wielerterrorist, bijvoorbeeld ? En als er reeksen geweldplegingen verschijnen in de krantenkolommen ?

Maatregelen ? Zou men eens beginnen met te pogen de bestaande maatregelen toe te passen ? Wat doen we als maatschappij met a) gewoon gevaarlijk gedrag, en b) met gevaarlijk gedrag dat leidt tot dubbele kaakbreuken ? De vraag is niet wat er al voorzien is, maar wel of wat er al voorzien is, wel toegepast wordt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 september 2013 om 05:09.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 05:47   #126
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Raar hoe het verlopen is in deze draad.

Het onderwerp spreekt over een wielerterrorist, geen wielertoerist laat staan een fietser, die iemand een dubbele kaakbreuk slaat omdat hij in de weg stond, en over het feit dat dit mogelijks geen alleenstaand geval zou zijn.

Eerst begint iemand te balken dat het k&k zou zijn.
Dan begint iemand te brullen lijk een leeuw, dat het de bedoeling zou zijn om iedereen van alles te verbieden.
Dan beginnen ze een ellenlange discussie over niet de terrorist, maar de gewone fietser: hoe snel mag die wel zeg, wat mag hij dragen, wat mag wel zijn bedoeling zijn (ontspannen, inspannen ...)

Ik blijf me afvragen of in wielerclubs waar getraind wordt op prestaties, er geen middelen verhandeld worden die naast een prestatieverhogend effect, ook een agressief effect zouden hebben.
Ik blijf me afvragen of diezelfde clubs geen te hoog aantal mensen aantrekken die van karakter nogal obsessief agressief zijn. Pas op, misschien goed dat ze zich sportief afreageren, maar toch, als ze een jong ventje dat ook in wielerkledij wacht op zijn kameraad, een dubbele kaakbreuk moeten slaan ...

De hamvraag: wat moet er gebeuren ?

Moet de politiek en de wetenschap de vinger aan de pols houden in de maatschappij ? Als de goegemeente een term uitvindt als wielerterrorist, bijvoorbeeld ? En als er reeksen geweldplegingen verschijnen in de krantenkolommen ?

Maatregelen ? Zou men eens beginnen met te pogen de bestaande maatregelen toe te passen ? Wat doen we als maatschappij met a) gewoon gevaarlijk gedrag, en b) met gevaarlijk gedrag dat leidt tot dubbele kaakbreuken ? De vraag is niet wat er al voorzien is, maar wel of wat er al voorzien is, wel toegepast wordt.

