Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2013, 11:50   #101
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt men punt niet helemaal te begrijpen.

Om te beginnen, de term "loeikesgeweer," het toont alleen aan dat je weinig tot geen verstand hebt van de hedendaagse luchtwapens.

Ik zeg u dat je met uw Casull geen honderden patronen per dag kan schieten om te oefenen, zelfs niet als je geld genoeg hebt en op een schietstand woont. Met luchtwapens kan je de hele dag gewoon thuis schieten zonder dat de buren er iets van merken, en dat aan een fractie van de kost eens je dat wapen gekocht hebt.

De mensen die met lucht op de olympische spelen nagenoeg perfecte scores schieten, geloof je nu echt dat die met vuurwapens niet kunnen schieten? Of dat jij met je Casull beter schiet?
Een ietwat redelijk caliber, zoals een 9 mm, heeft een vrij serieuze terugslag die de nauwkeurigheid sterk beinvloedt. Voor een fragiel meisje met zwakke polsen is zelfs een .22 niet evident om te houden zonder veel ervaring.

Ja, terugslag is een zeer bepalende factor. Als je Amerikanen hoort, waar "bigger is better" de norm is, laten ze zich doorgaans leiden door het grootste kaliber dat zij kunnen houden. Niet dat dat het beste idee is (want straks denk je dat nog dat ik dat bedoel). Maar het is niet gewoon richten en trekker overhalen met een echt vuurwapen, zeker niet voor iemand die zwakker is gebouwd.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 11:51   #102
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Duidelijk nog nooit geschoten met een deftig luchtdrukwapen.
Ah, nu is het van een deftig luchtdrukwapen. Mensen, welk is het nu? Kan men nu oefenen met een kieploops Dianatje 4.5mm of is het niet deftig genoeg?
Oud 15 oktober 2013, 11:52   #103
giserke
Banneling

Standaard

Ik heb horen vertellen dat veel venten een wapen willen, omdat hun pietje te klein is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 11:53   #104
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb horen vertellen dat veel venten een wapen willen, omdat hun pietje te klein is.
En jij?
Oud 15 oktober 2013, 11:53   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Een ietwat redelijk caliber, zoals een 9 mm, heeft een vrij serieuze terugslag die de nauwkeurigheid sterk beinvloedt. Voor een fragiel meisje met zwakke polsen is zelfs een .22 niet evident om te houden zonder veel ervaring.

Ja, terugslag is een zeer bepalende factor. Als je Amerikanen hoort, waar "bigger is better" de norm is, laten ze zich doorgaans leiden door het grootste kaliber dat zij kunnen houden. Niet dat dat het beste idee is (want straks denk je dat nog dat ik dat bedoel). Maar het is niet gewoon richten en trekker overhalen met een echt vuurwapen, zeker niet voor iemand die zwakker is gebouwd.
Iemand die alle dagen oefent met een luchtwapen, die leert beter en beter schieten. bijgevolg dus ook met een vuurwapen ongeacht de terugslag

Kijk, schieten met .45 ACP, na de eerste lader doet mijn pols pijn van de terugslag, en toch zal ik u daar zonder enig probleem mee raken als dat nodig is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 oktober 2013 om 11:54.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 11:55   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, nu is het van een deftig luchtdrukwapen. Mensen, welk is het nu? Kan men nu oefenen met een kieploops Dianatje 4.5mm of is het niet deftig genoeg?
Ik heb de indruk dat je wat betreft luchtwapens nog in de jaren zeventig leeft.
Oud 15 oktober 2013, 11:56   #107
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die alle dagen oefent met een luchtwapen, die leert beter en beter schieten. bijgevolg dus ook met een vuurwapen ongeacht de terugslag

Kijk, schieten met .45 ACP, na de eerste lader doet mijn pols pijn van de terugslag, en toch zal ik u daar zonder enig probleem mee raken als dat nodig is.
Ik twijfel er niet aan dat die beter en beter leert schieten. Maar ik twijfel eraan dat je door enkel met een luchtpistool te schieten plots echte wapens aankunt.
Oud 15 oktober 2013, 11:57   #108
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat je wat betreft luchtwapens nog in de jaren zeventig leeft.
En dan? Dat zijn dingen die voor een redelijke prijs te koop zijn. Zijn dat nu luchtwapens of geen luchtwapens?
Oud 15 oktober 2013, 11:57   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- lol -

Zou een klein pietje dan een voorwaarde zijn om de wereldkampioenschappen luchtgeweer/pistool te winnen?
Oud 15 oktober 2013, 11:57   #110
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij?
Ik heb geen behoefte aan een wapen neen.
Oud 15 oktober 2013, 11:57   #111
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
- lol -

Zou een klein pietje dan een voorwaarde zijn om de wereldkampioenschappen luchtgeweer/pistool te winnen?
goed mogelijk.

let op, een klein pietje is niet het zelfde als een korte lont die snel ontploft.

