Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2013, 11:17   #1
six
Banneling

Standaard Welke overheidsdiensten kunnen wij pijnloos sluiten?

Er wordt veel geklaagd over sociale zekerheid die ons geld kost. Maar is het niet gewoon zo dat wij teveel overheidsfuncties hebben, die eigenlijk he-le-maal geen nut hebben maar die wel tonnen geld kosten?

Ik denk bijvoorbeeld aan:

CGKR: normale mensen, als ze een belediging horen, gaan ermee naar de politie en dienen een klacht in. Een extra orgaan voor speciale beledigingen, waar mensen eigenlijk betaald worden om klachten in te dienen, is geldverspilling.

CLB: de probleemleerlingen worden gewoon in een lagere richting geduwd tot ze geen problemen meer veroorzaken. Doordat er veel dom personeel werkt, worden problemen van leerlingen niet echt aangepakt. Maar het heeft wel een enorme overhead waar veel papierwerk wordt verwerkt, over "orientatiegesprekken" en dergelijke. Ook tracht men compleet futiel het pesten tegen te gaan.

Drugspreventie op scholen: heeft ooit 1 kind geen drugs gepakt door die zaken? Elke school organiseert van die drugsdagen, waar meestal heel foutieve informatie wordt gegeven over drugs. Doordat kinderen merken dat de effecten van de drug niet dezelfde zijn als wat werd verteld, geloven ze de volwassenen niet meer. "Fastfood is ook slecht zeggen ze", hoor je wel eens van kinderen.

Andere sensibiliseringkampanjes: hoeveel kost dat grapje ons eigenlijk?

Wat is er zo nog?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 11:22   #2
NognenNVAer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Er wordt veel geklaagd over sociale zekerheid die ons geld kost. Maar is het niet gewoon zo dat wij teveel overheidsfuncties hebben, die eigenlijk he-le-maal geen nut hebben maar die wel tonnen geld kosten?

Ik denk bijvoorbeeld aan:

CGKR: normale mensen, als ze een belediging horen, gaan ermee naar de politie en dienen een klacht in. Een extra orgaan voor speciale beledigingen, waar mensen eigenlijk betaald worden om klachten in te dienen, is geldverspilling.
CGKR, mja, het probleem is. Als de mensen er dan naar de politie mee gaan (wat ze dan zouden moeten doen), dat die niet anders binnen krijgen als zo'n klachten, en ze zich minder met belangrijkere zaken kunnen bezig houden.

Citaat:
CLB: de probleemleerlingen worden gewoon in een lagere richting geduwd tot ze geen problemen meer veroorzaken. Doordat er veel dom personeel werkt, worden problemen van leerlingen niet echt aangepakt. Maar het heeft wel een enorme overhead waar veel papierwerk wordt verwerkt, over "orientatiegesprekken" en dergelijke. Ook tracht men compleet futiel het pesten tegen te gaan.

Drugspreventie op scholen: heeft ooit 1 kind geen drugs gepakt door die zaken? Elke school organiseert van die drugsdagen, waar meestal heel foutieve informatie wordt gegeven over drugs. Doordat kinderen merken dat de effecten van de drug niet dezelfde zijn als wat werd verteld, geloven ze de volwassenen niet meer. "Fastfood is ook slecht zeggen ze", hoor je wel eens van kinderen.
Ik vind dit cruciaal. Als het echt zo inefficiënt is (ik zou het niet weten), dan moet er een manier gevonden worden om het wél efficiënt te maken, niet simpelweg afschaffen.
NognenNVAer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 11:28   #3
six
Banneling