.
Gijze zweverige leftie. Veralgemening dient om makkelijker en sneller te oordelen en het feit dat wij mensen nog leven getuigt van zijn nut. Alle poco hobo terro fietsers op een hoop smijten is dus een goede zaak. We doen dat met politici, Walen en bruine apen ook.
En wat die fietsterroristen betreft. Zwakkelingen, achterhangers, hangmatters, geitenwollesokkendragers, zondagswandelaars, joden, ruimt de baan. Als je iets doet dan doe je het om te winnen. Zo overleefd de mensheid, zo gaan wij vooruit. Treuzelaars, lamstralers en 'genieters' zijn een gevaar voor de mensheid. De overheid is voor niets goed maar als ze toch iets goeds wenst te doen kan ze die onproduktieven 's zondags beter dwangarbeid ter glorie van onze Vlaamse natiestaat aan hun broek lappen in plaats van dat nutteloze geflanneer op dijken en boerenweggetjes.
Die wielerterroristen zijn per ongeluk dezelfde mensen die ondernemen of aan de zijde van ondernemers meewerken. Door energie verbruiken energie produceren in tegenstelling tot de energiespaarders die steeds energie van anderen moeten aftappen.
Uit de weg dus, gehandicapten. Wielerterrorist is een geuzennaam. Houzee !!
Oud 1 september 2013, 07:33   #127
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Vanuit het politieke front dienen de patsers zich vooral niet te moeien.
Pas maar op dat Kris Peeters je geen lel verkoopt als hij weer eens de grote sporter gaat uithangen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 07:59   #128
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Gijze zweverige leftie. Veralgemening dient om makkelijker en sneller te oordelen en het feit dat wij mensen nog leven getuigt van zijn nut. Alle poco hobo terro fietsers op een hoop smijten is dus een goede zaak. We doen dat met politici, Walen en bruine apen ook.
En wat die fietsterroristen betreft. Zwakkelingen, achterhangers, hangmatters, geitenwollesokkendragers, zondagswandelaars, joden, ruimt de baan. Als je iets doet dan doe je het om te winnen. Zo overleefd de mensheid, zo gaan wij vooruit. Treuzelaars, lamstralers en 'genieters' zijn een gevaar voor de mensheid. De overheid is voor niets goed maar als ze toch iets goeds wenst te doen kan ze die onproduktieven 's zondags beter dwangarbeid ter glorie van onze Vlaamse natiestaat aan hun broek lappen in plaats van dat nutteloze geflanneer op dijken en boerenweggetjes.
Die wielerterroristen zijn per ongeluk dezelfde mensen die ondernemen of aan de zijde van ondernemers meewerken. Door energie verbruiken energie produceren in tegenstelling tot de energiespaarders die steeds energie van anderen moeten aftappen.
Genomineerd voor het meest idiote bericht van de dag, ondanks het feit dat het nog vroeg is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 08:02   #129
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Genomineerd voor het meest idiote bericht van de dag, ondanks het feit dat het nog vroeg is.
Ik heb die prijs al wel meer gewonnen en ontvang die gaarne en met fierheid.
Oud 1 september 2013, 08:04   #130
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die prijs al wel meer gewonnen en ontvang die gaarne en met fierheid.
Daar twijfel ik geen seconde aan.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 08:36   #131
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zie je wel: u begrijpt het niet. U weet niet waarover het gaat.
Ik denk dat u zich nog gaat verbazen over de vooruitgang hoor.
Dacht u echt dat men fietsen blijft maken waarmee je amper 50/u kan rijden?
U maakt van wat een veilig fietspad moet zijn een plek waar iedereen met verschillende snelheden langs mekaar zoeft. Levensgevaarlijk en het instellen van een maximumsnelheid op het fietspad is dus helemaal zo gek niet. 25/u zal wel goed zijn, zo snel mogen bromfietsen toch ook...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 08:38   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, maar gij en die andere wielerfanaten zoudt toch minstens moeten stoppen met uw benen te scheren. Just janetten ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 08:52   #133
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
ok, maar gij en die andere wielerfanaten zoudt toch minstens moeten stoppen met uw benen te scheren. Just janetten ....

