Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2013, 14:16   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Kan best, maar de automobilist kan niet ALLE borden registreren om zich af te vragen of hij/zij daar een fiets kan tegenkomen in tegengestelde richting. Resultaat : de chauffeeur kan niet anders dan telkens "op eieren" te rijden in éénrichtingsstraten.
De Schoof rijdt altijd op eieren.

Behalve in de sponde en aanverwanten. Dat gebeurt het soms op rubber, of op den bloten eikel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 14:28   #162
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof rijdt altijd op eieren.

Behalve in de sponde en aanverwanten. Dat gebeurt het soms op rubber, of op den bloten eikel.

.
Goh, waar blijf je die immer spitse humor toch halen............

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 1 september 2013 om 14:29.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 17:44   #163
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik dacht dat men dat vooral deed om bij een val infecties te vermijden, als gevolg van haren die in contact komen met de wonden?
Was dat niet voor een beter effect van de beenmassages die prof coureurs zowat dagelijks ondergaan ?
De amateurs volgen die mode dan maar na.
Oud 2 september 2013, 00:19   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Klaag zoveel over 'wielerterroristen' als je wilt. Zolang dat geklaag maar niet dient om onze openheid te vergroten ten opzichte van maatregelen die alle (snelle) fietsers raken, ook diegenen die geen incidenten veroorzaken. En net dat laatste, dat je maatregelen tegen fietsers wenst, is mijn indruk wanneer je dat geklaag op een politiek forum plaatst op een andere plaats dan in het subforum Koetjes en Kalfjes.
Ik kom hier regelmatig in contact met van die wielerterroristen. Heb al eens meegemaakt dat ze van de tegengestelde richting kwamen aangereden langs het jaagpad waar het weliswaar max 60 is en uitgezonderd plaatselijk verkeer. Ook al rijd je daar 50 met je wagen vinden ze nog dat ze het recht hebben om u aan te manen van trager te rijden, want heel de weg wordt door hun in beslag genomen, je moet maar stoppen voor de heren.

Op een keer reed ik daar met achter mij een trailer met daarop twee springpaarden. Ik reed uiterst rechts van het verharde wegdek en liet plaats genoeg om de terroristen doorgang te verlenen, weliswaar niet voldoende om met zijn allen naast elkaar te passeren.

Ze hadden me net zo goed als ik hen, al van ver zien aankomen dus behoud ik rustig mijn snelheid, om en bij de 40/u. Bij het elkaar passeren was er eentje onder hen die alsnog niet op tijd opzij was. Pech, die lag op zijn rug tussen mijn voertuig en de trailer met zijn fiets naar omhoog nog tussen de benen. Wedden dat hij een volgende keer wel tijdig zal wijken? Ik ga niet bruusk gaan remmen met op de trailer twee peperdure springpaarden op, dat mogen ze rustig vergeten.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2013 om 00:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 00:22   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan best, maar de automobilist kan niet ALLE borden registreren om zich af te vragen of hij/zij daar een fiets kan tegenkomen in tegengestelde richting. Resultaat : de chauffeeur kan niet anders dan telkens "op eieren" te rijden in éénrichtingsstraten.
Dat is dan een heel goede zaak, daar de meeste straten van die aard vaak ook aan de smalle kant zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 00:25   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik denk dat u zich nog gaat verbazen over de vooruitgang hoor.
Dacht u echt dat men fietsen blijft maken waarmee je amper 50/u kan rijden?
U maakt van wat een veilig fietspad moet zijn een plek waar iedereen met verschillende snelheden langs mekaar zoeft. Levensgevaarlijk en het instellen van een maximumsnelheid op het fietspad is dus helemaal zo gek niet. 25/u zal wel goed zijn, zo snel mogen bromfietsen toch ook...
Bij mijn weten bestaan er bromfietsen die ook sneller rijden en die mogen op bepaalde fietspaden.