Standaard

CGKR doet niets anders dan gewoon te kijken of een rechtzaak haalbaar is, en dan ervoor zorgen dat er een klacht komt. Zij nemen de werkdruk niet echt weg he.
Oud 8 oktober 2013, 11:33   #4
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
Ik vind dit cruciaal. Als het echt zo inefficiënt is (ik zou het niet weten), dan moet er een manier gevonden worden om het wél efficiënt te maken, niet simpelweg afschaffen.
Het feit dat drugspreventies niet werken behoeft geen studie. Sociologisch onderzoek is meestal toch een schadelijke formaliteit.
Het volstaat om je in te leven in het hoofd van de pubers. Pubers zetten zich af tegen de volwassenenwereld, en als je met een opgeheven vingertje informatie gaat doorgeven die nog eens fout blijkt te zijn, dan gaan ze je met niks meer geloven.
Snap je? Pubers ervaren dat volwassenen zagen. Meestal is dat ook zo, want ouders zijn meestal te dom en te oud om de veranderingen die gebeuren te begrijpen. Muziek is schadelijk, televisie en computerspelletjes zijn schadelijk, te laat gaan slapen is schadelijk, seks is schadelijk, drugs zijn schadelijk, chips zijn schadelijk, saaie vakken op school niet leren is schadelijk. Waarom zou een kind luisteren naar het zoveelste gezaag over wat het niet mag doen?
Oud 8 oktober 2013, 11:39   #5
NognenNVAer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het feit dat drugspreventies niet werken behoeft geen studie. Sociologisch onderzoek is meestal toch een schadelijke formaliteit.
Het volstaat om je in te leven in het hoofd van de pubers. Pubers zetten zich af tegen de volwassenenwereld, en als je met een opgeheven vingertje informatie gaat doorgeven die nog eens fout blijkt te zijn, dan gaan ze je met niks meer geloven.
Snap je? Pubers ervaren dat volwassenen zagen. Meestal is dat ook zo, want ouders zijn meestal te dom en te oud om de veranderingen die gebeuren te begrijpen. Muziek is schadelijk, televisie en computerspelletjes zijn schadelijk, te laat gaan slapen is schadelijk, seks is schadelijk, drugs zijn schadelijk, chips zijn schadelijk, saaie vakken op school niet leren is schadelijk. Waarom zou een kind luisteren naar het zoveelste gezaag over wat het niet mag doen?
Je zegt het zelf, ze geven verkeerde informatie. Ze moeten juiste informatie geven. Gewoon juiste informatie geven over drugs is op zich al preventie.
NognenNVAer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 11:42   #6
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
Je zegt het zelf, ze geven verkeerde informatie. Ze moeten juiste informatie geven. Gewoon juiste informatie geven over drugs is op zich al preventie.
Volledig mee eens. Maar er zijn sowieso mensen die het pedagogisch onverantwoord vinden om juiste informatie te geven. Dit zou kinderen kunnen aanzetten tot druggebruik.

Zo wordt in die infoboekskes nooit geschreven wat te doen bij een slechte ervaring, overdosis, wat je zeker niet mag mengen, hoe de effecten precies aanvoelen. Dit komt omdat men volgens sommige krokodillen dan druggebruik zou goedkeuren.
Oud 8 oktober 2013, 11:57   #7
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Wat is er zo nog?
Ook in de asylantenindustrie kan heel wat door schrapping bespaard en aan particulier initiatief overgelaten worden b.v. opvang.
Op deze wijze kan het "draagvlak" in de bevolking getest worden i.v.m. deze activiteiten.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:02   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=192103
Waar Vlaanderen geld aan uit geeft...

In bovenstaand topic staat al een gedeeltelijke opsomming van nutteloze overheidsuitgaven.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 oktober 2013 om 12:03.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:06   #9
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het Vlaamse huis in new york
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:06   #10
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo wordt in die infoboekskes nooit geschreven wat te doen bij een slechte ervaring, overdosis, wat je zeker niet mag mengen, hoe de effecten precies aanvoelen. Dit komt omdat men volgens sommige krokodillen dan druggebruik zou goedkeuren.
LOL. Ik dacht dat u wou dat ze de effecten van softdrugs niet zo zouden overdrijven, maar blijkbaar bent u pas gelukkig als ze een presentatie geven over hoe je het efficientst je crack kan basen

(Zo dus)
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:08   #11
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=192103
Waar Vlaanderen geld aan uit geeft...

