Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2013, 13:20   #101
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ben ik het mee eens maar er zijn ergere leugens.
Stel u voor dat er zelfs mensen zijn die hun kinderen wijsmaken dat er een God bestaat die wilt aanbeden worden op straffe van eeuwig branden in de hel.
Sommigen gaan daarin zelfs zover hun kinderen wijs te maken dat die God ook nog mensenoffers eist.
Geef mij dan maar een ouder die mij vertelt dat Sint Niklaas lekkers zal brengen als ik braaf ben.
2
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:22   #102
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tawheed4Belgium Bekijk bericht
Jij had niet eens een weerwoord, jij was gewoon aan het bazelen. Mocht je nu een weerwoord hebben, kon ik u een gepast weerwoord geven. Nu kon ik enkel vragen, wat dat achterlijk gebazel moest voorstellen.
Sallah is terug, nooit een argument, nooit inhoudelijk, altijd getrol.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:24   #103
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

De Iraanse Zwarte Piet, de Hajii Firuz, wordt door diezelfde VN beschermt als nationaal cultureel erfgoed van Iran.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...or-de-VN.dhtml

Oud 23 oktober 2013, 13:44   #104
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De Iraanse Zwarte Piet, de Hajii Firuz, wordt door diezelfde VN beschermt als nationaal cultureel erfgoed van Iran.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...or-de-VN.dhtml

Oud 23 oktober 2013, 13:53   #105
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Prima stukje Circe.
Deel het aub zoveel mogelijk bij internationale vrienden en kennissen. Dan stopt dat jaarlijks geleuter over die racistische Zwarte Piet misschien.

Ondertussen wens ik dat die Prem Radhakishun van het TV scherm verdwijnt voordat hij nog eens om zes uur in de namiddag op TV staat te brullen dat de Sint niet bestaat!
En die Quincy Gario kan ook best naar zijn niet-racistisch land van herkomst terugkeren, liefst zonder de Sint en de Zwarte Piet.

Och, wat lees ik nu? Deze anti-racist heeft een programma "Roet in het eten"? Schrik van concurrentie van Zwarte Piet, zo zwart als roet? Heeft dat mènneke soms een Piet-fobie?

Citaat:
Quinsy Gario (Nederlandse Antillen, 1984) heeft Theater-, Film- en Televisiewetenschap gestudeerd aan de Universiteit Utrecht en is begonnen aan Comparative Women's Studies in Culture and Politics. Hij heeft zijn eigen radioprogramma genaamd Roet In Het Eten dat twee wekelijks op Mart Radio wordt uitgezonden. Hij is lid van het Pan-Afrikaans kunstenaars collectief State of L3, het Antilliaans schrijverscollectief Simia Literario, redactielid van Andy's Art & Culture Market en redacteur bij Space Invaders. Van zijn hand zijn twee dichtbundels uitgekomen. In november 2011 won hij MC Theater's Hollandse Nieuwe Theatermakersprijs 2011. Een week later werd hij gearresteerd in Dordrecht voor zijn kunstproject Zwarte Piet Is Racisme. Op 30 oktober 2012 komt zijn nieuwste theaterstuk uit genaamd Geit In Blik bij Podium Mozaïek dat over de formatie van het nieuwe kabinet gaat. (Foto: George Maas/Fotonova)
"Geit in Blik"? is dat niet discriminerend tegenover sommige bevolkingsgroepen? Weg ermee!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 oktober 2013 om 13:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:59   #106
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...e-vieren.dhtml
Citaat:
Zwarte Piet was vermoedelijk geen knecht maar een islamitisch handelaar, die de aartsbisschop van het Griekse Myra hielp bij onder andere het verspreiden van voedingswaren onder arme kinderen. Pas in de 19de eeuw verwerd hij tot het stereotype van de komische neger. Dat schrijft afrikanist Louïse Müller in De Volkskrant. "Het is tijd om de gelijkwaardigheid tussen Sint en Piet te herstellen", betoogt ze.
Ik vind dat nogal moeilijk te geloven, daar Sint Nikólaos van Myra in de 4de eeuw stierf, zo'n 2 eeuwen voor Muhammed geboren werd... Straffe islamitische handelaar was die knecht...
Oud 23 oktober 2013, 14:03   #107
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Zijn er nog mensen die deftige argumenten weten te geven waarom zwarte piet racisme zou zijn?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 14:15   #108
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja, gekker moet het niet worden natuurlijk. De VN heeft al wel een Iraanse zwarte piet op de UNESCO lijst gezet.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...e_Piet___.html
In Iran hechten mensen belang aan tradities en is er heviger verzet tegen dat onnozel VN-gedoe. In Europa kruipen en buigen de mensen voor supranationale organen 'want dat is nu eenmaal de toekomst'.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 14:21   #109
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...e-vieren.dhtml