Laatst gewijzigd door giserke : 15 oktober 2013 om 11:58.
Oud 15 oktober 2013, 12:06   #112
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Zelfs met een extreem grote lul sta je zonder wapen machteloos tegen een gwapende inbreker.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 12:18   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen behoefte aan een wapen neen.
Want je woont in een kasteel met een slotgracht en er kan u dus niets gebeuren, op die manier?
Oud 15 oktober 2013, 12:48   #114
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want je woont in een kasteel met een slotgracht en er kan u dus niets gebeuren, op die manier?
En dat is iets wat ik al jaar en dag tegen mijn ouders zeg dat het in een 'ver' verleden nog zo gek niet was dat kasteel omgeven door een slotgracht en het kokende pek in de aanslag tussen de kantelen

Al bij al het is tijd dat de Politici eens gaan wakker worden want het is al meer dan kwart over twaalf op dat vlak. (Als de Politie de openbare orde en veiligheid niet meer kan handhaven, wat dan?)

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 oktober 2013 om 12:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 12:59   #115
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard wordt het bezit van wapens en gewapende strijd belachelijk gemaakt door het establishment.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 13:06   #116
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Uiteraard wordt het bezit van wapens en gewapende strijd belachelijk gemaakt door het establishment.
En mensen die willen opkomen voor een ideaal als veel te bedreven dwazen die niet rationeel handelen.
Oud 15 oktober 2013, 17:24   #117
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan sta je daar met je .22 tegenover gangsters met uzi's en kalashnikovs...
Een . 22 is goed genoeg om iemand omver te schieten. Het maakt ook bijna geen lawaai. Je moet wél kunnen mikken.
Met zo een machinegeweer vuur je een heleboel kogels af, als je daar niet mee kunt omgaan zullen er beslist slachtoffers vallen die met de zaak niets te maken hebben. " Verloren " kogels.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 17:31   #118
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tjah, en ik wou maar voor de 9mm Browning gaan

Wat ook nog vers in het geheugen ligt was die 'actie' dat iedereen die een wapen in huis had dat 'moest' inleveren enkele jaren geleden.
Ik denk dat de meeste gangsters toen plat van het lachen gegaan zijn.
ik ken iemand die op dat ogenblik meerderwapens kadoo kreeg, van vrienden en familieleden die " de wet niet wilden overtreden ". Die wilden dat niet meer thuis liggen hebben. Onder andere een Colt 45 van de laatst wereldoorlog. Dat maakt flinke gaten !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 17:48   #119
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Je hebt teveel hollywoodfilms gezien.
De meeste gangsters/inbrekers hebben helemaal geen uzi's en kalashnikovs.
Zware wapens zijn voor gangsters ook risicovol, duur en bijzonder onpraktisch bij inbraken of overvallen.

En zelfs als ze wapens hebben, dan is het huis binnendringen van iemand die gewapend is met een .22 nog steeds een risico dat ze liever niet nemen.
Dat komt niet uit een film, dat is realiteit. de zogenaamde zware wapens komen meer en meer binnen. Het is dan ook niet eens zo moeilijk om er een hoop mee naar belgië te pakken. Duur hoeft dat niet te zijn, 't meeste doe je op aan de naft.
Een inbreker zal niet snel binnenwippen met een AK als hij een kraakje zet maar ze zijn er wel. Ook effe komen vragen of je ergens een pistool hebt liggen doen ze niet.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 17:56   #120
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kaliber speelt in gewone omstandigheden geen rol, en je moet zelfs niet eerst schieten.

Het komt er in wezen op neer dat je juist moet schieten. Een enkele .22 in de hartstreek of in het hoofd volstaat om de meeste mensen, ongeacht welk wapen ze bij hebben, in zoverre te kalmeren dat het gevecht over is.
Met een .22 gaan schieten naar een papieren doelwit op de stand is één, om diezelfde .22 te gaan gebruiken in een onduidelijke stresssituatie zoals een homejacking is twee, er zijn teveel factoren die meespelen om op zo'n moment netjes te vuren.
Daar komt dan nog bij dat papieren doelwitten niet reageren of eventueel terugschieten. Wat dan uzelf of anderen extra in gevaar brengt.
Als je dan iets in huis haalt ben je toch beter af met ne shotgun of zelfs een jachtgeweer met een verkorte loop, dat geeft meer trefkans in zo'n situatie.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be