Voor het overige, fietsen waarmee je 50 km/u kan rijden, bestaan. Het gaat dan bijvoorbeeld om heel gesofistikeerde (lig)fietsmodellen die ingezet worden bij tijdritten. Alleen zijn die van een aard dat ze niet ingezet kunnen worden in het dagelijkse verkeer.
Oud 2 september 2013, 00:26   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er moeten helemaal geen maatregelen komen tegen wielertoeristen. Diegene die geweld gebruiken streng straffen volgens de bestaande strafwet is voldoende. Geen voorwaardelijke straffen + fietsverbod.
Inderdaad, er moeten geen maatregelen genomen tegen "wielertoeristen". Er moet streng opgetreden worden tegen EENIEDER die zich niet houdt aan de verkeersregelementen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 september 2013 om 00:43.
Oud 2 september 2013, 00:29   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nee, die is aan het trainen. Aan het racen.
Want bij een obstructie slaan ze op uw kaak.
Lees toch maar eens opnieuw het krantenartikel over dat incident. Dat gaat immers tussen twee fietsers. Juist de snelle jongen die aan het trainen was, kreeg klop.
Oud 2 september 2013, 00:29   #169
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Even chronologisch hernemen:

Meneer,
als er een trainingsverbod komt op de openbare weg, dan mogen alleen nog mensen zoals ik, oude peekes en meekes, op een fiets. Geen wielrenner, prof of amateur, kan nog trainen; weg Ronde van Vlaanderen.

als ge al geen 30 per uur moogt fietsen, op plaatsen waar ge niemand hindert, dan moogt ge echt niets meer.

Groepen van maximum tien man.
dit is nu voorzien (er zijn nog artikelen of delen die ik niet knip en plak):
Ze mogen van mij in elke gemeente een parcours aanleggen van een paar kilometer, waar ze rondjes kunnen rijden zoveel en zo snel ze willen en kunnen, enkel voor racefietsen en nerveuze ventjes in spannende kleurrijke pakjes. Maar �*lle wegen en jaagpaden koloniseren voor HUN sport, dat is me te veel gevraagd.
Het feit dat er zo veel stomme hufters en opgefokte brulapen tussen zitten doet er ook veel aan natuurlijk.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 00:31   #170
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees toch maar eens opnieuw het krantenartikel over dat incident. Dat gaat immers tussen twee fietsers. Juist de snelle jongen die aan het trainen was, kreeg klop.
Doet niet terzake. Het verandert niets aan de zaak : het gaat over gewelddadige racefiets-maniakken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 00:31   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ze mogen van mij in elke gemeente een parcours aanleggen van een paar kilometer, waar ze rondjes kunnen rijden zoveel en zo snel ze willen en kunnen, enkel voor racefietsen en nerveuze ventjes in spannende kleurrijke pakjes. Maar �*lle wegen en jaagpaden koloniseren voor HUN sport, dat is me te veel gevraagd.
Het feit dat er zo veel stomme hufters en opgefokte brulapen tussen zitten doet er ook veel aan natuurlijk.
Iedere openbare weg zonder fietspad en zonder welbepaalde beperking (autowegen en autosnelwegen) staat open voor de fietsers. Ik zie bijgevolg geen enkele reden waarom in zulke gevallen (bijvoorbeeld 50 en 90 km/u wegen) de fietser er niet zo thuishoren. Ook de snelle fietser.
Oud 2 september 2013, 00:35   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Doet niet terzake. Het verandert niets aan de zaak : het gaat over gewelddadige racefiets-maniakken.
Net zoals er ook gewelddadige automobilisten bestaan. Kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=RG-cLftQ9Xw

Deze zaak is in het VK in het nieuws gekomen. Uiteindelijk is er een rechtszaak van gekomen en het videomateriaal als bewijs aanvaard door de rechtbank. De automobilist werd veroordeeld.
Oud 2 september 2013, 00:38   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik kom hier regelmatig in contact met van die wielerterroristen. Heb al eens meegemaakt dat ze van de tegengestelde richting kwamen aangereden langs het jaagpad waar het weliswaar max 60 is en uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Dan is het juridisch geen jaagpad, maar een openbare weg. Op jaagpaden is de wettelijk vastgestelde snelheid immers 30 en 10 km/u overeenkomstig de bepalingen van een heel oude wet.