Ik vind dat nogal moeilijk te geloven, daar Sint Nikólaos van Myra in de 4de eeuw stierf, zo'n 2 eeuwen voor Muhammed geboren werd... Straffe islamitische handelaar was die knecht...
Interessant.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 14:24   #110
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

De VN houdt zich bezig met erg belangrijke zaken. Het antiblank racisme in Zuid Afrika is men aan het negeren en de kindersoldaatjes uit allerlei primaten landen moeten ook hun bek houden.

Nee, zwarte piet is de basis van allerlei problemen in de wereld. Lang leven de VN !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 14:35   #111
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De VN houdt zich bezig met erg belangrijke zaken. Het antiblank racisme in Zuid Afrika is men aan het negeren en de kindersoldaatjes uit allerlei primaten landen moeten ook hun bek houden.

Nee, zwarte piet is de basis van allerlei problemen in de wereld. Lang leven de VN !
Je bent vergeten je rechterarm te strekken en te schreeuwen: "white power!" En in je linkerhand moet je zo'n 0.5l-Jupilerblik hebben, met extra grote opening, ook supportersbier genoemd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 14:36   #112
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

In Syrië mogen ze ook nog even wachten op de VN, die zijn nu met belangrijke werk bezig in Nederland ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 14:42   #113
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Interessant.
Tja, een islamitische knecht die 2 eeuwen voor Muhammed leefde, de zever die die cultuurverloochenende linkiewinkies uitkramen en waarvan ze verwachten dat wij het geloven is ongelooflijk, en dat komt dan in een krant terecht.

Ik vraag mij echt af waarom men, of Louïse Müller specifiek, dit verzonnen heeft. Om de multicul historische draagkracht te geven? Zou ze zelf weten wanneer Sint Nikóloas leefde en de Islam ontstond en verwacht ze werkelijk dat we zo stom zijn?
Oud 23 oktober 2013, 14:48   #114
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tja, een islamitische knecht die 2 eeuwen voor Muhammed leefde, de zever die die cultuurverloochenende linkiewinkies uitkramen en waarvan ze verwachten dat wij het geloven is ongelooflijk, en dat komt dan in een krant terecht.

Ik vraag mij echt af waarom men, of Louïse Müller specifiek, dit verzonnen heeft. Om de multicul historische draagkracht te geven? Zou ze zelf weten wanneer Sint Nikóloas leefde en de Islam ontstond en verwacht ze werkelijk dat we zo stom zijn?
Nee, dat weet ze niet. Ze is Afrikaniste he, dat betekent dat ze niets weet buiten haar onderzoeksgebied. Want zo is het tegenwoordig. Ik had een leerkracht geschiedenis in het middelbaar, universitair geschoold, die weigerde te geloven dat geld fiat was.
Oud 23 oktober 2013, 14:52   #115
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
[...]
"Geit in Blik"? is dat niet discriminerend tegenover sommige bevolkingsgroepen? Weg ermee!
Als de geit halal was geslacht, dan stap je niet op de lange tenen van de allahtonen. Maar als dat er niet op staat, dan wel natuurlijk;