.
Ik scheer enkel mijn aangezicht, ballen en rug. Mijn aangezicht voor mijn vrouw, mijn rug voor mijn minnares en mijn ballen voor alle tussendoortjes.
Het is een sprookje dat het afscheren der haren aan een betere snelheid bijdraagt wegens de aerodynamica. Het verschil van temperatuur (door tijd, hoogte, plaats, wind, ...) op de spieren van gladgeschoren benen doet meer slecht dan het aerodynamisch effect goed doet.
Oud 1 september 2013, 09:02   #134
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Er moeten helemaal geen maatregelen komen tegen wielertoeristen. Diegene die geweld gebruiken streng straffen volgens de bestaande strafwet is voldoende. Geen voorwaardelijke straffen + fietsverbod.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 09:14   #135
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
K&k?
Kaak & Kaak ?
In K&K worden meestal ietwat grappige draadjes geplaatst. Dit vind ik helemaal niet om mee te lachen.
Een sterke volwassen vent die een 17-jarige snotneus een dubbele kaaksbreuk slaagt, zomaar voor niks, dat zijn ernstige feiten van geweldpleging.
Weet je wat dat betekent voor die jongen ? 3 maand ziekenverlof, geen vast voedsel eten, enkel soep en gemalen voedsel opslurpen door een rietje, en daardoor minstens 10 kilo verliezen. Dit kan gevolgen op zijn gezondheid hebben voor de rest van zijn leven.
Dat is niet een mot uitdelen, een bloedneus of een blauw oog kloppen hé. Dit is gratis geweld, en de dader mag direct het gevang in van mij, te meer daar zijn slachtoffer minderjarig is.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 09:20   #136
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik verdedig helemaal niemand. Wel ga ik in tegen de stroom van het verbieden van steeds meer zaken. En ik vraag mij af welke psychologische kwaal leidt tot de drang om vrijheden steeds verder te beperken.
Ben je tegen het verbieden van gratis geweld ? Oops, dat is reeds verboden. Nu enkel de daders nog aanpakken. Naast de allochtone " jongeren " heb je nu ook de georganiseerde bende's pedalerende geweldplegers.
Tussen haakjes, weet je wat " pédale " in het Frans betekent ? Jannet.
Zo van die wielerterroristen die in groep mensen aanvallen, of kinderen het gasthuis inslagen, dat zijn inderdaad " janetten " voor mij, in de meest minachtende betekenis die aan dat woord gegeven word in de volksmond.
Oud 1 september 2013, 09:26   #137
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat maakt voor mij geen verschil. Ook wanneer er wielerterroristen zijn die Vlaams Blokker zijn, moeten er geen vrijheden afgenomen worden van geheel fietsend België.
Het gaat niet om fietsers. Ik heb ook een fiets, maar klop niemand af omdat hij in mijn weg bolt, ik gehoorzaam aan de wegcode en rij geen 40,50 of 60 km/per uur met mijn velo op het fietspad of jaagpad waar mensen en kinderen wandelen, fietsen of de hond uitlaten...
Het gaat om bende's onnozelaars die elke vrije dag " le tour de France " na-apen, en zich de gehele openbare weg willen toe-eigenen, daarbij met plezier gebruik makend van zwaar geweld : mensen de weg afrijden, mensen afkloppen, spuwen, beledigen, en noem maar op...Die mannen moeten opgepakt worden, in de bak gestoken voor een tijdje, vette boete, fiets in beslag genomen en levenslang fiets-rijverbod.
Oud 1 september 2013, 09:29   #138
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Er zijn teveel mensen in Vlaanderen. En iedereen heeft van die onnozele hobby's die vooral gebaseerd zijn op trends en een hoop reclame voor inhoudsloze bezigheden.

Lees eens een boek ofzo. Of ga naar een museum.
Of als je op geweld kickt : kom maar naar de boksclub, daar kunnen agressieve ventjes snel gekalmeerd worden. Wel 1 tegen 1, geen tien janetterige kameraadjes erbij om een handje toe te steken.
Oud 1 september 2013, 09:31   #139
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké. En dan ook aan jou de vraag "Hoe ga je die 'opgefokte strontapen' aanpakken zonder de soms snelle, andere, wel respectvol en voorzichtige fietsers te hinderen?"
Een stokje in de wielen steken ?

Laatst gewijzigd door meneer : 1 september 2013 om 09:31.
Oud 1 september 2013, 09:35   #140
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Verbieden van trainen op de openbare weg.

Groepjes fietsers in apenpakjes van Davitamon en Belisol beboeten met €5000 per kop.

Bij incidenten de koersfiets tot schroot verwerken.

Ze zullen dan wel manieren leren.
Trainingsverbod op de openbare weg is een goed begin. Vlugger dan 30 km per uur verboden met de velo. En groepen fietsers van meer dan tien man moeten verboden zijn.
Bij overtredingen, incidenten of geweldgebruik de fiets in beslag nemen, boete's en gevangenisstraf, naargelang de feiten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be