Waar er andere snelheidsbepalingen gelden, gaat het meestal om stukken die deel uitmaken met de rest van de openbare weg.
Oud 2 september 2013, 00:40   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik kom hier regelmatig in contact met van die wielerterroristen. Heb al eens meegemaakt dat ze van de tegengestelde richting kwamen aangereden langs het jaagpad waar het weliswaar max 60 is en uitgezonderd plaatselijk verkeer. Ook al rijd je daar 50 met je wagen vinden ze nog dat ze het recht hebben om u aan te manen van trager te rijden, want heel de weg wordt door hun in beslag genomen, je moet maar stoppen voor de heren.
Van een automobilist wordt ook verwacht dat hij zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden. Een groep fietsers kruisen of inhalen veronderstelt dat men overeenkomstig rijdt en rekening houdt met een passende snelheid.
Oud 2 september 2013, 02:03   #175
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
ok, maar gij en die andere wielerfanaten zoudt toch minstens moeten stoppen met uw benen te scheren. Just janetten ....

.
wat heb jij tegen raf en zijn vriende ?
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 06:59   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
wat heb jij tegen raf en zijn vriende ?
Ik denk niet dat oude knarren dat snappen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 08:02   #177
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het juridisch geen jaagpad, maar een openbare weg. Op jaagpaden is de wettelijk vastgestelde snelheid immers 30 en 10 km/u overeenkomstig de bepalingen van een heel oude wet.

Waar er andere snelheidsbepalingen gelden, gaat het meestal om stukken die deel uitmaken met de rest van de openbare weg.
Natuurlijk is het openbare weg, het noemt dan ook Vaartdijknoord en niet jaagpad. Maar daar het langs een kanaal gelegen is wordt het in de streek nog veel als jaagpad betiteld afkomstig van uit vroegere jaren dat de boten nog vanop de kant met paard gejaagd (voortgetrokken) werden.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2013 om 08:06.
Oud 2 september 2013, 08:08   #178
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een automobilist wordt ook verwacht dat hij zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden. Een groep fietsers kruisen of inhalen veronderstelt dat men overeenkomstig rijdt en rekening houdt met een passende snelheid.
Die had ik al passend verlaagd als je goed gelezen had. Was dat niet het geval geweest was hij er niet zo goed vanaf gekomen. Nu is hij er met de schrik en wat kneuzingen vanaf gekomen. Hij mag dus van geluk spreken. Een goede les voor de toekomst en een voorbeeld voor zijn metgezellen.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2013 om 08:12.
Oud 2 september 2013, 08:18   #179
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan een heel goede zaak
jij mag dat een goeie zaak vinden, ik vind het "chauffeurs kloten N° zoveel".
Citaat:
daar de meeste straten van die aard vaak ook aan de smalle kant zijn.
ik hoop tijdens de (donkere) wintermaanden telkens dat er weeral geen fietser (dikwijls zonder licht) als tegenligger plots tussen de geparkeerde auto's tevoorschijn komt. Want leg het maar uit, als je nog maar zo ene efkes raakt.
Van dat licht dat niet brandde, maakt zelfs een stagiair-advocaat brandhout : "licht ging stuk, door de schok vd aanrijding, Meneer de Voorzitter".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:35   #180
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij mag dat een goeie zaak vinden, ik vind het "chauffeurs kloten N° zoveel".

ik hoop tijdens de (donkere) wintermaanden telkens dat er weeral geen fietser (dikwijls zonder licht) als tegenligger plots tussen de geparkeerde auto's tevoorschijn komt. Want leg het maar uit, als je nog maar zo ene efkes raakt.
Van dat licht dat niet brandde, maakt zelfs een stagiair-advocaat brandhout : "licht ging stuk, door de schok vd aanrijding, Meneer de Voorzitter".
Om nog maar te zwijgen aan ronde punten. Daar hebben fietsers, wanneer er een fietspad rond ligt, veelal haaientanden aan hun kant zodat ze moeten voorrang verlenen. Ik wil er op wedden, als je als automobilist daar 10 keer je voorrang neemt, heb je met zekerheid minstens 9 keer een fietser op je motorkap liggen, want van haaientanden hebben ze kennelijk nog nooit gehoord. Ze zijn er zo van overtuigt dat ze overal en altijd voorrang hebben, dat ze naar niets zien. Ze weten gewoonweg niet dat het verkeersreglement ook voor hen telt.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 september 2013 om 22:38.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be