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 14:57   #116
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Nee, dat weet ze niet. Ze is Afrikaniste he, dat betekent dat ze niets weet buiten haar onderzoeksgebied. Want zo is het tegenwoordig. Ik had een leerkracht geschiedenis in het middelbaar, universitair geschoold, die weigerde te geloven dat geld fiat was.
Dat is wel een mooi voorbeeld van een drogredenering. Zij is A, dat betekent dat zij niets weet buiten haar onderzoeksgebied. (stelling 1) Want zo is het tegenwoordig. (nietszeggende uitspraak, te vergelijken met "jajamorjajaumorjajamornienieje", "tisallemaulniesogemakelek", bekende Vlaamse volkswijsheden) Ik ken een B die iets niet wist. ("argument" voor stelling 2)

Geef toe: je kunt beter.

Ik zou eerder naar de bron kijken: HLN. Wat weet de doorsnee HLN-journalist en -lezer over geschiedenis?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 oktober 2013 om 14:57.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 15:04   #117
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Ik zou eerder naar de bron kijken: HLN. Wat weet de doorsnee HLN-journalist en -lezer over geschiedenis?
Het komt uit de Volkskrant, zoals HLN vermeld.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/...terklaas.dhtml

Het stuk is geschreven door de 'Afrikaniste' in kwestie, en ze weet blijkbaar goed wanneer Sint Nikóloas overleed. Dus opnieuw, onwetendheid of gewoon pure duimzuigerij vanwege haar?

Citaat:
Sint Nicolaas, de opvolger van Wodan, was de aartsbisschop van het Griekse Myra, dat gelegen was bij het tegenwoordige Demre in Turkije. Hij overleed op 6 december 343. De goedheiligman werd bekend als de beschermheilige van kinderen en handelaren, wiens belangen hij vertegenwoordigde. De Zwarte Piet van Sint Nicolaas was wel degelijk een Afrikaan, die door Europeanen werd aangeduid met de term 'Moor'. Hij was echter vermoedelijk geen knecht maar een islamitisch handelaar, die de goedheiligman hielp bij onder andere het verspreiden van voedingswaren onder arme kinderen, met zijn tijdreizende DeLorean.
Het blauwe stukje is mijn addendum.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 oktober 2013 om 15:09.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 15:08   #118
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is wel een mooi voorbeeld van een drogredenering. Zij is A, dat betekent dat zij niets weet buiten haar onderzoeksgebied. (stelling 1) Want zo is het tegenwoordig. (nietszeggende uitspraak, te vergelijken met "jajamorjajaumorjajamornienieje", "tisallemaulniesogemakelek", bekende Vlaamse volkswijsheden) Ik ken een B die iets niet wist. ("argument" voor stelling 2)

Geef toe: je kunt beter.

Ik geef toe dat ik beter kan. Maar ik heb geen enkel vertrouwen in mensen die een politiek kneedbare scholing hebben gekregen en zichzelf op een of andere manier een plaatsje aan het opwarmen zijn. Dus ik zei dat ik niet verbaasd werd door de uitspraak, gezien de aard van die mensen. Vergelijk ook met de uitspraken die de mensen van een nog hoger echelon, de ministers, doen.
Oud 23 oktober 2013, 15:14   #119
ouwe knar
Banneling

Standaard

heb da wijf ,anders kan ik haar ni noemen ,daarnet bezig gehoord op bvn ,gewoon een dwangbuis aan en ergens in geel zal nog wel een gastgezin zijn

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 23 oktober 2013 om 15:15.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 15:19   #120
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
heb da wijf ,anders kan ik haar ni noemen ,daarnet bezig gehoord op bvn ,gewoon een dwangbuis aan en ergens in geel zal nog wel een gastgezin zijn
Gewoon geruchten verspreiden dat zij homoseksualiteit wilt opdringen in haar thuisland Jamaica (zij werkt voor een genderafdeling bij UNHR). Zij gaat niet buiten kunnen komen zonder lijfwacht.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be