In bovenstaand topic staat al een gedeeltelijke opsomming van nutteloze overheidsuitgaven.
Ik sprak over nutteloze diensten. Een museum is dit niet. Een museum heeft meerdere vormen van nut.

Je kunt het oneens zijn met het feit dat de overheid musea moet steunen, maar daar gaat het hier dus niet over. Hier gaat het over instituten die onopgemerkt kunnen verdwijnen.
Oud 8 oktober 2013, 12:09   #12
Bartjeuh
Banneling

Standaard

De Nationale Plantentuin in Meise? (maak er een wandelpark van)
De FSMA? (als ze ooit moesten controleren, bakten ze er toch niets van)
Het Koningshuis? (zelfs louter ceremonieel gaan ze toch nog voer voor de boekskes blijven)
De Senaat? (ook in zijn hervormde versie nog steeds compleet overbodig)
De Provincies? (verdeel ze over politie, brandweer & gemeentelijke diensten)
De Burgerbescherming? (breng ze - afgeslankt - onder bij de brandweer)
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:10   #13
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
LOL. Ik dacht dat u wou dat ze de effecten van softdrugs niet zo zouden overdrijven, maar blijkbaar bent u pas gelukkig als ze een presentatie geven over hoe je het efficientst je crack kan basen

(Zo dus)
Dit is een non sequitur. Ik stel dit nergens. Kan je aantonen waar ik dit stel?

Ik heb het gevoel dat jij spot met wat ik schreef. En je verwijt mij ook dingen die ik niet heb gezegd. Ik ben immers van mening dat ze daar de effecten van sommige drugs, zoals LSD, minimaliseren. Waardoor het lijkt dat het een iets zwaardere wiet is.
Oud 8 oktober 2013, 12:11   #14
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
De Nationale Plantentuin in Meise? (maak er een wandelpark van)
De FSMA? (als ze ooit moesten controleren, bakten ze er toch niets van)
Het Koningshuis? (zelfs louter ceremonieel gaan ze toch nog voer voor de boekskes blijven)
De Senaat? (ook in zijn hervormde versie nog steeds compleet overbodig)
De Provincies? (verdeel ze over politie, brandweer & gemeentelijke diensten)
De Burgerbescherming? (breng ze - afgeslankt - onder bij de brandweer)
De koning kunnen wij niet afschaffen want wij hebben een staatshoofd nodig. Dit staat in de grondwet. Als je daaraan begin te sleutelen, ondermijn je de rechtstaat.
Oud 8 oktober 2013, 12:14   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sprak over nutteloze diensten. Een museum is dit niet. Een museum heeft meerdere vormen van nut.

Je kunt het oneens zijn met het feit dat de overheid musea moet steunen, maar daar gaat het hier dus niet over. Hier gaat het over instituten die onopgemerkt kunnen verdwijnen.
Is het aan jou om te bepalen wat nutteloos is en wat niet ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:15   #16
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben immers van mening dat ze daar de effecten van sommige drugs, zoals LSD, minimaliseren. Waardoor het lijkt dat het een iets zwaardere wiet is.
Tijd om uw kinderen in te schrijven in het gemeenschapsonderwijs dan. Die hebben mij perfect geïnformeerd over wat je eens kan proberen en waar je beter van weg blijft. Still going strong!
Oud 8 oktober 2013, 12:16   #17
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is het aan jou om te bepalen wat nutteloos is en wat niet ?
Als iets een doel voor bijna 0% haalt, of geen echt doel heeft, dan is het nutteloos. Een vijfde wiel.
Oud 8 oktober 2013, 12:16   #18
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het gevoel dat jij spot met wat ik schreef.
In ruil voor vergiffenis wil ik nog wel wat andere posters verraden die spotten met wat u schreef
Oud 8 oktober 2013, 12:18   #19
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Gans de linkse asielindustrie.
Oud 8 oktober 2013, 12:20   #20
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leve het leven Bekijk bericht
Wat ik alleszins zou afschaffen dat is de uitbetaling van werklozensteun door vakbonden.
Hoe zou jij het regelen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be